Middlesbrough FC - Swansea

1
BIG FAT LAD

1-1.

0
Honken

blev ju 3-0 till oss borta, så allt annat hemma vore ju kasst :-P

0
Gibbo_UK

Helt rätt. 3-0 hemma också :-)

Det var träning på Riverside idag och planen är ok men matchen är ändå i farozonen för mer snö väntas inatt. Det blir en första inspektion imorgon förmiddag. På många håll så är det ju inte planerna som är för dåliga utan is och snö på läktarna vilket då räknas som en säkerhetsfara.

Igår så tittade jag på min julklapp \"300 Great Boro Goals DVD\" och kan Gibson få tillbaka lite av den \"buzz\" som har varit på både Ayresome Park och Riverside så är jag nöjd. Nu känns det rätt så avlägset. DVD\'n kan jag varmt rekommendera annars.

Men det kommer snart att hända grejor på transferfronten så vi får väl hoppas på stordåd snart.

www.mfcofficialdirect.co.uk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=3095&category_id=59&option=com_virtuemart&Itemid=71

0
Nobby S

Fin julklapp , \'Boro-mål kan man aldrig se sig mätt på , plockar då och då fram mina gamla \"season review\" på VHS och njuter. Har med start säsongen 91/92 men fattas retligt nog något år mitt i , får väl ta tag i jakten på dessa.
Swansea skall vi väl klara av ganska lätt - jag drar till med 4-1 , så detta resultat kommer det definitivt inte att bli.

0
Honken

enligt sky är matchen inställd. Is på vägarna runt stadion och borta fansen från Wales (som har ännu värre väder just nu) får lite svårt att ta sig till matchen.

Vinterdäck är inget de har i England ;)

1
BIG FAT LAD

Officiellt inställt nu också.
www.mfc.premiumtv.co.uk/articles/boro-game-called-off-20100108_70639_1926926

Blir bra detta, hinner vi få in nytt fräscht blod i laget tills matchen spelas senare under våren. Hoppas på Van Nistelrooy och Luca Toni...

0
Gibbo_UK

...och vi kanske hinner bli av med Shawky.

1
BIG FAT LAD

Märklig värld vi lever i...AIK säljer till Celtic och Celtic säljer till Middlesbrough...

www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1863_5844180,00.html

1
BIG FAT LAD

Ser ut som om vi köpt skotska landslagmannen, och mittbacken, Gary Caldwell och mittfältaren Barry Robson. Celticfansen skrattar på samtliga forum och är hur nöjda som helst verkar det som att bli av med spelarna.

Sedan verkar även Flood och forwarden från Nya Zealand Chris Killen vara på gång från Celtic. Kollade upp Killen på Youtube och han gjorde två mål mot Italien i för-VM i somras. Pissmål iofs, slog bla en straff under målvakten som inte skulle gå in egentligen. Nya Zealand är ju klart för VM i Sydafrika och Killen sägs bla ha mött Tahiti och Mururoaatollen (efter sprängningarna) i kvalgruppen. Han har även gjort 2 mål på 28 matcher för Celtic, vilket självfallet är uruselt för en forward i den p**sligan. Henke snittade väl 3 per match?

Skottarna verkar dock vara mest missnöjda med att tappa Robson av samtligt fyra nämnda spelare.

Lite spännande är det åndå...vi kan ju inte bli sämre känns det som.

0
Gibbo_UK

Nej det känns ju som vi har allt att vinna på våra nyförvärv så dåligt som det är nu.

Värva ett helt gäng så kanske någon är bra...... :-)

0
johan7

Fy fan, Killen brukar vara kung när jag spelat Fifa och råkat få Nya Zeeland på lotten. Gör han hälften så många mål i Boro så blir det CL...

0
johan7

– Jag vill ha in ledare och män – det är extremt viktigt nu. Jag måste ha spelare som jag känner, spelare som är män, som är ledare och som vet hur det är att spela på den här nivån, säger Strachan, som hade båda spelarna som adepter under sin tid i Celtic, till BBC.

0
Honken

Personligen tycker jag nästan att Hooivelt hade känts bättre för oss ;)

Obolo borde vi fan ha köpt han kostade ju ingeting 3 miljoner.... Hooivelt går till Celtic för runt 15, kan lova att vi köper Caldwell för minst det dubbla.

1
BIG FAT LAD

Skador, massor med skador.

Bland många andra i vårt mediokra lag så är Robson borta, den ende som var okej av våra nya från Celtic.

Lita tillbaks, wow liksom.

Nej, detta känns dystert mina vänner. På de sju senaste matcherna har vi sex förluster och jag har svårt att se någon vändning.

Tror på 1-1 ändå eftersom man är en obotlig optimist.

0
Gibbo_UK

3-3 och målfest idag :-)

0
Honken

härligt lag :)

Coyne
McMahon, Riggs, Wheats, Hoyte
Flood O\'Neill Arca Jinky
Lita Killen

Subs
Steele grounds bennett Walker Pilatos Williams Park

Bänken är underbar ;)

1
BIG FAT LAD

Herrejevvlar...

Krädd till killen på bänken med det underbara namnet Bruno Pilotos dock.

1
BIG FAT LAD

Lyssnar här som vanligt: www.magichitzradio.com/popupplayer.htm

1
BIG FAT LAD

Lita har redan skapat mer än de andra tre anfallarna gjort tillsammans de senaste tre matcherna.

1
BIG FAT LAD

Fan, miss av Lita igen. Om han kunde träffa mål på alla sina chanser han får. Jaja, det kanske kommer ett mål idag då, han behöver väl två försök till och så sitter den på tredje försöket.

1
BIG FAT LAD

Precis över av Jinky. Fyra heta målchanser första 20. Det här luktar 0-1.

0
Honken

76 - 24 i possession så jo....

1
BIG FAT LAD

Och där dog länken...

Edit: ...funkar igen.

1
BIG FAT LAD

\"Johnson, one step over, two step over, three step over, four step over, five step over and loses the ball.\".

0
Honken

In med Park ;)

1
BIG FAT LAD

Helt sjukt. Där kom 0-1.

Sinnes.

Vem tar tag i vodoogrejen, någon?

1
BIG FAT LAD

Statistik enligt kommentatorn. Boro har inte vänt ett underläge till vinst på exakt 100(!) matcher idag.

1
BIG FAT LAD

FLOOOOOOOOOOOOOOOOOD!!!!!!!!!

Nu jävlar ööööööös på frammåt!!!!

1
BIG FAT LAD

Horlänken pajjade igen.

1
BIG FAT LAD

Slut 1-1. Hade det på känn.

Exakt 8 dagar på oss att fixa nya spelare - 8 dagar!

0
Honken

BFL

Förövrigt så hade kommentatorn fel när han sa att vi inte vänt ett underläge till seger på 100 matcher

Vi vände borta mot Sheffield W tidigare den här säsongen 1-0 till 1-3 ;)

1
BIG FAT LAD

Honken> Han menade väl 100 hemmamatcher...vilket iofs gör det hela ännu värre. Säger en del om våra spelare de senaste åren.

0
Honken

kanske det, tror att senast vi vände hemma var mot Chelsea någon gång för 100 år sedan haha

1
BIG FAT LAD

Edit. fel.

1
BIG FAT LAD

Edit/fel.

0
Honken

håll dig i rätt tråd BFL :-P

0
mndl82

yes.... :-)