AdomahGate

0
SBN

BFL skrev:

Kort sammanfattning:
- Karanka fortsätter att göra sig ovän med spelare. Han bad Carayol att dra häromveckan då Muzzy var öppet kritisk över att inte få spela.
- Efter sena kvitteringen mot Derby, där Adomah missade i markeringen, gick Karanka ut i Boro+ och kritiserade Adomah för den svaga insatsen i slutet.
- Adomah blev då vansinning och tjaffsade öppet med Karanka och blev då bänkad nu i lördags för att han var uppkäftig.
- När så Bristol City vinner över oss (det är ju Adomhas gamla klubb) går Adomah ut på Twitter och hyllar deras fans och grattar dom till segern.
- Att Karanka tjaffsar når naturligtvis fotbollsfolket på Twitter och Carayol går ut och stödjer Adomah i en tweet som behandlar Alberts bråk med Karanka.
- Folk har nu räknat på att Karanka tjaffsat med och fått iväg 9 spelare på ett och ett halvt år och lägg därtill att han skickade iväg Hignett under förödmjukande former då han bla tyckte att Higgy inte backade upp honom när de var bråk med en motståndartränare samt att Higgy inte var på och diskuterade mer med domarna under matcherna.
- Så nu ikväll så undrade förstås alla om Adomah skulle vara med i truppen mot Burton. Många har ju som vanligt trott att allt detta bara är rykten. Nu såg jag precis att han inte är med i truppen och någon skrev att han är på ett specialmöte med bland annat Gibson och styrelsen som handlar om att han vill köpa ut sig själv och omedelbart lämna Boro. Hans tycks ju älska Bristol City och QPR så det är väl inte helt omöjligt att han hamnar där.

Antar att detta är en lätt vinkling på situationen men dock relativt nära sanningen. Ska tilläggas att det inte är första gången Adomah går ut och gnäller i Media.

Tycker personligen inte att AK gör fel nånstans i det BFL skriver. Finns det andra vinklingar som missats? Adomah gör en dålig insats. Måste han väl kunna ta att ngn tycker.
Att sedan öppet klaga på sin manager är kanske inte det mest intelligenta man kan göra. Dessutom gå ut på twitter och skriva "fel" saker känns som att han vill lämna. Har man spelare som förstör mer än dom tillför så måste dom bort. Adomah har varit bra, mkt bra senaste tiden, läs sedan jul. Men om han tror att han är större än laget, så låt han dra. Man måste kunna ta att bli bänkad. Man måste kunna ta kritik. Man måste sätta laget före jaget. AK har varit ganska tydlig på att det är sånna spelare han vill ha, att då göra tvärt om är ju som att gräva sin egen grav lite.

Kanske har missat en massa detaljer som gör att mina resonemang ej håller.

0
Mendieta Fan

Vet inte vad man ska säga egentligen då man inte har en aning om vad som sagts mellan AK och AA. En sak stämmer dock inte i det ni skrivit ovan, AA har inte skrivit något på twitter då han inte ens har ett twitterkonto eller iaf inte twittrar aktivt.

Jag misstänker att Adomah tröttnat på sin plats i laget, då han får lägga mer arbete defensivt nu för tiden. Han har ju inte gjort några stora mängder poäng den senaste tiden. Han är duktig men går absolut att ersätta, och om han nu inte kan ta kritik eller en petning så är det lika bra att han får gå. AK kan nog vara ganska osmidig men han kör stenhårt på den linje han tror på, och det tror jag lönar sig i längden.
Skulle det vara ett problem dem emellan är det lika bra att försöka sälja Adomah så snart det går och få in en ersättare innan fönstret stänger.

5
BIG FAT LAD

Sjukt att kaoset bara fortsätter. Detta ska ha hänt idag:

- Adomah slänger in en transfer request, han vill bort fortast möjligt.
- Karanka säger i en presskonferens att Adomah högst sannolikt kommer att vara kvar i klubben.
- Fler och fler börjar nu att undra vad Karanka sysslar med och hoppas han har en plan när Albert drar inom de närmsta dagarna. Skulle vi torska mot Wednesday på lördag så tror jag dock att tonläget kan skruvas upp ytterligare en nivå...och det kommer inte bli vackert. Folk är redan helt vansinniga.

Beträffande uppgifterna om att Adomah ska ha hyllat Bristol City på Twitter så stämmer detta troligen inte. Han gjorde nämligen något mycket värre - trots att det blåst kring honom efter Derbymatchen så gick han fram till Bristolfansen och applåderade dem efter matchen mitt framför den chockade hemmapubliken som fanns kvar på Riverside. Så där gör man bara inte i det enormt känsliga läge som han befann sig i mot vår klubb.

0
SBN

Om det är som du skriver BFL tycker jag AK har hanterat detta på ett bra sätt. Det är i mina ögon AA som är en jävla (valfritt könsorgan). Han har verkligen inte agerat som en proffisionell fotbollsspelare utan som en egoistisk diva. Sånna vill inte jag ha i min klubb. Då kan han gott dra!

5
BIG FAT LAD

Nya uppgifter om Adomahs förehavanden i sociala medier i samband med Bristol City-matchen. Det var inte på Twitter som han uttryckte glädje över motståndarnas seger som jag tidigare trodde...det var på Facebook, se numera raderat inlägg här: www.otib.co.uk/index.php?/topic/171658-albert-adomah-merged/

Får hoppas den ****** försvinner från vår klubb asafp.

0
Azgore

Sälj fanskapet!

0
grahnen

Adomah kvar då, vad tycker vi om det? Finns väl möjlighet för honom att gå på lån, den möjligheten finns väl ytterligare 1 vecka. Bästa vore väl han och AK kunde gräva ner stridsyxan och att han kan gå vidare o prestera så som han visat att han kan.

Har ju inte så mycket alternativ på den kanten. Hur var Reach sist?

Skulle väl vara om dem kan få in någon ersättare på lån, men vettefan vem det skulle vara. Everton tog ju in Lennon och har väl kvar Mirallas, McGeady och Deulofeu som kan spela till höger, men det kanske inte är något rimligt. Har för mig att Ricardo Vaz Te är klubblös, som tidigare spelat en hel del PL. Vet dock ingen status eller nåt på honom. Jaja... bara spekulationer här nu.

Carlos De Pena, han är tänkt ute till vänster eller?

1
Andrealdo

Grahnen: Lånefönstret i England öppnar om en vecka och stänger i november tror jag det brukar vara. Men då får man bara låna 1, 3 eller 6 mån. Så ville man ha lån hela säsongen var det deadline igår. Tror det är så i alla fall.

Tycker inte vi ska låna ut Adomah. Håller med om att det bästa vore om han och AK kunde samsas, då är han en av ligans bästa högeryttrar. För det ser lite tunt ut till höger. Både Downing och Reach kan väl spela hyfsat där. De Pena ska enligt rapporter vara extremt vänsterfotad, så svårare för honom. Wildschut också vänsterfotad väl?

Undrar om vi är klubben i England med flest vänsterfötter...

0
Alec81

Rätt säker på att vi kommer få se Stuani en hel del som högerytter.. Även Nsue kan lira där.. Tycker inte vi ska behålla AA, och jag kan nästa lova att AK arbetar på att få in en högerytter på lån..

0
Mendieta Fan

Andrealdo :

Jag tror inte Wildschut vet själv om han är höger eller vänsterfotad. Omöjligt att veta när man ser honom spela. Min bästa gissning är att han har två vänsterfötter men är högerfotad.

0
choudry

Hoppas för helvete de kan gräva ned stridsyxan..
Vi får inte kasta bort energi på onödiga skit grejer
Har jävligt gött känsla med denne truppen och Karanka som manager vi kan fixa det i år.

Min startelva :
..................Dimi.................

Kalas......Ayala.......Gibson....Friend

Adomah....Forshaw......Clayton...Downing

................Fabbrini................

...............Stuani/Nugent (lite osäker vem som borde starta)

5
BIG FAT LAD

Får hoppas att vi blir av med den smutsiga lilla horungen fortast möjligt. Vem fan tror han att han är som sätter sig upp mot managern upprepade gånger, sedan pissar på Boros fans när han firar med Bristolfansen och sedan fortsätter att skapa det här kaoset? Det är helt enkelt för mycket grejer, hela tiden, så det går inte att reparera igen.

Och vad skulle det sända ut för signaler om han skulle få komma tillbaka in i truppen – jo att det är okej att pissa på Karanka och oss fans hur mycket man vill! Det är liksom i år alla måste dra åt samma håll och hålla ihop och inte ha en massa småpåvar som uppträder som idioter i tid och otid.

Personligen så tror jag, och hoppas, att Boropubliken buar ut honom fullständigt om han skulle visa sig på Riverside igen. Drömmen är ju att någon fixar fram en QPR- eller Bristol C-tröja, går fram till honom och loskar på tröjan samtidigt som den skickas in i ansiktet på honom. Han ska frysas ut fullständigt och ska placeras med U21-kidsen tills han säljs eller lånas ut.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva