Cardiff City - Middlesbrough FC

1
BIG FAT LAD

Tror det blir tufft och eftersom matchen går på tv så minskar det våra chanser ytterligare med några procent, känns som vi vunnit en tv-fight sedan -07 typ.

0
Boro_dave

Blir helt klart en tuff match, vi vinner ju oftare på bortaplan än hemmaplan dock och det skall fortsätta imon!

Alltid kul när vi borofans höjer rösten:P senaste jag minns är när David Fjäll helt plötsligt började prata positivt om Middlesbrough på euro talk i säkert 2-3 program efter att vi diskuterat deras borohat. Får la hoppas att tv4 sport fortsätter visa oss i första hand, de verkar ju en aning skärrade för tillfället:)

1
BIG FAT LAD

Den där kampanjen/kuppen mot David Fjäll och Eurotalk är en klassiker och visar att det verkligen går att påverka de där människorna. Började väl med att han och Jonas Dahlqvist satt och pissade på oss i program efter program. Till slut tröttnade folk och det började skrivas inlägg om att man “sett Fjäll på stan och nattklubben”, “att silkesvantarna ska plockas av”, att "vi vet var Svenska Fans kontor ligger” och “kill on first sight”. Sedan var det någon som Fjäll tydligen inte vill ha bråk med, om jag minns rätt hehe, som sökte upp honom på en match och konfronterade honom i “Borofrågan”.

Efter dessa händelser så hyllades Boro i de kommande programmen och en höjdpunkt i Boro Vikings stolta historia nåddes när Fjäll startade hela jävla Eurotalk (precis som om det inte fanns någon annat lag i världen att snacka om) med att i cirka en och en halv minut sitta och tokhylla Middlesbrough FC...haha helt otroligt egentligen...men så går det när man underskattar folks passion.

TV4 Sport är härmed varnade.

0
Gibbo_UK

Angående TV match så vann vi ju faktiskt senaste bortamatchen mot Bristol C i och med Martins rökare på övertid.

Förbannelsen är därmed hävd.

0
edison

Känns som vi haft lite för tur den sista tiden, tror på en riktig pissmatch med 1-0 till cardiff på en fast situation i 86:e!

0
edison

Team: Steele, Hoyte, Bennett, Bates, Williams, Bailey, Arca, Robson, Haroun, Ogbeche, McDonald.

Subs: McManus, Hines, Martin, Smallwood, Main.

0
Saintan

Godagens!

Går det att följa matchen via nätet?

0
Gibbo_UK

Herregud, Saintan!

TV4 Sport :-)

0
Saintan

Har åkt till thailand igen ^^

0
Gibbo_UK

Jävla kåtbock .-)

0
Erik

Är 10 min sen, men har spolat tillbaka matchen, så jag är i minut 3 nu.. Kommer med andra ord i läsa något här förrän i halvtid :)
Ner med Taylor-Traitor!!

7
boozeboy

Bart! Tur mål men mål!

0
Erik

1-1.
Är det bara för mig sändningen helt plötsligt hoppar fram 5 sekunder ibland?

0
johan7

Inte förlust i dag...shape up!

0
Erik

2-1 det var ju jävligt kul. Precis innan paus också. Helveteeeeeeeeeeee

0
johan7

Olof Lundh vill ha upp oss...yees!

1
nucleus

Vad fan sysslar Bailey med på andra målet. Kom på mig själv med att skrika stanna kvar och håll din gubbe för i helvete högt och 2sek senare har vi ett till i röven. Spelförståelse noll.

0
Gibbo_UK

Arca och Hoyte på plan samtidigt är inget gott omen....

0
Erik

Ja man får ju krupp så fort Arca rör bollen. Bart verkar dock rätt spännande.

0
johan7

Två frisparkar av Martin i slutet så...

0
Erik

JAAAAAAAAAAAAA DONKAN!! Fan vad jävla gött!

0
Erik

Assist av Hoyte. Det var som fan.

0
johan7

Skolboksmål! Hoyte mmm

0
johan7

Steele är en katastrof i kommunikationen...gång på gång. Eller så är tilliten noll.

0
Gibbo_UK

Felet med Steele är att han inte är mogen för uppdraget. 21 bast och toppen på Championship är för ungt.

0
johan7

Williams är mint i nickduellerna...

0
Erik

Flygande belgaren gör det igen. Eller igen.. men han gör det!!

0
johan7

Assist defensivkungen Arca!

1
nucleus

FAn va fin passning av Arca!!!! Love you!

1
BIG FAT LAD

Jaaaa!!!!!!!!

7
boozeboy

Arca har tur idag! Han har varit överlägset sämst men rädda det med passningen... 5 mål i en match för boro! Rekord i år,

0
Erik

men blåååååååååås för helvete!

0
Erik

Seriöst vi är i 98e jävla minuten!!

0
Boro_dave

Fan va gött, trots värsta fergie öt så lyckas vi hålla det!!

0
Gibbo_UK

Seriöst vad händer med fotbollsspelare när tilläggstiden börjar?!

Pust!

7
boozeboy

Idag ska vi njuta! Vi är inte direkt bortskämda med dessa vinster! Starkt att få in 3 mål idag får jag säga! Hoppas vi southampton förlorar imorgon... Vi är mer än med i leken om premierleague!

0
Erik

Ja fan vad skönt att det gick vägen. Hade West Ham förlorat skulle vi haft andraplatsen.

0
BoroDubai

Fan vilken skön vinst!!! Jävla vad bra vi var :)

BORO !!! BORO !!!

Tidig julklapp!!

0
Molinas

Sjukt underbart vad viktig seger!! Tur i oturen att man jobbade... men jag känner på mig att, om jag följde matchen via TV som resterande, så hade vi nog förlorat.. för så har det varit en längre tid, vi förlorar om jag tittar. bad karma eller något

1
BIG FAT LAD

Har nu sett highlightsen, och riktigt snygga mål var det.

Vill ju verkligen inte klaga efter tre raka vinster, men...Jason Steele gör mig jävligt nervös med sina tappade bollar och tveksamma ingripanden. Vill inte tänka på att ha han i en play-off final framåt maj så det är bara att hoppas att vi köper någon nu så får killen stå på tillväxt i något år till.

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva