Inget nytt....bara en ny tråd :-)
Gibbo//
När ska Lamb få lite skit av dig? ;)
Nu är det ju så att en tränare på den här nivån inte handlar helt själv, Lamb är sportchef, hur stor del har han igentligen i denna härva? Bara undrar? Har du lite inside godis?
Både Lamb och Gibson är några av de största Borofansen ni kan tänka er men enligt mig så börjar de bli lite mossiga. Man kan vilja väl men det kan lätt bli fel för fotbollen ändras ju snabbt också. Mogga var på g till oss men duon var inte snabba helt enkelt och Celtic snodde honom framför näsan på oss.
Lamb/Gibson bestämmer i stort sett allt vad beträffar finansieringen inom MFC men transfers är lämnat helt till managern själv. Vi kör inte Newcastlestilen där Wise sa att \"dom här ska spela hos oss\" :-) Managern får helt enkelt begära \"fickpengar av mamma\" om han ser nåt han vill ha. Ett stort undantag var försäjningen av Luke Young där GS1 var emot men då behövdes de fina pengarna helt enkelt.
I GS2 har vi fått en verkligen rutinerad herre som har skinn på näsan och passar inte galoscherna så kommer han att dra direkt, det lovar jag. Jag tror nog att GS2 kommer att få chansen ett tag till för Gibson/Lamb/Strachan känner varandra sen tidigare.
Jag har ett roligt spel hos Stanley James till 120 ggr degen. \"Gordon Strachan to swap places with Tony Mowbray before end of May 2010\" :-)
...inte mig emot heller..:-)
dave kitson, d e inte illa. han gillar jag, en kille med ruter!!!!
hade varit bättre om vi lånat hem Tuncay.... ;)
Kitsons lön är runt 30,000 pund i veckan så det är ju trevligt :)
240K pund för 2 månader alltså, bäst att han scorar lite ;)
Bättre än de vi har iaf. hoppas på mål
betalar vi 100% av den??
men klart han ska scoora..
Man kan väl alltid hoppas att han ska producera mål men om man kollar hur han spelat denna säsong så är det väl inte så värst uppmuntrande. Han har inte spelat en hel match på hela säsongen och dessutom varit bänkad helt två av de tre senaste omgångarna. Han har en speltid på 39 minuter om man räkanar de fem senaste matcherna. På de matcher han spelat har han endast lyckats göra två mål. Hmm, känns inte som man kan ha allt för höga förhoppningar?
Alla låne spelare kommer ju att vara av den statusen. Är ju inte troligt att klubbarna lånar ut sina bästa spealre precis. Preston undantaget, men där lutar det ju åt att vi köper Ledger efter lånet för en jäkla massa kulor ;)
Bara hoppas han hittar rätt hos oss helt enkelt. Han har rätt så bra målfacit i CCC ihop med Lita från Reading tiden.
håller med honken, låne spelare kommer ju knappast vara PL stjärnor som öser in mål. Anser att kitson har spelat helt ok när jag sett han lira för Stoke, han avgjorde mot Sunderland och gjort ett mål till. Han är ju bakom beattie och fuller som starta i stoke och sen har du ju våran tuncay som tredje anfallare att slänga in.
Kitson har iaf spelat i PL i år, annat än Folan och han har varit bra tidigare. Hoppas han får tillbaka självförtroendet och får in ett mål direkt. Det är viktigt för fortsättningen.
Nej, vi får ju inga topp målskyttar drekt men förhoppningsvis kan det vara som Honken skriver att de kan komma igång mot lite \"sämre\" försvar.
Kevin Phillips sitter ju och fryser på bänken i Birmingham också ;-)
Som ni kan se på hemsidan så var det nära att träningen idag ställdes in därför att River Tees i stor sett svämmat över vid Rockliffe Park.
...undrar om Shawky kan simma?...
Han är väl rädd för...KROKODILER HAAAAAAHAAAAAAAHA!!!!!!
Sen så sklapar vi nog mer chanser per match i CCC än vad Stoke gör i PL. Så et kanske talar för att Kitson stänker dit några fler hos oss :)
Visst fan. Kom just på att Shawky inte är på plats. Han lirar ju play-off just nu.
Hoppas att han inte skadar sig inför matchen mot Nottingham Forest....*hrmpf*
Hehe, ser Egypten-Algeriet på Eurosport nu. Extremt överfulla läktare med fans från dem båda länderna, tror det kan spåra fullständigt efter slutsignalen. Sudan verkar ha en bra fotbollskultur av publikbilderna att döma, exakt 0 kvinnor på matchen.
Jalla jalla Algeria!
..och läkarkåren står där beredd bakom ena reklamskylten med munskydd på...
Hmm, undrar förresten hur Shawky blev uttagen till denna match men det var väl antagligen p.g.a. hans fina spel i Boro på sistone?
Han var jäkligt bra i confedaration cup ;)
Algererna vann med 1-0 :)
på tal om vm kval
Martin Hansson håller på att döma bort Irland. Både offisde och hands på frankrikes 1-1 mål. Handsen var väldigt solklar.
Honken//
mm, nu dömde han bort Irland, och han lär väl inte få döma i vm efter detta. Om någon ifrån sverige ska döma så är det ju johannesson...
Jepp, Shawky var grym i Confederation. Har för mig han tom lekte med Pirlo i nån match (känns som jag drömt det dock, men det ska stämma).
Bad luck för Ireland. Boros St Ledger fixar ett självmål i Dublin och sedan dubbeloffside och superhands innan målet i Paris. Hatar båda länderna iofs, fast jag hade hellre sett fittan Zidane (hans syster är en smutsig hora btw) se bedrövad ut på läktaren, hatar han mest av samtliga spelare genom historien.
Måtte detta bli en varning att aldrig aldrig tillåta svenska domare på denna nivå. Bosse Karlsson, Anders Sjuk och nu Hansson, det håller inte liksom. Såg matchen på irländsk pub och det var fan lynchstämning på slutet, upprört hehe.
Jag tyckte inte det var någon offside eller hands ;-)
Okej Gibbo :) Bra att veta nästa gång du analyserar något :)
Skämt åsido så blåste han väl givetvis inte för att han inte såg någon hands antar jag.
Han är rökt nu iaf.
Jag sitter och hoppas att på att Irland ska få igenom ett omspel för då kan vi nog få spela om alla matcher mot Man U där Fröken Cristiano Ronaldo filmat till sig en straff............. mumma, blir nog PL igen.
haha :)
det har faktiskt spelats om en match i ett vm kval en gång. Play off matchen i asien mellan Uzbekistan och Bahrain. Uzbekistan fick en straff men den ogiltiförklarades när en anfallande spelare var för snabb över linjen. Men istället för att straffen ska slås om som reglerna säger så fick Bahrain frispark.
matchen spelades klart. Men spelades senare om i sin helhet :).
Okej, vad betyder det här nu då att Beattie slogs med managern och inte dök upp på träningen idag? Är Kitson tillbaks hos Stoke redan imorn? Får vi låna Beattie istället?
www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/england/article6248501.ab
Folan tillbaka till Hull :)
Är folan tillbaka? fan va skönt isåfall!
Vad tror ni kan vi hoppas att vi kan köpa Kitson i Jan? Han lär ju inte få lira i stoke iaf.
Andra potentiella jan värvningar/lån? Hur länge är Osbourne på lån?
Osbourne försvinner i januari.
Vi behöver en innermitt, målvakt och en högerytter. Minst ;) kanske även några ytterbackar
Men osbournce lär ju inte få lira i villa, kanske går att förlänga det lånet iaf. Hoppas det iaf.
Får väl se vad vi har för pengar i jan, både crystal palace och watford ligger illa till ekonomiskt och tror det va crystal palace som har alla spelare till salu nu i jan. Kanske kan vara nån vi kan köpa iaf.
crystal palace viktigaste spelare:
Speroni - målvakt.
darren ambrose - ytter 11 mål denna säsong
victor moses - anfallare
har inte sett någon av dem spela, kanske ambrose kunde vara nåt för vår högerkant. men pl klubber efter han tydligen samma med moses
Moses är ung, men han påminner rom Emnes i spelet, snabb men väldigt tunn ;)
Boro\'s Trupp for narvarande:
malvakter
Coyne
Jones
Steele
Hogerback
Hoyte
Mcmahon
R. Williams
Bates
Vansterback
Taylor
Grounds
Bennett
Mittbackar
Wheater
Poga
Riggott
Hines
Hogermitt
Yeates
Emnes
Vanstermitt
Johnson
Arca
Porritt
Centralt
Digard
Oneill
Walker
Shawky
Anfallare
Lita
Ali
Franks
L. Williams
Lanspelare
Osbournce (centralt mittfalt)
Boro har tillrackligt bra forsvar anser jag, 3 spelare till hoger, tre till vanster samt 4 centralt att valja pa.
Mittfaltet behover forstarkas. Centralt har vi problem som vi haft ett tag. Digard oneill anser jag vara helt ok om de ar friska och lira men det hander tyvarr for sallan for digard. Osbournce varit ok, men vi saknar playmaker. Behov av ett kop av minst en centralmittfaltare i jan, spelfordelare helts med erfarenhet.
Anfallet, behover forstarkas.. Kan vara utan senior spelare i nasta match da Lita ar avstangd och Ali skadad.. Behover kopa tva anfallare i jan. behover nagon som kan gora 15-20 mal i cc iaf. Forslag? B. McCarty fran Blackburn - for dyr antar jag.. Kitson, Beattie,
Vart behov ar iaf centrala mittfaltare och anfallare. Skriande behov av en anfallare!
Låna in Elmander....
www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2787696/Boro-boss-Gord-in-Celtic-bid.html
Stämmer säkert från en sån pålitlig källa :-)..........eller?
Kanoners, en 16-åring och en 19-åring på topp mot Citeh. Vår klubb börjar bli ett rent skämt...
BFL, vi får hoppas på ett sanslöst genombrott och våra problem är ett minne blott...
2010 kan väl knappast bli ett sämre Boro-år?
johan 7>> Jovisst, hoppas kan man ju alltid. Det här måste vara ett av de sämre Boroåren, men om Gibson skulle tvingas lägga ner hela sin verksamhet då skulle vi nog få se på \"riktigt\" dåliga år.
Kom att tänka på det här med genombrott redan i måndags då vår unge \"supertalang\" - killen som kommer att leda Englands offensiv redan i Polen-EM om två och ett halvt år - Luke Williams gjorde sin debut på en högre nivå. Mindes när Rooney som 16-åring kom in och avgjorde med det där 25 meters skottet i nättaket för Everton mot dem då oslagbara Arsenal. Vår unge Williams fick sin chans att kvittera när han kom in nu mot Barnsley och i 92:a minuten blev han helt ren, men sköt sjävfallet över från 4 meter.
Avd. Förhoppningar. Boro Academy. Nötskal.
NEJ NEJ NEJ NEJ NEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
www.google.com/hostednews/ukpress/article/ALeqM5i8so4GHJQaL3CMfejOZ5y7PskmnQ
Jo man ju undrar lite över Strachans syn på spelare om han vill förlänga med Bent. Men annars är det väl ett tecken på att han inte får några pengar att handla för i januari.
Det finns pengar till köp och förhoppningsvis så ramlar det in 3-4 spelare under januari.
Förlängningen av Bents lån är ju lite panik inför Man City matchen.
Innan jag kapar GS2 vid fotknölarna, så ska han få januari månad på sig att visa vad för lik han kan införskaffa.
Lamb/Gibson har varit norrut ett par dagar och, förutom någon av de nämnda på min länk ovan, så är jag rätt så övertygad om att Gary Caldwell dyker upp i Borotröjan.
Förlänga med bent? tillbaks me dave istället...
Boro agree deal to keep Bent on loan
Marcus Bent\'s loan spell at Middlesbrough from Birmingham has been extended until January 16, the Premier League club have confirmed.
The 31-year-old joined Boro on a two-month emergency loan in October and in that time has started three games and appeared in four more as a substitute for the Teessiders.
He has also been cleared to play for Middlesbrough in their FA Cup third-round tie against Manchester City this weekend.
The news is a boost up front for boss Gordon Strachan as Leroy Lita is suspended for Saturday\'s cup clash while Dave Kitson is now back at Stoke and Jeremie Aliadiere is injured.
www.teamtalk.com
Känns som om vi befinner oss lite i ett vakuum innan allt brakar loss, men här är en liten sammanfattning om vad som hänt de senaste dagarna i Boro:
Det som det snackats mest om är att Strachan gått ut och sagt att han vill ha \"män\" till Boro, det vill säga vuxna, mogna familjegubbar som åker hem till frugan och ungen efter match istället för krogen. Just detta snack om att få in lite äldre snubbar som även kan stå upp på plan - män - i laget är ju även något som Mr. BIG FAT LAD tjatat om i snart ett och ett halvt år så det hela glädjer mig. Managern sa även att han blev \"chockad\" när han kom till Boro och upptäckte att vi bara har tre gifta spelare i hela truppen (tror det är Coyne, Gary och Pogga). Vi har alltså en ung trupp med 15-20 pers som - oftast - är stenrika och som självfallet vill ut och svira. En av de värsta syndarna, med flera utgångar i veckan, är David Wheater som efter matchen förra lördagen mot Scunthorpe gick ut och söp sig pissfull trots att vi hade match mindre än två dygn senare (förlust mot Barnsley 2-1). I dagens moderna, snabba fotboll måste man vara i form precis hela tiden så för mig är det hela ofattbart. Det funkade att gå ut och kröka varje dag på den gamla goda tiden (när de man mötte på plan dagen efter också var bakfulla), men det funkar inte så längre.Det är just attityden med en proffsigare inställning som Strachan försöker få in i laget - och våra spelare hatar det. Jag hoppas och ser fram emot att vi rensar ut mer en halva truppen inom några veckor.
Januarifönstret är nu här så Vikings har så smått börjat att diskutera vilka spelare som ska komma in ser jag. Alla tror att Strachan ska hämta spelare som han kan lita på och han kommer förmodligen att försöka få några av dem som han haft i exempelvis Celtc.
Jag gick igenom och kollade vilka tidigare spelare han haft i Skottland och fann i alla fall en riktigt man. Det finns en sak som jag stör mig fruktansvärt på när jag ser tillbaks på vår position under förra januarifönstret och att vi faktiskt kunde fått den här spelaren eftersom han stod utan kontrakt då (han valde att lägga av som resultat av att han inte fick något bra erbjudande). Istället valde vi att spela med sopan Arca, glasliraren Digard (var fan är han?) och den smått anorektiskt tunne Gary O´Neil på mitten - spelare utan attityd som aldrig lyckats kriga sig till en enda jävla närkamp på mitten känns det som utan att gå sönder. Vi hade behövt en spelare som sporrade våra yngre sopor, någon som var \"upp i ansiktet\" på motståndarna, någon som \"visade vägen\" och skrek på de egna spelarna vad som skulle göras. Det fanns en sådan spelar då; en hård passningsspelare med förflutet med Galagticos i Real Madrid, som mittfältsmotor när han tog Everton till Champions League och som även avgjort Old Firm för Celtic för två säsonger sedan - men vi varken köpte eller lånade denne 33-åring...han fanns där...en armlängds avstånd...några pund bort...vilken ***** miss!
www.youtube.com/watch?v=alkMa9wAH7E&feature=related
Här skrämmer han Torres så han håller på att pissa ner sig (efter 1.20) haha, vilken lirare! www.youtube.com/watch?v=KpHk9ow_DIY
Edit/Såg nu att han hållt sig i form för spel under hösten och hoppas att någon hör av sig till honom. Vad säger ni, låna han billigt fram till sommaren och en FET bonus till honom om han tar oss upp eller föredrar ni Arca och ett gäng unga backar på vårt mittfält? Jag tror Strachan får han i matchform på två veckor, och med den inställningen killen har så...Boropubliken skulle älska honom det är en sak som är ****** säker iaf.
moahahaha, kommer gravesen till oss så får varenda satans glaslirare vänta sig en utskällning så att deras mamma får ringa till gibson och be den där skallige dansken lugna ner sig.. jag skulle fulkommligt älska den värvningen men tror dock inte den är realistisk. gravesen är en sjukt bra fotbollsspelare oxå, men strachan har sagt att han kommer värva brittiskt.
tror caldwell kommer och några andra 30åringar. sen får vi se vilka som ryker. tror på stor rulijans(?) med säkert 4-5 killar in.. och förhoppningsvis ut med packet!!!!
Gravesen hade vart guld.. fan va jag gillar han! Många spelartyper som han brukar kanske inte vara några riktigt bra fotbollsspelare men han är fan riktigt bra (eller var iallafall..)
Såg Gravesen live flera gånger under hans säsonger i Celtic då min bäste vän är skotte och tillika Celtic-supporter. Han var riktigt usel (då iaf) och blev inte alls uppskattad av de grönvita fansen. Jag är skeptisk men det kan fan inte bli mkt sämre än ovan nämnda alternativ....
Tobbe>> Exakt, det kan helt omöjligen bli sämre än de spelare vi har nu. Få in en spelare som fattar allt om spelet och lirat med de stora - hjälp liksom...
Fem minuter in i första Boromatchen för Gravesen så skulle han redan då har visat mer attityd och inställning än vad samtliga våra spelare gjort de senast två säsongerna.
Ser följande framför mig, 10 sekunder innan dagens match blåses igång av domaren. Alla spelare står uppställda i kylan och väntar på domarens signal. Vårt mittfält:
- Arca, står i sina dubbla långkallingar, dubbla undertröjor, stora aluminiumhanskar från NASA och huttrar.
- Rhys Williams står och fryser, han är lite kissnödig också. Vill hem fort efter matchen känner han för han är lite rädd för den nye rakade gubben.
- O´Neil är helt blåfrusen pga av total brist på underhudsfett, men han säger själv att han \"kommer i de senaste Dolce Gabana-jeansen\" så det är värt det.
- Gravesen står i kortärmat och studsar. Han tittar - nästan stirrar -på Tevez, det ryker ur munnen på dansken, det ryker även ur näsan på dansen - DET RYKER FANIMIG UR ÖRONEN PÅ DANSKEN OCH TEVEZ SER LIVRÄDD UT, HAN VET ATT DET SNART KOMMER GÖRA ONT ATT MÖTA BORO HAHA!!!
www.youtube.com/watch?v=v0n4tv9Cn-4&NR=1
www.thenorthernecho.co.uk/sport/4826679.Strachan_closes_in_on_Bhoys_targets/?ref=mr
ser ut som det kan bli Caldwell och Robson från Celtic. 1,5 miljon för båda är ju helt okej. Han vill även ha Scott McDonald också från Celtic
Caldwell är given. Gordon räddade en gång i tiden Gary från dryckeskulturen i Hibs
GS på old firm idag, har nog några nya spelare till nästa match känns det som.
Efter att Beckford gjort 1-0 till Leeds på Old Trafford, alla som tror han vill gå till ett mittenlag i Championship räcker upp en hand!
i do, och mcdonald pytsar i old firm. vill han komma hit??? beckford är väl inte gift eller en riktig man?
Riktigt imponerad över Leeds vinst på OT, vilket mittfält och vilka kämpar! Kul att se en klassisk FA-cupmatch för en gångs skull med spelare som iaf ser ut att bry sig och kriga för det anrika klubbmärke som de har på bröstet. Även riktigt imponerad av Beckford, en balja och en ständig oroskälla för det rutinerade Man Utd-försvaret. Skulle tro att han dubblade sitt marknadsvärde i eftermiddag och då har vi nog svårt att få han, tyvärr.
Trots mina fina ord ovan om Leeds så är det självfallet följande som gäller... www.youtube.com/watch?v=zFw5a2_2xK4&feature=related
Äckligt imponerad av Leeds. Eftersom jag lever ihop med en leedsare också så blir det ju inte enklare just nu.... Enda possitiva är väl att människan är glad nu iaf. Kan ju kanske leda till grejer senare....
ser nu att vi kopplas samman med halva celtic, caldwell, robson och flood läste jag nu. sen har vi tydligen boyd från rangers på radarn. hans kontrakt går snart ut. ser ganska bra ut isf.. :) + lån resten va säsongen på vennegor
Digard pratar med Nice och även Shawky på väg ut..........tunga förluster ;-)
Hörde även att Mickey Walnut, Gregory Nickerbottom och Andy van den Pandy kan vara på ingång - riktigt kul om så blir fallet!
=)
Inget om Scott Pussycat?
Gibbo UK> Det senaste jag hörde var att han dragit hem till Staterna igen efter den där incidenten på Brighton Pride Festival i somras.
Såg att Kitson vill till Celtic nu. När han var här för två veckor sedan så meddelade han ju att han ville till London eftersom hans brud har ett välbetalt jobb där. Bara att konstatera att vi är kallare på transfermarknaden än en isbjörnsf***a.
digard tror jag vill hem till frankrike också, känns bara som det. www.sportinglife.com/football/cc_championship/middlesbrough/news/story_get.dor?STORY_NAME=soccer/10/01/06/manual_110555.html&TEAMHD=middlesbrough
Läst rykten om att Mido kan komma tillbaks till Boro efter lånet... hoppas de inte stämmer! Den gubben kan stanna kvar i sitt hemland..
Smutsig.
Mido kommer tillbaka till England men vi ska låna ut honom igen till någon annan brittisk klubb. Vore det inte bättre att sälja honom?
Enligt uppgift så blev Shawky klar för \"den där turkiska klubben\" igår kväll.
Hmm......blir tufft utan honom...
Jo...sörjd och saknad av alla.
En Boro-ikon som gjort oss alla glada och nöjda under sin sejour i klubben.............;)
enligt sky så blir det Wigan för Caldwell. Hoppas han är lika kass som Watson då sparade vi iaf pengar.
Satan om det är sant! Gary Caldwell hade jag sett fram emot mest, kapten i både Celtic och ibland i skotska landslaget. Jaja, det blir till att kolla vad som finns för oss i 3-4:e sorteringen som vanligt...
Enligt Celtic fansen gör Caldwell en Wheater säsong, alltså ingen bra. Han har gjort väldigt många enkla misstag den här säsongen. Tycker nästan vi borde köpt Hoiveld från gnaget. 18 mille borde vi ju haft råd med. Klart bättre än de backar vi har idag :-P Borde även ha köpt Obolo, kostade bara 4 mille.
Såg att Celtic var ute efter St Ledger också. Har Mowbray sett något som vi inte sett eller är det bara så enkelt att allt som tar på sig våran tröja blir skit? haha
Caldwell gör en dålig säsong eftersom han är i någon form av kontrovers med klubben (som typ Downing var med oss) och då väljer han att spela på en sämre nivå helt enkelt. Detta vet vi ju hur det funkar vid detta laget. Senaste exemplet är ju Kitson som när han fattade att kunde hamna i Boro de närmaste åren, helt plötsligt försvann från matcherna och slutade göra mål.
Det där med Hoiveld är lite läskigt att tänka på, Honken. Hade varit intressant, helt klart. Jävlar vad han hade skällt ut Wheater om han hade fuckat upp det är en sak som är säker och han kommer att vara som en hök på St Ledger också om han går till Celtic. Så Honken. Hoiveld och Obolo för 1,9 miljoner pund till Boro, hade du tagit det? Eller går du på Caldwell och Killen för 5 miljoner pund till Boro istället?
kvällsläsning
anthonyvickers.boroblogs.co.uk/2010/01/celtic-bhoys-se.html
Jo jag skulle nog valt Hoiveld och Obolo.
Fullständigt missvisande och osaklig krönika - ren lappri. Vickers vill likt Marcus Bent skylla på Borofansen, i detta fall dess internetvanor (!), för klubbens tillkortakommanden på plan och transfermarknaden. Mycket ska man läsa...
jo fasst lite roligt är det, många gamla hjältar som idag antagligen skulle få en massa skit när de köptes, men då hade ingen riktig koll. Poängen är väl att man ska vänta med all skit tills man sett dom spela :-P
Wigan har i dag signat Gary Caldwell. Han nobbade ett bud från Middlesbrough och har nu skrivit på för fyra och ett halvt år.
KANON...........verkar gå bra att värva?
Det stavas pengar och det är en väldig skillnad på kontrakt mellan ett CCC lag och ett PL lag.
Nu blev det iaf klart med Robson, Flood och Killen
Är väl bara Robson som är nått att ha men de andra två kan ju inte vara nänmvärt sämre än det vi har.
Känner inte till dessa killar så mycket och skulle vara tacksam för lite info om dom.
Robson är en hårt arbetande innermitt. Bollvinnartypen vi saknat sen Catts och Boateng försvann. Han har också ett bra tillslag på frisparkar.
Flood är väl en ganska anonym mitfälltare som nog inte är bättre än någon vi har men kanske han kan bidra med lite hjärta.
Killen är en anfallare som inte gör så mycket mål haha. Spelar för Nya Zeeland och det var han som sköt dom till VM med det avgörande målet i kvalet.
Varken Flood eller Killen har spelat speciellt mycket i Celtic varken under Strachan eller Mowbray
Haha, bra beskrivet!
caldwell till wigan, synd tycker jag. hade verkligen sett han som en ledare där bak och kunnat styra upp detta. vet inte heller mkt om dessa killar förutom att jag har flood i mitt borolag FM och där e han kung.
routhledge har ryktats oxå, han e ju snabb iaf! man vet jag inte dock inte om han e.
vennegor tror jag mkt på oxå. han e bänkare i hull. och tror GS kan lura hit han. skulle sitta fint tycker jag. han och lita e farliga tilsammans tror jag!!!
tror på att vi kommer se 3 till innan januari är slut. go GS :)
Pratade med min polare från Glasgow igår. Han var sugen på att veta lite mer om Hooivled och jag ville veta mer om våra Celtic-förvärv:-)
Han sa ungefär samma sak som Honken skrev: \"Robson is the only decent one\".
Var väl ungefär vad jag hade förväntat mig men jag måste säga att det ska bli kul att se en Boro-spelare i VM:-) Killen gjorde ju två mål på Italien nyligen när de höll på att skrälla men fick ge sig med 4-3(??).
Tror ni vi kommer att förstärka (?) på fler positioner?
Smogblog uppdaterad, bla om våra tre nyförvärv, och det är lysande som vanligt. Kunde nästan inte ha skrivit det bättre själv...;-)
www.smog-blog.com/
Vi behöver en striker!
Jamie Mackie, Plymouth? ;-)
Haha, vem *** är Jamie Mackie? Dessa okända spelare håller på att gå överstyr!
Lägger till ett par fler för jag håller på att flippa ur här:
Nigel Clocheart, Sutton United.
Andrew Fitson, Milton Keynes Dons.
Scott Pussycat, New York Cosmos.
Franz-Dieter Helmuth, Bochum.
Ougodo Ouggadoougoo, Manchester City.
Leif-Arne Fornebu, Lyn.
Jean-Pierre Mamin, Montpeiller.
Kenny Clarkson, Brighton.
Jamie Mollenbrunner, Kilmarnock.
Han finns faktiskt i verkligheten och han sänkte oss den sista oktober:-)
www.pafc.co.uk/page/ProfilesDetail/0,,10364~29586,00.html
Är inte Mollenbrunner skadad?
Du BFL gillar ju Yeates men det gör inte Strachan för han tänker sälja honom till just Sheffield United som vi möter imorrn.
Jag är på BFL sida om Yeates, jädra tråkigt om vi säljer honom...(inte BFL utan Yeates)
Haha, helt sjukt med alla dessa helt okända namn som vi ska ha.
Ah, har väl inga större känslor för Yeates, men helt klart är ju att Strachan inte gillar honom. Tror han blev helt knäckt när skotten bänkade honom efter att ha visat god vilja i vår segermatch borta mot QPR (5-1) och jag förstår honom faktiskt. Man ändrar inte ett sådant vinnande lag, men nog fan så skulle Adam Johnson in matchen efter och vips så torskade vi igen med 3-0 hemma mot Blackpool. Skulle inte förvåna mig om Yeates gick på kröken igen efter det, han har ju tidigare haft alkoholproblem.
Asså, nu vill jag se ett riktigt namn - inte att vi ska köpa nån helt okänd ***** Jimmy Dribble, 3 mål på 78 matcher över 6 säsonger (halvskadad i 4 av dessa), från Leyton Orient liksom.
Fan Gibson, hosta NUUUUU!
Ryktas ju om Routledge från QPR. Bra ytter. Han hade ju lite lekstuga mot oss, iof mötte han R. Williams på sin kant...
Det var väl ändå inte hela sanningen. Han kom förbi ett par gånger och vi vann med 5-1....
Kivuvu på 7 dagars trial
www.skysports.com/story/0,19528,11680_5868603,00.html
Sky Sports betyg på honom:
5: Below Average - Some faults, out-of-touch.
Känns som en spelare som skulle passa perfekt in i vår klubb ;)
zaki till hull, vennegor längre ner i peckingordningen där. kommer han??
Läste för ett tag sedan att Christian Vieri är mer eller mindre klar för något brasilianskt 2:a-divisionslag, och har i anknytning till det sagt \"jag älskar Brasilien\".
När fan ska någon avdankad stjärna bli klar för oss, och säga \"Jag älskar norrdöstra England, regnet, den höga kriminaliteten och Gordon Strachans brinnande huvud (vilken jävla vulkan ska man bada i för att få en sådan förresten? Jag vill ha en.)\"?
känns som om vi på något sätt bygger upp ett lag från början... ett lag som har mål att lyckas stanna kvar i cola-skiten.. ett lag som har en tränare som verkar vara helt pantad i huvudet och som förmodligen kommer dra ner boro i skiten de närmaste 3-4 åren.. finns ju inte en chans att Gibson kommer sparka GS2 de närmaste åren, oavsett hur dåliga resultat han kommer att ge oss..
En lysande analys om nuläget (som vanligt): www.smog-blog.com/
om vi köper Hayden Mullins ska jag supa mig full i en vecka. Sämsta mittfältaren som någonsin beträtt en plan i englands högsta division.
Ibland undrar jag om inte Strachan bryr sig mer om att spelarna han köper går med på hans teorier om hur man ska leva vid sidan om planen än vad de kan göra på planen.
bara sorgligt just nu
Routledge klar för skatorna :(
www.skysports.com/story/0,19528,12875_5886437,00.html
när kommer kedjorna upp på Riversides grindar?
administration here we come :(
Du är patetisk herr Honk. Förklara för mig varför vi skulle gå i administration!
Nu är McManus klar på lån förresten....
Fint med Mcmanus klar, ar han spelklar for lördag då?
Vi har tydligen lagt bud på Blackpools Charlie Adam, från teamtalk men tydligen tyckte de boro inte var bättre än Blackpool..
Ja han är spelklar och är redan uttagen till imorgon. Jag känner till honom från alla år i Celtic men har dålig koll på vad han presterar måste jag erkänna.
Skotsk landslagsman..... men det säger ju inte så där jättemycket faktiskt ;-)
Han får duga:) Han har varit kapten, tror nog vi behöver nån skotte i de bakre leden som snackar på:) och kan leda männen..
Hoppas vi kan får se uppryckning nu, samt att vi får in en anfallare till innan fönstret stänger, det och en mittfältare eller två vore ju inte fel.
Några troliga rykten?
Har vi tur så hinner vi få klart med Lee Miller från Aberdeen (född i Lanark som McManus) innan måndag. Strachan var ju i Edinburgh i onsdags och kollade in honom i matchen Hearts-Aberdeen (0-3 inget Millermål dock).
Gordon McQueen ville värva Miller redan tidigt i höstas men Southgate tyckte inte att det var nåt att ha. Vi får se hur det blir......
Vi värvar alla som är skottar eller rödhåriga.
Transferfönstret stänger på måndag kl. 18.00 om någon missat det. Kan bli en rolig eftermiddag, för vi är inte klara med affärerna ännu ;-)
Finns ett par tecken på att allt inte står rätt till ;)
Gibson sa så här innan säsongen
Vi kommer att ha den (eller en av de) starkaste truppen I CCC, Vi kommer inte att behöva tvingas sälja spelare... detta har ju stämt så långt....
När det ryktas om att Oneil är på väg till Portsmouth på lån så börjar man undra, iof ett väldigt konstigt rykte men om det ens finns ett uns sanning där så kan man börja undra
Och om vi säljer Johnson nu är det väldigt lite tid att hitta en ersättare, den här klubben lär sig aldrig ;)
Sen gillar jag att tro det värsta, jag mår bättre när det inte stämmer då :)
Går rykten om Nakamura och neligt Mirror har vi lånat Kyle Naughton
ORDON STRACHAN has told Middlesbrough chairman Steve Gibson he wants Adam Johnson to stay for the remainder of the season, despite learning the winger wants to talk over a possible move to Manchester City.
And while trying to fend off the attentions of the world’s richest club, Strachan is close to reaching an agreement with Celtic for striker Scott McDonald over a £3.5m move.
Wolves, Everton and Sunderland are among clubs interested in Johnson, but City’s initial £5m offer has turned the head of the 22-year-old.
Despite their wealth City will be unwilling to pay over the odds for a player whose contract expires in the summer.
But with time running out for Strachan to find a replacement, Middlesbrough are also determined to strike the best deal possible.
In an ideal world the former Celtic boss would convince the highly-sought after forward to stay on Teesside, but privately he accepts it will be difficult to keep Johnson out of the reaches of City.
“A perfect scenario for us is if he stays here,” said Strachan, who is due to have further discussions with Johnson today.
“I haven’t resigned myself to anything. I have not given up, no. The chairman and chief executive (Keith Lamb) know what I want.”
Further talks between the two clubs were expected last night, with the potential for Johnson to be loaned back to Middlesbrough until the end of the season if a fee can be agreed.
Such a move at this stage would appear unlikely, with City intent on adding further attacking options to a squad which has lost £32.5m Brazilian Robinho to Santos.
The Johnson saga is likely to gather pace before Monday’s 5pm deadline and Strachan added: “If Man Utd couldn’t turn down £80m (for Ronaldo) there is no club who can turn down the right money. Every club has their price for any player.
“I could come out with bold statements and say Adam is not for sale and he is away next week. That is just paying lip service saying this player or that player is not for sale.
Everybody is for sale.
“We’ve had verbal offers in the last week for Adam but nothing has changed. He is still here and I would expect him to be still here for the last 19 games of the season.”
Middlesbrough are aware that Chelsea were ordered to pay City a performance related fee of £6.5m for striker Daniel Sturridge by a tribunal two weeks ago, with a 15 per cent sell-on clause.
That ruling strengthens Boro’s bargaining position if they sell the player. With that in mind Middlesbrough hope for a fee nearer £9m this month, although City would like to strike a deal for an initial £6m.
While Johnson’s displays on the left flank would be difficult to replace in three days, Strachan would welcome the cash after moving a step closer to signing his top striker target, Aussie forward McDonald.
player they rate in the £5m bracket after signing Danish forward Morten Rasmussen and Middlesbrough are hopeful talks with the 26-year-old will begin soon.
Strachan, who watched Hearts defender Lee Wallace and Aberdeen’s Lee Miller in action on Wednesday night, also hopes to bring Stephen McManus in, but Celtic are holding out for a loan fee of £500,000.
The stand off could remain until Monday and Strachan said: “If he can go then we would love him here. It is not right for us at the moment, the financial arrangement.
Stephen wants to be here and I think Tony Mowbray said he could move on.”
McManus, a centre-back who has captained Scotland, has struggled for form since Strachan’s departure.
Hörde att Steve McQueen (hette tidigare Chiang-Kai-shek) är så gott som klar, han skulle bara färga håret rött, flytta ut ur lägenheten i Dundee och snacka med Wigan innan.
Herman-Eidur \"The Killer\" Rafelssonsdottir från Hafnjökul är på ingång....
www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1779_5893863,00.html
McManus makes move to Teesside
Japp på lån, sitter på bänken idag
McBoro. Börjar kännas lite...pinsamt.
Vore snudd på bisarrt om vi skulle passera tre fönster på raken utan att köpa en riktig målskytt, då får vi fan skylla oss själva. Jag kräver inte någon som gör 30 mål, jag kräver inte någon som gör ens 20 mål, jag kräver typ bara någon som kan göra mål, typ i alla fall 15 stycken och det är fan inte mycket begärt för en forward av någorlunda kvalitet i Championship. Sjukt att jag är nöjd med så få baljor för en anfallare, men det säger väl kanske en del om vilka totala ssssooopor vi haft där framme på senare tid...Folan, Bent, King, Lita, Emnes FFS!
FFS har väl gjort ett? :-)
riktigt snyggt var det också ;)
Har läst på lite om Big-Mick McManus nu och jag måste säga att jag verkligen ser fram emot hans debut för oss på lördag. Snubben har helt nyligen varit kapten för Celtic och Skottland och sägs ha en spelstil som påminner om de gamla hårda, ärliga spelarna från dem brittiska öarna. Som exempel läste jag att han inte var orolig att glidtackla på platsgräs eftersom han var van med att plocka ur skräp från de brännande köttsår han fick hemma på gatan när han växte upp (där det var röd asfalt). Så ska det låta!
På FMTTM-forumet så har en person suttit precis bakom Boros avbytarbänk de senaste matcherna och han har sedan redogjort för vad som sagts spelarna och managern emellan. Riktigt intressant läsning faktiskt, håll utkik på det forumet någon timme efter varje hemmamatch så ser ni själva. Nu i lördags satt ju McManus på bänken tillsammans med de andra spelarna när en materialare kommer fram med flaskor med varmt vatten i (för att hålla värmen med eftersom det var svinkallt och snö). Alla spelare tog värmeflaskorna utom McManus som tittade på materialarn med blicken \"tror du jag är någon frusen jävla fjolla eller?\"...det här bådar gott.
Stephen McManus verkar förutom att vara en \"riktig\" man....även att vara lyckligt gift med den förtjusande ungdomsflamman Diane (John Terry är också gift med ungdomskärleken och det gick väl \"sådär\" iofs). Här följer en lite rolig bild från brölloppet i somras där självfallet Sir Gordon dök upp direkt ifrån semestern i Spanien med en närmast grisliknande ton på hyn...
Avd: Pigment. Solskyddsfaktor 5000.
www.thescottishsun.co.uk/scotsol/homepage/news/2489467/Its-the-Hoopy-couple.html
Han må vara tuff men han har kostat Celtic mer poäng de senaste 18 månaderna än vad Wheater,St Ledger och Jones och alla andra i vårt lag har gjort någonsin ;)
Nu på morgonen har West Ham hört sig för angående Mido. Hand upp alla som blir ledsna om vi lyckas sälja honom?
Kyle Naughton från back från Tottenham verkar vara på ingång på lån. Blev framröstad i årets lag i Championship förra säsongen, då i Sheff Utd.
Jag känner att det kan bli en liten \"uppesittarkväll\" på Vikings idag, tydligen stänger fönstret i Skottland klockan ett inatt exempelvis.
Tre nya direkt in i startelvan vill jag ha sen är jag nöjd (för den här gången).
Honken>> Såg att Jos var bäst på plan i sin debut för Celtic i helgen.
BFL
vi får bara sälja till skottland efter klockan 18:00 (svensk tid) inte köpa. Om jag fattat rätt
Kyle Naughton är klar redan tror jag.
Bekräftat med Naughton från Spurs:
www.mfc.co.uk/articles/20100201/boro-sign-spurs-full-back-kyle_70638_1951645
Spännande detta, två till nu då så är vi i hamn och Strachan kan börja jobba.
Marcus Bent klar på lån till QPR. Då vet vi vem som gör ett hat-trick på oss den 27:e feb.....
Naughton är jäkligt duktig har jag för mig.. de jag råkat se av honom så kommer jag ihåg att jag särskilt undra vem det var för 1-2år sen..
Skulle det vara så att vi ska föröska köpa han i sommar är jag redan på!
Tycker vi kör resten av dagens transfertimmar i den nya tråden som Mr.G skapat, det är för jobbigt att skrolla hela tiden eftersom den här blivit för lång. Kommer att bli mycket inlägg ikväll också. Byt, alltså!