Hörde från mina GAIS vänner att Boro erbjudit Mervan Celik ett kontraktsförslag.... kan vara kul att få en såpass lovande svensk spelare till klubben då medias intresse för Boro kommer öka!
Det får vi verkligen hoppas att vi slipper. Celik, som faktiskt fyller 22 år nu och borde spelat i Europa för längesedan om han var något, är inte ens topp-10 i piss-allsvenskan och mil ifrån A-landslaget (där ju avdankade Quatar-Chippen med lätthet tar hans plats, ja ni fattar). Jösses, finns inte en chans att vi köper honom. A poor mans Willo Flood, liksom.
Han var ju en tongivande spelar i U21 landslaget och till stor del bara han som tog GAIS till toppen av allsvenskan.... En lagspelare av rang som utvecklats mycket i år, inte skadebenägen och springer kopiösa mängder!! Säga vad du vill men det jag sett av Celik är hästlängder bättre en Willo Floopp...
Han kom med i U-21 i våras för att den ordinare killen blev skadad. Sedan gjorde han två mål mot Norge (wooow!) av totalt tre. Mervan gjorde en riktigt bra säsong i GAIS, men man får liksom inte glömma att laget även hade Wanderson som väl anses vara bäst i Allsvenskan. Tror tom jag gjort en 4-5 mål bredvid honom.
Vi ska alltså köpa en kille som gjort typ 60 matcher i Allsvenskan totalt och 5 matcher totalt i U 21. Här står det om galenskaperna: 1894.se/index.php/2011/12/07/middlesbrough-erbjuder-kontrakt-till-mervan-celik/
Asså, vi kan inte köpa färska spelare på elitnivå från GAIS för att gå upp i Premier League fattar ni väl!
Gibbo> Ring dina kontakter och avblås detta, man skäms ju.
www.youtube.com/watch?v=LZ2ignkRnys
Visst verkar han helt ok, men slås mest av hur slö och tafatt allsvenskan är...
BFL
Fixat!
Boro dave> Ja, det är inte direkt som den där Champions League-fotbollen man legat och glott på nu i två dagar...:-)
Gibbo> Tack! Tack! TACK!
mndl82>> Du får försöka ta dig hem från Gamle Port nu kompis, det verkar ju som du suttit kvar där sen igår kväll...;-)
Svenskar i Boro är ju inte direkt vanligt. Sist jag var på Rockliffe så var Jonas Sandqvist där och tränade. Han skulle vara en vecka men blev hemskickad tidigare. Han har ju kontrakt med ÖSK nu ;-) Superettan nästa?
Jo men om du vänder på det BFL så var alla så jävla glada när vi började plockade bänknötare från Celtic...... Celtic Skottlands näst bästa lag.... det bästa laget Rangers åkte på pisk i kvalet till CL mot Malmö FF...... Malmö ett lag som hamnade tre poäng före GAIS, vi värvar dock denna gången en ordinarie spelare i så fall en lovande som vill framåt i karriären inte nån trött gammal jävla skotte som bara vill åka till Middlesbrough för att dryga ut sitt kapital innan pensionen.
tyvärr håller celik inte måttet just nu... Men många spelare i hans stil som försöker dribbla o trixa lite brukar kunna ha stor potential. De försöker och utmanar mycket det är modern fotboll att kunna dra en spelare och skapa ytor till andra. ÄVen om Celik inte lyckas med några uber finter och så här just nu och det är allsvenskan så är det alltid intressant med dessa typ av spelare då de kan tillföra väldigt mycket när de lyckas. får vi han får ett bra pris så välkomnar jag honom.
Skulle väl jämför Celik med Ronaldo... en riktigt riktigt dålig kopia dessvärre just nu :)
Celik är utan kontrakt och kommer gå gratis till boro när transferfönstret öpnnar efter nyår!!
är det något vi vet säkert?
Hamrén presenterade precis det lag som ska representera Sverige i den där pissiga januariturnén som de kör varje år. Det är enligt förbundskaptenen det yngsta lag han någonsin tagit ut, med en majoritet U 21-spelare. Ingen Super-Mongot Celik fanns med, självfallet.
Gibbo Uk> Jag är orolig. Ligg på i frågan så gott du kan.
Enligt Celiks agent har Boro aldrig vart med i bilden och det får väl ses som bra då ja inte tror han har något att tillföra vårt kära boro.
länk: www.fotbollskanalen.se/1.2480717/2011/12/27/fornekar_svalnat_celik_intresse_besokte_klubb_nyligen