JAAA! Riktigt skönt att TV 4 Sport visar matchen på lördag - nu är man riktigt sugen på att se ett \"nytt\" Boro.
www.tvmatchen.se/
Visst är det underbart. Hoppas bara att det presenteras något nytt snart. Annars tror jag tyvärr inte att det blir lika roligt att titta på lördag.
Ja, börjar kännas lite läskigt detta. Som nu det här med Caldwell. Strachan hämtar sin bäste spelare/polare/ledare/man från Celtic, en person som han verkligen kan lita på och har tagit till den position han är idag - en vän. Då plötsligt ringer telefonen mitt under Caldwells medical i Boro - då är det Wigan i luren och plötsligt är han ut genom dörren fort som fan. Så mycket för den vänskapen. Hade hoppats på sex nya startspelare till matchen mot Blades, men börjar bli orolig (igen).
Det lovades att nya spelare skulle presenteras i början av denna vecka men nu är det onsdag och det har inte hänt ett skit. Riktig nagelbitare detta. Känner också att det skulle behövas 5-6 nya spelare som bidrar med rutin och stabilitet. Nu känns det som att det inte kommer någon. Fan, nu får det hända något.
Oj, där kom tre :)
Må Gud hjälpe oss. Ändrar mitt tips från 1-1 till 3-0.
Va härligt positiv du är BFL ;). Behåller mitt 2-1 tips men hoppas att jag, som vanligt, har fel.
Gazza>> Hehe, jag är tyvärr realist. Kolla i tipstabellen vem det är som leder så får du se...;-)
0-0 förra gången vi mötte dem. Då kändes det bittert att vi inte promenerade hem segern. Läget är ju lite annorlunda denna gång. Sheff U ligger tre poäng före oss i tabellen och Boro känns som vi är på dekis. Hoppas uppehållet under snöovädret har gjort grabbarna motiverade. Tre nya spelare till denna match, dock inga som imponerar nämnvärt på mig. Men det är dags för pojkarna att sätta ribba (då menar jag inte bokstavligt) för vårsäsongen.
Mitt liv utan mening voro, om jag inte får hålla på Boro.
Att döma av sista träningen så är Strachan lite lurig (eller osäker snarare) med dagens laguppställning men det ser ut som om bara Barry Robson kommer att starta och Killen/Flood på bänken. Några som inte tränade igår åker med till Sheffield så de ska väl känna efter först hur deras \"ajaj\" känns.
Vi får väl hoppas att matchen visas på tv sen. Jag tar inte ut något i förskott för TV4 Sport hinner säkert att ändra för det är ju ett bra möte i Damvolleybollen mellan Svedala och Lindesberg samtidigt......
Ser två olika scenarios framför mig kring dagens match:
1.) De tre nyförvärven kommer in med en enorm energi både i omklädningsrummet och på plan. De eldar på, de motiverar, de pratar högt, de smäller på och visar vägen - lite som Bröderna Hansons första match i \"Slagskott\"-filmen. Sedan krigar vi till oss en 1-0 seger med mål genom Killen och alla geniförklarar Strachan.
2.) Cirka 8-9 spelare som får vara med i startelven är sura. De vet att flera utav dem inom en väldigt snar framtid kommer att få dra. De är sura, vill inte vara med. De skiter fullständigt i Boro och de hatar Strachan. De bryr sig inte...förlust 3-0.
Tror på det sistnämnda tyvärr med tanke på de ****-spelare som vi faktiskt har i laget. Låt utrensningen fortsätta!
Hörde precis med en engelsk polare, med god insyn i spelarnas leverne, om Yeates. Det var som jag befarade, mycket sena kvällar och ofta bakis på träningen. Önskar honom ändå lycka till i Sheffield United, det är liksom en sådan där kille som man önskar allt väl.
VIKINGS STHLM CHAPTER>> Jag och några Borosnubbar kommer se matchen på OLearys i Sumpan idag. Välkomna dit. Jag lovar som vanligt att bjuda på bira till den av er som kommer fram och hälsar.
Med reservation för någon sen ändring så spelar vi så här:
Coyne
McMahon
Riggott
Wheater
Hoyte
Flood
Osbourne
O\'Neil
Robson
Ali
Killen
-----
Williams
Fransk
Bennett
Steele
Johnson
Bent
Arca
åthelvete me flood
känns som dom visar lite hjärta direkt idag!!
Första halvlek bättre än väntat:) 0-0 med lite tur kunde vi lett med 1-0. Försvaret ser ok ut med riggott tillbaka som ledare. mcmahon ser ut att ha de jobbisgaste. Mittfältet betydlig aggressivare än tidigare. Gillar vad jag sett av robson, bra passningar, aggresiv samt jobbar hårt iaf. Flood också ok, jobbar hårt, ok passnigar och skapat en del framåt. Killen också helt ok så långt. Skapat en del och visat sig framme iaf.
Hoppas på lite flyt i andra och en 2-0 vinst till boro!
Sorgligt. Nyförvärven gjorde ju inte direkt något avtryck. Flood kommer göra sig bra som bänkvärmare i reserveran. Killen såg trög ut och Robson kunde bara göra bakåtfinter. Hoyte använde sig verkligen av sitt träben idag. ali och Gary gjorde helt bra ifrån sig.
Jobbigt just nu...
Ingen härifrån dök upp idag heller.
Ok, grabbar. Fattar ni hur kört det är? Fattar ni hur körda vi är?
Glöm Premier League.
Hela grejen är ett skämt. Fy fan så rökta vi är.
Imorn ska jag berätta lite vad som hänt inom truppen.
Guten nacht!
säger bara DRA ÅT ******* med detta!
nu vinner vi inte ens borta, var fan ska detta sluta då
Känns tungt det här. Gårdagens förlust var förmodad, men den tog hårdare på mig än vad jag trodde. Man ser ingen ljusning känns det som, känns helt omöjligt att vinna matcher. Strachan har vunnit 2 av 12 matcher, det är ett helt bisarrt facit för en relativt högprofilerad tränare och jag vet knappt om jag hört något liknande (Southgate undantaget). Han måste undra vad *** han gett sig in i.
Orkar ni fortsätta läsa så tänkte jag nu nämna några saker som det snackas om inom Middlesbrough FC. Som en del annat jag berättat om så är det från en säker källa som vet vad som händer (ni som kan får kolla med era egna källor, men jag har rätt i det jag skriver som vanligt).
1.) Detta är det sista jag skriver om Mark Yeates, men det är väl lika bra att ni får veta vad som gjorde att ölbägaren till slut rann över och han fick okej att börja tala med andra klubbar, i detta fall Sheffield United. Grejen var att Mr. Yeates i måndags dök upp till träningen riktigt bakis, eller, han var väl fortfarande dyngrak egentligen om man ska vara ärlig. Efter att ha bytt om springer han in med de andra spelarna och börjar på att springa runt planen för att värma upp så som brukligt är. Efter två varv stannar han upp, går och ställer sig vid sidlinjen och tok-spyr. Då fick Strachan nog och han har nu gjort sin sista match för oss. Yeates alkoholvanor varnade jag för samma dag han skrev på pga de bilder man såg på killen med sitt birasvullna ansikte.
2.) Leroy Lita. The Man, good ol´ Leroy. Skämt åsido. Mr. Lita har ju varit avstängd några matcher nu och för er som trott att han tränat - och nött - avslut så kan jag bara beklaga att jag nu måste göra er besvikna. Vår stjärnanfallare (!) bestämde sig nämligen för att supa till stenhårt förra helgen uppe i Newcastle. Väl på stan så kände denne dyngrake, unge mångmiljonär i fotboll (fast han är helt värdelös), sig sugen på att attackera ett gäng poliser verbalt. Han blev självfallet arresterad. Han har tidigare varit föremål för polisiära insatser, för något år sedan blev han anmäld för misshandel efter att ha skallat en person i Bristol. Leroy Lita är förövrigt klar för spel till Swansea-matchen nästa vecka. Skönt. Känns bra...
3.) Strachan. Det här kanske låter helt galet i en del öron - och jag bävar för om det blir verklighet - men vår nye manager har på allvar funderat på att ta tillbaks Ahmed Hossam Hussein Abdelhamid aka Mido från utlåningen. Detta säger väl ganska mycket om hur illa ställt det är på forwardsfronten.
4.) Adam Johnson...vår lille trixkille, vår lille superstjärna...eh...nja. Ord inifrån spelartruppen gör gällande att Jinky fortfarande får mycket gliringar från de andra spelarna (vilket gör att han känner sig mobbad) över att Real Madrid visade någon form av intresse för honom i somras. Intresset finns självfallet inte kvar längre, dock. Det sägs även att han är livrädd för att bli avslöjad mot storväxta backar när vi möter bättre lag, vilket vi alla märkt självfallet. Adam är ett upphaussat skämt och det ska bli intressant att se om något bättre lag gått på myten om honom och köper honom för en ansenlig peng nu i januarifönstret. Jag anar att vi blir tvungna att \"rea\" bort även honom efter som kontraktet går ut till sommaren.
5.) Boros maskot, Roary the Lion, går inte hungrig trots pågående lågkonjunktur och massavskedanden i nordöstra England. Hörde att han som drar på sig lejondressen under 3 timmar 5 gånger i månaden tar 450 pund per match. Köp en till spelare från Celtic i stället för de pengarna tycker jag...Roary får komma tillbaks när vi spelar i Premier League igen.
Så där ser det ut mina vänner.
Jag kan inte hitta statistik om någon av våra managers som haft en sämre inledning, kan någon annan göra det? Strachan måste vara grymt frustrerad.
BFL; om Mido inte var motiverad i Premier så lär han ju längta till englands andradivision...
Ska det vara så jävla svårt att vinna?!
Jag blev lite tårögd när man tittade på startelvan vi hade i ligacupen för fem år sedan;
Schwarzer, Mills, Ehiogu, Southgate, Queudrue, Mendieta, Boateng, Doriva, Zenden, Juninho Paulista, Job.
Zenden, Mendieta, Juninho, Doriva och Boateng på ett mittfält... Vilket försvar dessutom! Det är väl egentligen bara Job som inte var någon jättehit men sen fick vi ju Viduka, Yakubu och JFH.
Vad i helvete hände med det laget?! Gick vi bankrutt för att vinna ligacupen..?
Våra aktiviteter i somras på spelarmarknaden måste vara de sämsta som ägt rum. Det är ju a och o att ta in erfarna britter om man åker ned i andradivisionen för att klara att gå upp. Varenda britt över 35 år med landslagskamper på meritlistan borde vi ha varit intresserade av. Varenda skotte över 25 år borde vi ryckt i. Men icke...
Känns tungt det här och jag lovar och svär; går vi upp... Nä, hamnar vi på kvalplats i slutet av säsongen ska jag ta mig fan ringa Strachan och bedyra hans fantastiska prestation.
vilken prestation är det? Med tanke på laget vi har så skulle en bra tränare fixa det :-P
Kan lilla Blackpool spela fotboll så borde väl vi? Men om man tar en tränare som spelar 4-4-2 långbolls fotboll som man gjorde i england på det fina 70-talet så får man ta sådant här ;) :-P
Strachan brukar ju säga att hans fotboll aldrig är vacker men att han får resultat, just nu får vi bara skitfotboll ;) Känns lite som vi är hans nya coventry, där gick det ju inte så bra.
Honken; jag var alltid Coventry när jag spelade Championship manager och var i yngre tonåren... Det berodde visserligen på Terry Butcher och inte klubben i sig men snacka inte ner Coventry! Jag guidade dem ofta till en mittenplacering... :)
Det roliga är att Strachan brukade spela CM när han var i Coventry! Vilken kille...
Det är snart läge att köpa något managerspel och prova på att vara Boro med dagens trupp för att se hur det går.
Jag vann CCC med dom direkt ;) FM 2010
98 gjorda mål 35 insläppta 104 poäng
4-2-3-1 uppställning
Uppdaterat, bästa bloggarn: www.smog-blog.com/
FM 2010 är riktigt kul.... jag fick 5 miljoner pund för arca, stackars Napoli!!
ligger två efter halva säsongen och det är riktigt kul faktiskt!!\'
Tycker fan inte Boro gjort ett vättigt nyförvärv på nästan 2,5 säsong!
När dom tappa Queudrue, Schwarzer mm tappa dom massa rutin och sen dess har det bara dalat.
Tycker för övrigt att Queudrue var mycket underskattad
Tycker alla förvärven på senare tid som Emmnes Digard Coyne Alves Mido M.KIng (lån) st.Ledger Hoyte mm mm är katastrofala nyförvärv.
Jämför dom med förr Barmby, Ziege, Schwarzer, Greening, Juninho Emereson mm mm Då nästan alla gjorde succé