Ny match ikväll. Donkan borta. Svårt att få ihop ett lag men jag kör på 3-1 seger.
Jag hoppas att Strachan är mer optimistisk när han pratar med spelarna än vad han är utåt, för annars blir det kross åt fel håll Känns som han försöker skydda sig själv lite för mycket.
1-0
0-1 skall det kunna bli. Bra odds på bortaseger även på Svenska spel - detta spel kan man ju inte missa. Som att stjäla godis från ett barn !!!
Sawasdee khrap borofans!
Vafan, ikväll ska vi väl ändå kunna vinna?!?! Bara för att vara på den säkra sidan så har jag bestämt mig för att avstå från all alkohol fram tills slutsignalen.
0-2 och jag får min första siffra på matchtröjan ;)
Vi har ju ett helt lag borta så kanske ;)
Iof är det ju ändå mest skräp som är borta -P
Strachan har nu på 13 matcher vunnit 2. Är resultatet 2 på 14 matcher ens möjligt i Championship (Southgate undantaget)? Nej, tror inte det hur svag trupp vi än har, får därför känslan av att vi faktiskt vinner ikväll med 2-0, fråga mig inte hur det ska gå till dock.
Mycket skador i truppen och inga nya spelare till denna match heller vad det verkar. Det är nu också ställt utom allt rimligt tvivel att flera utav spelarna väljer att vara \"skadade\" och underprestera som en ren protest mot Strachan och klubben. De vet att skotten skulle älska att byta ut varenda en utav dem så då är det väl klart som *** att de fulltständigt skiter i att kämpa. Vi har riktiga kräk till spelare, svin flera utav dem, som just nu driver med oss trots sjukt höga löner. Ta en sådan som Wheater som är ute och super sig dyngrak flera gånger i veckan trots att vi ligger i mitten av tabellen och han själv är bland de sämsta på plan och starkt bidragagande till att vi släpper in många mål. Hans inställning är helt enkelt fruktansvärd.
Kollade på några FA-cupmatcher i helgen. Såg hur våra konkurrenter Scunthorpe kämpade mot City på ett sådant där sätt som Boro gjorde förr i tiden när vi mötte storlag. Såg hur Leeds krigade, kämpade och slet till sig omspel på White Hart Lane och visade så där mycket hjärta som man inte trodde att unga engelska fotbollsspelare har längre, inte på Riverside i alla fall vad jag sett.
Det är nu 5 dagar kvar i detta januarifönster. Jag sa innan att vi behöver få in minst 6-7 startspelare för att få bort den stämning som råder i truppen - så har ej skett.
Doncaster borta och man sitter och är livrädd för ännu en torsk. Det är kanske lika bra att vänja sig...
Hur kan du blanda in Southgate i den där meningen? Hans facit i CCC är gudomligt jämfört med Gordons :-P
1. Därför att Southgate hade 1 vinst på 19 spelade matcher i Premier League, det är det enda jämnförbara exemplet som jag känner till.
2. Därför att det är Southgates spelare som gör att vi ligger där vi ligger, inte Strachans.
3. Därför att Southgate managerjobb är det sämsta som hänt Boro på cirka 20 år.
Det är Gibsons och Lambs spelare ;)
Strachan har 27% win ratio i England ;) (antagligen sämre nu)
Och tycker inte man ska klaga på att man tar över någon annans lag, kolla på Irvine i Sheffield, inte fan har han klagat, det har ju iof gått bättre än innan också :-P Och Kolla på Nottingham ;) Säker på att Preston kommer gå bättre nu också efter sitt manager byte. Mancini har inte heller klagat :-P
Man gör det rätt så lätt för sig om man har den inställningen. Så Gordon sitter alltså säkert tills han bytt ut hela truppen? ;)
\"Så Gordon sitter alltså säkert tills han bytt ut hela truppen?\"
Ja.
\"...Mancini...\".
:-)
Tänk vad bra att komma som ny manager till en klubb, då har man man mycket man skylla på, tänk om det fungerade lika bra i övriga arbetslivet :)
Middlesbrough
21 Coyne
02 Hoyte
23 Grounds
29 McMahon
31 Wheater
14 Flood
16 O\'Neil
18 Johnson
20 Arca
12 Killen
28 Franks
Substitutes
30 Steele, 03 Taylor, 27 Bennett, 22 Walker, 09 Lita, 11 Emnes, 35 Williams
ser tunt ut bakåt, och varför får inte lita starta??? gjorde inga mål men skapade massa..
Är Lita nykter då?? Ingen som har en länk till matchen??
tror inte den går på tv... ;)
sug på den!!!!
någon som har radiolänk då?
sitter o uppdaterar på livescore.com nu inte så ypperligt givande!
bbc sport, har live text annars, hände rinte mycket i matchen dock haha
news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/eng_div_1/8470835.stm
Lyssna alltid här gubbar: www.magichitzradio.com/popupplayer.htm
1-0 JINKYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!
det är ju tydligt att vi måste göra fantastiska mål eller flyt ;)
Har alltid gillat grabben, riktig Boroprodukt...*host*...;-)
han som var så satan dålig... ;)
vi har han nog hela säsongen med tanke på vad city fick för sturrige(?) så stavas det inte... jaja
kööööör... vill se 2an
2!
!!
frrrrrrraAAAAAAANNNNNNNNNNKKKKKKKKKK
Underbart!!!
det första man hörde när man satt igång radion var julio arca... var riktigt nära på o stänga av länken men tur man stanna kvar oc fick upplev ett fint radio mål :)!
otroligt :-P
Boro har vaknat.
Giganten har vaknat ur sitt ide!
JÄTTEN HAR BÖRJAT RÖRA PÅ SIG!!!!
COME ON BOOOOROOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!
så lät efter 1-5 mot QPR också :-P
men två avslut på mål och 2 mål är helt otroligt när det kommer till oss
The boys are back in town spelas nu på arenan yes indeed..haha!
Ut med Lita in med Franks = genidrag = Sir Gordon Strachan.
=)
fast det nämnds väl på det här forumet för ungefär 15 matcher sedan? :-P
litaaaaaaaaaaaaaaaa
LIIIIIIIIIIIIIIITAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!
GEEEEEEEEEEEERIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINN! HAHA!
Fan vad härligt. Jävligt oväntat detta faktiskt, när det ser som mörkast ut. Bra coachat än så länge.
Holy crap....
Strachan, asså den mannen, det är bara att lyfta på hatten...:-p
assist från Coyle lol
SUPER-COYNE!
oops menade självklart Coyne
Haha kommentatorerna har inte haft så här kul på månader...kan inte sluta garva. Helvete vad efterlängtat detta var!
7 inloggade nu, bra för att vara tisdag!
Gläds med alla boro som släpar sina arslen till bortamatcherna och får uppleva vinst på plats åtminstone någon gång. Underbart!!!!!
Är även rätt chockad över att 89 % av tipparna på BV förutsåg vinst i denna match.
Oops...1-3.
Blås av nu då dommarjävel!!!!!!!!!
inte klart ännu, ska vi till och släppa in mål...
gillar att coyne blir vansinnig!!!!! :)
BLÅÅÅÅÅÅÅÅS!!!!!!!!!!!
ingen clean sheet igen alltså....
Blås dååååååååå!
Dommarjävel, vi ska hugga dina barn din fitta!!!!!!!!!!
kan man andas ut!!!!! jinky, :)
JAAAAAAAAAAAAA JINKYYYYYYYYY HAHAHAA!
Get in! Johnno!!!!
Jag sa ju till er att ni inte skulle stressa upp er, Strachan och Johnson ordnar biffen haha!
Jinkyyyyyy igen :)
men va fan ge honom 50K i veckan nu då :-P
sweet!!
Där var det säkrat. Bra dag, tre poäng och Palace får tio poängs avdrag. Fyra mål, helt otroligt. Fixa in ett par bra lirare till så kör vi så här resten av säsongen. Bristol City fick duktigt med spö idag och lär vara taggade på lördag, eller så är de riktigt nere. Tror på seger där med hur som helst. Plötsligt känns allt positivt, det vänder fort. :)
Slut.
Easy...
Grattis till YakuBoro för att ha tippat 1-4. Snyggt!
Gubbar, glöm inte att ni nu kan hänga kvar och lyssna på intervjuer med spelare och Strachan på radiolänken, gäller att passa på när de nu för en gångs skulle har något positivt att säga...:-)
Edit/ Vet inte om det är så idag eftersom det är bortamatch dock.
summerar du intervjun BFL?
hinner inte lyssna..
kan vara intressant :)
boozeboy> Ska se om jag hinner.
Haha nu är det annat liv i skällan på de som ringer in till programmet, brukar vara dödgrävarstämning och att alla ska avgå...:-)
Hoppsan! En snubbe ringer in och berättar att laget inte kom fram och applåderade de grymma Borosupporters som åkt hela vägen till Doncaster ikväll. Blir så förbannad när jag hör sånt här. Killen berättar även att det var många handikappade Borofans där som var på plats just ikväll och spelarna gick inte fram till dem heller. Skamligt. Tjäna en halv mille i månaden och inte gå fram till en ung pojke i rullstol som åkt lång väg. Gör mig totalt vansinnig, faktiskt.
Sammanfattning av den korta intervjun med Strachan: \"Självfallet skönt med seger. Vi har jobbat hårt för detta. Måste hylla Johnson. Hyllar även Franks. Sjukt jobbigt med alla problem med skador och att vi nästan fick spela med vårt Youth-team förra veckan. Måste även hylla Flood, grym match. McManus är en favorit hos mig och jag vill ha honom till Boro, så det ligger något i ryktet ja.\".
Så där boozeboy!
Edit// Intervjuer även med Franks och Johnson som självfallet var supernöjda med sina och lagets insats.
tackar för summeringen :)
låter ju bra att franks och flood för beröm får jag säga.. det bådar gott, kan ge dem lite självförtroende.. och en yngling med självförtroende kan bli farlig :)
gg