Nya matchstället 2016/17

1
Andrealdo

mobile.mfc.co.uk//news/article/2016/201516-home-and-away-premier-league-kits-revealed-3119511.aspx

Här kan ni se nya matchstället som släpptes idag. Snygg bortatröja, men lite tveksam till hemmatröjan. Sitter inte vita bandet lite väl långt ned? Känns inte helt lyckat.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Recension, nya matchstället:

Hemmatröjan – Jag har under hela dagen gått och småsneglat på bilderna där spelarna bär den nya tröjan. Har verkligen velat att den ska kännas bra, men det går bara inte. Det där vita bandet ser för jävligt ut, helt enkelt. Kolla bilden på Rhodes, känns som om han precis kommit ut från utedasset i en Stefan & Krister-buskis med toalettpappret hängandes runt magen. Det finns också något kvinnligt i den, något feminint. Kan vara att det ser ut som ett sånt där band som en beauty pageant har över bröstet, fast här verkar en dyngrak Miss Talladega precis avslutat efterfesten och bandet har åkt ner till midjan och mascaran rinner - katastrof. När man tittar på andra bilder från idag, där folk har tröjan på sig, så får jag även känslan att de vill dölja det vita bandet. Känns nästan som man själv får dåligt självförtroende när man ser skiten. Nä,det här blir fullständigt underkänt.
Betyg: 0 av 5.

Bortatröjan – Oj oj oj. Jag är inget större fan av blå-blåa matchtröjor, för att uttrycka mig försiktigt. Jag kan dock leva med denna, men mer blir det inte. Lösningen med det ljusblåa över bröstet, som ett slags band, tycker jag ändå funkar bra och det borde varit en liknande lösning på hemmatröjan. Ser redan fram emot andra färger nästa år.
Betyg: 2 av 5.

0
mndl82

Nu är ni lite väl negativa, jag gillar tröjan!! Lite ovant med det vita bara, tror dock det kommer se läckert ut på plan när det är 10 sådana tröjor ihop!! Bortastället är ok också!! Allt är bättre än den röda tröjan för två år sen med det gröna ramsdens trycket på magen!! Dock var årets tröja riktigt snygg!!

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Saker brukar se annorlunda ut live än på bild. Shoutout till alla smått chockartade träffar på konstiga kaféer med köttiga brudar.

Med det sagt 1/5 på hemma. 2/5 på borta. Hoppas komma upp i en trea live på minst en av dom även om erfarenheten snarare skriker 0/5.

0
linus

Är även jag besviken, tänkte köpa ett helt hemma-matchställ till brorsonen som är 7 och lirar mycket fotboll! Viktigt att lägga grunden så att killen hejar på rätt lag i framtiden!

Det nya hemmastället känns som det kan få motsatt effekt faktiskt...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Edit/ Helt rätt ändå av farbror Linus att köpa ett matchställ till lill-grabben, helst innan Zlatan går till Man U...;-)

0
linus

Haha ja eller hur!! Lyckades värva en förvirrad själ på jobbet att bli Boro-frälst så känns som ett kall i livet att se till att så många som möjligt hamnar i denna exklusiva sekt! ;)

Lutar åt att köpa bortastället som känns mer "tuff" för en liten grabb! Men stör mig på att man inte kan beställa med tryck ännu... Vet nån när det öppnar upp ?

0
johan7

Appropå lägga grunden har jag fixat ett matchställ och en Middelsbrough-karta (inredningssnygg så klart) för att indoktrinera min tvååring hemma.

Gällande nuvarande tröja. Jag gillar mer retroställ. Men tycker nog denna växer mer och mer. Första känslan om den var att den var ful som en näve grus innanför kalsongerna en dag i Newcastle. Men tycker den växer så sakteliga. Fortfarande lång uppförsbacke dock.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Framröstad till fulaste hemmatröjan i the Premiership. Inte förvånad, den är helt enkelt förfärlig.: talksport.com/football/premier-league-home-kits-201617-all-20-clubs-new-strips-ranked-worst-first-160801204686?p=19

0
johan7

Nja, tycker den växer. Från asful till bara medioker.

Finns ju flera som är mer iögonstickande än Boros.

I paritet med sin potential är till exempel Spurs inte så bra. Chevrolet över Man U gör ju tröjan anskrämlig. Crystal P, Stoke...retro när det är som sämst. Southampton är väl i nivå med oss.

Så sämst. Nej du.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva