gk - coyne
hb - naughton
mb - wheater
mb - mcmanus
vb - hoyte
hm - flood
mc - oneil
mc - williams
mv - robson
fc - miller
fc - mcdonald
något sådant enligt hur jag tror strachan kommer att ställa upp inte jag :-P
han kanske byter plats på naughton och hoyte men det vet man aldrig :-P Han kanske väljer att spela Arca på vänstern och Robson i mitten istället för Williams.
måste ju säga att mittfältet ger mig skrämselhicka, inte mycket kreativitet där inte....
Det är ett hårdare lag numera, det ska kännas att möta Boro...
Grymt att Strachan försöker få hit halva sitt Champions Leaguelag från 2008 (de gick till 16-delsfinal men åkte där mot Barca). Här möter Celtic dem regerande CL-mästarna Milan med Kaka, Pirlo, Gattuso, Inzhagi och fan och hans moster. In kommer Killen och får fart på anfallsspelet, McManus gör mål, McDonald gör mål, Strachan får glädjefnatt - och detta är liksom våra gubbar nu? Helt galet. Kan blir bra det här. Som man har väntat på lite rutinerade kvalitetsspelare:
www.youtube.com/watch?v=KDxrQ2FMrlo
Och här gör vår egen Barry Robson ett snyggt nickmål mot Barcelona i Champions: www.youtube.com/watch?v=Zl3zyG-QYd0
Tror det var längesedan jag längtade så här mycket till en match. Veckan kommer krypa fram. Ipswich....pfff...haha stackars satar.
Ps. Är det klart var Champions Leaguefinalen går 2012, kanske läge att kolla på hotellrum och grejer redan nu?
Tycker det gick battre an jag forvantade igar iaf. Trodde nog att AJ skulle lamna och far saga att pengarna var ratt bra. Runt 6-7 miljoner direkt och sen kanske upp till 10 beroende pa hur bra han blir.
Mcdonald verkar ju vara den basta anfallaren vi kunde fa tag i och han far anses vara en \"proven goalscorer\" den ende vi har haft sen alves kom:) och yakubu lamnade.
Miller fran Aberdeen verka ocksa ok, de har spelat i europa senare an vi, hoppas han trivs i CC. Killen bankspelare, Lita kanske kan med tuffare konkurrens skarpa till sig. Ali lar vi salja till sommaren for dyr i jamforelse vad han borde tillfora laget.
Mittfaltet hade jag hoppats att Adam fran blackpool skulle kopts verka lovande, men tyvarr hande inte, kanske kan nakamura komma pa lan vore ju bra. I ovrigt robson williams (osbournce) med oenill till hoger och flood till vanster.
Forsvaret ser battre ut ocksa nu. naughton kan lira pa bada kanterna och mcmanus centralt med wheater borde funka. grounds till vanster och naughton till hoger alt naughton till vanster och mcmahon till hoger. Far se vad ipswich bjuder pa.
BoroDubai du fuskar nu. Du säger hur du vill spela inte hur Strachan kommer att spela :-P
Finns inte en chans att grounds kommer att spela vänsterback, Strachan föredrar ju Hoyte där framför alla våra naturliga vänsterbackar ;)
Flood har bara en högerfot så iof inte helt otroligt att Strachan spelar honom till vänster men Robson är faktiskt vänster ytter rån början så han känns mer naturlig där i brist på annat. men det känns tyvärr som det blir Arca där....
Jag är nog inne på Honkens linje där också angående laguppställningen sen när alla är hela men tror nog att han kommer att spela Pogga på vänsterbacken.
Osbourne är hel nu och möjligen får han spela på lördag, sista lånedagen. Förhandling om förlängt lån pågår.
Williams är inte frisk än och kommer inte att spela på lördag.
Vi får väl se vad som händer till helgen. De har ju några träningar på sig.
De spelare vi diskuterar har ju ett gemensamt.......alla är britter (ja nån Irländare + aussies och en NZ) vilket jag tror behövs för att ta sig ur CCC. Inget ont om brassar, italienare, spanjorer och fransmän men de verkar ha väldigt svårt att hävda sig i denna liga.
Arca, Pogatetz och Ali kvar bara.
För italienarna är det nog lite för otäckt eftersom läktarna är så nära :-)
TV4 Sport visar Blackpool-Leicester. BFL, du tror inte du skulle kunna ta vägen förbi hos dom och \"snacka lite\"? :-)
Nu har alltså ytterligare en akademispelare stuckit. Inte så konstigt egentligen eftersom det finns en \"bottom line\" inom Parnabys utbildning som säger \"att om spelaren erbjuds bättre möjligheter i en annan förening där vinna-vinna konceptet finns så (fritt översatt)\"......blabla, ja ni förstår.
Morrison.......1,5
Cattermole...3,5
Downing.......12
Johnson........7 (säger vi)
ungefär 300 mille. Det är ju en sak men vi (Southgate) har också släppt 8 andra på free transfer.
Cattermole skulle jag ta tillbaka alla dagar i veckan. Nån som såg han igår mot Stoke? Jag var ganska säker på rött kort.
Haha, sant jag kan inte forsta att han foredra hoyte.. Men jag tycker iaf att grounds kan vara vard att fa chansen till vanster efter sina ratt bra insatser i de tva senaste matcherna.
Sen anser jag att vi bor ha basta spelarna centralt i planen. ren generellt sa basta vore ju robson och oneill centralt pa mittfaltet. Sen flood till hoger och till vanster finns val bara arca/ eller nagra av de yngre. Taylor eller bennett kan ju lira vansterytter med.
For lordag kanske mittfaltet blir sa har da. robson avstangd.
V-Arca
H-Flood
CM-Oneill
CM-Osbournce (walker?)
walker ar val friskt igen va?
Om vi säger så här; om någon för ett år sedan hade gett mig transferlistan över vilka spelare som lämnat och vilka som kommit till hade jag skjutit personen ifråga.
Om någon gett mig lista i somras över att vilka spelare vi plockat in och vilka vi tappat så hade jag nog sagt; nåja, vi har ett lag som ska säkra avancemang.
Nu säger jag som så här; vi behöver killar med kuk i sig och det har vi inte haft. Nu kanske vi har det men det krävs fortfarande vinster. Än så länge har Southgate varit bättre managern i läskeblaskligan än Strachan...
Men fan vad vi har tjänat pengar på vår akademi! Det är fanatastiskt kul att vi dels har sluppit köpa in dessa killar utan nu faktiskt tjänat pengar på dem! Ett oerhört bra strategiskt tänk som ska ha all eloge det kan ha. Visar att Gibson har mycket mellan öronen.
Men jag vet ifan om vår akademi har råd med att vi stannar en säsong till i läskeblaskligan....
Josh är frisk och jag tror att han ska spela ikväll.
japp
Steele; Corker, Atkinson, Weldon, Taylor, Walker, Pilatos, Dolan, L Williams, Park, Gray. Subs: Smith (gk); K Edwards, Roushias, Shead.
Frågan om vänstermitt kom tydligen på tal och Strachan nämnde att han kan tänka sig Andrew Taylor där också. Som sagt, den som lever får se...
Utklassningssiffror i reservlagsmatchen på hemmaplan idag!
www.mfc.co.uk/articles/20100202/boro-res-1-huddersfield-res-3_70638_1952947
jo men kolla på laget, är ju nästan u-17 klass :-P
btw, vi kanske skulle spela 3-5-2?
..........................................Coyne...........................................
.....................Wheater........McManus........Grounds/Pogatetz......................
..Naughton..................................................................Bennett..
.......................Flood.............O\'Neil...........Robson......................
................................Mcdonald......Killen/Miller............................
ser helt okej ut tycker jag
Eh...ja, vi ska spela 3-5-2, att du inte fattat det förrän nu skrämmer mig. Kolla på lördag så får ni se.
BFL
Strachan kommer aldrig att spela något annat än 4-4-2 tro mig, det finns ingen annan formation i hans värld, kanske 4-5-1 då :-P
Honken>> Ja, vi får se...;-)
Här följer min uppställning. Naughton är tillbaks på vänsterkanten där han även tidigare spelat mycket framgångsrikt. Miller kommer att vara toktrött efter 75 minuter, men vi leder då med 3-0 och han har gjort tre assist. In kommer då sidleds-Osbourne som säkrar mitten.
..........................................Coyne...........................................
.....................Wheater........McManus........Pogatetz......................
..Flood..................................................................Naughton..
......................O´Neil......................Robson......................
------------------------------Miller----------------------
.....................McDonald..........Killen............................
Några snabba grejer bara...
- Läste på Fly Me-forumet att deras adm (Rob) var på Riverside och kollade laget träna idag. Tydligen hade de här nya spelarna varit väldigt högljudda under två-målsspelat, hela tiden ropade de på boll och skrek på medspelarna hur de skulle göra. Låter helt gudomligt i mina öron, äntligen lite spelare som visar energi och lite jävlarannamma. De här spelarna från Celtic är ju vana med en enorm press att de ska vinna varje match och de är inte heller vana med att förlora speciellt ofta. Tror detta kan blir bra, Strachan har vetat exakt vilka karaktärer han ville ha in till vårt \"tysta\" lag med noll självkänsla.
- Verkar som Wheater har fått en ny pappa bredvid sig i McManus och det behöver han. Vore även bra om de nya mer \"mogna\" \"männen\" kunde ta Wheater bakom knuten och snacka allvar med honom att det nu är slut med att gå ut tre gånger i veckan och stå och shotta Vodka Redbulls på en tisdag liksom. Låt killen bara gå ut en gång i månaden fram till mitten av maj, handlar ju fan om knappt fyra månader sedan kan han vara pissfull varje dag hela sommaren. Sjukt om han inte vill göra den uppoffringen för klubben.
- Eftersom den officiella hemsidan vägrar att skriva hur många matcher som Barry Robson är avstängd så kollade jag upp själv på FA:s disciplinsida och kunde därefter konstatera att han är avständ en match, missar Ipswich borta således. Han är förövrigt på väg att bli min nya favorit i Boro, vilket säger en hel del om våra tidigare spelare, kommer inte ens ihåg när jag hade en favvis i laget senast...Jamie Pollock?...;-)
Skador, in och utlån + avstängningar står under Squad/Injuries på hemsidan.
För övrigt så tränar ju laget ytterst sällan på Riverside. Under Southgate så var det i stort sett bara sista träningen innan en hemmamatch men under Strachan så har det blivit mer frekvent och han vill dessutom att alla nyförvärv ska få chansen att se hemmaarenan och träna under lite mer matchlika förhållanden. Och nyförvärv har det ju blivit på slutet :-)
Fansen har ju inte kunnat kolla på öppna träningar på Rockliffe nu på ett tag och där har snacket varit att det är Stachans fel men sanningen är den att för att komma till träningsanläggningen måste man passera genom Rockliffe Hall som just nu byggs om och räknas som en arbetsplats så det är pga säkerhetsföreskrifterna.
Mina källor på Rockliffe kan jag bara intyga vad Rob skriver på forumet. Träningen är helt annorlunda nu. Mer snack, mycket mer seriöst och framför allt ett hårdare tempo. En annan sak är att färre spelare \"går av\" träningen i förtid med \"ajaj\" som under Southgates tid vilket givetvis bidrar till en mer professionell inställning.
Nu har Strachan fått rensa bland spelarna och tagit in lite eget blod så nu är det egentligen bara upp till bevis. Själv så är jag nöjd att det hänt något iaf.
Isaiah Osbournces kontrakt kommer inte att förlängas pga skador i Aston Villas trupp.
Gibbo UK>> Vilket jäkla liv det kommer bli runt Strachan om vi torskar våra två nästa matcher...folk tror verkligen att det kommer vända nu, inklusive mig...:-)
Jag är också superoptimistisk och kommer att landa tungt om det går dåligt. Däremot så kanske man inte kan kräva att det ska hända på en gång eftersom halva laget är nytt men det får inte gå många matcher med fel resultat. Oavgjort borta mot Ipswich och sedan tvåla dit Barnsley hemma på tisdag vore mumma.
Jag gav Gordon januari på sig och av mig får han godkänt. Nu har vi iaf tre raka utan förlust och värvningarna tycker jag känns bra. Vi i Middlesbrough FC vann liksom January Sales i år :-)
Asså, just den här grejen med att McDonald vill ha en plats i Australiens VM-lag tycker jag känns så jäkla skönt. Han kommer göra allt, hela tiden, för att göra mål, plus att han haft Strachan förrut och kan hans tänk. Jag tror han gör tio mål innan play-offet börjar, eller ja, han måste nog faktiskt göra typ 10-12 mål och ett antal assist för att bli uttagen till sitt landslag.
Ska bli riktigt intressant detta.
Va längesen man längtade såhär till match... Känner för första gången på ett par år optimism för framtiden.... Känns som Strachans satsning kom precis rätt, när alla Boro fans slutat tro på PL nästa säsong och när det kändes som tyngst. Verkar som hela Middlesbrough, spelare, ledare, staden vädrar lite morgonluft och hopp om framtiden för vårat lag. Tror det är viktigt med en bra start annars kommer tvivlarna fort höja rösten!! Men som någon föregående talare (skrivare) sa så är ju faktiskt Celtic en klubb men vinnar mentalitet och en klubb som alltid ställt höga krav så dessa spelare borde veta vad det handlar om!!
Önskar av hela mitt Borohjärta en trepoängare för Strachans mannar ikväll så det blir riktig arbetsro och tron på den nya satsningen verkligen smittar av sig på spelarna!!
Läste en grej på smog-bloggen. Strachan går ju hela tiden ut och beklagar sig över att vi har 8-9 spelare skadade och en del i den \"panik\" som han vill ge sken av är ju att han låter backar spela mittfältare (Hoyte, Taylor). Nu spekuleras det i att han trissar upp vår \"kris\" för att vi ska få tillstånd till ett så kallat \"emergency loan\". Rätt smart faktiskt! Jag vill lätt ha in en mittfältare till på lån.
\"...it´s a farce that a club like ours has to play with a right-back and left-back in the middle of the park.\".
Det känns riktigt roligt på matchdag numera...