Adam Johnson

0
mndl82

Lee Oldcorn REPORTS ARE --- FROM MIDDLESBROUGH FOOTBALL CLUB THE ADAM JOHNSON BID HAS NOT BEEN RESERVED BYE MIDDLESBROUGH BUT ACORDING 2 SKY NEWS THE BID IS WORTH £7 MILLON BUT THE BORO WHAT HIM BACK ON LOAN TILL END OF SEASON

0
Honken

Har hört liknande så lite sanning kan det nog finnas, men jag tror han hamnar i Sunderland efter säsongen om inte de åker ut och vi går upp.

7
boozeboy

1.bp.blogspot.com/_fTOtnyjWCSg/S1wrN6vnG7I/AAAAAAAAADo/IkbsU-KMixo/s1600-h/AJ+Stats.bmp

lite intressant statistik när adam johnson är med eller inte i laget.
kul vi vunnit 2 matcher utan honom i laget :)

0
Alec81

Manchester City kan värva dyrt - igen

29 januari 2010, kl 06:39 Skrivet av Lars Öhman Anmäl ! LONDON.

Adam Johnson har bett om tillåtelse från Middlesbrough för att få inleda samtal med Manchester City, skriver Daily Express i dag. Gordon Strachan hade nog hoppats på att ha kvar yttern.
– Det finns ingen klubb som kan tacka nej till rätt summa pengar för en spelare. Men drömscenariot vore ju att han stannar, säger tränaren.
Både Chelsea och Sunderland har erbjudit 61 miljoner för Johnson, men båda lagen har fått nej. Manchester City kan bli tvungna att betala nästan det dubbla, 110 miljoner för att Middlesbrough ska gå med på affären.

110 miljoner för en spelare som drar ner oss i skiten? ehhhh, ja tack!

0
Gibbo_UK

bozzeboy//

Du läser nog denna statistik lite fel. Det gäller om han är med och spelar, gör assist eller mål.

Alec81//

Drar ner oss i skiten? Jo jag tackar jag. Ta bort hans 12 gjorda mål och försök räkna ut var vi skulle vara placerade i tabellen då.

Det är inga större fel på Jinky som detta forum vill framhålla. Adam är en otroligt talangfull spelare tillika lugn och sansad kille med ett stort Borohjärta faktiskt. Just nu så sitter han på alla trumf plus en så där åtta ess i ärmarna och med ett kontrakt som går ut i juni. Det kan vi tacka Mr. Southgate för, som inte förnyade det utan lät grabben sitta på bänken i två säsonger till förmån för Sir Downing.

0
Alec81

gibbo//

har inte sagt att AJ inte är en bra spelare, han är en grym spelare som gjorde precis vad han kan och skulle i början av säsongen då han förmodligen trodde att vi kunde klättra upp i PL igen..+ att det är helt omöjligt att resonera huruvida vi inte skulle ha vunnit de matcherna utan honom.. du kan ju inte gärna säga att han har varit bra någonstans de senaste matcherna? de där 12 målen kom väl inom de 15 första matcherna.. det är uppenbart att killen kör samma taktik som Downing gjorde förra året, och det är väl iofs inte så konstigt då han borde spela i en toppklubb, som exempelvis Man City.. men du kan ju inte gärna ignorera den senaste statistiken där vi enbart har 2 vinster på de senaste matcherna och det råkar att vara de matcher han inte har spelat... straffar har missats, passningar som i vanliga fall går hem missas, inspel som mer eller mindre hamnar på läktaren mer än i motståndarnas straffområde.. jag säger inte att han inte har gjort bra saker, men Boro kommer må bättre utan honom i framtiden.. och btw, ifall killen verkligen hade haft Borohjärta så hade han försökt hjälpa laget att nå PL igen, och inte tänka på pengarna och lämna i juni.. detta är iofs bara min åsikt.. men jag antar att du älskade Downing även när han lämnade oss?

0
Gibbo_UK

Det känns som om du är ganska ny här på forumet?

Vet inte vad du svamlar om angående de två senaste vinsterna men det är din sak. Vi vann nu sist mot Doncaster med 4-1 och före det så spöade vi Scunthorpe med 3-0 och han var med i båda och gjorde mål i båda. Mot Scunthorpe på straff dessutom!

Däremot så försvarar jag inte AJ men jag har träffat honom vid ett par tillfällen och då får man liksom en liten annan uppfattning av saker och ting.

Stewart Downing och Adam Johnson ska vi inte ens jämföra som personer. AJ umgås inte i samma kretsar så att säga. (Inte ens i samma som Mr. Wheater) Tyvärr så missade han ju match då hans mor var väldigt nära att gå bort men han bad om att få spela matchen därpå så nåt litet Borohjärta kanske finns?

Jag tycker han har varit jävligt bra på slutet och det tycker tydligen många andra klubbar eftersom han är hetast i CCC just nu.

Edit. Jag tog bort \"Andy Johnson tråden\". Hoppas att du inte misstycker, mndl82 ;-)

0
Honken

Både Downing och Johnson har Boro hjärtan. Ibland måste man dock gå skilda vägar. Johnson hade en liten form dipp men det hade ju hela laget, ibland blir det så att när han spelar så vilar allt för mycket på honom, hela laget bara väntar på att han ska fixa det. Han är bra men inte så bra.

Vad som oroar mig är om vi säljer honom men inte hinner skaffa nytt, vilket ser lite tight ut. 7-8 miljoner pund är bra pengar, om vi får behålla honom säsongen ut så tar jag det rakt av.

0
Gibbo_UK

Eftersom han inte blir gratis (men billigare) för klubben han eventuellt går till efter säsongen så är det ju ett tjuv och rackarspel som pågår bakom kulisserna just nu.

Försäljning med lån säsongen ut känns ju bäst ;-)

Denna dokusåpa lär fortsätta.........

0
Honken

Det var det jag menade, 7-8 mille och vi lånar honom resten av säsongen

0
Gibbo_UK

Och vad jag har hört så vill han det själv som en lösning.

Däremot så har ju Man C. kommit med skambud hittills vilket retat upp MFC. Ska han hinna bli klar redan innan måndag så har ju klubben sitt att säga först.

0
mndl82

Länken va ju felstavad så jag skapade en som var rätt efteråt... Håller med i en del av det som skrivs!! Adam är grym och jag tycker han presterat bättrei år än vad SD gjorde förra året!! Hade ni själva förlängt i ccc om ni hade fått ett drömkontrakt från pl... Tycker Adam visat mer hjärta än va många andra spelare gjort genom åren tex cattermole, downing mm hoppas han spelar säsongen ut för då ökar chansen till kval och pl markant!! Forza Boro

0
Honken

hmm lite svårt att se hur Downing inte visade hjärta, han skrev på ett 5 årskontrakt med klubben. Att sen klubben svek honom genom att inte satsa så som den hade lovat när han skrev på det där kontraktet är ju en annan femma. Downing är den spelare som Boro fått bäst betalt för genom tiderna. Han är en egen produkt, jag tycker det är stort. Han kanske inte var så bra förra säsongen men vem var det hos oss? Någon som tror att han inte skulle dominera på den här nivån? Tänk på att Downing har hållt en hög nivå i PL många säsonger, han är landslagsman. Johnson har en bit kvar att vandra för att nå upp till hans nivå i mina ögon, dock så är de inte riktigt samma spelartyp. Downing har bättre blick, högre arbetskapacitet och mycket bättre inlägg och hörnor. Johnson är bättre en mot en.

1
BIG FAT LAD

Edit/ OT raderat. Var får man allt ifrån?

1
grahnen

BFL, hacka inte ner på vår vackra stad! :)

0
Mendieta Fan

Vet ju inte hur allt funkar, men hade jag spelat i en klubb som jag verkligen hade hjärta för (Johnson=Boro), så hade jag kanske skrivit ett nytt kontrakt så att klubben i hjärtat iaf får lite pengar om jag skulle lämna. Jag förstår att han vill lämna om vi missar uppflyttning och vi bör låta honom gå. Med detta som löfte kan han ju vara schysst och skriva nytt kontrakt så att Boro kan få lite pröjs för honom i alla fall. Alternativt lämna nu för cash+ lånas ut resten av säsongen då...

0
Gibbo_UK

Vi komer att få ganska bra betalt för honom av den nya klubben även när han är free agent efter säsongen.

0
Honken

jo borde bli runt 5-7 miljoner pund om han lämnar efter säsongen om man kan gå på vad tribunalen kom fram till gällande Sturridge.

Enda problemet då är att de pengarna ser vi inte röken av på ungefär ett halvår, och de pengarna skulle ju behövas i sommar fönstret.

0
Mendieta Fan

OK, det visste jag inte att man kunde få. Hur funkar detta? Trodde att det inte gick att få ngt när hans kontrakt väl gått ut. Är detta någon form av utbildningsbidrag som vi har här i Sverige för spelare under 23 år?

0
Honken

Japp det är en internationell regel :)

1
BIG FAT LAD

7 miljoner för Johnno efter en tribunal där det sitter fullt med Borohatare...ja, hade ju inte varit helt fel.

0
Honken

kan ju bli runt 3 också :-P

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva