Er favoritspelare som har eller spelar i Boro är?

0
Azgore

Min är Juninho Paulista! Såg dom 95 på TV och fastnade för han för att han var s och genom det blev Boro mitt favorit lag! Även Ravanelli e ju en gammal hjälte men Juninho är favoriten. Såg förövrigt detta på wiki:

"In a post match interview live on TV Juninho said that winning the league cup with Middesbrough meant more to him than winning the 2002 FIFA world cup with Brazil"

Härlig video: www.youtube.com/watch?v=A0inWUMlx58

0
Gibbo_UK

Tony Mowbray.

Edit. Glömde motiveringen och Youtube länk :-)

Han var min klara favorit redan då han under den svåra tiden före -86 ledde laget föredömligt som hårdför mittback och lagkapten. När klubben i stor sett var utdömd tog han initiativet med träningar i Middlesbroughs parker och ombyte i bilar helt utan ersättning.

www.youtube.com/watch?v=W41rQMeF6zE&feature=player_embedded

www.youtube.com/watch?v=OG0B6nb7QT8

1
BIG FAT LAD

Jag väljer Jamie Pollock.

Han verkade som defensiv mittfältare i Middlesbrough FC under åren 1990-96. Som spelare kännetecknades han ofta att med en blodhunds iver jaga, kapa och demoralisera våra motståndare på klassiskt engelskt manér. När den moderna fotbollen tog över i mitten av 90-talet, och fixstjärnor plockades in i parti och minut, så klarade inte Pollock att hålla sin plats i laget då konkurrenterna hette Juninho och Emerson och han tvingades söka lyckan någon annanstans.
Kuriosa: Jamie var uppväxt i hyffsat hårda förorten Stockton och hade sina bästa vänner hemma från gatan ståendes i klacken på Ayresome Park. Under en skadeperiod reste han även med sina polare i Boros fotbollsfirma för att festa, slåss och försvara klubben han älskade, bland annat under en match i London. Denna passion och lidelse för klubben ger självfallet enorma pluspoäng hos mig.

Nåväl, när Jamie någon gång gjorde mål, för det gjorde han, så ska han självfallet ut och fira med polarna som mer än gärna mötte honom halvvägs: www.youtube.com/watch?v=UPZ7f_Z9dUE

Fina bilder det där, ja det är nästan så man blir lite sentimental när man ser de där scenerna på den härligt leriga planen.

0
mndl82

Robbie Mustoe är en spelare jag gillade skarpt fick dock aldrig se han så många matcher men det jag såg gillade jag, även Emerson är en spelare som jag gillade skarpt, kommer aldrig glömma hans dansande målgester!

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva