Glädjande besked!
Matchen sänds på TV 4 Sport kl.16 på lördag! www.tvmatchen.se/
Ska bli kul att se dem nya spelarna även fast motståndet blir tufft.
vet inte om det är så glädjande med tanke på hur vi spelar just nu....
Okej, skit i Boro på lördag då, jag vet nog vad du ska kolla på!
Måtte OS ta slut snart så man slipper sitta ensam här och följa matcherna.
alltid mega plus o se matcherna klart BFL! :)
jag är här om jag inte super då har jag mitt livescore uppe och fäljer boro :)
fan detta är garanterat minst ett kryss i denna matchen... känns bra faktiskt!
tycker att vi har tur när vi inte vinner iår. sjukt att vi fortfarane är med i gamet. tror att vi kan ta en pinne här. men måste tänka på att forest har ett sjukt bra anfall... nu måste vi bita ihop och visa att vi r dansande indianvikingar!!!!
SBN
Det var likadant förra säsongen, en vinst till på de sista 12 matcherna hade ju för fan hållt oss kvar i PL....
Nu ser ju tabellen bättre ut den vad egentligen är också, alla lag framför har ju mindre matcher spelade, Leicester har två....
BFL
Jag ska se matchen, men frågan är om man kommer att må så bra.....
Äh, vad fan. Vi hade ju sex raka innan så nån skitförlust har vi råd med här och var bara vi plockar poäng stadigt där emellan. Sjätteplatsen (minst) är vikt för oss och sen kan allt hända.
Jag tycker det ser ganska bra ut och det ska bli skoj att se Boro på TV på lördag.
BFL//
OS? Nej, tack för min del och aldrig en lördags eftermiddag.
Gibbo, tycker du det ser bra ut... kan ju vara 9 poäng till 6 platsen snart även om vi skulle vinna på lördag....
Spelmässigt ser det heller inte bra ut, (volket även Strachan medger) och att inte spelarna vet vem som ska lägga straffarna vet jag inte en som man ska kommentera.
När är Riggot hel? Har aldrig saknat honom så här mycket, wheats gör för mycket kostsamma misstag just nu
Är inte optimistisk för fem öre, men å andra sidan är det ju då vi brukar ta poäng.
ni msåte tänka på att de andra lagen förlorar då o då.. och ligger de där vi ligger så har de ungefär samma dåliga frekvens som vi.. så tror itne det blir några problem att nå kval platsen så länge vi inte lägger in en sjuk loosing streak.. playoff platsen är redan klar!
boozeboy
var det inte så det hette senaste säsongen också ;)
Känn som att Leicester är alldeles för bra hemma för att fucka upp det här tyvärr och jag kan tyvärr inte se oss vinna mins 10 matcher till som kommer att krävas
Vafaaan, första lördagen på länge jag inte är hemma.. då passar asen på att visa matchen! Får la spela in och kolla på i efterhand...!
kul att se nya boro på tv iaf.. men förra året var förra året och vi hade inte den karismatiske strachan. tror att alla andra lag kommer oxå fucka upp lite. bara vi vinner hemma och plockar minst en pinne i snitt borta fram tills 3-5 matcher kvar så tror jag vi kommer att vara med i spurten... och det klarar vi!!!! kkkkkköööööööööööörrrrrrrrrrr, och Ronald McD MÅSTE pytsa nu för att få lite självförtroende, d e fan A&O för en striker.
klart att andra lag kan fucka upp lite men har de 9 poäng att gå på så krävs det en hel del från laget som jagar ;) speciellt som det laget inte kan göra mål och spelar en typ av fotboll som mest kommer ge en poäng.
Kul att ni är optimistiska men om jag vore det skulle jag begått självmord för längesedan av besvikelse , så jag kör på min negativa linje. det var så jag fixade förra säsongen.
Ja, och förra säsongen gick ju lysande!
Det är inga nio poäng att ta in. Du går händelserna i förväg. Det är tre poäng. Flera av lagen ovanför oss ska dessutom spela mot varandra och vi ska även möta dem.
Visst kunde det ha sett bättre ut men förutsatt att vi själva börjar plocka poäng så är jag optimist.
Statistiskt i CCC så har det laget som missar direktuppflyttning på mållinjen väldigt svårt att gå upp i PL genom kval senare och femte + sjätte platsen tas av lag som klättrar på slutet.
Honken//
Appropå självmord så brukar jag se till att lägga undan repet, rakbladet och sömntabletterna innan jag läser dina inlägg :-)
Kom igen nu. Skriv nåt \"dä här går allrriiii, det-var-bättre-förr-jag-vill-ha-tillbaka-Southgate\" inlägg. Det var ett tag sen :-)
Imorrn spöar vi skiten ut Notts Fo.......
håller med Gibbo, det är fortfarande många omgångar kvar, så det känns som att avgörandet ligger i våra händer.. jag är dock inte lika optimistik längre, utan den kommande förlusten imorgon blir pricken över i:et som säger att det blir till att dricka cola nästa år också..
Vill inte ha tillbaka Southgate han är oduglig men det är Strachan också :) Vi har bytt en pajas mot en annan ;) bara lite olika stil på dom
Och nej, det gick skit förra säsongen men jag sa ju tidigt att vi skulle åka ur så jag var förberedd, annars hade jag inte tagit det så bra som jag ändå gjorde.
Så nu är jag mentalt förberedd på att vi slutar 7-12 i ligan, allt annat är bonus och kommeratt gör mig lycklig. Om vi inte går till play off så överlever jag ändå, hade jag trott stenhårt på det och vi missar så hade det blivit värre.
Jag handskas med mitt liv du med ditt, jag är säker på att på båda sätten funkar ;)
Mitt liv leker. Jag är ju Borosupporter :-)
bra svar
Match 6 Nottingham - Middlesbrough
Expertens tips: 1
Mats Forland, SvenskaSpel
Kommentar:
Nottingham har tappat lite form men jag tror ändå att de vinner mot hysteriskt ojämna Boro. Mc Cleary är avstängd i Nottingham.
Andra tips: 1 X 2
Svenska folket 51 27 22
Tio tidningar 8 2 0
Oddset 1.95 2.20 3.50
vilken liten mupp som sitte rpå svenska spel :) vad menar han?
Honken jag va ganska optimistiskt förra året ja :) det ligger i min natur.. men nu e det fan coca ligan och vi har bättre lag än i premier league.. så det är ju spikat! fram med skumpan :)
Tror tyvärr också på Steve Stone´s gamla lag. Men jag är glad hur det än går, för jag drar till THAILAND IMORRN.......
SNÖN SUGER.......
thailand suger:) om man ska någonstans ska man dra till norra england och dricka öl.. :) där har du väl använda pengar.... tänka sig vilken karatefylla man skulle få för en thailandsresa.. ojojoj...
på tal om matchen så kommer McD igång idag och sätter 2, vet dock inte om det räcker till seger men vi får en pinne idag. sanna mina ord, sitting bull talade med mig i natt.
Hmm...till Thailand mitt under säsong. Vad har hänt med dagens supportrar ;-)
Mot Sherwood skogen.......
Är fruktansvärt negativ och tror inte det blir några poäng idag (kan bero på att jag behövt skotta loss två bilar från vår parkering som skall skötas av vår stabilt inkompetenta hyresvärd). Går in med negativa tankar och hoppas på att allt bara kan bli bättre. KOM IGEN NU BORO OCH RÄDDA MIN DAG.
\"Boro på TV och fri sprit till Borovikings\" :D
3 skrällpoäng till boro idag, kan man hoppas iaf!
Coyne, Naughton, Wheater, McManus, Pogatetz, Flood, Oneil, Arca, Robson, McDonald, Aliadiere
Steele, Hoyte. Taylor, Grounds, Lita, Miller, Franks
Brad Jones i mål!
:-)
Ingen fara. De strular till bara till det hela tiden eftersom Coyne fått tröja nr. 1.
Nu kör vi........
1-3
Bra skott av Gary...HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT???
Ali får chansen igen...
Arca har börjat bra. Mindre antal felpass på de första sex minutrarna än vanligt :-)
Forest e bra. Vi förlorar alla andra- och tredjebolllar.
Nu får någon ta och sänka den dör jävla Mijevski elr va fan han heter...
jag är otroligt nöjd med en pinne kan säga
mycket hörnor blir det....
Bra period nu.
Sjuuuuuuuuuuuk framspelning av A´lidserre...soopa!
ibland är det bättre att tjonga i försvaret....
Ja, vi behöver tjonga precis i detta nu.
Såja, så ska Oneil driva upp bollen.
Mycket Borofans bakom mål, kommer se grymt ut när vi gör 1-0 i 93:e, folk kommer att pitcha och grejer...;-)
Det är vår match idag ser det ut som. Jag tycker att vi har en bra trygghet i spelet så här långt.
tills vi tabbar oss bakåt ja ;)
Jag tycker att vi står på hälarna på alla andra bollar.
Svårt att vara mer Borosupporter än du Honken. Alltid steget före :)
lite så är det ja, syns speciellt efter alla hörnor
Hehe gilllar Robson...
Skulle till Linköping för match på Ryds konstgräs idag, Honken. Den blev inställd. Någon aning varför? :-)
ingen aning, vi har lite snö men inte så farligt :-P
Leicester leder...... elelr glöm det 1-1 nu
men Blackpool leder (de går om oss om vi inte vinner)
Gerrruuuup Ronald!!!
Många lag i toppen på CCC som ser starka ut denna säsong.
Plajmauf kvitterade. Bra.
Domarn får gärna blåsa nu.
Woooooo, fan att vi inte får in den där!
Vi hade inte varit Boro om vi fått in den ;)
Herre du milde, Arca är ingen kontringsspelare direkt, stannar upp och spelar bakåt...
...och där tappade han bollen igen för tredje gången på 1 minut.
Tappar bollen för lätt hela tiden, kommer straffa sig.
Någon som sett om McDonald kommit ut till andra halvlek?
Svårt att se hur han kan ha gjort så mycket mål I skottland?
Skadan och mathoträning som hämmar?
Ja, inte lätt att spela med Alidiere heller.
Känsligt läge i matchen nu. Kan avgöras snart.
fast ibland är det ju ingens fel förutom hans, han tar för lång tid på sig med bollen, en riktig målskytt går mer på instinkt
Håll emot nu!!!!
Tack :)
Bra Coyne i första läget
Kände på mig att det osa katt där, jävligt nära haha!
Bra stinsjävel!
oo fyfan
Bra push up där också. Tre man offside. Inte likt Boro...
Ett snyggt byte tycker jag.
Arca-Franks byte snart.
Kan inte webmastern ändra så att senaste inlägget och inläggsrutan hamnar högst upp på sidan så man slipper detta scrollande.
Nu hänger vi dit den.
Konstiga krångliga svåra inlägg, vafan lägg in bollen framför mål utan krussiduller.
Bra av Lita att sluta spela. Jävla fjant
domarjävel.....
Fin kontring dock
Lita sopa. Spela tills domaren blåser jävla .....
LITA den *****! Går inte att sluta spela som ett jävla CP!!!!!
var dock solklar frispark, men som sagt man spelar tills domaren blåser
Jag ringer Southgate :-)
Asså har inte Lita sett matchen idag?? Domarn är grym och blåser inte för några jävla kärringfasoner utan tillåter hårt och rättvist spel.
Tills nu...
Fast sen fick han en jättebillig frispark. Domaren har en ojämn nivå
Ja, en klar kompensation eftersom förra blev så kostsamt för ena laget.
Domaren har fan ingen ojämn nivå. Kort till det som är kort och tom tillsägelser innan så spelarna får chansen att lugna ner sig.
Bra skott Lita, man får ju säga vad man vill om karln men han skapar alltid chanser och han har ju gjort 6 mål denna säsongen
10 kvar nu. Nu är det ok om vi ökar takten lite.
Stänk in den nu
Måtte inte Oneil skjuta frisparken nu...
seriöst vad händer med spelarna när de kommer till oss? Robson har alltid haft grymma frisparkar, men nu?
McDonald ser lite pluffsig ut. Var kan han ha ätit lunch de senaste 14 åren.
puh... I allsvenskan hade domarn blåst straff där
När vi har en farlig frispark slutar det alltid med en farlig kontring.
men fy fan, hur kan en klubb ha otur i så många år? Förbrukade McCaren all vår tur i en evighet eller?
Satan vi får helt enkelt inte in den.
Intessant iaktaggelse Gibbo, som stämmer. Finns lite att jobba på där.
Edit. Det måste bero på att inläggen blir för korta. Hårda, flacka, långa inlägg som går ut till inspark om de inte touchas i mål vore bättre.
beror på att vi flyttar upp allt och aldrig kan vinna en andra boll ;)
Vad då 6 sekunders regeln??????????
GARYS hörnor är fruktansvärda, ska försöka göra så där känsliga med kort tillslag och det BEHÄRSKAR DEN ***** INTE på långa vägar!!!
fan i helvete!
Stryk igen. Nu är jag med i Honkens lag :-)
God kväll på er.
väldigt sällan man får bli positiv överraskad
jaja ny tag nästa match
Tyvärr, blir inga nya tag för mig. Vi hade Blackpool och Forest här nu och fick exakt noll poäng.
Nu är det kört, tyvärr. Hade vi tagit 2-3 poäng i dessa matcher så kanske.
Arca, Alidiere, Garys hörnor, inlägg och friskar - tyvärr gubbar det funkar inte.
De enda som skulle klara sig i Premier League är Robson och McManus, dvs 2 pers av hela truppen.
Detta gör även att jag kommer att övergå till betydligt mindre inlägg här nu och kommer ägna mig åt annat.
Sayo-fucking-nara.
helt sjukt att man inte kan skapa ett enda bra avslut/läge på så många fastna situationer som boro hade idag.. Arca och Ali är ju ett stort skämt.. fan va jag hatar att älska detta laget..
som att få en totempåle i rö*en...
men jag är inte lika pessemistisk, klart att vi inte fick optimalt med poäng. men jag ville att vi skulle vinn alla hemma matcher och ta i snitt 1 pinne borta. kan vi fortfarande göra om vi vinner lite nu.. kommer inte ge upp denna säsong föränn vi spelat 38 matcher, om vi inte har ordentligt häng då e d kört.
lita var suverän då han kom in och skapade allt vi hade på hela matchen på 20 min. starta med han snälla GS istället för den där baguetten..
Var väl ungefär som vanligt sista 3 säsongerna, vi spelar hyfsat, skapar lite lägen, men missar dem. Sen andralaget skapar inte mycket men får en slumpchans (när Lita ska ha solklar frispark- slag mot huvudet bruka inte vara ok). Sen är vi nära att skapa en kvittering men känns aldrig vasst..
Backlinjen stabil förutom vid målet, givetvis, konstig situation, backlinjen måste legat väldigt högt, för wheater hamnar bakom och får jaga. Mcmanus täcker spelare och poga flyttar in för mycket. hanbollsupprullning.
Mittfältet robson,oneill, flood kämpar men inte särskilt kreativt idag. Arca för jäkla dålig, franks bör ha vänsterkanten alt Ali. ALi kass framåt, mcdonald osynlig. Lita skapar och hamnar i lägen iaf. JAg skulle starta lita framför ali varje dag iaf. Hoppas killen är frisk snart (känns nästan tragiskt att hoppas att en nyzelländare ska rädda oss)
FÅr ta nya tag men ser tufft ut att nå kvalplatsen nu.
Vi har ju Miller också
BFL//
Vad är det för takter? På lördag är det match igen och då mot QPR så det är bara att infinna sig här igen.
Grattis till rätt resultat förresten.
Tror att BFL trodde på PL lite för mycket inför säsongen
***** *** **** FATTAR INTE VAD DERAS ***** ******* **!!!!
FAN, Leicester vann borta mot Doncaster ed 1-0