Millwall FC - Middlesbrough FC

0
Gibbo_UK

Jag öppnar tråden och drar till London nu, inte alltför hoppfull om poäng men ändå ;-)

7
boozeboy

Trevlig Resa! ta med en fin historia hem till forumet! :)

1
bud2me

Efter regn kommer solsken.

6
Gazza

Andrew Davies tillbaka i klubben. Hoppas att han kan bidra med lite stabilitet i backlinjen.

0
Alec81

efter regn kommer ibland också en jävla massa mer regn, åska, storm och ibland lite kyla samt snö.. sol har jag fan inte sett i boro nu på ett bra jävla tag.. Borta mot Millwall? mer kyla väntas idag.. 2-0

1
bud2me

Alec81; men sen kommer solsken. Nu har vi stormen Gudrun i tre år men snart brister blomknopparna.

7
boozeboy

Istiden vara i hur många år?

1
bud2me

Kom igen nu! 1 mål i röven redan nu...

1
BIG FAT LAD

Yeeeeees....get iiiiin there!!!!! Hahaaa!

0
johan7

Vi kanske ska ta in en psykolog som pratar om att bevara en ledning...

6
Gazza

Verkar vara ganska hetsk stämning på pubilken. Lugnar väl ner sig nu. Fan

1
BIG FAT LAD

Liiiiiiitaaaaaaa!!!!!!!

6
Gazza

Underbart!!

1
BIG FAT LAD

Fan va skönt att vi åker ner o pissar på dem största horungarna i det engelska ligasystemet.....MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIDDELSBROUGH hahaha!

0
johan7

Zemamma verkar vara en god passningspelare?

0
BoroDubai

Fan va skönt att ta och vända en match efter förra helgen skit.. Zemamma verka ju ha en del kreativitet i sig!

0
Saintan

Fy fan vad jag har längtat efter en seger. TACK!

Undrar hur bra våran Gibbo mår just nu som har varit på plats och följt matchen.

0
johan7

Gibbo är förtjänt att må bra så gott för han att få en seger!

1
bud2me

Sanslöst go och oväntad vinst!

1
BIG FAT LAD

Gibbo UK>> Ja, som sagt, nu sitter det en del och väntar på en reserapport...

7
boozeboy

.............

0
johan7

Word på det BFL. Gibbo, slogs du med Millvallfans? Kastade du ölburkar iklädd Millvalltröja? Berätta, berätta, berätta!

0
Gibbo_UK

Nyss hemkommen. Rapport kommer.

Watch this space.

0
Gibbo_UK

För att göra en kort historia lång för nytillkomna tittare så var min äldste son (född-94) maskot på Boro-Leicester 2002 och vi har sedan dess i stort sett haft en stående inbjudan för den yngre sonen (-98) att få uppleva samma sak. Det har dock passat dåligt med tid och jobb + givetvis sönernas egna fotbollsträningar och matcher men när Millwall borta i London på sportlovet dök upp så slog vi till. Vi skulle ju även se Burnley borta men den blev ju tyvärr flyttad pga FA cupspel.

Som vissa kanske följde på diverse forum dagarna innan match, så stod det klart att detta skulle bli en högriskmatch. Millwall och Boro har ju en del otalt sedan tidigare och när man sedan förstod att det skulle strömma till åtskilliga "fina pojkar" uppifrån nordöst så blåstes även maskotdelen av. För sonens del så var det inte så farligt ändå. Han börjar ju bli stor nu :-) Biljetterna var dock redan fixade och att sitta mitt ibland dessa **** ***** var minst sagt en "upplevelse".

Vi värmde upp på en pub (det gäller att hitta såna som släpper in kids)vid södra foten av Tower Bridge med diverse Borodigniteter, bl.a Gordon Cox som skriver på hemsidan och Alastair Brownlee/Gary Gill som refererar på Boro+. Eftersom familjen var med så blev det sedan taxi till The Den ;-)

Det var tufft att se Borosupportararna dra till Visting Supporters ingången och man hade fullt sjå att hålla sig neutral. "Dumma svenska turister på fotbollsmatch" var vi nu :-)

1-0 .....jaha nu blir det som vanligt tänkte man när man fick ställa sig upp och gilla läget.

ht och vi var totalt utspelade. Borde varit 3,4 - 0.

1-1 efter kanonfrispark av McMahon över muren upp i krysset. Sitt ner och håll god min med knutna nävar.

1-2 McDonald på smörpass från Zemmama i misstänkt offside läge. Familjen tittar på varandra med sammanbiten min. Matchen avbryts för första gången sedan föremål kastas in mot linjedomaren och även Jason Steele. När matchen startar igen springer en Millwall supporter in och ska nita linjedomaren men han hinner undan och snuten bär ut honom. Matchen startar men avbryts snart igen en kort stund

2-2 Kanonsprispark igen, denna gång av Bouazza. Nu är man nöjd med en pinne men det klarar vi aldrig.
Matchen avbryts igen efter att saker kastas in och domaren vill att lagen ska gå av planen men övertalas av Mowbray/Jackett att blåsa igång.

2-3 Lita på pass igen från Zemmama. Knuten näve i fickan och jubel inombords. Lita tar ett ärevarv, tar av sig tröjan och spänner musklerna när han hånar hemmasupportrarna. Vakter och snutar har fullt sjå att hålla tillbaka åskådarna som nu börjat göra apljud ifrån sig mot Lita. Även från en mörkhyad man snett bakom mig!

Efter 6 minuters tillägg var det klart. Vi hade inga större problem att ta oss till South Bermondsey BR stationen eftersom de flesta från vår läktarsektion försökte söka upp de dryga tusentalet Borofansen efter matchen. Det var "bara" 11 800 åskådare men enligt uppgift nästan 350 poliser så det gick föhållandevis lugnt till men som några kanske har läst, så hände en del och det kommer att blossa upp ordentligt nästa gång lagen möts.

Spelarbetygen blir dock inte så höga ändå för denna match skulle vi egenligen ha fått torsk. En miss på 1-0 målet men annars så skötte sig 3-backslinjen bra med Davies som kung i luften. Svårare med fötterna. McDonald och Lita varsitt mål men för övrigt totalt bleka.

eurorivals.net/millwall:middlesbrough-highlights-goals-video_20110220.html

article.wn.com/view/2011/02/21/Thrown_out_of_The_Den_Millwall_vow_life_bans_for_fans_caught/

news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/m/millwall/9402804.stm

1
BIG FAT LAD

Det var nog lika bra att hålla låg profil verkar det som haha. Tack för den läsningen, Gibbo!

0
Gibbo_UK

Låg profil var orden. "Vile scums" några andra.......

De här biljetterna var ju en del i maskotgrejen därav platserna men jag kommer aldrig att sitta på en bortasektion igen. Det känns lite "undercover" och "Wallraffigt" Lillsonen tyckte det var lite läskigt ibland för han kände som att vi hade några självlysande neonfärgade Borotröjor på oss :-)

På vägen till tågstationen så pratade de glatt om "Leeds at home" och när jag kollade lottningen så är inte den matchen förrän 9:e april :-)

0
johan7

Tack för det Gibbo!

0
Saintan

:)

Tack för väldig trevlig läsning Gibbo.

Vad, hur gjorde ni när Boro kvitterade och till slut punkterade matchen? Hakade ni på millwall supportrarna?

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva