Random :-)

1
Gibbo_UK

"Those were the days and I was there".....slaktmatch.

www.gazettelive.co.uk/sport/football/football-news/new-images-found-the-battle-8171809

Är i London sedan förra helgen. Missade Wiganmatchen p.g.a. inställt tåg. Surt som fasen. Har fått sett Stevenage-Cheltenham, Brentford-Fulham, Charlton-Millwall som plåster på såren.

Blir till Middlesbrough efter jul.


BFL/

Kom på en sak efter några öl. Vart tog Honken vägen? Är hon med här på forumet?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Haha, vad hade man inte betalat för att vara på den matchen...och utanför arenan förstås...!

Det blev några riktigt sköna matcher för dig i London iaf ser jag.

Honkan är alive n kicking på Oneboro-forumet och levererar några inlägg i månaden. Ibland när jag läser en viss persons inlägg på Vikings så undrar jag om hon inte är här med.

Ifjol, när jag samtalade med Mogga i Malmö, så var det någon som undrade på OneBoro-forumet vem jag var. Då skrev Honkan: "BFL is known for his colourful writing and he also like to come out a bit tough, so maybe take some of what he writes with a pinch of salt, but interesting chat neither the less."...

..."pinch of salt"...WTF!...det här är blodigt allvar för mig...bara brudar som tar fotboll med en nypa salt!

1
Gibbo_UK

Hmm då har jag nog också mina aningar vem det är.

Klar miss med Wiganmatchen men jag är här i storstan p.g.a. en bemärkelsedag så datumet kunde inte väljas. Fotbollsmässigt är man ju allätare och att se Millwallfansen igen var en upplevelse.

Drar hemåt nu. Frugan ska se julmarknaden i Lübeck. Känns väl så där om man jämför med engelsk fotboll.....;-)

1
Gibbo_UK

BFL/

Honken666 på Svenska Fans :-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Haha jasså, hon är där med och härjar.

0
bud2me

Har tippat 0 - 0Southampton - Middlesbrough

Haha, den här mannen var längesen man skänkte en tanke men oj vilket mål! www.youtube.com/watch?v=cgmDieLIAMY

2
Gazza
0
Walle

Hitta den här sidan på fmttm forumet www.borofanmap.com/
där man kan se vart i världen de finns middlesbrough fans. Väldigt lite folk från sverige ser ja (2st) så lägg gärna till er där ;)

1
Andrealdo

Något annat helt random: Just denna dag för 17 år sedan skrev Hamilton Ricard på för klubben. Gillade honom skarpt, trots att han sumpade många målchanser och gnällde väl mycket. Kan Ricard-Branca vara tidernas bästa anfallspar i Championship?

0
s0derberg

Gibbo_UK// (och alla andra)

Apropå ingenting, kommer du (eller någon annan) ihåg vart du skrev den där välskrivna texten om Gibson och lite om klubbens historia? Skulle vara trevligt att fräscha upp minnet efter ett par år

0
Alec81

Derby kom tillbaka från ett 3-1 underläge med tappade ändå viktiga poäng.. :)) vinst imorgon så är vi tre poängsledning!!

1
Gibbo_UK
0
Balken

Så vad tror vi om kommande säsong nu då?...Skall bli så jävla kul...Längtar som faan till start!...:)

1
Gibbo_UK

Heroes!

30 år sedan.

youtu.be/kgYxZid8vDM

4
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

30 år sedan......fan man börjar bli gammal............

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Om ni som är lite yngre undrar vilka bilmärken som förekommer i klippet så kommer de här i den ordning de dök upp:
1. Ford Transit (snutpiketen).
2. Volvo 343.
3. Ford Taunus.

För denna tidsepoken i England så var det väl egentligen bara en Vauxhall som saknades i inslaget och möjligtvis den oerhört populära trehjuliga bilen av märket Reliant. Minns själv från den där tiden när vi var och hälsade på släktingar på en stor lantegendom strax utanför Colchester i grevskapet Essex. Man vart ju på helspänn i familjebilen när man åkte på de där småvägarna - på fel sida vägen med svenska mått mätt - och så kunde det helt plötsligt dyka upp en sån där liten trehjuling bakom en buske. Ja, det var tider det.

Avd. Random. Väldigt random.

0
UpTheBoro

www.mfc.co.uk/news/article/2016/middlesbrough-fc-ben-gibson-football-today-3293466.aspx

Alltså jag tycker nästan att det är lite läskigt att young Gibbo är så klok. Och börjar bli så bra. För om han lämnar, vad finns det då kvar att tro på? Han sviker ju alla om han inte förblir en flaggbärare, förblir Boro trogen karriären ut.

Andra akademispelare som slagit igenom (under "min tid") är väl kanske inte samtliga dumma, mer bara genomsnittliga i sin smarthet. Tänker då på sådana så som Downing, Wheater, Parnaby, Graham, Morrison, Turnbull, Bennett, Bates (dick pic-matty lol), Rhys, Taylor, Mcmahon och the tom craddocks och seb hines'! För att inte tala om Cattermole och Adam J.

(fan vad vi kan vara stolta ändå över våra närproducerade ändå!)

Å andra sidan är det ju jävligt tur för honom att han är så clever och verkar så mentalt stark, annars hade han antagligen gått under för längesedan. Fint att höra att han är medveten om pressen på hans axlar i intervjun.

Stundtals under intervjun fick jag gåshud åtföljt av Batman-vibbar.
Tänk om Stevie (aka Bruce Wayne) och Ben (Batman) egentligen är samma person. Nu när jag tänker på det är ju ganska självklart att det måste vara så. Som privatperson är han mångmiljonär och VD för ett supersuccessful, aningen diffust företag, samtidigt som han är orolig för vad som håller på att ske med hans hemstad. Därför skapar Steve via företagets resurser sitt maskerade alterego, brorsonen Ben, för att göra allt i sin makt för att rädda staden från fördärv, brottslighet och fattigdom.

Ni kan få klura på ärkefiender och biroller medan jag sover gott med min nya uppenbarelse.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Luis Guzmán måste ha en biroll annars är det ingen riktig film.

Go`natt!

0
grahnen

Baptiste blev gött uppsnurrad av Newcastle-lånet Armstrong häromdan... nog bra att vi lånat ut honom va?

youtu.be/ZSQf-0S3G1w

0
Saintan

Hahaha! Tack gör klippet Grahn :)
Armstrong förnedrar honom fullständigt. Springer ikapp/om honom och fintar bort honom redigt för att sedan avsluta spektaklet med ett klassmål.
Han (Bappe) kan stanna kvar.

1
Gibbo_UK
5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

"Say, we are top of the league, say...": www.mirror.co.uk/news/uk-news/top-10-worst-places-drink-9421076

1
Gibbo_UK

Kom ihåg att spela Jordan Rhodes som målskytt ikväll om han lirar ;-)
Wigan - Sheffield W 3/2

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Blev en assist där i alla fall....

Betyg Wednesdays bortaställ: 5 av 5.

0
UpTheBoro

har wednesday option på lånet av Rhodes? är det någon som vet det?

1
Gibbo_UK

Han är såld!

1
Gibbo_UK
5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Jag kan köra honom gratis, inga problem. Kan köra honom till Italien med om han vill...

...ska förövrigt till England i helgen. Och BIG FAT LAD på brittisk mark betyder bara en sak..................kaoz...=)

1
Gibbo_UK

Härligt! Inte Middlesbrough då antar jag? Men, ojoj. Bara att vänta och se vad som händer :-)

Trodde du skulle till Götet i helgen ;-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Hehe, nä de spelar i Dubai.

Ett tips i helgen, för allt i världen håll koll på detta forum, eller som jag brukar säga...stay tunö!

1
Andrealdo

Märkligt ändå att en spelare mitt under säsong går ut och säger att han vill spela för Everton, inte minst då vi möter dem på lördag. BFL, du kan väl lika gärna slänga in Karanka i bakluckan när du drar iväg med de Roon...?

1
Gibbo_UK

BFL/

Jaha. Var det så. Läste bara om en match. Ursäkta. Är inte så insatt i allsvenska lag ;-)

0
johan7

@andrealdo

Tror inte man ska tro allt man läser. Har svårt att tro att De Roon, som annars visar sig vara symapatisk och relativt rimlig i huvudet, skulle säga så. Tror mer på att tidningen var boven här.

1
Gibbo_UK

Nej, nej. Inte The Sun inte :-) Om man har tuttflickor på sidan 3 så måste man vara en trovärdig blaska ;-)

1
Gibbo_UK

Yakubu är klar för Coventry :-) 34 bast. Bara barnet.

0
UpTheBoro

Jag läser nu angående Yakubu att "in 2008 Yakubu married Yvonne Lameen Ikhana, the daughter of former Nigerian international footballer Kadiri Ikhana". Än så länge har de två döttrar men i och med att han blott är "34 bast. Bara barnet." (citerade Gibbo, som sa det så bra) borde det finnas gott om tid att producera en pojke och sedan jävlar får våra scouter se till sova med ena ögat öppet.

1
Gibbo_UK
5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Mmm, att Ramirez hade problem hammavid skrev jag redan i en tråd för en och en halv månad sen. Blev som vanligt påhoppad och någon undrade var jag fick all skit ifrån...:)

1
Gibbo_UK

Om vi vinner resten så slutar vi på 45 poäng. Då borde vi klara oss. Hur svårt kan det va?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Har precis sett min favoritspelare Falcao leda sitt Monaco till Champions League-semi och drog mig till minnes hur det lät när jag ville han honom till Boro i somras:

Skrivet av BIG FAT LAD den 2016-06-11 18:26
"Falcao tränar tydligen med Monaco nu och lär väl stanna där vad det verkar. Trist, tycker jag, det är ju den kalibern på spelare man går och hoppas på."


Skrivet av johan7 den 2016-06-12 11:08
"Nä fy tusan. Inte hit med Falcao...dålig och dyr. Precis sådana köp vi inte ska göra om vi ska bli långvariga i PL. Has beens som tömmer skattkistan..."


Skrivet av Andrealdo den 2016-06-15 20:16
"Håller med föregående talare om Falcao. Hög lön och bristande motivation är inget för oss. Läser nu att Bernardo Espinosa är klar. Klockren värvning. 26-årig mittback som hade utgående kontrakt med klubb i Spanien. Har visserligen varit knäskadad i vår, men har fått höga betyg tidigare blir bra backup till Gibson/Ayala."


Skrivet av Mendieta Fan den 2016-06-30 07:50
"Tycker Boro jobbar bra, ser hellre relativt okända hungriga spelare än mätta spelare som bara lever på ett namn, typ Falcao, Skrtel och Llorente."

0
Mendieta Fan

BFL :
Japp, inte mkt att säga om det, helt korrekt. Han har verkligen levererat i år, något oväntat efter sina år i England. Han kanske inte hade haft samma framgång i ett lag som Boro men det hade ju med facit i hand absolut inte skadat att ha honom i truppen. Mer alternativ/rutin framåt hade varit något nu så här i efterhand.

1
Gibbo_UK

Förvisso, men under Karanka hade han säkerligen knappt fått varken bollar att jobba på eller ens speltid.

1
Gibbo_UK

Jag har hört att Gary O¨Neill och Arca ska dela tränaransvaret nästa säsong. Mido och Shawky ska scouta i Egypten med omnejd.

4
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Och Kike Sola dammsuger de spanska småbyarna på nya lovande anfallare. Framtiden ser ljus ut...onekligen......

0
Nobby S

Får be om ursäkt, då det kan vara jag som jinxat säsongen i.o.m. min nya feta 'Boro gaddning. Funderat på den i många år, men kunde fan inte trycka dit den med det "gamla" klubbmärket med 1986 på skölden.
När man äntligen får tummarna loss, skiter sig säsongen direkt. Naturligtvis oerhört stolt över den (ganska sällsynt på jobb och i Sverige, men fatta lite hur det känns. I.o.f.s. aldrig jinxat något med mina MFF- gaddningar (BFL), men ändå........

0
johan7

Kämpa BFL!

Falcao lever jetset-liv på Borolandsbyggden.

Men kul att du spådde att han skulle ta sig igen. Det ska du ha!

1
Andrealdo

Hahaha. Kan vara mitt sämsta inlägg här nånsin. Totaldiss av Falcao. Totalhyllning av Bernardo. Så fel man kunde ha...


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva