Detta är den sortens match som vi måste (MÅSTE) vinna om vi vill ta en kvalplats. Hemma mot Barnsley, vilka ligger en placering framför oss, med en poäng mer samt med en match mindre spelad.
Vi kan fan inte nöja oss med oavgjort hemma, och vänta på att tiden ska läka våra sår. Som jag ser det, så är ett oavgjort resultat ett tecken på att vi antagligen inte klarar detta. Och en förlust ett kvitto på att att vi absolut inte gör det.
Optimisten har blivit en pessimist, och det är väl kanske lika jävla bra det.
klart vi måste vinna!!!! frågan är bara hur. vi måste ha in bollen och hålla tätt i röven.
tror vi kan hålla tätt, sen måste vi ha en annan mitt än hoyte!!!!
har vi miller och killen som strikers måste vi lyfta in bollen hela tiden. vilka inläggsspelare har vi. elle är McD klar för spel??
tror att McD ska sitta på bänken
Enligt SMcD (låter som nån sexuell läggning, va?) så kommer morgondagens match för tidigt och han säger själv att det blir lagom att starta med ett hat-trick mot Peterborough på lördag.
Alltså precis som Honken säger, bänken imorrn (-:
Arca har ju haft problem med en tå som hämmat hans spel..........i så där en 29 år....
Angående Hoyte (för er som inte visste) så startade han som innermitt och var katastrofal. I halvtid bytte han plats med Flood, till högermitt, och var riktigt bra.
jag läste att dom bytte i paus, frågan är varför han ens startade som inner?? att han kan vara ytter borde man förså, springa upp och ner som en huvudlös höna kan han nog.
robson tebax iaf och jag tror vi kan få se en satans kämpa insats idag, hemma, nya killar som vill visa att dom duger, en nytänd wheater, vinner vi inte så är vi inte med i fajten om slutspelet. kör över barnsley nu gubbar!!!!!!!!!!
Genom indianska krigssånger har jag under morgonen lyckats få en andlig kontakt med shamaner från den amerikanska urbefolkningen. Jag bad om att ge spelarna delar av mitt brinnande Boro- och krigarhjärta för att nå seger.
www.youtube.com/watch?v=ZNuNsKwG1RI
Jag är helt slut här nu, men fick responsen 1-0, mål genom Killen (Mr. Plattfoot).
Jag har bidragit med att meddelat Herr Brownlee att vi inte vill höra något \"Goodness Gracious Me\" under matchen. Vi får höra om det också ger någon respons ;-)
Strachan fyller 53 idag, det borde firas med en seger.
Wheats har problem med ett knä men förväntas att spela. Det måste han för jag har lirat han som målskytt.
Det känns som om vi börjar få in lite tjuriga gubbar på plan numera...då kanske vi kan få en winningstreak...
gibbo vad ger wheat på mål? :)
känns som om vi gör mål idag så blir det inte anfallare.. och mål måste väl väl göra på hemma plan med dessa förväntningar? :)
SpeedFreak 2 - 1
boozeboy 3 - 1
Alec81 2 - 0
SBN 3 - 1
Mr__G 3 - 1
nucleus 2 - 0
bud2me 4 - 0
Balken 2 - 0
BoroDubai 4 - 0
BIG FAT LAD 1 - 0
Morfar 2 - 0
Tallboy 2 - 0
sydow 2 - 0
johan7 2 - 0
Gazza 2 - 0
Honken 2 - 0
förlorar vi verkligen idag? eller är vi världens sämsta tippare? :)
bozzeboy//
Jag har Wheats som first, last and anytime goalscorer till oddsen 21, 21 och 8,5 vilket jag tycker är bra. Har även Big Mick samma spel där oddsen är ännu bättre, 26, 26 och 12,5.
Detta är hos Paddy Power.
www.paddypower.com/football/football-matches/coca-cola-cship-matches/Middlesbrough-v-Barnsley-1751225.html
Edit. En del odds har gått ner sen mitt spel ser jag. Bra! :-)
Det är helt ok odds får jag säga, brukar oddsa en del.
Har fått in AJ tvp gånger i början av säsongen men sen sjönk oddsen lite.
Nu får jag hitta en ny favorit :)
Ska vara någon otippad... kanske att robson sätter ett idag? :)
Drar in hela paddylistan.. vill mest anmärka på att M.Emnes ligger två på denna lista... har han gjort något i år?!!!!
First goalscorer:
S McDonald 9/2 16/5
M Emnes 11/2 4/1
L Lita 11/2 4/1
L Williams 13/2 5/1
J Franks 15/2 6/1
W Flood 12/1 10/1
G O\'Neil 12/1 10/1
R Williams 18/1 16/1
J Arca 18/1 16/1
D Wheater 20/1 18/1
J Walker 22/1 20/1
Stephen McManus 25/1 22/1
J Grounds 25/1 22/1
C Riggott 25/1 22/1
K Naughton 25/1 22/1
E Pogatetz 33/1 30/1
Andrew Taylor 33/1 30/1
J Johnson 33/1 30/1
Joseph Bennett 33/1 30/1
J Hoyte 33/1 30/1
T McMahon 33/1 30/1
nej Emnes har inte gjort något i år :-P Han gjorde dock ett i säsongens andra match tror jag ;) (eller tredje) en riktig kanon var det också
Coyne, Naughton, McManus, Grounds, Pogatetz, Flood, O\'Neil, Robson, Franks, McDonald, Killen
Gibbo får slå mig om min källa är fel ;) (eller nja)
ingen wheats från start alltså
Jag har inget att invända mot det förutom att jag fått SMS att Pogga/Grounds ska byta plats i din uppställning.
På bänken:
Justin Hoyte
Jason Steele
Lee Miller
Bennett
Leroy Lita
Tony McMahon
Luke Williams
sent med bänken :-P
någon stream?...;)
www.magichitzradio.com/popupplayer.htm
radio ;)
ingen tv match så ingen bild stream
ok....hmm....får la kolla på goalwire.com
e ju bara music där nu juh...:/
Matchen börjar 21.00.
Jag lyssnar på Brownlee på Boro World. Är väl samma sen antar jag?
viktiga poäng ikväll!!!!
Vänsterbacksplatsen är tydligen fortfarande ett mysterium :-)
Pogga vänsterback. Bra Honken! :-)
grymma källor man börjar få dårå :-P
McDonald - the Predator...:-)
BBC sport really have a great thing going here
12:12 Centre by Emil Hallfredsson, Anderson De Silva takes a shot. Brad Jones makes a save.
någon som kan finna felet?
Underbart, McDonald är stekhet...livsfarlig precis helt tiden, fan det här blir bra!
Det var Alves också :-P
Målisen?
Bra BFL :)
eller Jones kanske står i Coynes tröja? ;) Ett trick av Strachan att lura publiken
Nära av Killen, räddning på mållinjen, ingen fattar hur *** han kunde missa...
Vi ligger på, vi ligger på som vi inte gjort på länge känns det som!
Och nu vaknade publiken tilll liv också...
hmm hemma mot bristol låg vi också på ;) kanke är yterligare en sådan match
1-0 :D
oh yeah! :D fan va gött, killen!!
HAHAAHAA MINA INDIANVÄNNER VET VAD DE SNACKAR OM!!!
KILLEN - MR. FOOOOOOOCIN PLATTFOOT.
svar på tal Killen, tack :)
we are Killen em out there tonight
Fick mess av Citypolarn. Tydligen ordnade Adam Johnson en straff och är allmänt grym så City leder med 1-0.
Ajajaajaj - där sa Brownlee \"Godness Gracius me\" - då går det alltid åt helvete.
Jaså han fixa straffen? Kollar på City nu och lyssnar på Boro.. Johnson spelar stabilt på kanten, fina inlägg. Fixa hörna nu på egen hand. Kul att han får spela där iallafall och inte tynar bort på bänken.
BFL//
o ja fick ett av farsan, succè av Adam johnson tydligen...
Nu rullar det på!! 2-0!
Lätt de e!!!
JJJAAAAAAAAAAAAAA - GARY GLITTER!!!!
fan radio länken har skit lågt ljud.. får inte upp ett skit?
lyssnar ni på samma som alltid?
mål? :)
Herrejevvlar - det har vänt gubbar, det har tamigfan vänt!
Inte konstig kanske när halva vårt lag innehåller spelare från truppen som tog sig till sextondelsfinal mot Barcelona i Champions League för mindre än 2 år sedan.
Fan va sköööööööönt!
Sir Gordon rules!
GON 2-0
boozeboy> www.magichitzradio.com/popupplayer.htm
Försök att byta webbspelare om det inte funkar bra, finns ju några att välja på där.
skatorna ligger under mot derby
Haha, gytt mos i bamba, enna!
Vi skapar chanser precis hela tiden - MÄ(C)KTIGT!
Shit vi leker med Barnsley nu - McDonald är sugen!
fan nice.. kan det vara något på g ? :)
ja vetti fan sitterpå jobb o ville lyssna men det är väl denna jävla jobb datorn.. får lyssna på er glädje här istället :)
GOGO
Bästa halvleken på bra länge
Kommentatorn pratar om följande i det \"nya\" Boro nu i halvlek:
- Tempot, vi har snabba och sugna spelare.
- Vi har nu \"vinnare\" i laget, folk som är vana att vinna hela tiden.
- Vi har tuffa spelre i laget nu, män, hårda jävla krigarskottar som inte viker ner sig eller är rädda för någon.
mighty boro strikes again... :)
fan va gött med mååååål... fortsätt nu gubbar... och för fan håll nollan....
härligt härligt. :)
ser inte resultaten i övriga matcher väldigt bra ut för oss just nu med eller är jag fel ute?
fy fan vad tngt för pompey
Darren Bent löpte sig fri i matchens inledning och snubblade på sina egna ben. Domaren och linjemannen missuppfattade situationen helt, blåste straff och visade ut Ricardo Rocha – som inte ens var nära Bent. Det fick det att rinna över totalt för Hassan Yebda som blev rosenrasande. Han vrålade och knuffade på domaren i mer än två minuter innan domare Kevin Friend visade ut även Yebda.
Bent satte den efterföljande straffen via stolpen.
Pompey-managern Avram Grant var minst sagt missnöjd med domare Friends beslut och i halvtid förklarade han vad han kände. Det resulterade i utvisning nummer tre för Portsmouth.
Att Celtic skulle komma in och styra upp Boro, vem hade gissat det i början av säsongen?
jag väntar nog med utlåtande om Boro är uppstyrt eller inte ;)
Mjo, det gör det delvis.. Men WBA, Swansea och Cardiff ovanför oss leder sina matcher, men förutom dom så ser det okej ut :)
Haha Pompey...
tror du kan glömma direktplatsen Speedie, så fockusera bara på playoff strecket ;)
Hehe jo den e inte ens o tänka på sen långt tillbaks.. så WBA kan man ju skita i, men de andra två :)
vi lär ju inte komma ifatt skatorna heller men det är jäkligt skönt att de ligger under med 3-0 iaf :)
Skulle inte ha något emot att vinna en playoff final mot dom på Wembley :)
någon som är förvånad att catts blivit utvisad? 2 gula
Du får kolla Pompeymatchen lite noggrannare, Honken. Yebda åkte aldrig ut. Domaren pekade på fel spelare från början. :-)
ahh hmm såg det nu
Wohooo, McDonald nära igen...vilken lirare vi verkar ha fått!
4 Cardiff 28 45
5 Swansea 28 45
6 Leicester 27 42
7 Sheff Utd 29 42
8 Blackpool 29 40
9 Barnsley 28 39
10 Middlesbro\' 29 38
dessa lag ska vi väl först o främst hoppas det går dåligt för..
ganska bra om de högst uppe vinner deras matacher då vi inte hinner ikapp dem ändå..
74\' Sheffield W. 2 - 0 Blackpool
74\' Leicester C. 0 - 0 Doncaster R.
59\' Crystal Palace 0 - 1 Swansea C.
74\' Cardiff C. 1 - 0 Peterborough U.
jaha! here we go again....
crap.... :( tappa fan inte detta nu! Håll 2-1 så får jag rätt för andra matchen i rad :)
FAN!
2-1.
fast du BFL, Alves missade rätt så mycket han också :-P
och så FAN!!!!
fan såg att leicester har två matcher mindre än oss också, kan vara en hel del poäng upp om de skulle vinna båda dessa
Honken>> McDonald verkar skapa mycket mer än vad Alves gjorde. Lägg därtill att han kostade exakt 9 miljoner pund mindre och låg på operationsbordet för 3 veckor sedan.
Fyfan va nära.. va händer?
Miller in för Killen
Får ta tag i detta nu! Fan e de som händer?????????
11 inloggade nu förresten - borde det vara VARJE match!
jo priset är annorlunda, men vad jag kommer ihåg så brände Alves minst två givna mål varenda match haha
Asså, vi har väl haft 5-6 superchanser att punktera matchen med 3-0 och så hamnar vi i den här skiten...igen.
Med Southgate hade jag redan skrivit 2-2.
Ska bli intressant nu och se om Strachan lärt killarna hur man håller en uddamålsledning.
här va det lite muntrare än vanligt!! Verkar som dom spelat bra när man läst alla inlägg!! Hoppas dom håller 90 min nu!!
Honken>> Jo, sant, men jag har inte fått den känslan när jag hör hur McDonald spelar idag.
Kort på ONeil. Vill inte ha han avstängd så han får lugna ner sig, han har varit grym de senaste matcherna så även idag vad jag förstår.
13 inloggade nu!
Kul!
lärt sig något iaf. GON vranad för maskning :-P
va fan, BFL kan du inte kontakta dina indianer igen och be dom om en tjänst som heter McD....
12 minuter kvar.
Blås nurå dommar*****!!!!
SBN>> Tar mycket kraft, kanske till nästa match...;-)
Jobba nu Celtic...jag menar Boro!
8 minutes kvar...ja käre barn hur ska detta gå...
Fan byt ut den där jävla målsumparn...;-)
va fan, McD e den nye alves.. :)
shaaaaaajjjjjjtttt......
indianerna behövs iaf, ;) go sittin bull....
Shit asså...3 minuter kvar.
vilken jävla hawaii-fotboll..... är det full fart frammåt för bägge lagen???
Det ser ut som lagen över oss torskar eller spelar lika. Jävlar vilken bra kväll.
Wohooo....
där håll jag på att pissa ner mig....
COME ON BOROOOOOOOOOO!!!!!!!
KRIGA NU FÖR FAN!!!!!!!
nervöst värre. stäng detta nu..
va fan, ett byte i backlinjen så här i slutet... gillar jag inte....
han var nog trött
Blir helt förstörd av detta...trasig...
mitt hjärta klarar inte mer...
va fan kan vi inte stänga butiken föööööörrr... faaaaaannnnn... håålllll bollleeeennnnnnn.....
YEEEES FAN VA SKÖNT!
SKÖÖÖNT. Men de försöker verkligen ta död på en
satans va skönt....
men inte fan kan man ju sova nu.... e ju som om man sprungit en halvmara.... satan.... JJJAAAAA
Robson man of the match enligt radion
Har idag sysslat med saker jag inte riktig förstår så jag måste självfallet vara ödmjuk i denna segerns stund. Vill därför passa på att ge ett stort tack till vännerna i Lakotastammen (tillhör Sioux Nation Montana, North- och South Dakota) som lånade ut sin krigarmusik till oss under dagen och fick oss motiverade. Kommer lyssna på den musiken på matchdagar även i fortsättningen och ber då i all vänlighet om samma resultat!
7-4 i skott på mål. Dock hade de bollen mer 51%. Men gärna för mig.
Boro\'s Back!!
BFL - The Boro Shaman
Robson är min nya favvis, helt klart!
Gubbar, vi är med igen.
Det behövdes att byta ut mer än halva laget och Strachan gjorde det.
Congrats on 53 Sir Gordon!
SBN>> Hehe, lugn och fin nu...;-)
Ska bli grymt att höra födelsedagsbarnet bli intervjuad nu, han måste ju vara lite gladare än han brukar vara, tycker man!
McD blev website man of the match, i kamp med flood och franks.
Sjukt gött med seger.. Nu kan man somna gött :) Och rätt tippat för andra matchen i rad.. nu är jag het!
BFL - haha, vi får väl se.
3 pinnar och allt ser ljust ut, nu ska McD göra hatrick till helgen mot peter och vi ser ut som heta kandidater till playoff.
Yo här är den nya länken till Boro hour eftersom den gamla pajjade: www.bbc.co.uk/iplayer/playlive/bbc_tees/
Det finns väl ingen anledning till att inte ta ut playoff i förväg nu va? Eller vad säger du Honken :)
Riktigt imponerad av intervjun med Scott McDonald, verkar vara en riktigt bra snubbe. Riktigt skönt när han säger at Boro betalat mycket pengar för honom och att han då är ivrig att visa vad han går för.
Sedan rös man till en aning av välbehag när Strachan berättar att McDonald bara är 40% klar till spel, men att både Scott och Pogga ville spela idag av den enda anledningen att de har hjärta, \"heart\". Så ska det låta!
Barry Robson låter lika stenhård som han spelar...haha låter som en gammal sjörövare som druckit två tunnor whiskey....helt underbart. Vilka karaktärer vi fått!
New boy Johnson stars in City win
www.teamtalk.com/football/report/0,16379,1777_5929150,00.html
utanför ämnet men såg någon nämnde AJ innan..
kul för han
Synd att inte Johnson ville vara så här bra för oss, undantaget en match, de senaste fyra månaderna då hade vi inte vart där vi är idag. Då hade vi även kunnat få riktigt bra betalt för han - men den lille fuckern ******* oss precis som Downing gjorde med sina 0 mål och 2 brända straffar förra året!
fan va gött med seger så här dagen efter, känner ett eurori som stegras i kroppen.
tycker vi fick bra betalt för honom, och vi har nog ett antal klausuler oxå. sen sa du själv att han inte kan bära oss ;)
allt tvivel som har bott i min kropp har idag flyttat till annan boning, fan nu känns allt bra helt plötsligt och jag ser fram enormt emot nästa match. men när var senast vi tog en back-to-back???
Augusti
Swansea 3-0 A
Scunthorpe 2-0 A
Doncaster 2-0 H
September
Ipswich 3-1 H
Sheffield W 3-1 A
svar på tal.. :)
då tar vi en bingo med 5 i rad. 16 matcher kvar och liket lever...
måste upp i 70 pinnar för kval tror jag. dvs 2p/match som e kvar typ....
det är dock ett tag sedan vi hade fem raka utan förlust som vi har nu :)
Strachan har iaf fixat till det problemet, vi kanske är världens roligaste lag men nu är vi iaf jävligt jobbiga att möta :)
\"vi kanske är världens roligaste lag men nu är vi iaf jävligt jobbiga att möta\"
Visdomsord från Honken, allt man kan göra är att instämma.
Nu jävlar krossar vi Sir Alex dotter, och ser till att klättra ytterliggare. Peterborough bör ligga stensist med kraftiga dödsryckningar efter lördagens match.
\"vi kanske är världens roligaste lag men nu är vi iaf jävligt jobbiga att möta\"
Håller också med, vi verkar vara riktigt kul att titta på för tillfället och visst fan får motståndarnas stjärnmittfältare det rätt tufft att passera först Robson, sen Mad Dog och sist \"Big-Mick\" McManus.
Tror på 20.000 pers mot tabellens bottenskrap på lördag.
Skönt att vakna upp och Boro har vunnit medan man sovit:) Fan va gött också att laget finally kämpar o sliter för vår stolta klubb, läste anthony wicker sammanfattning på gazettan och han prisade Willlo Floood, verka kämpa, springa, passa, tackla allt:)
Hoppas vi fortsätter så här och att killen och McD sätter ett par tre var till helgen!
Enligt folk på plats så har Boro inte varit så här roliga att titta på sedan mitten av 00-talet och folk ser verkligen fram emot matchen på lördag för att kolla på det här \"nya\" trevliga laget igen. Vi har fått några riktigt sköna karaktärer till klubben, folk som skapar målchanser (istället för den målchans som Leroy Lita skapade en per halvlek och brände), folk som kämpar, folk som smäller på utan att tveka, folk som älskar att vinna och kan motivera de andra spelarna att också tycka så. Shit vad man längtar att få se en match nu.
Kolla på en sådan kille som Willo Flood. Precis som BoroDubai säger så springer han så folk tror att han måste hosta blod efter matchen. Någon jämförde honom med en Duracell-kanin som hela tiden rör sig och ramlar den så är det upp fort som fan och iväg igen som ett spjut. Flood har på sina typ 5 matcher visat mer hjärta och inställning än någon på samma position gjort de senaste åren och han är på god väg att bli en riktig publikfavorit enligt mina källor.
GS2 sa att han ville ha in riktiga män, verkar som han kan bocka av det...
Förra veckan berättade jag om en snubbe som sedan några omgångar suttit precis bakom Boros avbytarbänk och lyssnat och iaktagit för att sedan skriva ut vad han sett på FMTTM-forumet. Det har varit riktigt intressanta grejer.
Här är vad som hände i tisdags enligt honom (inte oväntat visade Hoyte upp en piss-inställning):
\"So another game down by the dugout and the changes are becoming more noticable all the time..!!
Even during the warm up the players looked busier than in previous games and there was noticable tactical chat even when the players left the field prior to kick off..!!
From the off the main aim was to get the ball wide with sharp passing..something that Robson was reminded of a few times when he carelessly gave the ball away in the middle of the park.
Franks and Flood were encouraged to play wider than in previous weeks...probably because the central areas were at their strongest with ONeil and Robson in there thus needing less support from the wider men..!!
Franksy was constantly encouraged to run at the full backs and stretch the game when possible....but was a constant source of frustration due to his lack of ability to cross with his left..!!
Killen and Mcdonald linked up well and there was no real instructions given as there normally would be when Lita was playing...what a difference it makes to have two strikers who know how to play TOGETHER..!! The same applied when Miller came on...McDonald played off him naturally unlike other strikers who play for themselves.
McDonald was obviously struggling but was kept on because he was still a constant pain to their defenders just by being there...his reputation obviously had an effect on Barnsley as Robins spent most of his time making sure he was being marked....this guy will score bagfulls when fit..!!
Defensivley we did ok but Poggy had noticably dodgy positional sense which was quickly rectifies by McManus barking orders at him for most of the game..!! Naughton was took of as he was struggling, probably through lack of fitness due to not playing too much...the Barnsley bench noticed this and tried to aim the play down his flank..almost immediently WGS brought Hoyte on to nullify that particular threat..!! Although I have never seen anyone looking as disinterested as hoyte did when he was asked to get stripped to come on....hang on, I have...Emnes v Man City..I cant help but think these two wont be involved too much once we get a fully fit squad back..!!
Flood was like a fuc*in duracell battery..I reckon if we were still playing now he would still be running about making blocks and being a right pain in the arse to everyone in an opposition shirt..!!
Its clear to see we are now a team on the field with everyone pulling together...and WGS has the respect of the players out there....no longer do the shouts from the bench fall on deaf (or seemingly deaf) ears....and there is no answering back or questioning of instructions as there has previously been (Man City\'s latest signing being the biggest culprit). Every shout was greeted with a nod of understanding or a thumbs up..!!
It is now almost impossible to tell who the skipper is....we had so many players shouting and organigsing during the game...Robson, O Neil, McManus, Coyne, McDonald....I think we might lose a few of them due to strained vocal chords before too long..!!
Funniest shout of the night was Garry Pendrey declaring he would give a weeks wages just to boot Barnsleys Texeira up the arse...I think Flood must have heard because 5 minutes later he did just that..!!
All in all a good nights football...second half was not as good as the first but Barnsley were bound to come out firing and we contained them well even though they grabbed one back....pre January there is no way we would have won that game..!!
Dont agree with Robson as MOM...thought he gave the ball away too much...my vote would be split between Flood for his enthusiasm and McManus for his constant organising at the back..!!
The futures bright...the futures Ginger..!!\"
Genom att ha spelare och ledare som har hög ambition och drivkraft så skapas en ny grupp som inte tolererar annat. Det skapas en ny kultur. Är inte det att återgå till den gamla fina Boro-kulturen, som så djupt har rotat sig i våra själar?
Jo, jag håller med. Nu är det svårare för omotiverade fuskare att inte ta i och ge 100 % på träningarna när managern tittar bort.
The Class of -86 ;-)
jag gillar skarpt vad som händer runt klubben och vad man läser här och på andra ställen. en ändrad inställning, mer snack och en mentalitet som inte går ut på att tjäna pengar. utan vinna!!!!
vi har fan ett lag fullt av duracellkaniner, mördare och råskin nu. jag gillar hur vårat lag ser ut. allt vi behöver är en kille som faktiskt kan bryta mönstret och samtidigt är en mördare:)
hört att vi har nån på g för lån när detta fönstret öppnas, ngn som vet vem?