hur ser framtiden ut?

0
Alec81

hej hopp alla glada borofans där ute!

ska erkänna att jag inte är speciellt insatt i hur boro´s ekonomi, ungdomslag eller framtida planer ser ut.. någon som är lite mer insatt i detta som eventuellt kan göra en kortare sammanfattning av det hela? hade varit extremt intressant och se hur framtiden ser ut.. om det även finns någon där ute som vill summera resterande matcher denna säsong så är du/ni mer än välkommen att göra detta.. :) själv är jag lite för lat för det hela.. vilka matcher är viktiga, vad måste hända för att vi skall ha en chans till playoff.. är det positivt för boro att gå upp till PL direkt, eller hade det gynnat laget/klubben med ytterliggare ett år i cola ligan? många frågor, hoppas att se många olika svar och kanske få igång en disskusion..

1
BIG FAT LAD

Alec81>> En sammanfattning som jag uppfattat det, sedan har jag väl lite egna åsikter om det hela men detta är en rättvis syn tycker jag:

Ekonomin går mot en normalisering till Championship-nivå. Boro har sålt dem bästa spelarna med dem högsta lönerna och kämpar nu för att få ner dem sjukt höga lönerna ytterligare eftersom dessa är de allra största utgifterna. Ingen akut kris finns ekonomiskt a la Pompey. De låga publiksiffrorna är dock ett bekymmer och även de hårda tiderna för folk i Middlesbrough-området som är tvugna att skära ner på Riversidebesöken. Ungdomslagen är mediokra för tillfället, trots en del spelare i ungdomslandslagen. Framtiden handlar om att gå upp i PL fortast möjligt, vilket dessvärre även kräver 7-8 nya spelare med PL-rutin för att inte åka ut igen och då måste man ha pengar självfallet.

En del vill nu göra gällande att den nya managern inte har som krav att gå upp direkt i år utan har även nästa år på sig då han fått spela ihop sina nya spelare ytterligare. Vi ligger för närvarande ganska långt ifrån play-offplats som är det enda realistiska målet i år. Det krävs vinst i 75% i återstående matcher för att nå dit samt lite flyt med resultaten för de lagen som ligger ovanför oss. Sedan ska play-offmatcherna vinnas också. Strachan har kommit igång med sitt nya lag lite för sent, så det hela är nog kört i år, tyvärr.

Alec> Skaffa som daglig rutin innan du lägger dig att läsa på denna sida om vad som pratas om kring Boro, tar max 1-2 minuter per dag. Då får du riktigt bra koll efter någon månad.

0
Honken

Kan börja med den lätta frågan. PL är alltid att föredra. TV pengarna i PL är 40 miljoner pund per säsong, i cola är det 1 miljon.... Iof har vi fallskärmen även nästa år (20 miljoner pund ungefär)

Vår ekonomi är inte bra och inte jättedålig. Vi går inte plus driftmässigt om vi säger så, och vi har banklån upp över örona men det har ju alla klubbar Vi är bättre rustade än många.

Akademin är mycket bra, kanske Englands främsta de senaste åren. Problemet verkar vara att våra coacher som tränar a-laget, alltså de som hjälper Strachan är totalt inkompetenta ;) Parnaby gör sitt jobb med de unga men när de ska slussas vidare så händer något och guldet blir till sand.Vi får hoppas att Strachan snart hämtar in sin egna "backroomstaff"

Alla matcher är väldigt viktiga för oss då vi behöver segrar, segrar och ytterligare segrar för att nå playoff. Cardiff nästa är oerhört viktig, de har sista platsen nu, de är 2 poäng före med 2 matcher mindre spelade. Newcastle hemma är nästa match efter den och den är självklart viktig också då de är är våra största rivaler.

1
BIG FAT LAD

Hahaha jag hann före och skrev en mycket bättre sammanfattning än dig, Honken!!!

0
Honken

tycker min var bättre :-P

1
BIG FAT LAD

Hehe, din sammanfattning är okej, förutom att du som vanligt håller våra kids alldeles för högt.

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva