Boro - Blackburn

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Helvete, Friend borta en månad minst!

0
Walle

inte bra, kalla hem husband om de går för ja anser inte att amorebieta håller som vb. inget hot framåt å darrig bakåt (från vad jag sett på highlights)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Ge mig lördag nu!!!!

0
linus

Burnley och Derby går mot poängtapp!!

0
Alec81

Kryss för både Derby och Burnley och i nästa match så möts Hull-Burnley.. :))) ohhhh happy days!!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Underbart!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Game day!!!

Det är över nu, äntligen en riktig striker.

Inte konstigt att jag varit lite kritisk till vissa nyförvärv de senaste åren?:

Emnes
Graham
Lita
Aliadiere
Gook
Bent
Boyd
Folan
Jutkiewicz
Kamara
Killen
Kitson
Main
Miller
Ogbeche

.....asså vilken jävla mardrömslista på forwards...brrrr...

0
Azgore

BFL ja fy fan o ändå har ett par av dom blivit sålda till premier league lag. Hur fan gick det till!? Boyd åkte ju på Boro syndromet (Afonso, Maccarone, Mido etc), sluta göra mål totalt efter ankomst.Men nu får vi fan hoppas Jordan Rhodes sätter några bollar. Sen får vi hoppas De Leat gör ett bra jobb som ersättare för Friend. En som jag hoppas på är Ramirez! Att han visar vad han kan och gör succe! Viktigt som fan att vi vinner detta! Kom igen BORO!!! Vet någon om matchen tv sänds någonstans? Isåfall brukar man kunna hitta stream:)

0
Alec81

givetvis så jobbar jag under matchen idag.. Är rädd för att AK kommer att starta med Rhodes på bänken. Nugget inne och så har vi 0-0 till 70 min, då först kommer han byta in Rhodes för att pressa efter 3:an, och fan vet om det räcker. Jag hoppas verkligen att han tar sitt förnuft till fånga nu och fattar att man inte alltid måste spela sig in i ett lag utan faktiskt tar och sätter in våra absolut bästa spelare från start.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Precis.

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Nugent startar, gör 2 mål pga av pressen han känner. Rhodes får 7min eller spelar nästa match:)

0
linus

Är rätt säker på vinst idag! 1-0 i halvlek, Rhodes kommer in 73e vid ställningen 2-0 och hänger en direkt på övertid!

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Andrealdo har ändå tippat 7-0 idag..

0
Azgore

7-0 kan vi vinna med men Karanka tillåter det inte;)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Fan ingen Rhodes från start...

0
Alec81

Och ingen Ramirez.. För helvete AK!!!!

2
Gazza

Nä, men Kike Sola från start ;)

0
Azgore

Kike Sola från start... Då slutar detta 0-0. Fan!

0
Alec81

Vad händer med Rhodes om Kike gör 5 mål idag? :)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Läste nånstans att Sola vart usel på träning...men tydligen inte. Vad fan händer...man får ju magsår för mindre.

0
Azgore

Vad har killen gjort? 3 mål dom senaste 5 åren!? Med Karankas inställning blir det fan inga mål idag! Hade behövt ta tillbaka Huth som gjorde 2 mål idag

1
Andrealdo

Beredd på att ändra mitt tips efter att ha sett startelvan. Men 2-0 i paus och 5-0 i andra känns ändå möjligt.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Såg nu att Leicester-hor**na vann idag igen....lite trist att det är mitt överlägsna hatlag så kan tyvärr inte delta i den halleluja-liknande wank-festen som pågår runt den pissklubben.

0
Azgore

Andrealdo skönt med optismism! BFL skiter totalt i premier league så vad är problemet med leicester?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Azgore...deras vidriga tur 2-3 gånger om med sena kvitteringar och mål i finalerna mot oss i slutet av 90-talet.

0
Azgore

Oj, Nugnet och Sola på topp!
Konstan
Nsue Ayala Gibson R D Laet

Clayton
Adomah Downing

Sola Nugent

0
Alec81

Kör vi en 4-4-2 idag med Nugent och Kike på topp?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Tror det, verkar så faktiskt. Vi kanske måste struktuerar om lite så vi får ut max av Rhodes...när han nu får spela.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Intressant fråga från FMTTM-forumet: "If we are playing 2 strikers why isn't one of them the best goal scorer in the division or at the very least our top scorer Stuani?"

Ja, vinner vi inte idag så kommer århundradets shitstorm att flyga mot Karanka.

0
Alec81

Spel mot ett mål enligt statistiken.. Är på jobbet så kan inte följa matchen speciellt bra men verkar alltså som om Blackburn börjar starkast??

0
Azgore

Jepp många som ifrågasätter valet!
Någon här som har haft problem med Boro+? Försöker betala men sidan bara hoppar tillbaka!?

2
Gazza

Tomlin nätar direkt för Bristol

0
Alec81

Väldigt konstiga beslut helt klart.. Men det visste vi ju redan före matchen började.. In med Ramirez, Stuani och Rhodes..

0
Alec81

0-5 i skott...........

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Blackburn hade en inne, men stinsen höjde flaggan som tur var. Sedan ett par räddningar till från Dimi. Ser inte bra ut. Karanka är helt galen vid sidlinjen och skriker på domaren, spelarna och fjärdedomaren. Jävligt stressad situation nu, även jag känner mig fan stressad.

Azgore> Boro+, detta sorgebarn. Skicka mejl till dom...=)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Vi är i brygga...

0
linus

Ser inte bra ut... Tröst i sammanhanget är att Marcus Olsson har nätat i eget mål för Derby ;)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Haha tack linus det värmde!

2
Gazza

Ger dom 45 minuter att spela sig samman. Vi har inte råd med mer. I det läget vi är nu så är det bara full fart framåt som gäller. In med rätt folk på plan och kör över skiten.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Helvete....Ayala skadad...

Jag orkar inte mer.


Edit. Han verkar ok.

2
Gazza

Inte nu igen. Hemska tankar från förra säsongen när han var skadad.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Fem halvlekar utan mål nu...vi kanske skulle köpt en sån där striker i detta fönster?

0
Alec81

Kunde han fortsätta? Positivt är att vi trycker på nu.. Kanske precis som du säger BFL så spelar de in sig i 442..

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Fan Ayala utbytt och han är i tårar. Precis som om han vet vad som hänt, han känner igen skadan....och det är nästan så man själv är i tårar. Fy faaaaaaaaaaaan...

2
Gazza

Fortfarande på plan men inte helt ok verkar det som.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Dödstyst på Riverside nu....alla fullt medvetna om vad som precis hänt och vad det förmodligen innebär.

2
Gazza

Ajajaj, illa illa illa. Detta får inte ske.

2
Gazza

Kalas in. Känns som ett jävla lotteri nu. Blandar och ger.

0
Alec81

Snackas om hälsenan på boros hemsida.. Säsongen i fara??

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Läketid och behandling vid hälsenebrott...vi snackar alltså 26 veckor:
Rekommenderad rehabilitering:


Vecka 0-7: Statisk träning av Gastrocnemius/Soleus och lårmuskelträning med variation beroende på given behandlingsregim.

Vecka 8-9: Avgipsning eller ortosborttagning. Gång med kryckor och belastning till smärtgräns. Rörlighetsträning av dorsalextension och plantarflexion, samt pro- och supination. Tårörelser. Regelbunden rehabilitering hos sjukgymnast är av stor vikt. Klackförhöjning kan användas men stabila träningsskor är sannolikt likvärdigt.

Vecka 9-11: Gångträning med successivt ökande belastning. Dynamisk träning för dorsal- och plantarflektorer, samt pro- och supination med t ex gummisnodd. Träningen skall vara såväl koncentrisk som excentrisk. Balansträning, cykling på motionscykel och simning.

Vecka 11-13: Träning som ovan samt med långsam bilateral tåhävning. Balansträning på balansplatta. Belastningsträning med kroppsvikten som tyngdöverföring från vänster till höger ben och vice versa, framåt/bakåt och i sidled, s k "closed-chain"-träning. Styrketräning av Gastrocnemius och Soleus med successivt ökande belastning och lätt stretching.

Vecka 14-16: Intensifierad träning som skall vara både excentrisk och innehålla spänst- och uthållighetsträning. Träningen fortsätter enligt ovan och styrketräningen ökar med t.ex. viktsko, dragapparat m.m. Unilateral tåhävning koncentrisk och excentrisk. Ökad stretching med om möjligt både rak och böjd knäled.

Vecka 16-20: Träning som ovan samt snabba tåhävningar för spänstträning. Jogging på tjock matta, zick-zack-övningar och småjogging i 8:or.

Vecka 20-26: Jogging utomhus och vid behov grenspecifik träning med t.ex. hopp och bollträning. Under slutfasen av rehabiliteringen bör sjukgymnasten utvärdera patientens funktion och vadmuskelstyrka.

Vecka 26: Åter till idrott eller annan aktivitet som innefattar hög belastning.

2
Gazza

De flesta spelare har vi ersättare till men inte Ayala och Gibson. Detta är riktigt illa.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Här satt man och hoppades på en klang och jubelföreställning med Rhodes...och får istället Ayala borta till september....

Känner mig helt matt. Fick. Inte. Hända.

2
Gazza

Håller med dig BFL. Helt sjukt

2
Gazza

Kike Sola ut - Stuani in.

0
Alec81

Kan likaväl vara en ordentlig stukning.. Stuani och Rhides in, Nugget, sola ut, vinst 2-0

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Sä här är läget nu. Vi kommer att börja släppa in lite fler mål i matcherna, därför måste vi börja göra lite fler mål - SÅ IN MED RHODES NU FÖR HELVETEEEE!!!!

0
grahnen

Någon som har länk till matchen? Ljud eller bild spelar ingen roll.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Gult på Leadbitter, avstängd nästa match.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

0 skott på mål och dom har alltså Jason Steele i mål och vi en skyttekung på bänken.

0
Azgore

För helvete in med Rhodes nu! 3 matcher snart utan mål! Karanka våga vara lite offensiv!

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Vågar knappt kommentera här, låter frustrerat..

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Vad händer med downing eg? Ingen mer än jag som tycker att han borde leverera mer??

0
Saintan

Ok, varför lirar inte Rhodes? Första gången som jag känner viss irritation gentemot Karanka.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

...och Downing grimaserar och har börjat känna på sina revben, som han ju bröt häromsistens.

0
Saintan

Ok, varför lirar inte Rhodes? Första gången som jag känner viss irritation gentemot Karanka.

2
Gazza

Nä, Downing hade jag önskat mycket mer av.

0
Alec81

Mest irriterande över detta är att alla andra topplag verkar tappa poäng idag.. Jävligt bra läge att ta en normalt sätt enkel trepoängare..

2
Gazza

0-1. Helt jävla sjukt

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Nu blir det upplopp på läktaren....asså - VAD FAAAAAN HÄNDER???????????

0
Alec81

Fan... Sjukt detta..

0
Alec81

Men titta, blackburns nya spelare fick spela från start och gör mål direkt........

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Svackan fortsätter...
Vi måste komma ur denna väldigt snart!!

0
Alec81

Dags att sätta in Rhodes snart AK?

0
Azgore

Haha detta går åt HELVETE!!! FAAAN! Nu e man fan orolig! Ska detta bli ett till jävla piss kval om ens det!"?!?

2
Gazza

Rhodes in - Adomah ut

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Aranka kommer ta skulden om vi förlorar men även peaka vissa spelare som nog inte kommer få spela så många fler matcher. Antingen vänder eller så hoppas jag vi förlorar med 3-0!

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Mål för fan! Nugent vakna till liv!!

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

1-1 men ändå vidrigt. Plockar man in 5 nya spelare give or take under fönstret och sen försöker leka nån jävla jultomte som ska ge dom som varit i klubben längre fortsatt falskt förtroende. Bullshit. Du har rört om i grytan nog, folk är säkerligen redan förbannade. Då får du fan spela dom som värvats in för att avgöra skiten. Har inte råd att tappa en tredje match utan vinst mot skitmotstånd.

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Fucking Nugent har ju en överkropp som är dubbelt så lång som hans jävla taxben. Undrar hur han snubblade in den där. Är så jävla trött på att vi aldrig spelar med bästa laget. Vart är Stuani som striker en jävla match? Lirade väl en i cupen och hängde två eller har jag selektivt minne? Skitsamma, han ska spela där, möjligen med Rhodes om 4-4-2 men nåt annat än dom där är fan tjänstefel. Sparka iväg Nugent till Hartlepool.

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Var är bfl? Är rädd att han begår en självmordsattack mot någon...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Jag är här gubben. Ingen attack...än så länge.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Grym press...Rhodes är ju livsfarlig nu...ligger bakom allt känns det som och är nära mål hela tiden.

0
grahnen

Förstår inte hur dem kan starta med Kike Sola när de finns så mycket bättre alternativ på bänken...

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Det är så jävla sjukt. Vad fan har Kika Sola visat för att få starta framför Rhodes. Mår fan illa.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Slut. Fan, tog in Rhodes för sent...

Nu är det bara att vänta på Ayalas besked då.

Och Burnley tar en ny trea...

0
linus

Fasen va surt att vi har en p på kontot senaste tre matcherna mot motstånd där minst 7 är godkänt! Vi måste hitta formen snart innan vi halkar ner!!! In med Rhodes från start mot MKDons!!

2
Gazza

Tror nog att vi kommer se Rhodes och Ramirez från start nästa. De Laet kommer säkert spela från start igen. Sjukt frustrerande att vi inte tar chansen att rycka.

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Dock så tappa hull poäng i den matchen vilket jag ser som bättre.
Derby tappa även poäng. Ingen kattastrof dag aom många vill måla upp det som. Det som är oroväckande är trenden och Ayala så klart.
O ja jag håller med om rhodes, its the way of karanka.

0
Azgore

Lugnat ner mig lite nu efter raseri. Käckt 2 öl till och faktum är att detta inte håller. Även utan Rhodes måste dessa matcher vinnas. Vi möter ett lag på dekis! Ska inte ge upp o tro säsongen är över. Vi ligger trots allt i toppen men just nu känns det jävligt tungt och ja, jag börja fan tvivla på Karanka. Med dom spelarna har han har så tycker jag fan man kan kräva mer. Ok, det är championship alla slår alla bla bla men det kan gå jävligt fort neråt! Tycker inte han ska bort men någonting behöver göras! Funkar inte att tänka som Mourinho, vi ska vinna med 1-0...

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Aitor Karanka: 'The players who have arrived have to know it is not easy to go into the team'

Asked if he was tempted to start with £9m striker Rhodes and Ramirez, a January loan signing from Southampton, Karanka said: “No, because I wanted to be fair the players who were here with us since the beginning of the season. We are in this position because of them.

Bullshit och mer bullshit. Så vart var förtroendet när man värvade in nya spelare och skeppade iväg dom som tagit oss hit. Vi hade ju inte brist på anfallare direkt men brist på mål så vi lånar in en ny Kike som får starta framför säsongens största övergång i Champions. Han måste tyckt det var ganska jävla...easy to get into the team. Och Stuani måste blivit så lycklig. Sånt här gör mig så jävla irriterad. Alla vet att Rhodes kommer starta nästa match så vi får suga i oss att tappa två poäng för att ... wait for it. 'The players who have arrived have to know it is not easy to go into the team'

Vilket jävla statement! Kommer undan med ett turkryss hemma efter två raka torsk. Skapar inte ett skott på mål. Men det är inte lätt att ta sig in i laget. Det är viktigt. Spelaren på bänken har gjort fler mål än samtliga i laget tillsammans senaste två åren.

Skadan och eventuell harmoni i truppen är redan rubbad. Stå för vad du gjort. Är så sjukt trött på alla tillrättalagda intervjuer och givna 15min-inhopp-och-starta-nästa-match-värvningar. Kan inte se hur något skulle kunna bli sämre av att starta Rhodes idag. Kika d.ä. är ivägskeppad och Stuani är lika mobbad som vanligt.

Nästa vecka kommer vi få höra nåt jävla skit om att Rhodes sett bra ut på träningarna och har förtjänat en startplats i laget. Ja, vi köpte väl för helvete honom för att han sett bra ut och att han gör mål och det vi kastat upp på topp hittills sett ut som skit så hur svårt var det att skilja kvalitét från skit idag.

Dom två poängen vi förlorade idag får vi inte tillbaka. Kom ihåg det Karanka.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Bra inlägg, Nucleus. Hela eftermiddagen kändes helt bakvänd. Kommer dit 27.000 pers för att kolla Rhodes ösa in mål och sedan de där konstiga/sjuka svaren efter matchen.

Inväntar nu Ayalas besked. Någon hade sett honom gå till sin bil igår så det var inga kryckor iaf.

0
Alec81

En sträckt muskel, missar med all sannolikhet tisdagens match men bör vara åter till måndagsmatchen borta mot Leeds..

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Tack för det! *phew*

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Tack så väldigt mycket för det. Tillbaka med beasten Ayala så fort som möjligt.

0
Alec81

ajajaj, verkar som om Ayala även missar matchen mot Leeds. Värre än befarat?


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva