Silly Season 15/16

2
bud2me

Tom Cleverley är fri i sommar. Är inte typen av spelare Boro behöver? Erfarenhet och lagom revanschsugen? Men också gratis....

0
Alec81

hörde att Zlatan är sugen på en flytt?

0
Boro_dave
2
bud2me

Beckford ska lämna Bolton. Återigen en billig spelare som kanske vill visa vad han egentligen går för.

0
Alec81

när är det fönstret öppnar?

Har vi några spelare som ryktas vara på väg in?

Har följt media gällande Rhodes men det är väl knappast troligt?

0
Alec81

väldigt mycket snack just nu om Downing tillbaka till Boro.. =)) Många säger att hans lön dock är ett hinder. Intressanta är dock att några spelbolag nu tagit bort oddset på att Downing kommer byta klubb i sommar, så sent som igårnatt så var oddset 1/4 på att han skulle gå till Boro. SJUKT INTRESSANT!!.. =)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Jag har ännu inte kommit till en punkt i mitt liv där jag är beredd att förlåta. Hans usla, loja och nonchalanta inställning sista säsongen i PL har gjort att vi nu närmar oss ett decennium nere i pisserien. Bara 6-7 ytterligare poäng från honom, så han bara hamnat på normal nivå, hade gett oss tillräckligt med mål för att hänga kvar.

0
Mendieta Fan

BFL :

Har svårt att köpa ditt resonemang. Visst borde han levererat mer under det året men kanske gjorde Boro ett misstag som inte släppte honom när han ville gå. Det borgade inte riktigt för en motiverad Downing med den surdegen. Och vad jag minns försökte han ändå i de matcher han spelade under våren, att poängen uteblev är en annan sak enligt mig. Men visst gav det en liten besk eftersmak. Övriga spelare hade också ett ansvar och framförallt Southgate, vars stora oförmåga var den främsta orsaken till att vi degraderades.

Får vi in Downing är det en prestigevärvning av rang, som jag tror kan falla mkt väl ut. Det sänder verkligen signaler om att vi satsar och han är ju trots allt en Borokille i grunden. Tror dock inte det kommer hända.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Mendieta> Nej nej nej, Downing försökte inte under våren. Finns andra spelare som också drogs med när de såg vart det barkade. En av dessa var Tuncay som likt Downing surade, missade matcher och betedde sig allmänt som de bara väntade på att vi skulle åka ur så de fick dra, vilket båda även gjorde så fort de kunde.

0
Mendieta Fan

BFL : Mitt minne kan svika mig men har för mig att han inte avvek direkt från hur han brukar spela. Han har aldrig varit någon kämpe utan en finlirare. Många som tycker att Tuncay bara sprang omkring som en huvudlös höna men säga att han inte kämpade är inte heller sant. Han gjorde dessutom klart mest mål under säsongen.

Southgates val av att inte spela vissa spelare och oförmåga att reda upp situationen var en stor anledning till att vi åkte ur. Men den största anledningen var väl en katastrofal transfersommar/vinter där vi inte ersatte de spelare som försvann. Framförallt hade vi ingen riktig målvakt. Men vi borde ändå kunna ha räddat kontraktet med den truppen vi hade.

Men det kanske är lite off topic detta, plus att det tar fram så hemska minnen.. Bör kanske inte diskuteras mer ingående... :)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Mendieta Fan> Har nu dubbelkollat allt och ja, ditt minne sviker dig. Downing producerade inte alls under våren (0 mål på hela ligasäsongen faktiskt) och uppförde sig som en som bara ville dra fortast möjligt. Samma med Tuncay som ryktades vara på väg till Chelsea i januarifönstret, men när det sprack så blev han sur och betedde sig därefter (irrade mest omkring och var nonchalant). Du har rätt när du skriver att han gjorde mest mål i truppen....det blev sex (!) totalt i ligan, vara tre efter jul den säsongen - genomuselt självfallet.

Tuncay var innan detta hände en av mina favoritspelare, men han visade sig bara vara en i raden av kräk som gjorde att vi åkte ner.

Stämmer angående Southgates oförmåga att motivera spelarna. Ja, vi borde kunnat rädda kontraktet om Downing spelat på normal nivå. Han kostade oss och jag glömmer det aldrig.

Nä, man vill ju helst glömma det där och gå vidare. Men vi kommer ju aldrig vidare...

0
Mendieta Fan

BFL :

Som jag skrev innan ( läs ovan ) så påstod jag aldrig att han producerade. Endast att han inte presterade så mycket sämre efter januari än han gjort innan samma år. Men självklart är inga mål och enbart 2 assists under säsongen inte bra nog. Men det var knappast endast hans fel att vi åkte ur som du vill påskina. Om nu Downing inte spelade på normal nivå, varför petades han inte av Southgate?

Tuncay var en favorit hos mig med, och vad jag minns så kämpade han iaf säsongen ut. Och att han gjorde 7 mål ( faktiskt ) var ju iaf bättre än hans anfallskollegor. Aliadiere som Southgate envisades med mäktade med 2(!) mål på hela säsongen, Afonso Alves gjorde 4 ( inte heller bra ) men fick inte mkt speltid under våren trots skrala resultat av laget. Marlon King vill jag inte ens nämna...

Southgate kostade oss vill jag säga, plus att han inte fick någon jättebackning av Gibson under det året. Det var den största anledningen till att vi åkte.


Kan förstå att man har lite agg gentemot Downing då det blev en ganska tråkig historia med degradering, transfer requests osv under hans sista år. Men han har ändå gjort rätt mkt nyttigt i Borotröjan under åren som kan uppväga det en del. Och han verkar ändå ha hjärtat kvar för Boro. Så en värvning av honom hade varit bra då han fortfarande håller en väldigt hög klass för Championship och är en "local lad".
Tror ändå inte det kommer hända som sagt, även om ryktena nästan ökats på de senaste dagarna.

0
Alec81

Oavsett....

Downing är till åren nu och har absolut ingen anledning att gå till Boro där hans lön med all sannolikhet behöver sänkas för att det ska fungera. Om det är så att han faktiskt tar klivet tillbaka så gör han det enbart för att vill avsluta sin karriär på ett så bra sätt som möjligt, genom att ta Boro upp i PL igen.. Jag håller med BFL om att Downing verkligen vek ner sig under sista säsongen, men sen åt andra sidan så var det dags för honom att gå vidare. Det gäller att försöka glömma och gå vidare, men han är precis det vi behöver på mittfältet. Tänk bara om man skulle haft Downing och Bamford i samma lag.. Förmodligen kommer ingen av dom, men TÄNK OM!.. =)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ja, man undrar ju hur mycket pengar Clowning har kvar, han har ju dragit upp en hel del av sin förmögenhet i snoken genom åren.

0
Alec81

Kalas och Ake klara på lån, Känns som en bra start Försvaret avklarat.. =)

0
Alec81

Första namnet klart!

Alex Bapstiste signar på ett 3 års kontrakt.. verkar vara en riktigt bra värvning i mina ögon, framförallt eftersom han kom som free agent.

www.gazettelive.co.uk/sport/football/transfer-news/alex-baptiste-boro-make-first-9585102?

1
boozeboy

Baptiste är signad som en squad player.. Och så går vi vidare:)

0
Alec81

förhoppningsvis Downing, Kalas i början av nästa vecka.. kan bli riktigt intressant sommar om vi redan i tidigt skede får in dessa spelare.. Känns som om försvaret samt mittfältet är säkrat då. Två strikers med erfarenhet av PL sen är det guld nästa!

1
boozeboy

Ja absolut, mycket hänger nog på om vi kan få ihop ett bra anfall och kanske en mittfältare. Frågan är om inte adomah går om downing kommer? Om vi får honom för 5 så köper jag det! Men om det springer iväg + hans lön så vetti fan. Känns som om där kommer dyka upp någon ny kike i anfallet. Vi skulle pungat in på mccormack när vi hade chansen.

1
boozeboy

Jag kolla upp skybets odds..m.skybet.com/football/transfer-specials/event/18021091
Enligt dem är det ju nästan klart.

0
Alec81

haha, nu börjar det ryktas ordentligt i boro.. =) Enligt Vickers så kommer Gibson att spendera väldigt väldigt mycket pengar denna sommaren för att få upp Boro till PL. Downing och Daryel Murphey är prio men det har även ryktats om David Villa???? hehe och Lambert, men detta är givetvis enbart en önskelista. Ändå jäkligt roligt och se att man satsar stora pengar även denna säsongen.

www.gazettelive.co.uk/sport/football/transfer-news/anthony-vickers-boro-chairman-steve-9603652?

0
Alec81

Gällande Downing så tror jag det kommer bli officiellt när han kommer tillbaka från Irland med Westham, någon gång i slutet av veckan.

0
Alec81

Vet att detta aldrig kommer hända, men tänk OM man skulle kunna ställa upp med följande startelva.. =))


---------- Villa - Lambert -------

------------- Tomlin -------------

Downing ---------------- Adomah

-------- Leadbitter/Clayton ------

Friend - Gibson - Ayala - Bapstiste

------------- Konstant -----------

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Jag ställer mig positiv till David Villa som nyförvärv.

Kan vi få in Pogba också?

0
Alec81

Haha, eller hur.. :) givetvis bara ett rykte som aldrig kommer hända.. Men har kommer eventuellt lånas ut till någon klubb med tanke på att han nu lirar i USA..

1
boozeboy

Kolla även Ricky lambert:)
bettingzone.oddschecker.com/football/football-specials/rickie-lambert/club-after-summer-transfer-window
2ggr pengarna är sjukt lite. Vi verkar länkas överallt. Det känns som några stor värvningar är på.gång iaf. Gillar ambitions nivån om det nu inte bara är extremt mycket rykte.

0
Alec81

Vossen klar för Burnley. Kommer garanterat göra hattrick mot oss..

0
Alec81
1
boozeboy

Given låter bra, han var ju enormt bra när han var hos oss senast!
Tackar absolut inte nej till det, men nu har vi två riktiga gamlingar som "slåss" om första valet. Bör dock inte vara någon diskussion om att given skall vara förste målvakt.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Har inga problem med Dimi, och det är väl egentligen den sista platsen som vi behöver förstärka, men Given är ju en riktig klassmålis som lär ge oss 8-10 pinnar extra över en hel säsong. Stängde ju igen fullständigt sist han var här (vill minnas att vi inte vann så många matcher dock då det ofta blev 0-0).

Trodde jag skulle få svårt att tända till inför kommande säsong, men får vi in nån spelare till av denna kaliber så kan man kanske börja hoppas lite igen. Kan tänka att Given, och Downing, även signalerar till andra potentiella nyförvärv att vi menar allvar med den här säsongen.

0
Alec81

Bud på 4 miljoner pund lagt på Murpey enligt någon tidning.. Verkar som om vi är ute efter hela Irländska landslaget.. :)

0
Alec81

Ser ut som om vi tappar Given till Stoke.. :((((

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Fan, då kommer säkert inte David Villa heller!

2
bud2me

Att stoke snodde given framför näsan på oss var ju satan också.

Stuani från espanyol tittar karanka på, satte typ 15 mål förra säsongen. Känns som en ny Kike...

Nu får Guidetti allt bli klar!

2
bud2me

Baptiste bryter benet i första träningsmatchen...

0
Alec81

Jepp, helt sjukt.. Verkar som om det är helt av.. Det var den säsongen för honom..

0
Alec81

Inget nytt om Bapstiste, men verkar ju som en ordentlig skada tyvärr..

Ser ut som Stuani börjar närma sig en flytt till Boro enligt vissa tidningar och även att Downing nu enbart har medical kvar. Om vi får dessa två klara så tror jag på följande värvningar.

- Målvakt (Då Given sket sig)
- Back (Då Bapstiste sket sig)
- Anfallare (Murpey? Rhodes skadade sig under dagens träningsmatch och då Blackburn är i ekonomisk knipa som det är lär de behöva sänka deras utgångspris på 10 miljoner nu. Boro köpa skadade spelare? Skulle inte vara första gången.. =)

0
Azgore

Hoppas vi kan låna in Bamford igen eller det är kört? Sen Stuani hade varit grymt. Sen e det att bara hoppas ingen lämnar så e ju PL klart;)

0
Alec81

Bamford vill lite PL fotboll.. Skulle vi få in honom på lån så blir det med all sannolikhet precis före fönstret stänger i brist av alternativ.. Ake är det tal om igen, förmodligen med tanke på skadan på Alex.. Stuani och Downing blir klara i veckan..

0
mndl82

Är inte Bamford klar för Burnley?? Det läste jag för någon vecka sedan!

0
Alec81

inget är klart nej, men däremot har Burnley visat stort intresse. Just nu har Burnley lägst odds att få in Bamford strax före Boro. Tror dock att sannolikheten att han går till Burnley före Boro inte är så stor, det lär nog Morinho se till.. =)

Bamford och Stuani skulle vara jäkligt intressant, framförallt med Downing baksom sig..kom igen!!!!!

0
Alec81

Nytt bud på Daryl Murphy. Man märker att Karanka satsar på mer erfarenhet denna säsongen. Downing (30) Murphy (32?) Stuani (28). Samtliga med erfarenhet av kvalitativ fotboll. Ska bli väldigt intressant och se vart detta slutar..

1
Andrealdo

Vad ska man säga om värvningsläget hittills då? Att Baptiste gick sönder efter bara 20 min kändes ju typiskt. Men frågan är hur mycket speltid han ändå hade fått nu när vi gjort klart med Kalas. Känns väldigt skönt att ha honom från start denna säsong. Om han spelat finalen på Wembley hade vi aldrig släppt in 1-0-målet, och frågan är hur det hade gått då...

Downing och Stuani känns också som bra värvningar. Framförallt Stuani. Känns som han är rejält underskattad. Har gjort 8-9 mål per säsong i spanska högstaligan senaste fyra åren. Det är bra, framförallt då han sällan spelat 90 minuter i matcherna. Han har också något gemensamt med Kike, de har blivit delad skytteligatvåa i spanska andraligan. Men skillnaden att Kike gjorde det i ett topplag medan Stuani gjorde det i ett bottenlag. Stuani är 28 år och kan kanske göra sin bästa säsong i karriären. Känns som ett kap för 2,8 miljoner pund.

Downing är jag något mer tveksam till på grund av prislappen. 4,5 miljoner pund är mycket för en 31-åring. Dessutom har han haft en månadslön på flera miljoner kronor i West Ham. Men han har stort Boro-hjärta (även som många påpekat ovan att han var blek och gnällig sista året) och verkar ha utvecklats som spelare. I West Ham har han spelat i nr 10-rollen, så kan ju finnas plats både där och till vänster i Boros uppställning.

Ipswich-Murphy hoppas jag innerligt inte på. Han hamnade i något galet målstim den här säsongen. Men han är 32 år gammal och gör knappast fler än 10 mål i Boro-tröjan nästa säsong. Att värva honom för 4 miljoner pund känns inte bra. Så hoppas att det inte blir något där. Men en till anfallare och en backup som mittback och som defensiv mittfältare är väl mer som behövs.

Och hur löser vi målvaktsfrågan? Eller är det ens en fråga? Blir det Dimi nästa år igen?

0
Alec81

Murphy har idag skrivit nytt kontrakt med Ipswich så där försvann den värvningen. Downing är enligt mig Boro´s bästa värvning sedan de åkte ner i championship. Han kommer vara den absolut bästa spelaren i ligan och håller han sig hel och frist så kommer han vara värt sin vikt i guld. Skulle dock inte vilja se honom på vänsteryttern utan mer som central spelfördelare.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Har nu kollat igenom Downings stats i West Ham senaste säsongen och läst vad de tycker om att han lämnar. Han verkar ha gjort en del mål och skapat massor av målchanser (typ mest i hela ***** ligan). Han har varit en av deras bästa spelare och de är bekymrade över att han lämnar.

Som ni märker är jag alltså på väg att svänga i Downing-frågan.

0
Alec81

Downing hade sin bästa säsong på flera flera år om inte den bästa någonsin.. Man valde att ta bort honom från kanten och placerade honom i en central roll som spelfördelare och precis som du säger BFL så var han med i toppen både i mål och assist för en mittfältare.. Jag hoppas verkligen att man väljer att spela Downing på Tomlins plats som offensiv spelfördelare.. Han kommer lägga de avgörande passarna, skruva in de snygga målen och kommer lyfta hela laget med sin enorma erfarenhet.. Vi är med detta ett STORT steg närmare PL. West Ham samt andra fans där ute är förundrade över hur en av de starkare mittfältarna i PL förra säsongen väljer att gå ner till Championship, och det är stort, riktigt stort.. Med tanke på Reach och Adomahs fina inlägg så är jag inte förvånad att Karanka väljer att ta in lite större anfallare denna säsongen. Stuani kommer nicka in en hel del mål.. Även intresset för Murphey och ryktet om Lambert talar för att det kommer innytterligare en stor stark striker.. UTB!!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Stuani klar då, enligt Espanyol själva: www.rcdespanyol.com/ca/actualitat/principi-dacord-per-la-sortida-dstuani/_n:858/

Ryktas även om att Bamford väljer oss samt att Woodgate kör en säsong till.

Spännande.....

0
Alec81

Skulle Bamford komma på lån igen så finns det pengar kvar för fler köp.. Inte ofta vi är i den situationen.. :) tydligen så gjordes det ett avtal mellan Norwich och boro inför finalen att förlorande laget skulle få samtliga 3 miljoner som plåster på såren.. Detta var en del av Downings kostnad. Borde därmed finnas några miljoner till för spelarköp..

2
YakuBoro

Downing klar (då kan jag äntligen använda min gamla Downing tröja igen!)

www.mfc.co.uk/news/article/2014/middlesbrough-fc-boro-west-ham-stewart-downing-2552314.aspx

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ta mig tusan...

Riktigt bra att det blev klart nu, detta sänder ju ut signaler till eventuella nyförvärv att vi menar allvar den här säsongen. In med Bamford också nudå!

Och som sagt, även Woody klar för en ny säsong. Han anländer till truppen nere i Spanien imorn. När Downing kallar till fest i Marbella slänger sig alltså Woodgate på första bästa flyg....mmmm...=)
mobile.twitter.com/Boro/status/621791252460249088/photo/1

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Arca och Shawky på ingång....

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Hahaha fy fan. Arca som kravlade omkring med sina äckliga små krabben och Shawky som väl bara fanns inom klubben som nån sorts "fluffer" åt Mido...

0
Alec81

snackas frist om Rhodes i www.oneboro.com just nu. Tydligen skulle han vara AK/Gibsons första val i detta fönster och att förhoppningarna fortfarande är att gå in honom. Kan dock inte se detta hända med tanke på vad Blackburn vill ha för honom.

Snackas även om två stycken yngre talanger från Barcelåna (19 år) som eventuellt skulle komma in på lån. En ytter och en back. Får se vad som händer de närmaste dagarna om något av detta kan vara sant.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

0
Alec81

Enligt Bloy så ska Ricky Lambert ha kommit överrens med Boro för ett tre-års kontrakt... stämmer detta så äter jag upp min hatt.. och jag har inte ens en hatt.. Han har även utmanat AV om varför han inte gått ut med informationen och det hela är jäkligt spännande. Bloy har haft rätt om i princip allt denna sommaren och gått ut med information föra tidningarna, så detta kan mycket väl stämma. Sjukt isåfall.. =) Downing och Lambert in, spelare som så sent som förra året var med och representerade Engelska landslaget.. =)

UTFB!!

1
boozeboy

Ja jag har varit utomlands ett tag nu men följt det ganska bra ändå. Som jag ser det har ak verkligen bestämt sig för ett par etablerade spelare, han har sett vi har saknat den rutinen och kylan för att ändra matcher skulle jag tro.
Iaf, lambert to join middlesbrough
bettingzone.oddschecker.com/football/football-specials/rickie-lambert/club-after-summer-transfer-window

bfl den hann jag se :)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Bamford klar för Palace, f**k!
www.theguardian.com/football/2015/jul/20/chelsea-patrick-bamford-loan-crystal-palace?

haha boozeboy, jag hade nog lite för dålig framförhållning på den.

0
Alec81

Kändes väldigt bra i förra veckan med Downing, men nu helt plötsligt så känns det som om tiden rinner iväg lite för snabbt.. Fortfarande en hel del positioner som måste fyllas innan liga-start för att undvika tapp direkt i början.. Saknar i mina ögon följande fortfarande..

Målvakt
Högerback, mittback
Två anfallare (Stuani ej klar än)

Kommer det bli massa sista minuten lån eller va fan..

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Börjar se oroväckande jävla tunt ut i anfallet nu. Bamford chokade när det gällde så kanske inte så mycket att grina över ändå.

In med Lambert nu, länge sen vi hade en tung lirare där framme. Typ Viduka/Yakubu.

0
Alec81

vi har tydligen erbjudit 14 miljoner för Rhodes idag vilket Blackburn nekade.. =) Helt galna summor som Gibson satsar denna säsongen. Verkar dock som om det bli affär ändå. Kan tänka mig att Blackburn nekade pga att Boro ville lägga en avbetalning med 8 miljoner direkt, Blackburn vill ha 12. Ska bli intressant att följa, men jag hoppas att vi söker oss vidare med tanke på summan. Kan få två anfallare med kvalitét för de pengarna.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Haha...verkar som om Gibson lättat på lädret. Men det är väl så att det helt enkelt måste finnas nån inne i boxen som knoppar in Downings inlägg...och det är som bekant inte den gode Kike.

Känns som vi kan vara på väg mot det bästa transferfönstret på 7-8 år?

0
Alec81

det dyraste iallafall.. =)

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Innan Wembleymatchen så gjorde vi ju en deal med Norwich där förloraren får 20-25 miljoner pund eftersom det är så hiskliga summor för laget som tar klivet till PL. Har ingen aning om vilken summa det landade på. Dessutom så tjänade alla andra PL klubbar på att det var just Norwich som gick upp eftersom "parachute payments" inte behövde betalas ut. De får då istället dela på denna summa (£24 mille).

I min värld så låter dock 14 miljoner otroligt mycket för en spelare som "jag har dålig koll på" ;-) Dock så har han ju gjort 146 mål på sex år vilket inte är fy skam. En striker behövs verkligen. Som gammal mittback så tycker jag Karanka har satt försvarsspelet på den tid han varit här.

Förhoppningsvis så hade jag fel om honom men det är ju inte sista augusti än ;-)

Downings återkomst är jag kluven till. Tyckte han gjorde sin bästa säong på länge i AV men nu när han återförenas med sin gamla ..hmm polare så vet ju ingen hur det blir.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Inte 25 miljoner pund väl...:)

1
boozeboy

www.espnfc.co.uk/story/2534689/jordan-rhodes-unhappy-after-middlesbrough-bid-rejected?

Bra att han går ut, de kommer inte ha någon nytta av en missnöjd spelare i laget. Dock så verkar Blackburn vara giriga eller vill dom verkligen inte sälja.
Oddsen ligger fortfarande lågt så min gissning är att där kommer ett lite bättre bud ganska snart, tar dom inte det så känns det väldigt oklart var vi skall lägga dom pengarna.

Gibbo, som jag förstod det fick vi bara biljettintäkterna från playoff finalen? 24 miljoner pund är ju väldigt bra om du nu är helt säker?
Har du ingen bra artikel på det är väldigt nyfiken, men med tanke på att vi länkas överallt så borde där finnas en del pengar som kommit in från förra säsongen :)
UTB!

0
Alec81

3 miljoner pund till förloraren av wembleymatchen, så 28-30 miljoner svenska stämmer.. :) Att Rhodes går ut öppet och beklagar sig innebär att det förmodligen enbart är detaljer kvar före det blir klart, annars gör Blackburn bort sig ordentligt.. Fabbriani klar för boro idag.. Vet inget om honom förutom att han varit på lån hos millwall och Birmingham.. Italiensk mittfältare..

0
Alec81

Gällande den ekonomiska biten så är ffp ändrat sedan förra året där klubben i princip kan spendera så mkt som 25-30 miljoner i transfers om avtalen skrivs rätt.. Gibson hade även en speciell summa pengar som var planerad för köpet av Downing, detta plus de 3 miljoner punden som vi fick i finalen gör att vi har marginaler att spendera ordentligt.. Kan tänka mig att vi kommer spendera ytterligare 16-18 miljoner.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

"I know nothing..."

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Här kommer svaren på alla frågor kring vad vi fått in och vad vi tillåts köpa inom ramarna för FFP: www.gazettelive.co.uk/sport/football/football-news/how-financial-fair-play-work-9583627

Speciellt intressant: Vi hade mycket folk på våra matcher, framförallt på slutet, vilket lär ha inbringat ca 9 milj SEK extra. Sedan hade vi 45% på intäkterna mot Liverpool, City och Arsenal, vilket lär ha gett oss 13 milj SEK till. Sedan den där dealen med Norwich som gav oss cirka 25 milj SEK för publikintäkterna på Wembley. Å andra sidan fick vi höjda lönekostnader och köpte Forshaw.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Hmm

Undrar om det finns några andra "deals" med Norwich?

Kollar upp Rhodes lite extra. En riktig prolific scorer" faktiskt. Har ändrat uppfattning. Han vill jag ha...

1
Andrealdo

BFL: Intressant artikel du länkar till. Känns verkligen som det är i år eller aldrig vad gäller uppflyttning. Vi har ett perfekt läge att spendera lite extra i sommar, men får samtidigt inte ihop att vi har råd med 12 milj pund för Rhodes.

Att Rhodes går ut idag och säger att han vill lämna Blackburn för Boro känns positivt. Och Blackburn måste sälja. De har skulder på 80 miljoner pund och gör nu allt för att få lite extra pengar och gärna så mycket som möjligt på en gång. Men till slut kommer Blackburn tvingas acceptera Boros bud.

Sen är få frågan om Rhodes verkligen är värd cirka 12 miljoner pund? Jag har försökt göra en +/-lista.

+Rhodes har öst in mål i sina tre senaste klubbar och har säsong efter säsong visat att han håller högsta klass i Championship.
+Han är 25 år gammal och kan därmed ses som en långtidsinvestering. Och hans prislapp kommer inte att sjunka.
+Han har uttryckt önskan om att lämna Blackburn för Middlesbrough.

-12 miljoner pund är enormt mycket pengar (5 miljoner extra pund bara för att han är britt).
-Om vi värvar Rhodes, hamnar Stuani på bänken då? Kan tuffa konkurrensen öka på missnöjet bland övriga spelare? Kike lär väl knappt få göra inhopp ens?
-Han verkar vara en spelare så gör mål i stim. Han kan gå mållös flera matcher för att sedan göra mål i sex raka. Brist på självförtroende?

1
Andrealdo

Kul även att Fabbrini är klar på lån. Men var ska han in i laget? Beskrivs som en spelare som är bäst i nr 10 rollen. Där har vi ju redan Downing om han nu ska spela där. Om Fabbrini blir reserv till Downing blir Tomlin helt överflödig...

Eftersom jag har noll koll på denne Fabbrini gjorde jag lite kul research:

* Han gjorde sitt första landslagsmål för Italien på svenske Viktor Noring I en U21-landskamp 2011.
* Han hade 88,8 i passningsprocent den gångna säsongen i Millwall och Birmingham.
* Han verkar vara en hejare på att göra ”flip flap-finten” eller ”Zlatan-finten”.
twitter.com/play_dj/status/581138712781844480

1
boozeboy

Vi har råd med rhodes för att du delar upp transfern på flera år. Som exempel var downing som köptes för ca 5miljoner pund på 5 år, vilket resultera i 1miljon per år.
Som jag ser det kan vi spendera 35 miljoner pund om lönerna inte överskrider taket, vilket nog är troligare om vi köper fler spelare än tex ett par dyra.
Säg att vi har 7 miljoner pund att spendera iår. Det betyder att vi har råd med 5 downings(om lönen tillåter).
Jag röstar för ett köp av rhodes även vid dessa summor då vi har svårt att locka ner spelare från pl som är bra.
Mccormack och rhodes är enligt mig de bästa cc anfallarna i ligan.
Så ja skall vi upp så behöver vi det, våra mittfältare är inte tillräckligt bra målgörare för att ta oss upp.

0
Alec81

problemet med Rhodes är att vi måste hosta upp samtliga 14 miljoner direkt. Blackburn går inte med på en betalning över flera år då de sitter i ekonomisk skuld på 80 miljoner pund. Detta är ju problemet som de nu ska förhandla om. Själv tror jag att Blackburn kommer jävlas med oss så länge som möjligt i väntan på att en PL ska komma in.

----- Rhodes ---- Stuani -------

Tomlin - Downing - Adomah

Om jag vill ha in Rhodes? Ovan uppställning kommer man långt med även i PL. =) Så ja, även om det kostar 14 miljoner..

0
Alec81

jaha.. Bamford gjorde alltså hattrick på 13 minuter ikväll för Crystal Palace.. känns ju bra att vi inte fick tillbaka den sopan..

Rhodes-sagan borde få sitt slut tills på söndag. Blackburns tränare var på plats vid Boro´s 0-4 vinst borta mot Burnley. Detta har givetvis ökat spekulationerna något extremt med tanke på att det har varit knäpptyst sedan Blackburns ägare nekade budet på 10 miljoner + 2 vid uppgång till PL. Under fredagen så gick Rhodes själv ut och kritiserade klubben för att de inte tillät honom att ta kontakt med Boro. Detta enligt många skulle då vara spiken i kistan för att övergången skulle bli ett faktum. Men fortfarande tyst alltså. I min mening så tar sådana här övergångar tid. Det är en hel del bitar som ska gås igenom i en övergång och ju mindre vi hör, desto bättre är det i mina ögon. Jag tror helt klart att Rhodes kommer att presenteras som Boro´s dyraste nyförvärv antingen söndag, men mer troligt under måndagen. Varför tror jag detta? Boro har en hel del rekruteringar kvar att göra, framförallt i backlinjen, samt den saknade anfallaren och det har varit helt tyst om andra spelare. Affären med Rhodes kommer att avgöra ifall vi kommer ta in spelare på lån (vid köp) eller om vi kommer investera i spelare (vid nekande av Blackburn). Detta är den enda anledningen jag kan tänka mig som gör att vi fortfarande är passiva med andra rekruteringar. Kommer bli en spännande helg, detta är jag helt övertygad om.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Vi har idag tydligen lånat nån sopa från Swindon...Jackey Stefansson. Ja det är ju inte så man pissar ner sig av spänning direkt.

0
Alec81

Stehpens tycker jag verkar vara en kanonvärvning på alla sätt och vis. 21 åring som tillbringat förre året i Swindon på lån från Southampton. Han har representerat England i u17,18,19,20 och är en stor stor talang enligt tidningarna. Southampton har precis skrivit ett nytt kontrakt med honom till 2019 vilket även det visar att han har potential att spela i PL. Killen är alltså en CB men kan även spela på mittfältet. Jag tycker det är en klok värvning där AK kan spela honom både som CB eller som DM.

Det har börjat ryktas friskt om att Boro nu börjat se över andra alternativ till Rhodes. Hooper från Norwich och Grey från Brentford. Skulle faktiskt kunna se båda i Borotröjan, framförallt Hooper. Det kommer hända något stort antingen idag eller imorgon söndag, det är jag fan helt 100 på. =)

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

>Alec81

Kanonvärvning? Du hade aldrig hört talas om honom förut lika lite som någon annan här inne. Personligen så är jag emot alla "season long loans". Antingen är det en flopp och de tar bara plats i truppen eller också är det "en Bamford" och vi får inte har någon nytta av dem senare.

Jag håller med BFL. Nu vill vi ha spektakulära värvningar. Gick det bra i paraden förresten? ;-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Gibbo Uk> Haha som de flesta andra i innerstan så flyr man denna helg. Är nere i Bohuslän på semester.

0
Alec81

>Gibbo

Han är på lån, vilket innebär att han är en i princip gratis förstärkning till laget. Jag tror nog att AK vet vad han pysslar med och jag har ingen anledning att se på detta som något annat än en bra värvning. Sen att jag är positiv till nyrekryteringar, något som de flesta är emot på detta forum vilket jag tycker är väldigt konstigt. Det jag har läst om honom så skall han vara bra, och tillräckligt bra för Southampton att skriva ett nytt kontrakt med. Samtidigt så säger du att han antingen är en flopp eller "en Bamford" och vi får inte behålla honom senare. Om Bamford hade skjutit oss till PL förra säsongen så hade han prisats av samtliga här inne som det absolut avgörande för vår väg upp till PL. Att få in lån kan vara en avgörande faktor för ett avancemang till högsta ligan. Så ja, jag tycket det är en bra värvning.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Ja, tjena. Gratis förstärkning? Lönerna är ju det som är den stora kostnaden. Nu är det så att jag inte är negativt inställd till just "Stefansson" utan utlån överhuvudtaget inom Engelsk footboll. Att just han skulle vara så jäkla bra så att Southampton skriver nytt kontrakt är för simpelt att tro. Någonting ser de väl hos honom men istället för att släppa honom på "free" så erbjuder man ett nytt kontrakt, lånar ut honom direkt, slipper lönen och kan plocka hem killen när det passar. "Season long loan" är oftast skrivet så. Boro har förpliktelsen att ta hand om honom säsongen ut men åt andra hållet är det annorlunda, Southampton kan avbryta lånet med ganska kort varsel. Allt runt fotbollen är business. Det är precis som att köpa hus och hyra ut direkt. PL klubbarna får enorma trupper medans alla Football Leagueklubbar får slåss om resterna.

Givetvis hoppas jag att jag har fel och att "Stefansson" blir en förstärkning.

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Appropå lån:

"Spanish defender Daniel Ayala initially joined Boro on a 93-day emergency loan from Norwich City in October 2013 and signed in a permanent deal in January 2014."

1
Andrealdo

Vad tycker ni om Lee Tomlins vara eller icke vara i klubben? Finns ju ingen plats för honom i laget nu när Downing ska spela nr 10 och när vi har Fabbrini som backup.

Bournemouth har lagt bud på 3,5. Även Norwich jagar Tomlin. Jag är kluven. Tycker 3,5 är för lite. Gillar Tomlin för hans driv upp i banan när han hämtar boll på mittfältet och när han får det att stämma har han bländande teknik. Men blir kanske svårt att få ut mer av honom denna säsong?

0
Alec81

Har för mig att vi även har möjlighet att signa Kalas i slutet av denna säsongen. så att ja, lån kan vara bra.

Gällande Tomlin så tycker jag 5 miljoner är priset som man skulle släppa honom för. AK har själv gått ut och sagt att han inte tänker tvinga någon spelare kvar i klubben som inte vill vara här, OM priset är rätt.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Nucleaus/

Japp. "Emergency loan". Blanda inte ihop äpplen och päron.

Alec81/

Kalas var ett "short time loan" och kunde därför inte enligt föreskrifterna spela klart säsongen för oss utan bara träna med laget den sista tiden. Är sånt bra? Dock visade han ju lojalitet, önskade en förlängning på sitt Borokontrakt och han kommer vi förhoppningsvis få nytta av hela säsongen. Personligen så vill jag ha honom som högerback. Den positionen har gäckat oss länge nu. Han har kontrakt med Chelsea till 2018.

0
mndl82

Tycker man gör rätt i att sälja Tomlin, han är lite för långsam och för dålig kondis försvann i allt för många matcher. Men när allt fungerade var han grym, fast det var oftast mot de sämre lagen!!

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Håller med föregående talare. Tycker vi ska försöka att få så mycket som möjligt för tjockisen. Han har alltid haft vikt ochkonditionsproblem men är en gudabenådad spelare när det lyckas, dock inte när det gäller...

Han drog ju från Riverside innan matchen mot Getafe ,pga magproblem hette det, men enligt rykten bara för det blev bänken igen. Vi får se.

0
Azgore

Boro har accepterat ett bud på £3.5m + bla bla. Tycker han känns överflödig denna säsong. Då han e för bra för bänken. (O bara för det gör han väl sitt livs bästa säsong nu)

www.gazettelive.co.uk/sport/football/transfer-news/lee-tomlin-3m-bournemouth-bid-9789157#ICID=sharebar_twitter

1
Andrealdo

Nu har Boro accepterat ett bud på Tomlin från Bournemouth. 3 milj pund, som kan bli 3,5. Är väl lika bra att sälja eftersom Tomlin kommer sprida missnöje i truppen om han ofta bänkas.

Frågan är nu då, med 3 milj extra, lägger vi dem för att tillmötesgå Blackburns prislapp på Rhodes? Jag hoppas det.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Hoppsan! Ja, tryck in dom så Rhodes-dealen går igenom och det fort. Börjar förövrigt få ett nytt hat-lag i Blackburn Rovers, verkar vara smutsiga kräk från ägarna ner till spelarna.

Fattas väl bara att Downing drar sitt korsband nu...hade vart så typiskt.

0
UpTheBoro

Idiotiskt att sälja Tomlin tycker jag. Den sortens briljanta pubtjockis-kultspelare växer inte på träd nuförtiden. Plus att jag hade hellre haft kvar honom till i en fri roll till vänster bredvid Downing än att värva Rhodes för varenda tillgänglig krona. Nej, fan. Investera i bredd istället. Hooper från Norwich tycker jag verkar som en vettigare anfallsvärvning i så fall.

1
Andrealdo

Enligt ryktet gick vågen sönder när Tomlin gick igenom läkarkontrollen vid Goldsands Stadium. Men då kom en ny våg in från havet och löste situationen.

Hur som, Tomlin är såld nu och det innebär att Downing kommer spela som nr 10. Så frågan är vad som händer med vänsterkanten? Reach? Helt okej men behöver ta ytterligare kliv. Wildschut? Gjorde några pigga inhopp, men var mestadels en flopp. Växer han med mer förtroende? Fabbrini? Nog bäst centralt, men är kanske i nuläget vårt bästa alternativ till vänster. Carayol? Har nästan glömt bort honom, men han är väl mest naturlig till höger? Ett femte alternativ skulle kunna vara Husband, men nog mest trolig inhoppare om vi ska säkra en ledning.

0
UpTheBoro

www.bbc.com/sport/0/football/33786525

Och där borde det väl vara dags att ge upp honom helt.

Läser om att vi är intresserade av Dwight Gayle från Crystal Palace. Förutom Bamford-lånet har ju de nu även värvat in Connor Wickham plus att de har Murray så han borde ju vara lösbar. Ryktas om att QPR är intresserade av honom som ersättare till Charlie Austin när han försvinner, men annars verkar vi ligga i förarsätet. Han är riktigt speedig och har bevisat sig på en hög nivå. Verkar inte helt dumt.

1
Andrealdo

Tycker inte vi ska ge upp hoppet om Rhodes ännu. Han vill själv lämna och det känns som att Blackburn inte tjänar något på att ha en missnöjd spelare kvar i truppen. Känslan är att Blackburn kommer att sälja Rhodes och sikta på att bara överleva denna säsong och sedan börja satsa igen nästa sommar.

Men visst, om Blackburn vägrar sälja Rhodes kan Gayle vara ett tänkbart alternativ. Men då känns ändå Stuani som vårt förstaval på topp. Med Gayle och Kike som backups. Eller kan Gayle spela på kanten också om han är så speedig?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Jag är pro-Gayle.

1
boozeboy

Venkys...
www.roverstrust.com/2015/01/19/blackburn-rovers-accounts-reveal-true-financial-horror-venkys-regime/
Vad är deras plan? Eller de har helt enkelt bara fullt upp o sälja sin outlet kyckling...

1
Andrealdo

Ja, det vekar väldigt rörigt i Blackburn för tillfället.

Läste att Crystal P vill ha 10 milj pund för Gayle. Då säger jag nej. Risken när man går bet på sin drömvärvning (Rhodes) är att man sitter på en stor summa pengar som man då vill lägga på en annan spelare. Men Gayle är inte värd så mycket. Stuani kommer ändå bli förstavalet. Känns då fel att värva en för 10 mille för att han ska vara inhoppare.

1
boozeboy

Tycker ändå att Gayle verkar som ett vettigt alternativ. Han var helt okej med tanke på att han ghar gjort massa inhopp i PL de senaste två åren.

Gayle statistik:
2014/15 Min:1096 Mål:5 Ass:2
2013/14 Min:892 Mål:7 Ass: 0

Spelade minuter 1988 och gör i snitt mål var 165 minut i PL.
Det är ganska bra snitt, dock så får man väga in att det inte är så mycket speltid och en hel del andra faktorer som spelar in.
Dock har CP lite skador på forwards sidan så frågan är hur sugna de är på o släppa sin främst inhoppare som ändå levererat okej.

Rhodes har säkerligen bättre snitt men det är fortfarande championship.
Är lite kluven, ska vi lägga 14-15 miljoner pund på Rhodes? Det känns helt sjukt egentligen men förstår att Gibson och AV inte vill riskera något och då kan det nog vara värt det.

Jag tar båda, in med stålarna ! :)

0
Azgore

Det lilla jag såg (2-3 matcher ) av Gayle så är han ett klockrent köp. Stuani tror ajg tyvärr en flopp! (Hoppas man har duktigt fel!) Men ska vi gå upp tror jag vi behöver en anfallare som gör sina 15-20 mål. Kike gjorde 9-10? Helt ok, men inte tillräckligt. Stuani, vad har han gjort som mest? Sen kommer Downing gå sönder. Friend blir såld. Nej detta året går åt helvete. Haha fan vad man kan bli negativ av lite vin.. Det vi behöver är en hel Downing och en anfallare som Rhodes, annars tror jag inte det går... Hoppas man blir mer positiv imorgon:) Nykter o nya tag!!

1
Andrealdo

Boozeboy: Ja, det är ju bra stats på Gayle i PL och statsen i Ligacupen var typ två mål per match såg jag. Så han kan göra mål mot alla typer av lag. Men kanske passar han bäst i ett lag som spelar på kontring om han är snabb?

Azgore: Klockan är bara 20, fortsätter du så här kommer du väl snart kräva Karankas avgång? ;-) Tror faktiskt på Stuani, han har fysiken för att klara av spelet i Championship.

0
Alec81

Grejen är att Kike är inte så dålig som folk tror. han gjorde väl 10-11 mål förra året. Han spelade kanske i genomsnitt 45 min av alla matcher om man drar det genom hela året, vilket innebär att han kanske hade legat på runt 20-22 mål om spelat full tid. Sen hade vi 9-11 straffar under året, om han hade varit första straffläggare samt fått full speltid så hade han kanske legat på 28+. Ta det i jämförelse med Bamfords 19-20 förra säsongen. Väldigt svårt att ge honom ett vettigt betyg då han faktiskt gjort mål när han spelat.

Gällande Stuani så tror jag och hoppas att detta kommer bli årets anfallare. Har extremt stora förväntningar på denna killen. Bra ålder med erfarenhet ifrån La Liga. Spelat 21 matcher för Uruguay vilket är grymt med tanke på vilka han har att slåss med där uppe - Forlan, Cavani och Suarez. Stor kraftig kille som är bra på huvudet, kommer med all sannolikhet stänka in en hel del av Downings inlägg.. =)

Hoppas dock fortfarande på Rhodes, han hade förstört Championshiplagen med vårt mittfält bakom sig.

1
Andrealdo

Gayle kan ha tidernas bästa målsnitt i Premier League om man läser Bladets ligabibel...

1
boozeboy

Tycker ändå det är konstigt att alla inte direkt har förväntningar på stuani? Jag tror på honom. Espanyol som slutade på en 10e placering i la liga är inte så dåligt. Även om han inte startade mer än 15 matcher (har jag för mig) så var han involverad i de flesta matcherna. Hade detta varit förra året hade det ansets vår största värvning, men nu blir han bara en i mängden iom alla rykten och downing. Vilket är bra då det är kvalité vi pratar om.


Vi länkas även en del med ny målvakt vilket jag inte säger nej till, dock är det dumt att röra om för mycket där bak.
sportwitness.ning.com/forum/topics/middlesbrough-linked-with-move-for-brazilian-ace

0
mndl82

Boro have had a £4m offer for striker David Nugent accepted by Leicester

He rattled in 22 goals as Leicester won the title and were promoted in 2013-14 and he bagged a healthy 16 in both of the previous seasons in the Championship for them.

va tror vi om detta??

0
Mendieta Fan

Nugent känns inte jättespännande men kan nog vara ett smartare move än 14 millar för Rhodes ( sjukt mkt pengar i den här ligan ). Har inte superkoll men de känns väl ändå hyfsat lika i spelstilen?

Isf är inte Rhodes ngt alterntiv längre, bättre då att satsa på Dwight Gayle från Palace som har mer speed och kan gå i djupet. Kan även spela på en kant.

0
Alec81

Tycker Nugent är en bra värvning, lite dyrt kanske. 2 miljoner skulle vara mer rimligt. Att han gjorde 22 mål med Leicester är grymt bra och med tanke på att vi har ett bättre mittfält än vad dom hade året de gick upp så ser jag inga hinder varför han inte skulle kunna göra 20+ mål igen.

In med Gayle och Crouch nu också.. =)

1
Andrealdo

Jaha, då är det bara att vänta 349 dagar till nästa säsong. Nugent blev lösningen på våra anfallsproblem. En 30-åring som har ett helt okej målfacit i Championship. Men han har precis gjort den här resan, öst in mål i serien och tagit upp ett lag till PL. Sen insåg Leicester att han inte höll i högsta divisionen. Hur hittar han motivation till att göra om den resan? Han väljer nog Boro bara för att få mer speltid, men han kommer bli bitter när han bara blir reserv till Stuani. Och när hans kontrakt går ut om några år får vi inte ett öre eftersom han då ska varva ned i Stevenage.

Det här innebär väl också att det inte blir någon Rhodes. Och ingen Gayle. Och kanske ingen Premier League...

Antar att BFL säkert kommer tokhylla värvningen en dag som denna.

0
Alec81

Eller så ser han det som en nytändning? =)

0
Boro_dave

Hmm, ja man hoppar väl inte av glädje direkt om det blir Nugent. Känns som att han haft sin tid och om han skulle skjuta upp oss i premier league så kommer vi behöva en ny anfallare nästa säsong igen...

0
Alec81

Problemet som jag ser det är det inte finns så värst många alternativ. Vem vill gå ner från PL till championship? AK och Gibson vill helt klart ha anfallare som spelet och presterat i Championship tidigare. Rhodes sket sig, så var ska dom vända sig? Det är verkligen ingen lätt situation att fixa. Alternativet är att shoppa utomlands, men då är risken att det blir en ny Kike, och det har vi inte råd med. Får vi in Nugent och Gayle/Crouch på topp så är vi lyckligt lottade.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Känns desperat med Nugent. Han är för gammal och vet att han inte kommer att få vara kvar om vi går upp, vilket gör att han inte kommer känna sig motiverad. Hade kanske varit något för tre-fyra år sedan, men bara kanske. Ska vi vara helt ärliga så har han ju inte gjort jättemånga mål i Championship heller, bara ett helt ”okej” antal mål i denna divisionen (vi Borofans blir ju överlyckliga när någon av våra spelare gör mer än 17 mål, vilket är en ganska normal produktion för en toppforward i ett lag med någorlunda ambitioner). Här är Nugents senaste år:

Säsongen 13/14 – 20 mål (delad sjundeplats i skytteligan trots att laget gick direkt upp, långt efter Leeds McCormack på 28 mål).
Säsongen 12/13 – 16 mål (delad åttondeplats i skytteligan, två mål mer än Scott McDonald fast Nugent spelade även playoff-matcherna. Murray från Palace dunkade in 30 mål, Rhodes kom tvåa på 29 mål).
Säsongen 11/12 – 15 mål (delad niondeplats i skytteligan, vår Emnes gjorde två mer mål denna säsong. Nugent är långt efter Lambert som gjorde 27 mål i ligan).

Som ni ser, han är bara i McDonald/Emnes-klass trots att han spelat i topplaget Leicester. Han är dock äldre nu och lär inte bli bättre.

0
Azgore

Samtidigt vad har vi för alternativ? Han har ju ändå alltid gjort sina championship mål. Tycker det är ett bra köp. Tror mer på Nugent än Stuani. Skitsamma vem som gör dom där 20-25 målen bara nu någon av om gör det.
Men jag tror på Nugent! Han gjorde 20 mål sist i championship och i premier league vet jag inte hur många gånger han fick spela från start?

0
Alec81

Nugent och Hooper sen är jag grymt nöjd.. =)))
Skulle förmodligen innebära att Stuani kör en mer offensiv mittfältsroll och skulle inte heller förvåna mig att se Fabbrini på vänsterkanten. Kike värmer bänken och delar ut saft.

1
Andrealdo

En ny målvakt ska in bekräftade Karanka idag. Och Milans reservkeeper Agazzi finns på önskelistan. Någon som har koll på honom? Sist jag hörde det namnet handlade det om någon som gärna undvek att få bollarna i nät. Gott tecken kanske...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ja man börjar ju undra vad Downing tänker..."vad fan har jag gjort?". Trodde att vassa anfallare skulle vallfärda till klubben, men nu ser vi ju att hans namn inte betyder ett skit år 2015 som dragningskraft.

Hoppas bara han inte har någon katapult-klausul och kan dra när han vill (den här gången).

Det öppna hetsandet efter en ny målis har fortsatt idag alltså...ja måtte Dimi inte ta illa upp för då lär han straffa oss.

Hade hellre sett Abbiati från Milan...ge han ett 1+1-förslag...med fet bonus om vi går upp.

1
boozeboy

Jag håller faktisk med när det gäller nugent.
Det är inte ofta jag är pessimist när det gäller AKs värvningar, men detta känns inte helt hundra med tanke på vad vi behöver. Han skulle väl anses vara precis över medel i championship och kan säkert göra helt okej ifrån sig.
Men för att vi skall gå upp behöver vi en av de bästa i championship.
Aja håller fortfarande stenhårt på Stuani som jag tror kan bli vår joker i år.
Har läst på en del om honom och sett det material som finns om honom och han gör väl inga spektakulära mål men verkar göra väldigt bra löpningar och har ett stort hjärta i sitt spel. Nä detta blir bra. Får hoppas han startar idag då har vi iaf en balja :)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Har inte vågat kolla, men nu ikväll så gjorde jag det i alla fall. Det vart som jag misstänkte, utav de 20 mål som Nugent gjorde för Leicester i ligan häromåret så var 9 från straffpunkten. Således bara 11 mål från öppet spel, han är alltså i klass med Adomah målmässigt. Nä, vi behöver definitivt något vassare framåt!

0
Alec81

Senaste nytt från Oneboro.com är att Viktor Moses eventuellt kommer in på lån från Chelsea.. =)) shit pommes frites om det skulle stämma.. =)

Fabbrini, Downing och Moses med antingen clayton/leadbitter som DM.. fy faben!

EDIT: Moses har tydligen varit på Riverside under onsdagen. Varför vet ingen. (Källa: Oneboro.com)

0
Alec81

twitter.com/Erimus81/status/631916995265622016

denna bilden togs idag på Riverside. Nugent (Nugget) skulle tydligen vara på medical idag. Frågan är dock, vilka är personerna? Det snackas om att killen till vänster med de grå byxorna är Nugget och killen i blå kostym som håller en borotröja skulle vara målvakten från AC Milan, Michael Agazzi. Har även förstått att det skall officiellt vara klart med minst en spelare under morgondagen, förmodligen då Nugget.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Försöker förstå en värvning av Ted Nugent. Vi tar alltså in en 31-åring som vet att han inte kommer få vara kvar en sekund i Boro om vi skulle gå upp...hur hittar han då sin motivation för att gör sitt allra yttersta? Det enda jag kan tänka på, och som ju faktiskt låter fullt realistiskt, är ju att han får betalt per mål/assist eller att han får en big feeet bonus om vi går upp. Samtidigt, killen ligger alltså på endast 11-15 mål per säsong i the Championship i öppet spel (Leadbitter lägger ju våra straffar på ett föredömligt sätt så de enkla målen kommer han inte få) så det blir ju ungefär som om vi skulle värva in Emnes eller Adomah när de har ett vanligt mediokert pissår. Jag tycker faktiskt det behövs något vassare både på plan och utanför, clownen Nugent för någon vecka sedan: twitter.com/LCFC/status/621696598708514821

Remi Moses på lån från Chelsea...javisst...det är taget. Då lär Adomah få jobba för att behålla startplatsen.

0
Molinas

Då var nugent klar då!

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Underbart! BFL sågar honom, alltså blir det ett tillskott för oss :-)

Det blir nog ett annat ljud i skällan efter att han har sänkt Bolton på lördag....

Skämt åsido så har jag lite svårt för den värvningen också men Nugent är en "prolific scorer" och ska få några matcher innan jag uttalar mig mer ;-)

0
Alec81

Härligt med Nugent. Verkar som om Moses har nekat en flytt till Boro under kommande säsong. Trist med ganska väntat. Tanken var att han skulle vara på medical igår eller idag, men detta har "förskjutits" för Moses själv inväntar andra bud.

GK, LW and en till striker?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

En mörk dag för Middlesbrough Football Club.

Vilken forward har jag tidigare sågat som blivit ett tillskott? Nä, just det. Jag ser skit när jag ser det.

En längre psykologisk analys på vårt senaste nyförvärv, med utgångspunkt i twitterbilden i mitt förra inlägg, kommer lite senare ikväll.

0
Alec81

Karanka går nu ut och säger att jakten på anfallare är över. Tycker vi borde tagit in en till. Skulle Stuani bli skadad så är det upp till Nugget och Kike är prestera. Håller Stuani hela säsongen så blir det topp topp topp!

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

BFL/

;-)

1
Andrealdo

Nu börjar jag svänga i Nugent-frågan. Enligt Gazettan betalar vi 2 milj + 2 milj i bonus för Nugent. Alltså 2 milj nu och typ 1 milj om vi går upp och 1 milj om han gör minst 10 mål. Eftersom han inte kommer göra 10 mål blir totalpriset 3 milj om vi går upp. Känns ändå okej och vi lär kunna sälja för 2 milj nästa sommar.

Men det som oroar är att vi denna säsong kör Kike, Stuani, Nugent som anfallare jämfört med Kike, Bamford, Vossen. Känns ju rätt likvärdigt. Så snacket om att vi skulle förstärka anfallet försvann med Rhodes prislapp...

0
Boro_dave

Helt plötsligt fick Stuani jävligt mycket att leva upp till...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

När man går in och kollar vad Leicester-******* (hatar dom mest av alla) skriver på olika forum så håller de på att pissa ner sig av skratt för att vi pröjsat 53 millar för en gammal 31-årig spelare (ser ut som 36) med bara ett år kvar på kontraktet. Han har legat som bäst på 11-15 mål i Championship från öppet spel så sluta med det här att han skulle vara en utpräglad målskytt, kommer inte hända. Vi får vara glada om han kommer upp i tvåsiffrigt denna säsongen.

Har nu även gått igenom Nugents senaste månader och det är vissa saker som bör nämnas.
- Verkar som han varit skadad en del på slutet nu här i förra säsongen, får hoppas han är helt återställd.
- Noterar även att han försökte kuppa sig kvar i Leicester, och därmed PL-spel, genom att vara den där roliga killen som alltid skrattar, skämtar och uppskattas av trupp, ledare och fans. Han gjorde tydligen överlägset mest Charity-arbete med, men nye tränaren Claudio Ranieri har varit med förr, såg vad han sysslade med, och bad honom att dra fortast möjligt.

Magkänslan säger att det här inte kommer att slå speciellt väl ut, givet förväntningarna. Jag tror på nio mål i årets ligaspel för honom, fast får hoppas på mer, självfallet.

1
Andrealdo

Karanka säger att Nugent varit hans drömvärvning hela sommaren. Vem försöker han lura? www.gazettelive.co.uk/sport/football/football-news/aitor-karanka-david-nugent-player-9860867

0
Alec81

Kan ju också vara så att AK ser något hos Nuget som ingen annan har sett.. Med tanke på vad AK har presterat för Boro sen han tog över så finns det ingen anledning att tveka över hans val av spelare. Ha lite förtroende för AK och Gibson.

2
Gazza

Agazzi klar på lån från Milan. Var det verkligen en målvakt som vi behövde? Känns som Dimi och Meijas håller tillräckligt bra klass. Konstigt beslut enligt mig.

1
Andrealdo

Håller med dig Gazza. Dimi och Meijas känns inte som de blir bättre av tuffare konkurrens, och tveksamt vilken klass Agazzi håller. Aldrig sett han spela. Men antar att BFL scannar igenom olika Milanforum och kommer med en analys snart...

Med tanke på Karankas vilja att rotera i truppen kanske vi får se Dimi på topp mot Burton nu...

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Helt sjukt ju. Släppte in minst antal mål förra året med en lagdel som är intakt, försvar och målvakt. Så jag förstår ingenting Och om vi nu skulle behövt en målvakt. Inte fan värvar man då tre matcher in i ligan. Vad är isåfall planen nu. En backup som kanske aldrig behövs? Sjukt onödigt. Nån slags kamp om förstaplatsen under pågående säsong. Katastrof.

Hahah "Men antar att BFL scannar igenom olika Milanforum och kommer med en analys snart...".

footballleagueworld.co.uk/middlesbrough-chasing-denmark-international-midfielder/?

Vi släpper tomlin men blir intresserad av nån danskjävel ingen hört talas om?

0
grahnen

Han verkar ha gjort sin opopulär i klubben. Sagt att fansen inte gillar honom och att han inte gillar dem. De buar åt honom och skriker diverse synonymer för tjockis. Lär väl lämna, återstår och se om det blir till oss eller någon annan klubb. 3 mål och 4 assist i OB som kom på 9:e plats i danska ligan (som har 12 lag) förra året. Spelar till i huvudsak till vänster men spelade förra säsongen även som högerytter, offensiv mitt och forward.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Haha, jag vet att ni älskar mina analyser!

Jag har nu sett samtliga av Agazzis ”best of”-filmer på Youtube och det är sannerligen ingen munter bild som börjar att målas upp. I kommentatorsfälten är det ingen, oavsett lag, som har ett gott ord över för honom. Jag får intrycket av en väldigt fladdrig, lite akrobatisk och ”småstissig” målis vars uppträdande skulle gjort mig smånervös som back. Vet heller inte om han är speciellt bra på engelska, dem brukar ju inte vara det där nere, så det känns väl även det som ett orostecken. Han fyller 32 år nästa gång, men tycker överlag att han faktiskt ser väldigt omogen ut i sitt spel. Detta är såklart även en av anledningarna till att han inte spelar som förstakeeper i någon av de högsta italienska divisionerna.

Ja, om de där filmerna verkligen är hans bästa räddningar så har han, givet den chock och bestörtning som finns inom klubben för tillfället, goda möjligheter att bli århundradets hackkyckling på Riverside Stadium inom en mycket snar framtid.

Här försöker han sig på en så kallad ”skorpionräddning” a la Higuita och blir utskrattad av hela Italien: www.youtube.com/watch?v=m2IuYp9pLE4



Emil Larsen…..va vem va hur va????

0
Alec81

Ser ut som om det blivit bråk mellan Adomah och AK där Adomah nu gått ut och sagt att han inte längre vill vara kvar under AK. Leeds, Derby, Wolvs de som står närmast och knackar på dörren.

1
Andrealdo

Läste också det precis på Hereisthecity. Vet inte hur pålitliga källorna är. Men Adomah har ju gnällt tidigare år och gillade nog inte ryktena att vi jagar Antonio på hans position. Karanka har gjort honom till ass lagkapten och gick för någon dag sedan ut i Gazettan och hyllade Adomah. Kanske för att få honom att stanna.

Vi blir rejält försvagade utan honom. Vad kan vi få? 5 miljoner? Kanske kan värva Antonio för 3 mille och då få en likvärdig spelare för en billigare peng? Men all denna turbulens är det sista vi behöver just nu.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ryktas om Amorbietta nu.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Där blev det bekräftat. Ännu en föredetting som inte platsar i ett bottenlag. Downing måste undra vart den utlovade satsningen tog vägen.: www.mfc.co.uk/news/article/2014/boro-fernando-amorebieta-james-husband-2653223.aspx

0
SBN

Amorebieta är en riktigt bra backup enligt mig. Han han spela längst hela backlinjen, han "kan" laget. Han var med och avgjorde semifinalen i fjol. Bra värvning!

0
Molinas

Agazzi nu officiellt klar

1
boozeboy

jaha, vad får vi se för övergångar de sista två dagarna?
Inte mycket som ryktas mer än att Adomah kan lämna och den cypriotiska "talangen" kanske kommer hit.
www.hitc.com/en-gb/2015/08/31/report-middlesbrough-could-sign-500k-cypriot-talent-andreas-makr/?

Hade nog sett en mittfältare till iaf. Fabbrini är den ända som visat riktig känsla med de avgörande passningarna. Downing har varit okej men är inte den klassiska kreativa mittfältaren då han mer är en all-around spelare som även får för sig att jobba hemåt :)
Nej jag tror på en eller två spelare ett klassiskt sista minuten köp och en lite seriösare värvning skulle jag tro.



För övrigt har Vossen lämnat burnley för Brugge efter 5 matcher..

2
Gazza

Gjort bra ifrån sig i cypriotiska ligan? Vad innebär det? Den ligan håller väl samma klass som svenska div 3. Har en jävligt vass anfallare i vårt P35-lag. Kanske ska ringa AK.

0
Alec81

man ska nog inte lägga ner så värst mkt energi på denna "unga talang". Känns mer som något för framtiden.

Känns som om vi behöver två kantspelare, en vänsterback och en centralback.

1
boozeboy

Ja jo, självklart är det för att de tror han kan bli bra. Självklart inte för att värva till startelvan. Det kan nog inte vara mer självklart!:)
Som sagt det ryktas inte mycket och det är det ända jag snappat upp som kan vara troligt sen Antonio rann ur sanden.
Ser fram emot en värvning till, tror det kommer.

0
grahnen

AK vill ta in Carlos De Pena. En 23-årig Uruguayansk ytter från Nacional.

www.gazettelive.co.uk/sport/football/transfer-news/carlos-de-pena-boro-nacional-9965401

1
boozeboy

Enligt wikin så spelar han redan i Boro...
en.wikipedia.org/wiki/Carlos_de_Pena

0
Mendieta Fan

Enligt Oneboros forum sitter De Pena på ett flyg som landar 15.30 i London. Blir svettigt att få honom klar i tid.
Med tanke på hur utdragen Stuanis övergång var med tillstånd osv förstår jag inte hur De Pena ska hinna bli klar i tid? Jag kan inte reglerna riktigt.

Sen är väl frågan vilken klass han håller? Känns som en chansning.

1
Andrealdo

Länge sedan Silly Season var så spännande. Har ägnat mig en halvtimme åt att läsa igenom senaste nytt idag.

De Pena ska ha varit inbokad på ett flyg till England, men då Boro och Nacional inte kom överens om övergångssumman så bokade klubben i Uruguay av flygbiljetten. De Pena blev förbannad och kraschade med bilen på väg hem från flygplatsen och fick uppsöka sjukhus. Nu har han bokat en ny biljett. Men sitter han på flyget? Hinner han hit? Vem vet… Och eftersom han är delägd av en agent kan det bli svårt att hinna få alla papper i hamn. Men De Pena har italienskt pass, så arbetstillstånd är inget problem.

Men hur bra är De Pena? Enligt wikipedia är han en vänsterytter. Tveksamt om det är det vi behöver när vi har Downing och Reach där.

Sen den där cyprioten det snackats om. Andreas Makris kom med i årets lag förra säsongen som 19-åring. Här kan ni se alla hans mål från den säsongen. Känns intressant. www.youtube.com/watch?v=i5AWtIICnC4

I övrigt då:

Skönt att problem-dansken verkar vara ute ur bilden.

Men vad händer med Adomah? Ingen klubb har lagt bud. De inser väl att han är lite problematisk.

Aggazzi spelklar – men spelduglig?

Vossen har lämnat Burnley för Belgien då han fick hemlängtan. Visar att vi gjorde rätt som inte la ut fyra pengar på honom.

Derby är desperata och betalar 4 miljoner för Butterfield, synd att vi inte hade någon vidareförsäljnings-klausul på honom.

1
Andrealdo

Senaste nytt är att De Pena sitter på flyget i detta nu.

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Och tydligen gjort en medical under mellanlandningen i Sau Paolo... haha sjukt om det här blir av. Men känns kul så jag hoppas. Kan ju gissa att det kanske har en positiv inverkan på Stuani med en landsman även om det finns gott om läspande i truppen.

1
Andrealdo

Mendieta Fan: Uppgifterna du snappade upp från Oneboros Forum verkar stämma. Om en timme landar De Pena på Heathrow med ett bandage runt huvudet efter kraschen, enligt Gazettan. Men Nacional är upprörda över att De Pena flugit iväg utan tillåtelse. Frågan är om en övergång hinner lösas ikväll...

1
Andrealdo

Nucleus: Ja, när han ändå skulle fixa nytt bandage till huvudet var det väl lika bra att göra en läkarundersökning också :-) Tror också det är en fördel att Stuani finns i laget för bådas trivsel.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

*EXTRA* *EXTRA*
Jag tror jag kan ha lokaliserat De Penas plan!
www.flightradar24.com/TAM8084/74ac922

0
Mendieta Fan

Haha, det är ju sjukt. Tänk om killen inte ens sitter på planet. Och frågan kvarstår, är han ens särskilt bra?

Kultgubbe redan hur som...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Hur fan flyger den där piloten, han flyger ju från Heathrow nu! Ska han köra hem Pena till Uruguay igen?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Nu har han vänt tillbaka mot Heathrow igen, är det De Pena som slitit åt sig spakarna????

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Går in för landning på bana 7 nu, först ner till ca 145 knop - PENA PÉNA PENA!!!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Vår frälsare har nu landat på engelsk mark. Gillar han redan.

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Bästa skiten jag hört på väldigt länge. Lätt värt en tenner hela den här historien.

www.gazettelive.co.uk/sport/football/transfer-news/transfer-deadline-day-watch-anthony-9970690

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

De Pena-affären verkar på gång:

www.ovaciondigital.com.uy/futbol/...-pena.html

0
choudry

sitter och kollar på Sky Sports....
Inte mycket snack om The mighty Boro,
men vilka jävlar pattar på den bruden man...!

1
boozeboy

www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/middlesbroughs-move-carlos-de-pena-6362562
Han var tydligen med i en bilkrasch också, riktig kaoz där..

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Snälla admin, kan vi inte ha nyaste inläggen längst upp på sidan....

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Spännande blir det att se honom!

Comon Carlito!!

1
Andrealdo

Han har kraschat sin bil, bokat flygbiljett i smyg, gjort läkarundersökning under en mellanlandning och landat på Heathrow. De Pena har gjort allt för att komma till Middlesbrough. Han får nästan vara hur dålig som helst, den här storyn tar hem priset ändå.

Och Adomah blir kvar. Vad hade han hoppats på, en PL-klubb? Nu får han spela i Championships bästa klubb en säsong till. Om han fortsätter gnälla över det är något fel med karln.

1
boozeboy

OH vad jag stör mig på burnleys manager.
Utspel om hur mycket boro och derby värvar för och gnäller att vi pumpar upp marknaden. Karanka kontra ju med att dom kunde göra sina köp förra året i pl och jag instämmer, de lyckades inte så bra bara.

Nu gick alltså Burnley och köpte andre gray för 120 miljoner.
Nytt hatobjekt, Sean dyche.

1
boozeboy

Nucleus, jag röstar på en "scroll to bottom" knapp:) jag har också det tufft på mobilen

1
Andrealdo

Boozeboy och Nucleus: Känslan när man scrollat hela vägen ned för att skriva och inser att man inte är inloggad...

Ja, Sean Dyche verkar bra på att kasta sten i eget glashus. Kul att han hånats så mycket i Gazettans Silly-blogg idag:

"Whoever keeps tabs on Carlos de Pena's Wikipedia page has been busy today, although they did sent a few heart rates soaring when they claimed Boro were going to pay $14m for the winger earlier today.

Can just imagine Sean Dyche's PA storming into his office.

"Sean, have you seen this?!"...."

0
grahnen

Vilka turer fram och tillbaks.. beredd att åka, flera inställda flyg och blir tillsagd att inte åka, bilkrash, nya biljetter osv. Läste att dem fick hjälp av Juninho med medicinska undersökningen, i hans brasseklubb Ituano. Medan han var där fortsatte Carlos representanter mot Heathrow. Carlos själv kommer väl senare i veckan om jag förstod det rätt. Skönt att ro den i hamn, blir intressant. Som ni sa, kul även för Stuani att han får en landsman. Kan hjälpa dem båda två i att anpassa sig.

www.mfc.co.uk/news/article/2014/middlesbrough-fc-boro-carlos-de-pena-2663443.aspx

1
Andrealdo

Jag har gått igenom lite vad som hände med våra förväntade toppkonkurrenter under Silly Seasons sista dag igår.

Derby värvade nya spelare för över 100 miljoner i Butterfield och Bradley Johnson. De verkar desperata efter fem raka matcher utan seger. Queens PR fick behålla Charlie Austin och får väl ses som titelfavorit nu. Burnleys tränare Sean Dyche tog sista dagen av transferfönstret till en helt annan nivå med att värva spelare för nära 150 miljoner kronor, bland annat André Gray för 9 miljoner pund.

Reading blir att se upp med. Laget lånade in Vydra från Watford som gjorde 16 ligamål i serien förra året.

Hull tappade bland andra Jelavic, men är tillräckligt bra för att vara med i toppen ändå. Brighton, Ipswich och Cardiff hade en lugn tisdag. De är väl nöjda med ligastarten. Fulham gjorde heller inget speciellt.

Två lag kan vi däremot räkna bort efter gårdagen. Brentford tappade målsprutan André Gray till Burnley och lär inte kunna upprepa fjolårets succé. Wolverhampton plockade upp lovande yttern Nathan Byrne, men fick samtidigt anfallsstjärnan Dicko skadad resten av säsongen. Känns som den skadan gör att vi kan räkna bort Wolves.

0
Mendieta Fan

Burnley har det lite småkämpigt, först stack Vossen tillbaka till Belgien och dagen efter att fönstret stängdes bekräftades det att vår gamle trähäst Jutkiewicz skadat sig och är borta resten av året. Så även om Gray kom in har de sämre med alternativ framåt.

Fulham gjorde ett bra fönster enligt mig, de har stärkt upp sitt mittfält betydligt och värvade i slutet ett par försvarsresar som kan leda laget. De kanske int ekan utmana i yttersta toppen men kommer bli bättre i år.

Känns som att Derby och Hull blir luriga. QPR har visserligen Austin kvar men känns ändå svajiga på något sätt.

1
Andrealdo

Dags att uppdatera Silly-tråden. Bruno Zuculini klar på lån från Man City. Mittfältare som ska täcka upp för skadade Forshaw.

Har läst på lite om honom. 22-åring som spelat i Argentinas U20-landslag. Var het förra sommaren när City värvade honom, men hans utvecklingskurva har stannat av. Utlånad till Valencia och Cordoba ifjol utan att lyckas.

Känns ändå helt okej. Lär smälta bra in i gruppen och en till central mittfältare är aldrig fel i det här läget då Forshaw är skadad och Leadbitter/Clayton är en varning från avstängning.

0
Azgore

Hoppas vi kan få Bamford då han brutit sitt lånekontrakt med Crystal Palace. Men annars är det väl mest att försöka behålla alla spelare så inte PL klubbar köper någon.

0
Azgore

0
Alec81

förväntar mig minst 2 nya spelare i detta fönster. En vänsterytter samt en anfallare.

Spelare det redan ryktas om är följande.

ut:
Rhys Williams (Lån) - ligger för långt bak i turordningen och lär inte få någon speltid denna säsong
Albert Adomah (Försäljning) - Fortfarande ett frågetecken och verkar skapa en del bekymmer bakom kulliserna. Bournemouth och QPR är de som ligger bäst till.

In:
Cameron Jerome (Anfallare/Norwich) - Vass snabb anfallare som skulle passa in bra i vårt spel
Mark Davies (Mittfältare/Bolton) - Ingen aning
Patrick Bamford (Anfallare/Chelsea) - Haft en skitsäsong i Palace och lär verkligen tänka efter vilket lag han väljer denna gången. Prioriterar säkerligen PL framför Championship, men Boro finns säkerligen i hans tankar med tanke på vår position.
Jordan Rhodes (Anfallare/Blackburn) - Dålig start på säsongen men har nu kommit igång. Snackas om ett bud på runt 12 miljoner pund.
Ross McCormack (Anfallare/Fulham) - Den anfallare det pratas mest om. Pratas om ett byte där Fulham får Forshaw + några miljoner pund. Totalt värde för RM 8 miljoner pund.

0
Alec81

BREAKING: Middlesbrough have began talks about a return for Chelsea striker Patrick Bamford. #Boro #CFC
*Beat me to it KM but got the Rhodes one first! Smile
TransferCentreL: Middlesbrough are set to make a bid worth in excess of £10m for Blackburn Rovers striker Jordan Rhodes.

Both from very reliable twitter accounts! Got to admit if we pull of both of them it really would send out a Huge message to the rest of the league!!

taget från oneboro.com

1
Andrealdo

Wildschut och Carayol har nu återkallats från lån. Båda två verkar ha presterat bra som utlånade. Intressant att se hur Karanka tänker.

-Ser han dem som viktiga spelare för oss i vår?
-Innebär det här att Adomah kommer säljas?
-Eller kommer Wildschut och Carayol säljas för att skapa löneutrymme för en ny striker?

0
Alec81

säker på att de är återkallade Andrealdo? Har för mig att jag läste att båda underpresterad och att klubbarna inte ville förlänga lånen.

0
Walle

Tror wilshutys lån gått ut men Wigan vill gärna låna in honom resten av säsongen . återstår att se .. med carayol tror ja de va Huddersfield som bröt lånet då dom "hade många som kunde spela den positionen" = underpresterat/alldeles för ojämn tro? jag gissar att dom kmr försöka göra sig av med dem bägge permanent

0
Walle

wildsutt till Wigan för 1m verkar det som är på gång

0
Alec81

många på väg ut, inga på väg in?.. =)

Verkar som om en hel del affärer är på gång då Gibson och Karanka gör rent hus..

folk på väg ut:

Stephens, Bruna, Wildshut, Husband (eventuellt) och även med Kalas så ser det mörkt ut..

Detta innebär dock att en hel del löner försvinner från klubben och känner jag Karanka rätt så har han redan ersättare mer eller mindre klara. Jag tror att i nästa vecka så bör det hända saker. Tror väldigt starkt på att vi får in McCormack. Ser eventuellt att Husband är en del av den övergången.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

0
linus

www.borobrickroad.co.uk/do-boro-need-rhodes-or-mccormack-for-promotion/

Denna artikel satte fingret på hur jag känner! Behöver vi en överprisad McCormack/Rhodes?

0
Walle

Verkar som en svensk är på ingång! sjukt kul isf! de handlar om Victor Lindelöf från Benfica på lån resten av säsongen.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva