Silly season - Premier League-säsongen 2016/2017

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

En av de skönaste rubriker jag någonsin skrivit. Blir nästan lite rörd faktiskt....haha.

Vi tar allt här om rykten, transfers osv osv. Det vi vet är att just denna solskenssommar så kommer vi inte landa i två tveksamma lätt överviktiga köp från League One och ett lån från belgiska andraligan. Förmodligen kommer vi vid minst fyra tillfällen att jubla alldeles extra och förhoppningsvis får vi nypa oss i armen minst en gång. Denna tråd har förutsättningar att bli lång, varm, svettig och alldeles underbaaaaar!

4
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Kan bara hålla med! Blir faktiskt rörd när jag läser rubriken. Kommer att bli en fantastisk sommar.

0
linus

Då var vi igång: www.dailystar.co.uk/sport/football/513985/Middlesbrough-Transfer-News-Aitor-Karanka-Alvaro-Arbeloa-Real-Madrid-Signing-Gossip-Latest

Karanka nyttjar sitt nätverk och värvar Arbeloa som free agent?? Vi får nog vänta ett tag till innan första bomben briserar! Kul ska det bli dock!

1
Andrealdo

Ja, vilken härlig rubrik du fick till BFL. Nu kör vi.

Så här ser jag på vår nuvarande trupp och på hur vi bör förstärka den.

Målvakter: Dimi, Mejias, Agazzi, Ripley
Här bör vi värva en ny etta. Dimi har varit kanon och tagit chansen varje gång han varit på väg att petas. Men han fyller snart 38 år och nån gång kommer åldern ta ut sin rätt. Mejias är inte redo att bli etta. Agazzis kontrakt går ut. Ripley får bli utlånad igen.

Högerbackar: Nsue, Abella och De Laet
Här behöver vi en ny högerback som är lika klockren som Friend till vänster. Nsue har kanske varit den största positiva överraskningen i år, men håller hans defensiv i Premier League? Tveksamt. Men skönt ha kvar honom som ett offensivt byte utifall vi ligger under. Abella som har utgående kontrakt blir inte kvar. De Laet har gjort bra matcher, men får kanske inte plats om vi värvar ny högerback.

Vänsterbackar: Friend, Husband och Halliday.
Ska bli kul att se Friend i Premier League. Husband var för bra för att vara reserv i Championship och lånades ut, men nu är det läge att ge honom en plats i truppen. Känns som en helt okej ersättare när Friend behöver vila. Halliday får lånas ut igen.

Mittbackar: Gibson, Ayala, Kalas, Baptiste, Williams, Woodgate, Fry och Jackson
Gibson och Ayala självklara startspelare även i Premier League. Men här behöver vi värva backups. Baptiste har gjort det bra i League 1 efter skadan, men är han redo för PL? Rhys Williams kontrakt går ut och nu lär det vara tack och hej för gott. Och Woodgate kan pensionera sig på allvar. Fry blir utlånad liksom Jackson igen. Kalas har gjort det okej som mittback, men lånet går ut.

Defensiva mittfältare: Leadbitter, Clayton, Forshaw, De Sart
Jag gillar alla fyra, även om jag knappt sett De Sart spela. Kanske att vi skulle behöva någon mer speedig central mittfältare, eller ska vi avvakta ett år och se hur bra de vi har håller i PL?

Högeryttrar: Adomah, Stuani och Carayol
Adomah vann tillbaka mitt hjärta efter en riktigt bra säsong. Han blir kul att följa i PL. Stuani hade jag högre förväntningar på, men han klev ju fram när det som mest gällde. Rätt nöjd här. Carayol har ett år kvar, försök sälj.

Vänsteryttrar: Downing, Reach, Chapman och De Pena.
Downing trivs inte till vänster, men då Ramirez är klockren som central mittfältsspets får han nöja sig med den positionen. Reach är så allround att jag vill se honom i truppen nästa år. Unge Chapman lär kanske få göra några inhopp. De Pena håller inte, får hitta formen som utlånad någonstans. Läge att värva en vänsterytter till om Downing inte hittar formen på kanten?

Central mittfältare: Ramirez
Är inlånad, men har utgående kontrakt med Southampton. Så det viktigaste är att signa ett långtidskontrakt med honom nu och hitta en backup som inte gnäller över att sitta mycket på bänken.

Forwards: Rhodes, Nugent, Kike Sola och Fewster
Rhodes och Nugent lär vara kvar eftersom de värvats senaste året. Sola med utgående kontrakt lämnar. Fewster får bli utlånad igen. Här behövs en ny forward, gärna någon med PL-rutin.

Summering: Vi behöver alltså en ny målvakt, en ny högerback, en mittbacksreserv, en forward, en vänsterytter och gärna någon till central mittfältare. Arbeloa som det ryktas om hade väl varit en bra högerback? Sen vill jag gärna ha tillbaka Bamford. Han trivdes hos oss och spelade smart. Nackdelen är att han liksom våra övriga forwards bara levererat i Championship.

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Halliday drog till Bradford förra året. Är nu i Rangers.
Rhys Williams är klar för Perth.

Adam Reach kommer tillbaka från Preston. Kontrakt till 2019.

Bryn Morris har också A kontrakt till sista juni liksom Woodgate.

De som är här på lån måste vi nog också räkna bort. Behålla Gaston högsta är priritet enligt mig

Men visste måste det förstärkas.

0
SBN

Rubriken talar för sig själv!!! :)

Håller med ang:

GK
HB
AM

Att få ha kvar en pånyttfödd Ramirez, självklart!!!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Fick precis ett mejl från Boro+ om jag ville förlänga abonemanget med deras radiosändningar....hahahahahahaaa....ja jäklar...

1
Andrealdo

Enda ryktet som jag läst om förutom Arbeloa är en ung målvakt från Sheffield U som i så fall får bli tredjemålvakt (om Mejias säljs). Prio ett blir väl att signa Gaston på långtidskontrakt. Sen snackas det ju fortsatt en hel del om Karankas framtid och att Pearson är på väg in. Kanske lika bra att vänta med värvningarna tills vi vet vem som tränar laget nästa säsong...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Pearson och hans scoutorganisation nosade upp bland annat Vardy, Mahrez och Drinkwater…för samma pengar åkte Karankas team över hela världen och kom hem med De Pena, Kike och De Sart.

Hoppas tränarbytet går snabbt och smidigt…inte alltid det gör det….=)

3
nucleus

Har tippat 1 - 2Southampton - Middlesbrough

De Penas bidrag till laget var ett roligt sista dygn på fönstret med blodiga bandage och skytrackerhistorier man knappt trodde på. Tror bestämt det var helikoptrar inblandade också, möjligen även 007. På planen var det nåt annat. Tydligt från 7:e boll touch att det här kommer inte bli bra. Övriga har väl knappt fått känna på planen och förmodligen med all rätt.

Du lägger fram det på ett övertygande sätt BFL. Scoutingen behöver snäppas upp ett par pinnhål.

1
Andrealdo

Min kommentar med betyg 1-5 på de transferrykten som just nu florerar:

Gaston Ramirez, 5: Var strålande i slutet av säsongen och nu när hans kontrakt med Southampton går ut måste all prio ligga på att värva honom permanent.

Alvaro Arbeloa, 5: Skulle bli en perfekt högerback med sin rutin. Kan även rycka in i andra delar av backlinjen vid behov. Att han dessutom är gratis ger full pott.

James Morrison, 5: Längtar hem och kan komma gratis. Har gjort en bra säsong i West Brom, så håller fortfarande bra PL-klass. Mångsidig också, kan spela på kant eller centralt på mittfältet.

Mathieu Flamini, 3: Det vore skönt med PL-rutin på vårt mittfält. Flamini är utan kontrakt i Arsenal och gör alltid ett bra defensivt jobb. Men petar han Leadbitter/Clayton? Lär även kräva ganska hög lön.

Tomas Kalas, 3: Gjort det helt okej som utlånad och verkar vilja stanna kvar i Boro. Men kanske att man ändå vill ha en mer rutinerad första backreserv till Gibson/Ayala?

George Long, 2: 22-årig målvakt från Sheffield U. Även om han är lovande känns det märkligt att värva en trolig tredjemålvakt då det är en ny förstemålvakt vi behöver.

Jon Walters, 1: Förstår inte varför vi jagar en kopia av Nugent. Visst, Walters har PL-rutin, men snittar 6, 7 mål per säsong och har nu passerat 30 år och kostar 2,5 milj att köpa loss från Stoke.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Riktigt bra och stundtals lite känslosam krönika som sammanfattar våra sju år utanför PL: viewfromtheboysend.wordpress.com/2016/05/11/syitw/

1
Andrealdo

Fler rykten senaste dagarna:

Aissa Mandi, 4: Back från Reims som spelat fyra säsonger i franska ligan. Varit deras tredje bästa spelare enligt whoscored.com och gjorde fem mål denna säsong som back! 24 år och kan spela både mittback och högerback. Jagades av Arsenal i vintras. Ingen prislapp avslöjad.

Dennis Praet, 3: Flera PL-klubbar jagar Anderlechts offensive mittfältare, däribland vi enligt The Sun. 22 år och kan vara ett alternativ om Gaston väljer annan klubb. Prislappen på 10 miljoner känns något hög.

Filip Djordjevic, 1: Lazios anfallare ska tydligen vara en favoritspelare hos vår scout Victor Orta. Men Djordjevic har floppat i serie A och prislappen sägs ändå vara på 15 mille. Big no-no!

0
johan7

Fischer, dansk talang, ryktad på väg in. Står i Gazzetan...

Känns både spännande och inte samtidigt.

1
Andrealdo

Ja, danske Viktor Fisher ser ut att bli vårt första nyförvärv. Ska vara på plats och förhandla om kontraktet nu. Tycker värvningen känns helt okej då han är 21 år, ytter och hyfsat billig för 4 miljoner pund. Men han har haft svårt att ta en ordinarie tröja i Ajax och imponerade inte i U21-EM förra sommaren. Så känns som en reserv med potential att blomma ut. Jag ger värvningen en svag 3:a i betyg av 5.

Här är fem övriga rykten som dykt upp senaste dagarna med betyg.

Rachid Ghezzal, 5: Spelar i Lyon och kan bli näste Riyad Mahrez i Premier League. Jagas av flera klubbar, däribland Boro. Vore en kanonförstärkning för vår offensiv om han kommer till oss.

Lukas Rupp, 4: Också en offensiv mittfältare med sina bästa år framför sig. Imponerade i Bundesliga för bottenlaget Stuttgart denna säsong.

Michael Antonio, 4: Avslutade säsongen strålande i West Ham. Ryktet placerar honom i Boro, men lär nog bli kvar i London då han bytte klubb så sent som ifjol.

Cheick Tioté, 2: Den rutinerade defensive mittfältaren gjorde en okej säsong i Newcastle. Nu vill Boro ha honom som backup, men ser då mycket hellre Flamini eller någon annan då han kostar 4 mille.

Graham Dorrans, 2: Hade varit en bra värvning om vi blivit kvar i Championship. Nu har jag svårt att se hur en spelare som inte platsat i West Brom ska förstärka oss.

1
Andrealdo

Intressant läsning om Viktor Fisher. Danske supertalangen som var bättre än Christian Eriksen för tre år sedan, men som nu i Ajax anses för oteknisk för att spela på kanten, för okreativ för att spela som nr 10 och för tunn för att spela som forward. thesetpieces.com/features/viktor-fischer-profile-talented-forward-path-redemption/

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Magkänslan skriker NEEEEEEEEEEJ om den här redan så skadedrabbade unge dansken.

0
SBN

Fischer klar enligt Gazette.

Tror han kommer bli en hit! Målfarlig ytter som verkar ha en bra arbetsmoral. Ung och stor talang. Känns som ett bra köp för de 3.8m pund det ryktas om!

3
nucleus

Har tippat 1 - 2Southampton - Middlesbrough

Tips inför säsongen 2016/2017:

Antal "Danskjävel" i forumet: 43
Antal "Älskar danskjäveln" i forumet: 24

1
Andrealdo

Nucleus: Haha, nu är bettingen igång i denna tråd också :) Tror det kan bli en och annan "in med danskjäveln". Men skulle tippa på max 20.

Kan vi inte skicka Boozeboy över bron för intervju med Fishers släktingar?

Hur många danskar har spelat i Boro tidigare? Minns bara Mikkel Beck. Någon annan?

3
nucleus

Har tippat 1 - 2Southampton - Middlesbrough

Minns också bara Mikkel Beck. Välidgt väl dessutom, under den perioden jag blev BORO. Osäkert hur mycket som var danskjävelns förtjänst (42 kvar).

0
grahnen

Nigel Pearson presenterad som Derbys nya tränare. Så inget tränarbyte hos oss.

mobile.dcfc.co.uk/news/article/derby-county-appoint-nigel-pearson-as-manager-3128398.aspx

Viktor Fischer helt klar nu med läste jag nyss. Känns väl som en chansning. Mycket talang i sig, men oroväckande med en del skador och att han sedan haft en rätt dålig sista halva på säsongen. Användbar i och med att han kan spela på fler positioner än sin utgångsposition till vänster.

Får hoppas dem steppar upp och får in mer etablerade gubbar framöver.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Fruktansvärt trist att vi inte tog chansen när mannen som byggde Leicester var ledig. Nu får vi köra på med den här orutinerade managern som när som helst kan börja håna en spelare helt öppet eller få psykbryt och börja smälla i dörrar som ett litet barn framför hela laget. Hans pajasvärvningar a la De Pena har bara börjat med Fischer och det bara småduttas iväg pengar på en massa skit. Norwich satsade i stort sett ingenting när de gick upp ifjol och åkte ur direkt så måtte vi inte gå i den fällan - det är bara att börja pynta!

1
Andrealdo

Tycker ändå det känns skönt att vi nu vet vem som är vår tränare kommande säsong.

Ja, man får hoppas på en rejäl satsning nu. Tufft i Premier League. Jag har scannat ryktesfloran igen och hittat fyra nya spelare jag inte listat tidigare i denna tråd. Totalt 19 spelare som ryktats till oss varav en redan klar.

Lucas Perez, 4: En av spanska ligans bästa anfallare den gångna säsongen. Skulle därmed vara en jättevärvning för oss. Men han har varit medioker tidigare säsonger och är 27 år. Så känns lite svårbedömt varför han blixtrade till i år. Kostar 15 miljoner pund att köpa loss och jagas av flera PL-klubbar.

Bernardo Espinosa, 4: Backklippa från Sporting Gijon. Är 26 år och har utgående kontrakt. Boro och Bournemouth slåss om honom. Kommer kunna utmana Ayala/Gibson, men nöjer sig förhoppningsvis med att vara reserv.

Clement Grenier, 3: Poängstark mittfältare från Lyon som dock senaste säsongen brottats med skador och svag form. 25-åringen kan bli succé eller flopp.

Henri Bedimo, 2: Ytterbacksreserv från Lyon som fyllt 31 år. Känns inte så hett, enda fördelen är att han är kontraktslös. Men ser mycket hellre Arbeloa eller Mandi det ryktats om.

2
Gazza

Verkar inte bli någon Ramirez. Trist. Tycker han va riktigt bra men blir det dragkamp och priserna trissas upp så kanske det är ett klokt beslut.

0
Azgore

Ryktas om Fernando Llorente (www.gazettelive.co.uk/sport/football/transfer-news/premier-league-transfer-rumours-middlesbrough-11406242)
Nej snälla en 31 åring som är på väg neråt. Inte många mål denna säsongen och lär inte göra fler i PL!

0
johan7

Och Skertel. Helst inte.

Samt någon högt rankad kille från Twente (som blev nerflyttade pga ekonomi).

1
Andrealdo

Trist att klubben verkar gett upp Ramirez. Han kräver 5 miljoner pund i signing-bonus och hög lön. På ett sätt känns det bra att Gibson sätter ned foten här eftersom det är en hutlös summa. Å andra sidan har vi ju fått hutlöst med pengar när vi gick upp. Även Morrison lär inte bli av då även han kräver hög lön och 2 miljoner pund för att skriva på. Spelare utan kontrakt ställer verkligen höga krav nu förtiden.

Håller med ovanstående om att Llorente och Skrtel inte känns så intressant. Här är senaste ryktena som jag inte nämnt tidigare i tråden.

Clement Chantome, 4: En av Bordeauxs bästa spelare som har utgående kontrakt och vill testa på Premier League. Kan spela både central mittfältare och mittback. 28 år och lär därmed vara på toppen i sin karriär. Känns som klockren värvning.

Martin Skrtel, 3: Veteranback som vill ha mer speltid. Frågan är om han skulle få det i Boro. Jag skulle i alla fall känna mig hyfsat trygg med Skrtel som backup. Men finns billigare alternativ.

Keiran Westwood, 3: Känner mig osäker kring denna målvakt. Imponerat stort i Sheffield W i år, men floppade tidigare i PL med Sunderland och är nu 31 år.

Alex Pritchard, 2: Var ju grym i Brentford för ett år sedan. Men har inte platsat i vare sig Tottenham eller West Brom. Så han kanske inte håller i PL och prislappen sägs ligga på 8 miljoner. Blir nej för mig.

Shane Long, 2: Gjorde visserligen 16 mål för Southampton denna säsong, men jag har aldrig varit imponerad av irländaren (kommer jag väl få äta upp i EM).

Fernando Llorente, 2: Boro-scouten Victor Orta sägs vara på väg att värva 31-årige veteranen till reapris. Men bara 11 mål på över 50 matcher med Juventus och Sevilla senaste två åren och troligtvis hög lön gör mig väldigt tveksam.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Tack för dina uppdateringar, Andrealdo, uppskattas!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Några personliga favoritrykten som jag gått och småmyst åt hela kvällen:
1. Karanka snackar med sin bästis Mourinhoe om ett lån av Juan Mata.
2. Karanka snackar med sina Real Madrid-polare om ett lån av James Rodriguez.

Jag ställer mig positiv till båda.

www.youtube.com/watch?v=vEmFrp18oGc

0
mndl82

Våran nye dansk ångar på, spelade fram till 3 av 4 mål i Danmarks träningsmatch mot Bulgarien!!


m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=UR5Y74SE_ss

0
mndl82

Stämmer det att Falcao är på väg, säga vad man vill om Falcao, men han är ju 100 resor bättre än Nugent även när han är ur form skadad och halt!!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Falcao tränar tydligen med Monaco nu och lär väl stanna där vad det verkar. Trist, tycker jag, det är ju den kalibern på spelare man går och hoppas på.

0
johan7

Nä fy tusan. Inte hit med Falcao...dålig och dyr. Precis sådana köp vi inte ska göra om vi ska bli långvariga i PL. Has beens som tömmer skattkistan...

1
Andrealdo

Håller med föregående talare om Falcao. Hög lön och bristande motivation är inget för oss.

Läser nu att Bernardo Espinosa är klar. Klockren värvning. 26-årig mittback som hade utgående kontrakt med klubb i Spanien. Har visserligen varit knäskadad i vår, men har fått höga betyg tidigare blir bra backup till Gibson/Ayala.

2
Gazza

Lee Cattermole??? Jag säger nej.

3
nucleus

Har tippat 1 - 2Southampton - Middlesbrough

Surras om Necid till oss. Trevligt tycker jag. De flesta tjecker har lyckats bra i PL (Smicer, Poborsky, Cech, Berger, Repka, Baros, (Rosicky)).

Vad viktigare är är att han är en riktig target. Vi har väl ingen av klass på den fronten i truppen nu.

www.gazettelive.co.uk/sport/football/football-news/premier-league-transfer-rumours-boro-11515318#ICID-FB-Gaz-boro

1
Andrealdo

Jag har varit bortkopplad från Boros transfersurr i ett par veckor. Nu försöker jag läsa ikapp och har hittat några namn det snackas om just nu.

Thomas Meunier, 4: Jakten på ny högerback fortsätter och senaste ryktet är Belgiens högerback. Har en fin säsong bakom sig i Club Brügge och kan bli en fin förstärkning till en rimlig kostnad.

Thomas Necid, 3: 11 mål på 28 matcher i turkiska ligan är väl ett okej facit. Då andra PL-klubbar jagar honom lär priset trissas upp lite väl mycket. Men visst, som Nucleus säger brukar tjecker fungera bra i PL.

Chris Gunter, 2: Hade liksom hela Reading en svag säsong. Kan vara en billig lösning på högerbacken och är utvecklingsbar. Men tveksamt om han är en startspelare för PL, även om han nu spelar EM för Wales.

Radamel Falcao, 1: Även om han skulle komma på lån så säger magkänslan starkt nej. Länge sedan han presterade på topp och kan nog sänka stämningen i gruppen.

0
mndl82

Marten De Roon för 14£, het ej sett han spela men med tanke på prislappen lär Karanka och Gibson ha stor förväntningar på han.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

…okej…vi har nu alltså fått in en okänd U21-dansk, en försvarare från Segunda och nu nån kille från Bergamo som bara vann 92 av 256 tacklingar på mittfältet i år….eh vad fan är det som händer???

Bra spelare lockar bra spelare…vi måste börja få in riktiga namn och det nu!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Gylfur Sigurdsdottir?

1
Andrealdo

Känner mig ganska lugn. Spelarna i PL verkar ju ha svårt mot allsvenska spelare, så det ska nog inte vara någon fara...;-)

1
Andrealdo

Marten de Roon, 4: Ja, nu verkar alltså nästa nyförvärv vara klart. Defensiv mittfältare som gjort en stark säsong i Atalanta. Ska vara på plats i Boro för läkarundersökning. Verkar vara en tuff spelare som säkert kommer trivas bra i England. Prislappen på 14 miljoner pund känns dock något hög. Men jagades även av Napoli.

Rykten:

Matz Sels, 3: Belgisk målvakt som var nära plats i EM-truppen. Har spelat bra för Gent i Champions League och känns som en helt okej värvning. Men tydligen är Newcastle hetaste alternativet.

Victor Valdes, 2: Rutin som få. Men var länge sedan han var ordinarie. Tre år yngre än Dimi, så kanske kan vara ett alternativ ändå?

Brad Guzan, 1: Aston Villas målvaktsveteran har inte direkt rosat marknaden i PL. Nu ses han som en framtida backup i Boro. Högst oklart varför.

3
nucleus

Har tippat 1 - 2Southampton - Middlesbrough

Låt mig säga direkt att jag inte har nån som helst aning om Marten de Roon innan han tydligen hamnade hos oss för en rätt saftig prislapp som dessutom säkert kryddas med ett skadeskjutet pund efter Brexit. Men som BFL säger, bra spelare lockar andra bra spelare. Känner mig högst tveksam till hur många som lockas av de Roon.

Återigen ingen koll, kan bara hålla tummarna för att det slår väl ut.

Tanken måste ju ändå vara att han ska spela så vem petar han? Leadbitter?

0
Mendieta Fan

BFL : Mittback från Segunda? Vem är detta? Om du syftar på Espinosa så lirade väl han i La Liga förra säsongen. Och gjorde det bra enligt tyckarna därifrån.

Tycker Boro jobbar bra, ser hellre relativt okända hungriga spelare än mätta spelare som bara lever på ett namn, typ Falcao, Skrtel och Llorente. Däremot får det gärna dyka upp någon mer etablerad spelare med PL erfarenhet utöver det som redan diskuterats/kommit in.

0
mndl82

Boro & Sassuolo jagar Babacar från Fioentina..... En spelare jag gillar skarpt springer, kämpar, stor stark kan bli succé, lilla minuset är att han ibland är lite självisk!! Såg han flera gånger i år och va riktigt bra!! Framförallt en match när han hoppade in vet jag att han ändrade matchbilden totalt!!

In med han å skicka Nugent all världens väg!!


youtu.be/e7g_zb73DN8

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Inget matnyttigt ännu enligt mig.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Tycker det är ren idioti, det vi absolut inte ska göra nu är att börja "experimentera" med nya okända "talanger"! Det här kommer sluta med att Gibson får panikköpa tre svindyra spelare i januarifönstret för att vi ska hänga kvar...

Falcao
Skrtll
Xavi
Pato

Köööp!.................=)

0
grahnen

Vad vet vi egentligen om vårt senaste nyförvärv Marten de Roon? Inte hört talas om killen som blev årets spelare i Atalanta denna säsongen. Läst lite om honom idag bara.

"The former Holland Under-19 international is rated as one of the best young defensive midfielders to have emerged in Europe over the last couple of years - and is something of a coup for the club."

"Dutch midfielder he's been described as the bulldog, the wavebreaker and a terrier."

"Marten de Roon made more tackles in the Serie A than any other player."

"I can be a bit of a d*** on the pitch. On the pitch, something clicks and I become a different person," de Roon said earlier this year.
"I enjoy standing on someone's toes every now and then or whispering in someone's ear if they do something wrong or miss a chance.

"Sometimes I go up against really talented players so you've got to keep on top of them to throw them off their game a bit.

"I would never intentionally injure anyone or go in with two legs or tackle dirty, I play tough but fair, I keep within the rules of the game."

Ett klipp med lite av hans kvaliteer. Mest tacklingar och brytningar: youtu.be/Q-ekizPwi-I

1
Andrealdo

Grahnen: Har aldrig sett Martin de Roon spela, men när man kollar hans stats på Whoscored (som alltid är min främsta källa oavsett vad) har han varit grymt bra senaste säsongerna. Tror mycket på honom. En mittfältskrigare som borde klara PL-tempot. Precis vad vi behöver. Tror han petar Leadbitter.

Sen verkar vi även gjort klart med unge backen McGhee. Ramirez arbetstillstånd verkar också gå i lås. Här är lite av det senaste transfersurret. Dock inte så mycket att hänga i julgranen...

Jordan McGhee, 3: KLAR! Talangfull skotsk mittback som Boro lånar in från Hearts. Billig lösning samtidigt som vi får en spelare med utvecklingspotential och som lär acceptera en plats på bänken.

Khouma Babacar, 3: Har aldrig sett honom spela, men litar på ditt omdöme då mndl82. Kollar man hans stats från senaste två säsongerna i Fiorentina känns det ändå obegripligt att han kostar så mycket som 15 milj euro.

Martin Caceres, 2: Ytterback från Juventus som haft ett par struliga säsonger och även kört rattfull. Låter inte som någon man vill ha i Boro. Har dock rutin och är landsman med Stuani, Ramirez och De Pena vilket kan vara positivt.

Jeff Hendrick, 1: En truppspelare i Derby som var helt okej för Irland i EM. Men känns som han skulle bli fjärde/femteval på Boros mittfält och känns därmed helt meningslös att värva.

0
Walle

Victor valdes började precis följa boro på twitter! Ja tack säger ja. speciellt då han e gratis.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Mitt lag börjar formera sig....mmm....=)

................Valdes........................
...Ayala Skrtel Gibson Friend
..Ramirez Xavi Clayton Downing
............Pato Falcao...................

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

0
grahnen

Valdes verkar klar enligt en del medier. Skall göra läkarundersökning imorrn. Hög högstanivå på honom tidigare, återstår o se hur de senaste struliga åren påverkat honom. Kan ha många fina år framför sig!

Van Persie kan bli intressant. Mycket rutin och verkar fortfarande kunna göra en del mål. Bättre än en del andra alternativ vi har där uppe.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Wow....det blev Valdes alltså...ja nu börjar vi snacka! Nästan så man får nypa sig i armen, det är den här kalibern på spelare som lockar andra klasspelare.

Minns när vi fick in en annan "riktig" fotbollsmålvakt ifjol, Shay Given. Han spelade väl 13 matcher eller nåt och spikade igen fullständigt. Valdes är sex år yngre så förhoppningsvis blir han kvar många år. Det var ju även Valdes som skulle ersätta De Gea hos Man U när han var på väg bort ifjol.

Ge mig Van Persie och Falcao nu också så kan de slänga till oss de där jävla medaljerna redan nu...

1
Andrealdo

Ja, nu börjar det äntligen hända lite grejer. Valdes rutin blir viktig i PL-comebacken. Och skulle vi få loss van Persie känns det nästan för bra för att vara sant.

Robin van Persie, 5: Snittat ett mål varannan match i Premier League, även om det gick något trögare på slutet i United. 32 år, så har fortfarande några bra år kvar. Lär inte vara så dyr heller då han nu kommer från turkiska ligan. En drömvärvning om den går i lås.

Två andra anfallare som det ryktats om denna vecka:

Jonathas, 3: 27-årig brasse som gjorde 14 mål i La Liga 2014/15. Bara sex mål senaste säsongen, men skulle ändå bli en bra förstärkning. Har fyraårskontrakt, så kan bli lite väl dyr att få loss.

Alvaro Negredo, 2: Floppade i Premier League med City och nu vill även Valencia göra sig av med anfallaren. Har rutin och gjort många mål tidigare i La Liga, men min magkänsla säger nej.

1
Andrealdo

Så här ser vår 25-mannatrupp ut i nuläget:

........................????????...................
....……..........Rhodes/Nugent..............

DOWNING......RAMIREZ......ADOMAH
Fischer............????????......Stuani

............DE ROON.....CLAYTON............
.........Leadbitter....Forshaw/De Sart....

FRIEND.....GIBSON.....AYALA....??????
Husband...Espinosa...McGhee...Nsue

..........................VALDES.....................
.......................Dimi/Meijias.................

Kvar att sälja: Ripley, Carayol, Baptiste
Kvar att låna ut: Reach, De Pena, Chapman, Fry, Jackson, Maloney, Fewster

Alternativt att de Sart lånas ut och att Baptiste blir kvar som back-reserv.

3 positioner kvar att fylla.

Forward: Drömmen vore ju van Persie. Mycket hellre honom än övriga namn det ryktats om: Llorente, Necid, Falcao m.fl.

Offensiv mittfältare: Vi får ju hoppas Ramirez får sitt arbetstillstånd. Annars är det kris. Sen behövs en reserv till honom och det har ju ryktats om Pritchard. Men jag ser hellre typ Joel Campbell från Arsenal.

Högerback: Arbeloa verkar välja Newcastle och Mandi gick till Betis. Meunier och Caceres är väl de hetaste ryktena just nu.

Noterbart är att McGhee är under 21 år och behöver då inte registreras som en av de 25 spelarna.

Till sist, vad tycker ni om Bamford? Jag gillade honom skarpt i Boro-tröjan och vill gärna värva honom nu även om han mest skulle få agera inhoppare. Känns jobbigt att läsa om att han är på väg att lånas ut till topp-klubbar i Championship.

0
linus

Nu händer det grejer! Spännande med Valdes. Väldigt bra att vi värvar truppen tidigt så de kan spela ihop sig under försäsongen. "Roande" läsning Sportbladet och deras experter bjuder på:
www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article23120993.ab

"Kommentar:
En fruktansvärt massa spelare som lämnar, och inte så många in. Tomas Kalas återvänder till Chelsea (troligtvis för att lånas ut igen) och det är tungt. Kan Boro lyckas låna in honom igen?"

0
grahnen

Ser ut som en spännande 25-manna trupp! Hoppas vi kan få in några toppnamn på de tomma platserna. Angående högerback så är väl Meunier redan klar för PSG? Van Persie vore riktigt göttigt längst fram. Bamford? Tvek... gillade honom som fan under den säsongen men håller väl inte riktigt PL-klass. Om vi får in en ett annat bättre alternativ så har vi ju Rhodes och Nugent där med. Borde räcka.

Ryktas om Subotic från Dortmund idag. Kanske inte där vi behöver lägga krut nu? Skulle förvisso vara en bra förstärkning!

Känner mig så jävla pepp inför säsongen nu. Värvningen av Valdes har sjunkit in och det känns som om han kan göra en hel del poängs skillnad. Samtidigt som ni pratat om att namn lockar namn.

1
Andrealdo

Grahnen: Du har rätt, Meunier skrev visst på för PSG för fyra dagar sedan. Så frågan är var vi ska hitta en högerback nu...

Kanske att Karanka vill ha in en till mittback för att täcka upp bakom Ayala/Gibson eftersom nye Espinosa varit skadad länge och kanske missar början av säsongen. Men ja, Subotic känns lite för bra som back-up.

1
Andrealdo

Ryktas om att Ayala vägrat skriva på nytt kontrakt och att Boro därmed vill sälja honom nu och värva Subotic i stället...

0
johan7

RVP, nej tack.

Lite framtid till förmodat hög kostnad. Gillar inte legoknektar som ska köra de sista åren...vad tycker jag då om Valdes? Ja, där är det lite mer dubbelmoral. Han kan nog bli bra där, även om jag har mina varningsklockor ringade så är jag övervägande positiv.

In med spelare som vill något. Vilja slår alltid klass. Vilja och klass ihop slår det mesta. Så undvik bara klass tack.

0
mndl82

Skillnaden på RVP och Valdes, valdes är 34 och målvakt jag tror han har ca 3-4 år kvar på toppen.... Se på Greken han är väl närmare 40 nu och har gjort sina förmodligen två bästa säsonger!! RVP var ju på väg ner redan för två tre år sedan när han lämna United, RVP har inget mer att bevisa i PL då han redan vunnit allt, Valdes vill bevisa England att han är bättre än den behandlingen han fick i Man Utd!! Tror väldigt mycket på Valdes.

Och Babacar hade varit underbart å få in, hans statistik är lite missvisande då han fått göra väldigt många inhopp i slutet å dödat matcher då han springer som idiot på allt å alla..... Där har vi framtid och potential!!

Och ju mer man läser om De Roon så börjar jag tro att det är en riktigt bra värvningskupp vi lyckats med, jagad av både Napoli och Milan.... Men då det italienska klubbarna saknar muskler i ekonomin så ville Atalanta inte sälja till dem!!

Tycker ändå vi ska vara nöjda med starten på transfersommaren!!

1
Andrealdo

Nu ska både Boro och West Ham enligt rykten ha tackat nej till van Persie. Antagligen har de upptäckt att han var just en omotiverad legoknekt. Kanske lite otränad också. Så jag får backa från mitt tidigare uttalande om att det vore en "supervärvning"...

3
nucleus

Har tippat 1 - 2Southampton - Middlesbrough

Trådens mest okvalificerade inlägg följer:

Jag tror som fan på Babacar. Känns som ett namn som gör svinmycket mål i Football Managager och jag kan se hur det blippar i rött och vitt med BABACAR!

KÖÖÖP!!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Dygnets mest kvalificerade inlägg följer här:

Ringde också och snackade djupa känslor med Van Persie idag och han sa att han var riktigt jävla taggad att visa alla engelska så kallade ”förståsigpåare” att han fortfarande kan leverera i PL!

Trots att det verkar kört med RVP till oss så har jag kollat upp lite stats och dylikt kring vad han haft för sig det senaste året (så det inte blir några missuppfattningar om att han skulle vara helt slut som det låter på vissa):
- Han blev lagkapten i det holländska landslaget för 10 månader sedan.
- Snackades mycket om att han var nära en övergång till Barca nu för ett halvår sedan då de ville ha någon som kunde täcka upp för Messi, Neymar och Suarez.
- Turkiska ligan slutade för drygt en månad sedan. Van Persies Fenerbache kom klar tvåa, åtta pinnar ner till trean.
- RVP kom topp-fem i skytteligan, vann gjorde Mario Gomez följd av Samuel Eto.
- Han gjorde 23 mål på totalt 49 matcher.
- Hans lag gick till final i cupen.

Vet inte vad ni har för krav om ni inte vill ha RVP till oss, skulle Griezmann duga och är Thomas Mueller också för gammal? Hälften av er hade inte ens skrivit på detta forum om inte klubben tagit in några halvgamla lite småsköna profiler i slutet av 90-talet…och en del av dem gjorde det sjukt bra!

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Jag skulle inte ha nåt emot att ha RVP i truppen. En målskytt av rang. De ränderna går sällan ur.

BFL// Du har inte Arcas nummer också? :-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Arca? Hörde nåt om att han numera jobbar som krabb-imitatör på Sea World i San Diego...

0
Walle

okej ryktas om att negredo e klar tillsammans med en ytterligare valencia spelare vid namn barragan som spelar högerback :) och ev skulle ramirez arbetstillstånd va klart imon. håller tummarna!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Antonio "Bagarn" Barragan....=)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Fan verkar som om Subotic precis blev klar för Gunners.

1
Andrealdo

Börjar mer gilla värvningen av Negredo. Vid en närmare titt på hans tid i City hade han ett helt okej målfacit. Han är 30 år och borde kunna ha 2-3 år kvar på toppen. Han säger i en intervju att han har mer att uträtta i Premier League. Å andra sidan säger han i en annan intervju att han helst gått till Sevilla för att bo nära sina barn. Så kan nog bli både flipp eller flopp av det här. Men nog den bästa anfallaren vi kan få i nuläget.

Ja, Subotic verkar vara närmare Arsenal nu. Trist.

Den nye högerbacken Barragan det ryktas om känns verkligen som en sista lösning nu när alla andra högerbackar vi värvat valt andra klubbar. Var reserv i Valencia gångna säsongen.

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Bagarn snart klar. Ruben svarte och Hitte-Joel på G :-)

1
Andrealdo

Man måste ge klubbledningen att de är bra på att förhandla. Negredo verkar komma på ett ettårs-lån med option på att köpa loss för 9 milj pund efteråt. Valencia ville först bara sälja rakt av och avböjde alla lånebud från Sevilla. Men när de satte sig vid förhandlingsbordet med Boro slog Gibson näven i bordet och sa. "Vi tar honom på lån så att vi ser vad han duger för innan vi öppnar stora plånboken".

Nu får man också hoppas att klubbledningens genidrag att låta Subotic promenera runt på Riverside och Rockliffe Park gör att han väljer oss före Arsenal och Liverpool.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Jag e tokpositiv till Negredo...mina City-polare kommer få mardrömmar om att han kommer dyka upp på Etihad och göra hattrick i höst.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Jag vill ha MER! MER! MER!!!

0
mndl82

Har alltid hatat kommunistfittan Lena Mellin på Aftonbladet, nästan hatat tidningen lika mycket men efter ha läst Aftonbladet PL krönika å har Boro på 3 av 10 sämsta nyförvärv i PL, tippar dom på 18 plats inser jag mer och mer att det är ren jävla kommunist propaganda rakt igenom!! UTB!!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Haha jag känner din vrede, mndl82!

0
mndl82

Det är ju så det rycker i baguetten..... Subotic Ramirez och Negredo!!! Med den trion så är vi ett lag som kan utmana på övre halvan!!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Mm…får hoppas på det blir officiellt imorn då.

För ett år sedan satt man och kollade vad Watfords och Southamptons forum skrev om de piss-lånespelare som vi fick in därifrån. Nu sitter man helt plötsligt och kollar vad typ City, Dortmund och Valencia skriver om sina startspelare som är på väg till Boro….så jävla underbart att vara med igen!

0
johan7
0
grahnen

Läste precis om Helander jag med. Rykten från Subotic till Helander, känns la sådär... Nej tack! Iofs inte sett så mycket av honom det senaste. Känns väl ändå som om vi har bättre alternativ i dagsläget va?

0
UpTheBoro

Ifall vi skulle börja gå på andra mittbacksspår än Subotic är det ju en tydlig indikation på att de insett att han inte kommer att kunna få arbetstillstånd. Det verkar så jävla snårigt det där. Men det känns ju nästan som att det ska till ett mirakel för att få igenom det med honom, även om boro-lägret verkar skrämmande hoppfullt, då Arsenal och andra PL-intressenter uppenbarligen la ner sitt intresse för honom pga att han inte kommer att få något (arbetstillstånd).

0
mndl82

Yakou Meite..... Någon som vet nått om han från PSG??

Ryktas in!!

0
grahnen

Antonio Barragán helt klar och presenterad för en halvtimme sedan. Nu väntar vi in resten!

Inte en aning om Yakou Meite, hittar inte mycket vettig info om honom heller. Ett inhopp i 91:e minuten i PSG A-trupp säger inte mycket. Varit ordinarie i deras U-trupp och spelat i UEFA Youth Cup de senaste tre säsongerna ser det ut som. Inte speciellt nära A-truppen vad det verkar? Ryktas in som köp eller lån?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Filip Helander....eh...who? Måste vara en taktik från agenten för att klubbar ska börja snacka om honom. Kommer aldrig hända...får man hoppas.

Sedan den här ivorianen från PSG U19. Om det är den där killen som lekte med Boros U19 på vänsterkanten i den där matchen som sändes typ i våras så är jag faktiskt inte helt negativ...minns att hela läktaren skrek hans namn när han dribblade bort den ena efter den andra och han hade sjuk speed. Får hoppas det är han då.

0
grahnen

Enligt Transfermarkt så spelade han vänsterytter mot oss i Youth Cup. Så det stämmer nog!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Kollade i vår matchtråd från U19-matchen mellan PSG och Boro för att kolla om någon observerade någonting speciellt med den här vänsteryttern Yakou Meite. Ingen skrev något speciellt om honom förutom jag, vem annars med mitt patenterade goda öga för fotbollstalang, som kl.17.18 skrev följande: ”En baguette med ketchup och senap, tack....” efter att killen fintat upp ett par av våra spelare till bistron bakom läktarn.

Jag tror att det var efter den här uppvisningen på kanten, som var en av flera lysande aktioner från honom: www.youtube.com/watch?v=OQIshz5ecHI

0
mndl82

www.facebook.com/SPORTbible/posts/2010273272451528


Här är länken om Meite jag läste!!

0
johan7

5:ans insats på högerbacken fick mig att tänka på Helge Asplunds fintvideor. Backspelet var detsamma som i dessa filmer. Miete påminner om filmerna på Wildshut när vi värvade honom...

www.youtube.com/watch?v=yFM01T1BNEE

Subotic, känns ändå märkligt om det inte skulle gå att värva honom till PL. Eller är det så hårda regler?

0
grahnen

Angående arbetstillstånd i PL så är det förklarat här: www.danielgeey.com/the-foreigner-debate-the-fas-new-work-permit-regulations-explained/

Räknas lite på antal procent spelaren spelat i sitt landslag, baserat på landets ranking. Serbien är rankat 47, då skall Subotic deltaga i 75% eller mer i landslagets matcher de senaste två åren. Han har inte spelat landslagsfotboll sedan 2013, då han blev bänkad en hel del. Har sedan tackat nej till landslaget efter det. Även varit skadad någon period där om jag förstått rätt. Orkade inte läsa igenom allt men det finns la en hel del andra saker som arbetstillståndet grundar sig på. Inte så insatt i det där...

2
Gazza

Ramirez klar, Negredo förmodligen klar då han inte åkte med Valencia och Subotic kommer säkert han me. Känns spännande inför nästa säsong. Bra värvningar som kommer öka konkurrensen ordentligt. Känner mig positiv.

0
BoroDubai

Skönt att truppen börja bli klar tidigt. Med vårt spelschema så kan vi förhoppningsvis starta bra och bygga vidare på det då det är en tuff avslutning. Om Negredo och Subotic blir klara med denna vecka vore kanon verka så.

Sen bara kanske en reserv vänsterback, mittback om Ayala lämnar men hoppas han signa nytt kontrakt. Kanske en högerytter också för att konkurrera med Adomah. Frågan mer vilka som kommer lämna? Känns som 4-5 squad spelare kommer lånad ut eller säljas. Verka lugnt än dock men kan nog få bra betalt för typ Nugent och Forshaw.

1
Andrealdo

Vad säger ni om Negredos veckolön i Boro, 100 000 pund? Alltså cirka 60 miljoner kr per säsong. Låter sjukt mycket, men med tanke på att han kommer på lån och inte värvas tycker jag det känns okej. Bara det inte blir missnöje bland de övriga spelarna, framförallt om Negredo inte levererar och drar in över en mille i veckan.

Skönt att de segdragna övergångarna är på väg att gå i lås nu. Läste även att Adnan Januzaj kan lånas in från United. Känns bra med en ytter till. Därefter får man väl vara ganska nöjd med truppen.

1
Andrealdo

Så här ser vår 25-mannatrupp ut om Negredo, Ramirez och Subotics övergångar blir klara kommande dagarna.

........................NEGREDO...................
....……..........Rhodes/Nugent..............

DOWNING......RAMIREZ......ADOMAH
Fischer............????????......Stuani

............DE ROON.....CLAYTON............
.........Leadbitter....Forshaw/De Sart....

FRIEND.....GIBSON.....AYALA....BAGARN
Husband....Subotic....Espinosa...Nsue

..........................VALDES.....................
.......................Dimi/Meijias.................

Skön känsla att vi har fyra mittbackar av troligtvis bra PL-klass.

0
grahnen

Läste på forum att det ryktas om att Subotic inte klarat sin medicinska undersökning, några trodde det hade att göra med arbetstillståndet men de flesta nämnde undersökningen. Hittade bara detta när jag sökte snabbt:

www.teamtalk.com/news/subotics-move-to-middlesbrough-collapses-report

Edit. Läste detta nyss på ett forum 17:45:

Apparently subotic hasn't failed his medical, due to an old shoulder injury he's getting a proper run through his agent posted that it's not fallen through. I'm confident we'll sign him.

Vet inte hur trovärdig den källan är.

Hittar nu även ESPN där det står följande:

Due to his known and already-healed thrombosis problem the medical examinations are more thorough than usual. The examinations have yet to come to a conclusion."

0
grahnen

Gött att Negredo är klar och presenterad iaf!

0
BoroDubai

Fint att Negredo är klar. Anfallet antagligen klart endast om ännu en kanske yngre anfallare kommer så lämnar nog nugent.

Subotic är tydligen skadad och upptäcktes i medicalen hos oss. Så den affären är slut och han stanna hos Dortmund. Leder oss vidare i jakt på en mittback till med erfarenhet och som kan gå in o konkurrera direkt.

0
Azgore

Negredo känns som det kan gå åt helvete med eller succe... Ramirez har potential att bli riktigt jävla bra! Barragan har jag inte sett så mycket men det man sett o läst så tror jag han passar i PL. Succe!? Espinosa är väl som Uruguaner (stavas?) är som vanligt, fysik som fan!? Inte sett han spela. Men hoppas han får kan ge sin landsman De Pena ett lyft! Ingen aning om hur bra De Roon är men då J De Sart finns som landsman så kanske det blir bra? Vill Karanka ha minst 2 spelare från varje nation för skapa harmoni? Då tar vi in Lucas Andersen som sällskap till Fischer som jag tror mycket på:) Valdes vet i fan. Kan göra super rädningar varvat med tabbar. Lär vara dyr men kan kanske locka yngre stjärnor. EN bra mittback o värvningarna är ändå 3+

0
grahnen

Intressant startelva ikväll!

"We play Alcocorn in Marbella this evening (6.30 KO local time)

TEAM NEWS: Valdes, Barragan, Gibson, Morris, Friend, Clayton, De Roon, Ramirez, Downing, Adomah, Negredo.

Subs: Dimi, Nugent, Rhodes, De Pena, Stuani, Forshaw, Fischer, Baptiste, Nsue, Mejias, Reach, De Sart, McGinley, Jackson."

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Negredo levererar direkt! Nu blir det väl ett jävla liv här för att inte Karanka bänkade honom i form...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Negredo utbytt i paus...hahaha

3
nucleus

Har tippat 1 - 2Southampton - Middlesbrough

>Azgore

De Pena har jag tappat hoppet om för länge sedan, än mer så efter flyttlass till finrummet. Espinosa är väl för övrigt Colombian. Så hans chans att kicka liv i våra Uruguayaner är väl snarare med en tjock lina Fowler-style. För Stuani lever hoppet även om jag är tveksam. Han lär bli utpressad på en kant igen och med De Pena är det märkligt att han fortfarande tillhör truppen.

0
UpTheBoro

Hekommen smått tisdagsdrucken och gör analysen att startelvan mot Alcorcon för mig i dagsläget känns som Karankas tilltänkta förstaelva även i ligan så när som på att Ayala fattas och möjligen om Fischer är tänkt för elvan. Vad tror ni?

Att de Roon visar sig vara en lyckad, välscoutad värvning känns som en nyckelpusselbit. I minaa ögon viktigare att den sitter än både Valdés och Negredo. Försvarstriangeln Dimi-Gibbo-Ayala kan nog hålla och Rhodes eller Nugent lär kunna göra tillräckligt med mål tillsammans med offensivt mittfält. Men ska vi lyfta uppåt och överraska i tabellen måste de Roon sitta, för Leadbitter borde inte vara bra nog (vilket han ju redan bevisat i Sunderland en gång i tiden (ni skulle felaktigt kunna argumentera för samma sak ang. Nugent, men han är i alla fall nyttig för sin omgivning löpvillig medan Leadbitter mest är immobil och långsam)).

0
Erik

Tror också vi kommer få se en liknande elva i premiären. Om Bernardo är fit till säsongsstart och Ayala fortfarande är skadad hoppas jag han får spela. Såg honom flera gånger i Gijón under förra säsongen och han var riktigt bra. Håller han samma nivå i år kommer han inte ha några problem i PL och kan definitivt vara ordinarie. Om det inte vore för skadorna på Bernardo och Ayala tycker jag inte att fler mittbackar behövs. Gibson-Ayala-Bernardo är alla tillräckligt bra och Baptiste/Fry/McGhee funkar som fjärde mittback.

Clayton och De Roon känns självskrivna på mitten. Vänsterkanten och 10-rollen är stabil med Downing/Fischer/Gastón. Om Adomah går sönder eller inte håller måttet blir det tunt till höger. Där kan vi behöva något mer. Stuani är anfallare och ska inte spela på högerkanten som han tyvärr ofta får göra. Där lär han inte göra något väsen av sig i PL iaf, han bidrar ju dock med bra slit i anfallet när det behövs. De Pena har visat framfötterna på försäsongen som jag förstått det, men tror ändå inte att han finns med i Karankas planer.

Nugent vill jag gärna ha kvar, verkar vara en bra moralhöjare i laget. Om vi bara spelar med en anfallare lär Negredo starta majoriteten av alla matcher och Rhodes komma in som sub, vilket betyder att speltiden blir knapp för honom i vilket fall. Tror inte att Karanka byter system och kör 4-4-2..

Tror på exakt(nåja) samma elva som mot Alcorcon i premiärmatchen.
Valdés; Barragán-Ayala/Bernardo-Gibson-Friend; De Roon-Clayton; Downing-Gastón-Adomah; Negredo.

1
Andrealdo

Med tanke på att Ayala är skadebenägen och att Espinosa varit skadad i över ett halvår så vore det skönt med en till mittback även om vi har spelare som Baptiste och McGhee som säkert håller ok i Premier.

Märkligt att Villa-keepern Guzan snart är klar. Då har vi fyra målisar. Kan bara tolka det som att Karanka vill ha in Guzan som tredjekeeper och istället låna ut Mejias. Mejias förlängde nyligen kontraktet så Karanka måste tro på honom, men vill nog se honom som förstemålvakt i en annan klubb för att han ska utvecklas mer.

Verkar även som att vi jagar ytterligare en central mittfältare. En fransman från Lille som heter Amadou och Tottenhams Bentaleb. Två bra spelare, men vårt centrala mittfält ser ju redan rätt fullt ut.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Jaha, då var den här Guzan klar. Vore kul om vi kunde få några etablerade mittfältare och försvare också, inte bara långtidsskadade backar från Segunda och bänkspelare i Ajax. Visade sig tyvärr i de här Marbella-matcherna att det vi hade inte höll på långa vägar och De Roon skriker det "Årets flopp" om. Ni vet var ni läste det först....

Tråkigt med Ayala. Han tackade nej till ett jättekontrakt och valde dagen efter att göra det som han ofta gör när något inte passar, bli "skadad". Han försöker självfallet bli Bosman. Han ställer till det för oss i den viktigaste uppladdningen någonsin och just hans ständiga krånglande gör att han faktiskt tappat mig helt - han kan dra åt helvete.

Ser att Schweinsteiger är på väg från United! Nu gäller det att hugga blixtsnabbt, tror att Ana Ivanovic hade trivts utmärkt i Middlesbrough med: www.expressen.se/sport/fotboll/premier-league/nio-spelare-kan-lamna-manchester-united/

1
Andrealdo

Någon som har koll på Enzo Zidane förutom att han är Zinedines son? Hur bra är han? Ryktas vara på väg till Boro på lån. Men att vara 21 år och bara representerat Real Madrids B-lag tolkar jag som att det knappast är någon ny Zizou det handlar om.

Schweini hade jag gärna avstått från. Gjorde bort sig i EM och imponerade inte i United. Jag slår vad om att BFL under säsongen kommer uttrycka: "De Roon - VILKEN KUNG!!!" här i forumet...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

..../.....

3
nucleus

Har tippat 1 - 2Southampton - Middlesbrough

Här kommer länk som komplement till Andrealdos inlägg.

Zidane eller Helander, vilket namn väljer ni? ;)

www.gazettelive.co.uk/sport/football/football-news/premier-league-transfer-rumours-middlesbrough-11688397

Jag backar ditt påstående om BFL. Mest troligt efter han sparkat ner någon på mittplan, klarat sig undan frispark, levererat en boll till Negredo som sätter den kliniskt.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Det enda jag vet om Enzo Zidane är att hans faster, enligt Marco Materazzi, ska ha jobbat som prostituerad under en tid.


Då ska vi försöka reda ut vår mittbackssituation:
Ayala – skadad eller sur och missar förmodligen premiären.
Espinosa – skadad och kör rehab.
Gibson – redo.
Baptiste – redo.
Fry – redo.
McGee – redo.
McGinlay – redo.

Vi är alltså en sträckning på den ständigt småskadade Gibson ifrån att få dessa spelare i ett mittbackspar mot Stoke:
- Dael Fry. Inga kommentarer.
- Alex Baptiste. Inte spelat en riktig match på ett och ett halvt år. Misslyckad lånesejour hos Sheffield U nu i våras.
- Jordan McGee. Skotsk 19-årigt nyförvärv som redan spelat en hel del A-lagsfotboll, närmare bestämt 58 matcher för en klubb som heter Tynecastle.
- Ett alternativ kan vara att flytta in Nathan McGinlay från kanten. Ser väldigt ung ut, på sin facebooksida gillar han lasersvärd och Pokémon Go: www.mfc.co.uk/cms_images/player/academy-43-nathanmcginlay543-1669307.jpg

Detta är vad vi har. Detta är våra kort just nu. Jag menar att vi är i desperat behov av en rutinerad mittback och skulle han då heta Bastian FUCKING Schweinsteiger så är det bara att köööpa! Det fina är att han numera kan säga att han ska gå till ett lag som redan innehåller Victor Valdes, Alvaro Negredo och Stewart Downing.

0
SBN

Alex Song är numera kontraktslös, känns som ett alternativ :)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

...ett litet problem är att han blev klar för Rubin Kazan för tre timmar sedan.

1
Andrealdo

Rigobert Song då? PL-erfarenhet och 40 år. Verkar uppfylla BFL:s kriterier ;-)

Nämen, vi skulle helt klart behöva en till mittback. Gärna en med rutin. Så det var riktigt surt att Subotic var skadad. McGhee och Fry känns inte redo för PL så hoppet står till Baptiste som var Blackpools bäste back när de senast spelade i PL. Men hans skadehistorik gör ju inte att man blir lugnare...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

"Rigobert"...hahah....

Asså, varför inte, ser skön ut, avslappnad: m.starrfmonline.com/kitnes/cache/images/800x/0/1.8692879.jpg

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Ser man på, Ayala har förlängt med fyra år. Får hoppas han kan komma i form väldigt snabbt nu bara.

0
SBN

Läste några lösa rykten om Fabio (Cardiff) för 2mille. Hyfsad backup till friend och ev även högerback, svajig defensivt det jag sett dock.
Såg oxå att snodgras namn nämnts kring boro, dock är det samma som med maguire, hull har ju knappt en start 11. Kan inte sälja..

Hur som har karanka sagt tre till in, enligt gazettan är det en mittback, vänsterback och ev en offensiv mittfältare, troligen högerspringare.....

Tycker vi ska börja lyfta lindelöfs namn igen :)

1
Andrealdo

Läste också om detta. Fabio vill jag verkligen inte ha. Då skulle jag hålla både Husband och Reach som bättre alternativ som backup till Friend.

Inte Snodgrass heller. Den offensive mittfältaren blir väl Enzo Zidane på lån som det ryktats om. Men då måste någon offensiv pjäs försvinna. Nugent? I så fall flyttas kanske Stuani upp som forwardsreserv.

Klurig jakt på ny mittback. Är det värt att lägga mer än de 5 mille för Maguire som Hull nobbat? Jag tycker nog det.

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Då börjar det bli dags, läst på om de andra lagen i premier leauge för att se hur vi ligger till.
Vi skall vara väldigt nöjda med de värvningar vi fått in om man ser till de förväntade bottenlagen. Se bara hull, utan tränare och utan någon ny värvning.
Jag är nöjd, klart en mittback och en offensiv mitt hade satt pricken över i:et!
Jag tror vi slutar på en respektabel 14e plats! :)
Tack för bra info under sommarn

0
Balken

Blir Valdes första målvakt?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Hoppsan, Fabio klar. Känns som om Friend kommer att få steppa upp sitt spel rätt snabbt annars blir det bänken.

1
Andrealdo

Fabio, värdelöst. Till och med Cardiff-fansen glada att bli av med säkerhetsrisken.

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Peta Friend? Nu får det vara slut med beeren för denna helgen BFL. Fabio lirar även på vänster mittfält och även gjort lite på högerbacken..

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

George Friend paniksignade precis och förlänger med fyra år. Han hade på känn att han inte riktigt hängde med och kritade fort som fan.
www.mfc.co.uk/news/article/2016/middlesbrough-fc-george-friend-contract-premier-league-3244849.aspx

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Verkar som om Arsenals Calum Chambers lånas in för spel på högerbacken...eller mittbacken...eller defensiv mitt....eller inte alls: www.skysports.com/football/news/11680/10557032/arsenal-defender-calum-chambers-expected-to-join-middlesbrough-on-loan

3
nucleus

Har tippat 1 - 2Southampton - Middlesbrough

Bamford till Burnley på lån. Det är krokiga landsvägar för dagens legoknektar.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Calum Chambers klar på lån då.

Börjar bli riktigt trångt på mittbacken nu...fast vi kanske ska börja köra fembackslinje?....

För han lär inte vara högerback, i alla fall inte om man läser Arsenalforumen. Föresten gå inte i där och läs om honom om ni inte vill ha förstörd sömn....

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Nästa in verkar vara den här Traore-killen...verkar som om han är respekterad av Villas fans trots att han bara spelat tre matcher för dem: mobile.twitter.com/TransferCentreL/status/770703338824400897

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Verkar hända sjukt mycket nu....Evertons Deulofeu...och så en riktig jävla VÄTEBOMB på g....

www.youtube.com/watch?v=guq9r8Q2u0w

1
Andrealdo

Ja, blir en spännande deadline-day.

Gillar lånet av Chambers. En spelare som kan spela både mittback och högerback. Så nå känns vår backlinje väldigt bred och kompetent. Skönt också att vi slapp lägga ut 8 miljoner pund för Maguire som hade känts som ett överpris.

Märklig värvning av Traore. En spelare som gjorde några korta inhopp i bottenlaget Villa förra säsongen. Har Karanka sett potentialen och värvat honom på sikt och tänker låna ut honom denna säsong?

Adomah verkar lämna och det är väl lika bra när han inte verkar sugen på att spela för oss. Men vi kommer tappa i kvalitet och Traore är knappast lika bra. Men skulle vi få in Deulofeu är jag mer än nöjd.

Sen då, om Rhodes lämnar. Vilken forward ska in? Blir det Babacar får vi nog hoppas på att Negredo gör en supersäsong med 15 mål. Annars ser det tunt ut.

4
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Då har vår käre Adomah lämnat klubben för ett treårskontrakt med Aston Villa.
Ibland glimrande men mestadels en rejäl målsumpare och gnällspik. Ingen jag
kommer att sakna.

1
Andrealdo

Jag vill egentligen behålla Reach. Men nu när det ryktas om 7 miljoner pund från Sheffield W så säger mina FM-fingrar sälj!

Värvningen av Traoré känns mer ok nu. Att han inte presenterade i kaoset i Villa förra säsongen kan man inte säga så mycket om. Det verkar som Barcelona fortfarande håller ett öga på honom och anser Traoré vara en stor talang. Att han dessutom är under 21 år (liksom Chambers) gör att vi har plats med ytterligare en värvning till 25-mannatruppen.

0
Skid

Dom spelare vi blivit av med nu, Baptisten, Reach, Adomah m.fl., dom höll ju knappt Championship nivå...
Vi får inte bli sentimentala, utan inse att ska vi bli kvar i PL under en längre tid nu, då måste det skakas om rätt ordentligt i leden.
Det är bara bra att det rensas och att nytt blod kommer in. Tror att vi kan få till ett riktigt bra lag under säsongen. Boro har ex antal spelare nu som av en eller annan anledning ratats av tidigare tränare och som nu har möjlighet att visa vad dom går för.
Karanka har värvat smart. Inte spenderat alltför många pund ännu. Det kan dyka upp nåt än mer intressant innan den här dagen är över....

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Smågalen dag, våra pisspelare kastas ut skoningslöst - underbart! Synd bara att inte De Pena kan skickas också.

En bra polare till mig är Wednesday. Han hörde av sig ikväll angående Reach och undrade vad jag tyckte. Det är en så pass bra polare att jag inte kunde med att ljuga utan var brutalt ärlig och sa som det var om Adam. Fick tillbaka att de avstått två nyförvärv och lagt hela sin budget på att få dit Reach.....ja vad ska man säga haha? Jag gillar ju The Owls lite som klubb med, en av de äldsta fotbollsklubbarna i världen och riktigt äkta, tycker jag. Sen fick jag reda på att de betalat runt 7 millar, ja pounds sterling...asså nu snackar vi det största rånet sen bröderna Kray var ute och härjade...

Adomah till Villa. Jag önskar honom av hela mitt hjärta all lycka till i sin nya klubb..........not!...hahhahahah!!!!

Baptiste.....två benbrott det senaste året och Preston hugger honom. De kommer få det tufft i år.

Varför får Karanka bara in gamla Barca-spelare....var är kontakterna med Real? Var är kontakterna med Mourinhoe? Vi har fått in en sjukt överskattad spelare från Arsenal (som deras fans är riktigt glada att bli av med) och någon från Segunda som lirat tre matcher för nedflyttningslaget Villa. Thats it. Vi har inte förstärkt ett skit och vi kan inte småsnåla oss kvar i den här ligan, det försökte Norwich ifjol och det gick inte alls. Varför har vi inte köpt en riktig offensiv mittfältare och en riktigt kvalitetsanfallare till....ska vi vänta till januari igen? Känns som om våra konkurrenter har förstärkt över lag med.

1
Andrealdo

BFL: Tycker inte du ska oroa din Owls-polare allt för mycket. Visst 7 mille är riktigt mycket och jag tycker det var rätt att sälja till det priset. Men är samtidigt övertygad om att Reach spelar i PL inom två år...

Trist att det inte kom något stort namn sista dan. Känns som vi är riktigt sårbara om det blir skador på Negredo eller Ramirez.

Så här ser vår trupp ut då: (Traore och Chambers räknas väl som U21-spelare, därför vi kan ha 27 i stället för 25. Men vi kan väl knappast registrera fyra målvakter i truppen i morgon???)

........................NEGREDO...................
....……..........Rhodes/Nugent..............

DOWNING......RAMIREZ......STUANI
De Pena..........Fischer...........Traore

............DE ROON.....CLAYTON............
.........Leadbitter....Forshaw/De Sart....

FRIEND.....GIBSON.....AYALA....BAGARN
Husb/Fabio.Espinosa.Chambers...Nsue

..........................VALDES.....................
.................Guzan/Dimi/Meijias.................

0
UpTheBoro

Jag är lite småsur över att vi inte gick all in på en spelare som Jack Wilshere. Han är en spelare som nu istället kan ge Bournemouth 5-10 extra poäng under säsongen om han får vara skonad från skador.

Skadad är han ju visserligen hela tiden men det är ju alla Wengérs små tomteformaterade lirare.
Tusen fiktiva spänn på att han knappt är skadad alls under säsongen.

Men i alla fall, småsur över honom men framför allt att en värvning av den karaktären och ryktet till mittfältet uteblev. För visst fan måste vi haft stålar till det? Visst, målvaktsspanjoren och anfallsspanjoren lyfter ju rätt väl tilltagna löner och sen 6-8 millepund för högerbacksspanjoren. 12 miljoner för De Roon och ytterligare lite strölöner på Fischer, Flinten, Chambers och Fabio. Jag behöver knappt nämna bänkspanjoren.

Även att ta in i kalkylen: ett gäng redan kontrakterade spelare ska upp i PL-mässiga löner osv samt en i sammanhanget rätt nätt summa på 5m pund för renoveringen av Riverside.
Men sen... vi hade behövt den spelartypen och som fan att pengarna finns för en sådan move.

Med det sagt tycker jag att den sportsliga ledningen har trollat bra och att de lyckats göra det sparsamt är ju egentligen i grund och botten och på sikt mycket positivt, och jag är inte alls lika skeptisk som vissa över kvalitén på truppen. Om vi kan hänga kvar i år så är vi sedan en "etablerad" PL-makt igen och ifall vår head of recruit då kan locka välscoutade spelare så lär de ha ett ekonomiskt överskott från i år till förfogande, tillsammans med eventuellt tillskott från försäljningar. Kan redan se Gibbo gå för nära på Stones-belopp nästa sommar exempelvis (i ett tänkbart universum åtminstone). Kan också se oss åka ur. Vi får se. Den som lever. Får se. Sa den blinde.

1
Andrealdo

Det som fortfarande stör mig i Reach-affären är att vi säljer honom och värvar Fabio. Vi säljer en spelare från de egna leden. Vi säljer en spelare som är bättre än Fabio. Vi säljer en spelare som kan spela på fler positioner än Fabio. Och vad får vi för det? 3-4 extra mille på banken. Men det är ju kattpiss i dessa sammanhang...

1
Andrealdo

Känns lite klent att vi bara värvat för totalt för 22 miljoner pund i sommar. Det som känns skönt att konstatera är att våra troliga räddningsplankor inte värvade sig så mycket under deadline-day.
Swansea (Värvat för 20 miljoner i sommar): Ersatte flyktade mittbacken Ashley Williams med Alfie Mawson som spelade i League 1 ifjol.
West Bromwich (18 miljoner): Ville sälja omotiverade Berahino, men hittade aldrig någon ersättare. Så han blir kvar.
Hull (10 miljoner): Värvade Ryan Mason från Tottenham. I övrigt inte många värvningar alls i sommar.
Burnley (18 miljoner): Plockat in Bamford, Hendrick och Defour. Bra värvningar, men inga som lyfter laget från botten.
Bournemouth (30 miljoner): Lånat in Wilshere från Arsenal. Men han är skadebenägen och övriga spelare de tagit in har kostat mer än det smakat.
Sunderland (27 miljoner): Misslyckades kapitalt i går. Ville värva många, men fick bara in en medelmåtta från franska ligan för svindlade 14 miljoner pund.

0
johan7

Vi gjorde våra affärer tidigt i år. Måste vara mycket bättre.

- Billigare
- Hinner spela ihop sig
- Vi har förarsäte till eventuella erbjudanden.

Mycket vill alltid ha mer. Jag är nöjd med fönstret. Även om vi ser tunna ut på många platser. Det är väl det att vara nykomling.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva