Boros spel har varit mediokert i år, men vårt bortafölje har ju varit helt underbart som ni kanske hört. Folk tycker helt enkelt det är roligare att kunna åka till lite mindre ställen där det är mindre och lite tightare ståplatsläktare och då blir ju stämningen där efter. Det är inte heller den överdrivna säkerhetsapparat som finns på Premier Leagueläktare så då kan ju folk stöka och böka lite mer utan att bli utslängda direkt. Ipswich borta på lördag kommer bli ytterligare en kanondag tror jag för folk är ju sjukt sugna på att se det här nya laget nu - tror ett par tusen Borofans åker ner till Portman Road.
Såg att Ipswich ligger fjärde sist och till helgen får de möta i alla fall sju spelare som kommer att kriga som fan för att visa Borofansen att de duger, plus de fyra som vi redan har som numera får svettas för sina startplatser. Stackars Ipswich - de kommer inte att fatta vad som träffade dem innan det är för sent...;-)
Ändrar mitt tips till 0-3.
Vart faktiskt själv lite småsugen och kollade upp följande:
Skavsta - Stansted (ligger bara 6 mil från Ipswich) gick på 250 spänn med Ryan på lördag morgon.
Hem dagen efter kostar samma pris, dock går flyget hem redan kl.6 på morgonen.
6 mil promenad imponerande BFL, du skulle kunna plats bland strachans man:)
Uddamålsvinst. Miller (om han nu får spela).
Match 7 Ipswich - Middlesbrough
Expertens tips: 1
Kommentar:
En av kupongens mest steckvärda spikar. Ipswich är grymt stabila och har bara förlorat 2 av de 16 senaste matcherna, dock kryssar de för mycket för att ligga i toppen. Nu har Keane förstärkt laget och jag tror de har en jättechans mot Middlesbrough som sålt Johnsson och har Robson avstängd. Bra spik och att 60% missar ett rätt i Tips-SM känns kanon...
Experttippare: Mats Forslund
P.S ska hota han om han har fel!
Scott McDonald comes from Yarm e i e i ooooo
And on the pitch he scores our goals e i e i ooooo
With a free kick here and a penalty there
Here a kick there a kick
Kicking in the goals from everywhere
Scott McDonald comes from Yarm and he plays for the Boro
EIO EIO EIO EIO EIO EIO....
;)
Hahaha, lysande....\"he scores for fun\"....=)
An Aussie from Yarm? ;-)
Appropå Yarm. Har ni hört om Mendieta som bor där och............:-)
Yarm funkade rätt så bra istället för farm...
Skulle vilja säga att denna match har precis allt som kategoriserar en \"typisk\" Boromatch. Vi har tre förlustfria mather bakom oss och alla har \"stora\" förväntningar infrör eftermiddagen. Vi vet dock vad som alltid händer då, det är som en förbannelse som ligger över vår klubb att vi aldrig vinner den här typen av matcher - skulle kunna tänka mig att vi faktiskt i över 90% (kanske mer?) av gångerna missat att få alla tre poängen när läget och stämningen runt Boro varit som det är idag.
Fast någon gång måste den där trenden brytas och det är svårt att beskriva hur oerhört skönt det vore med vinst idag, då kan man nog även räkna med publiksiffror uppemot 20.000 igen på tisdag hemma på Riverside.
Tippar 2-0 till oss. McDonald levererar direkt och blir mannen alla pratar om på puben ikväll...
Tror också på vinst fast vore typsikt oss att gå och få stor stryk idag bara för att man har lite hopp om Boro igen:)
Tror som BFL att Mcdonald kommer att göra ett par mål samt miller med.
COME ON BORO!
Är du hemma i Sverige BoroDubai eller har du skaffat å, ä och ö på ditt öken-tangentbord? :-)
it\'s Miller time :)
as they say over there
Hehe, inte flyttat hem än iaf... Får se om dubai fortsätter gå nerför så kanske man får dra hem. Har en svensk dator hemma, men på jobbdatorn så har jag mitt vanliga ökenbord:)
Fan tycker det känns bra idag, tror helt klart på vinst nu:)
Fan att inte matchen visas.... :( sjukt sugen på att se. Blev X2 på kupongen, känns bra!
Hur tror ni vi spelar idag då? Robson avstängd. Osbournce tillbaka till villa samt en del skador på ett antal primadonnor:)
Tror (hoppas) på något så här:
MV-Coyne
HB-Mcmhaon
CB-Wheater
CB-Mcmanus
VB-Grounds (antar att strachan lirar hoyte)
HM-Flood
CM-Oneill
CM-Walker (antar att arca kanske får en startplats centralt eller till vanster
VM-Naughton
ST-McDonald
ST-Miller
Vad tror ni?
från bbc
Middlesbrough
21 Coyne
02 Hoyte
03 Taylor
19 McManus
23 Grounds
31 Wheater
33 Naughton
14 Flood
16 O\'Neil
12 Killen
18 Miller
va fan hände..
oväntat...................................
hur fan gick detta till????
och varför är inte arca och mcdonald med?
Vafaan.... :( Pling redan efter 1 minut.
Hoyte som innermitt.. har han spelat där innan?
härligt med mål i ryggen första minuten..
någon som kör radiolänk? bfl vaken idag? får googla på vårt forum annars lat som man e
Här har ni radiolänk www.magichitzradio.com/popupplayer.htm
någon som har en update hur matchbilden ser ut??
Verka som vi blev lätt chockade med det tidiga målet efter 23 sek. Sen efter 20 min kom vi in i matchen. Skapade ett par halvchanser, enligt boro hemsida så är 1-0 rättvist tydligen..
Vi spelar så här idag
Coyne
HB-naughton
CB-Wheater o mcmanus
VB-Grounds
HM-Flood
CM-Oneill o hoyte!
VM-Taylor!
ST-Miller o Killen
va fan släpper dom inte hoyte för.. han är ju lite mupp av sig..
sen vänster taylor.. hur fan ska vi skapa några läge?
JAA !! fan va härligt , wheater visar vägen!
tydligen wheat :)
blev det mål????? syns då inte på texttv..
jepp wheater i 62 min
JAAAAAA!
sweet.. :)) hörde någonstans att det var 101 matcher sedan vi vände ett underläge?? detta kan väl då inte stämma?.. :P
det lär ju bli 102 idag... luktar kryss
men vänder vi idag så är detta ett sjukt bra tecken på ett nytt boro om inte är väl allt som för känns det som :)
1 pinne får duga efter omständigheterna..
frustrerande med 1-1 här tycker jag, kanske ännu mer frustrerande för Ipswich eftersom det var deras 15:e!!!!! lika match denna säsongen.. visst, man kan ha viss förståelse att det är många nya spelare som kommer ta viss tid på sig att spela ihop sig.. men kommer det räcka för att nå kvalplats? måste verkligen hända något nu före det är för sent.. :(( vill verkligen se oss i PL nästa år, men den drömmen känns såååååå långt borta nu.. iofs bara 4 poäng upp, men ändå..
Missade matchen pga annat uppdrag igår, men har nu hunnit läsa på om vad som hände. Lite funderingar:
- Ingen McDonald, trodde han var klar till spel efter opreration, men icke. Verkar som han blir borta ett tag till också. Vi behöver en målgörare typ NU.
- Sjukt med ett mål i baken efter 23 ***** sekunder nu när vi skulle börja vinna matcher igen.
- Skrev tidigare i veckan att jag hoppades att vår nye \"man\" och ledare i backlinjen, McManus, skulle motivera Wheater att skärpa till sig. Se på fan om inte David gör mål då! Hörde även att vår nye skotske mittback uppträdde riktigt stabilt och moget så det lovar gott.
- Hoyte som centralmitt?? Helt sjukt, fattar inte hur Strachan tänker här. Håller med \"boozeboy\", Hoyte är en svag, värdelös clown och är en person som bra personifierar Boros katastrofala nyförvärv de senaste tre åren. Skicka iväg han!
- Hörde att Naughton var class! Bra.
- Taylor på vänsterytter??? Pfff...jag fattar ingenting. Känns som om kanske managern ger Taylor och Hoyte en sista chans att visa upp sig innan han skickar iväg dem.
- Vi har slutat att förlora matcher. Vi har dessvärre inte börjat att vinna matcher, än.
- Inga mål från våra forwards denna match heller. På tisdag måste det lossna.
Scott McDonald kommer troligen att vara med på bänken redan nu på tisdag. Han är frisk men för otränad efter sin häloperation. På tisdag är Robson tillbaka också vilket borde stärka mittfältet rejält.
Wheats kommer säkert att få ett lyft nu med stabile McManus vid sin sida.
Jag kommer att lira honom som målskytt på tisdag igen....