Sunderland - Middlesbrough

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Härligt med PL derbyn igen. Hade sett fram emot Leadbitter vs. Cattermole på mitten men tji fick man. Synd att inte Sebastian Larsson spelar i Sunderland. Han är ju så jävla dålig så de hade behövt honom ;-)

Trots att vi är nykomlingar tycker jag att vi känns starkare just nu. Tror ändå på 1-1 igen.

5
BIG FAT LAD

Såg Sebastian Larsson med familj på serveringen vid en gammal fin lantgård ute i semester-Sverige för cirka tre veckor sedan. Misstänkte att han var skadad då han ju borde kört med laget annars. Ja, han är usel så lite synd.

Förövrigt så har vi inte vunnit en seriematch sedan 16 april. Det börjar bli dags.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

BFL/

Off the record så känner jag inget speciellt för Örebro SK så du vet :-)

0
Erik

Sunderland har ju typ halva laget skadat. Räkna med att torsk bara för det..

5
BIG FAT LAD

Gibbo_UK> Ok, då ber jag mina grabbar att radera bilden på dig som jag skickade ut….;-)

0
mndl82
5
BIG FAT LAD

haha övertaggad?

0
mndl82

Boro är i nuläget favoriter hos de stora spelbolagen!!!

5
BIG FAT LAD

Gameday...lyssnar redan på BBC Tees...det är ett program om hur man sköter trädgårn bäst....

5
BIG FAT LAD

....ser att boozeboy är inne och smygändrar tipset inför i eftermiddag...mmm....

1
boozeboy

Jag ville ha 0-1! Har dock inte bestämt mig än...

5
BIG FAT LAD

haha..

5
BIG FAT LAD

Nu ska dom börja snacka fotboll på radion i alla fall, skönt att slippa snacket om hur man blir av med spindlar på sina krusbärsbuskar...

5
BIG FAT LAD

Dom kör klassiska referat från Sunderland-Boro genom åren!

www.bbc.co.uk/radio/player/bbc_tees

Fyfan mål från Viduka, Hassselbaink bla....gåshud här nu.

1
boozeboy

Någon som har koll på ifall Ayala är redo idag?

5
BIG FAT LAD

Oj, Adomah petad. Bra.
Bagarn i mitten igen och Ayala på bänken.
Valdez inte med heller...får se vad den här Guzman kan göra då.

0
Erik

Oj, oväntad elva!

Guzan; Nsue, Barragán, Gibson, Friend; Forshaw, Clayton; Stuani, Gaston, Downing; Negredo

5
BIG FAT LAD

Fick precis reda på att Downing kommer hänga idag!

0
Erik

Rhodes inte med på bänken ens. Påväg ut?

5
BIG FAT LAD

Hoppsan! Iofs har Karanka aldrig älskat honom, för att uttrycka mig milt, men att inte ge killen chansen i några PL-matcher tycker jag faktiskt är riktigt vidrigt. Men.....om vi har en av de spelare på gång som Pep vill ha bort från City så kanske det får bli så här...

0
Erik

Ja, det känns jävligt drygt om så är fallet. Rhodes var ju svinbra på försäsongen, frågan är varför han fick så stort förtroende där OM det är så att Karanka vill ha bort honom. Vill gärna se hur bra han håller i PL.

0
mndl82

varför målvakt byte? skadad?

5
BIG FAT LAD

Ödesmättad musik...haha

5
BIG FAT LAD

Valdes har en sträckning.

5
BIG FAT LAD

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

0
Erik

JÄVLAR vilket skott Stuani!

0
Saintan

Yeeeeea!
O jag som tänkte kritisera bytet (Stuani mot Adomah).
In Karanka we trust!
Årets snyggaste!

5
BIG FAT LAD

Nu får det inte bli som förra veckan bara utan vi måste få in en tvåa också!!

1
Andrealdo

Wow, vilken drömträff av Stuani. Blås av matchen nu!

5
BIG FAT LAD

Haha Gaston verkar sugen med....

5
BIG FAT LAD

Friend får fan steppa upp där nu....

0
mndl82

man får nypa sig i armen när man ser Stuanis skott....


Friend ligger under mot Januzia, måste ha backup

0
Saintan

Hmpf.. Onödig clayton

0
Saintan

Mycket Januzaj nu.
Var inte han på väg till boro också ett tag?

5
BIG FAT LAD

Fan Oshea skadad...

5
BIG FAT LAD

Skönt anfall....haha

5
BIG FAT LAD

WOOOOOOOOOOOOOOO FY FAAAAAAAAAAAAAAAAAAA VA SNYGGT

0
grahnen

Heeeeelvete vilket bra anfall. Forshaw!! Negredo! Missade första målet. Är på Spa med frugan. Hann titta några min nu och fick se 2-0:an. Nu går jag och sätter mig i en bubbelpool och känner mig lite lugn inför andra halvlek :) UTB!

Såg reprisen på Stuanis första, wow..

1
Andrealdo

Har vi redan gjort PL-säsongens två snyggaste mål? Man verkligen njuter just nu. Men Sunderland kan väl knappast vara lika kassa i andra halvlek?

1
Andrealdo

Har tippat 0-2 också. Så vore grymt kul att få börja säsongen med två rätt tippade matcher :-)

Kul för Forshaw att få visa upp sitt kunnande på 2-0-målet. Men väntar med att hylla spelare tills matchen är slut.

5
BIG FAT LAD

Trodde inte Forshaw hade den tittfinten i sig....måtte detta ge honom ännu mer självförtroende.

0
Erik

Om Stuani gör hattrick byter jag nick.

5
BIG FAT LAD

Haha ser fram emot det.

2
Gazza

Hur ser det ut? Kan endast följa matchen sporadiskt på Twitter.

5
BIG FAT LAD

Ser lite jobbigt ut. Sunderland ligger på nu, men det bör blåsa över snart för dem är pissdåliga. Guzan gjorde en kanonräddning precis iofs. Vi är farliga i kontringen. Adomah in för Ramirez.

0
Saintan

Mm...
Nu är det svettigt.
Skulle behöva en time-out (borde införas).

5
BIG FAT LAD

Crossbolls-VM...

5
BIG FAT LAD

Vi har ju time-out i Sverige på försök...bengalbränning...

0
Saintan

Hahaha!

5
BIG FAT LAD

FAN!!!!

5
BIG FAT LAD

Får inte tappa en ledning den här helgen med...

1
boozeboy

Moyes är inte snygg.
Nu e det jobbigt, guzan e inte stabil

0
Saintan

Nu får dom skärpa sig.

0
Saintan

Håll i bollfan lite.

5
BIG FAT LAD

Adomah.......jeeez

1
boozeboy

Varför bytar vi inte nu

1
boozeboy

Ayala får in o stänga det nu

5
BIG FAT LAD

Hehe Ayala in...bra där boozeboy.

5
BIG FAT LAD

Har Clayton någonsin träffat mål...alltså det är en helt ärlig fråga?

5
BIG FAT LAD

KRIGA!!!!!!!

5
BIG FAT LAD

SWEEEEET

1
boozeboy

Gött 3 pinnar!

1
boozeboy

Ångrar lite man ändra tipset igen:)

5
BIG FAT LAD

hahaha tack boozeboy

2
YakuBoro

Gött!!

0
Erik

Clayton kom inte upp i nivå idag. Tyckte Forshaw var mycket bättre. Grymt med tre poäng!

5
BIG FAT LAD

Clayton visade kulor idag: pbs.twimg.com/media/CqZCmvrWIAAwD5L.jpg

0
BoroDubai

Bra första halvlek sämre andra. Men 3 poäng:)

Stuanis mål var gryms särskilt första bara pang! Andra fin passning av Forshaw och kallt av Negredo. Annars tyckte jag vi såg trötta ut i andra och hade nog viljat ta in nugent med 30 kvar med. Negredo såg trött ut. Också behöver ytter alternativet då Adomah såg svag ut.

Forshaw, Barragan, negredo, downing, Gibson stabilast idag.

Får vila en del mot Fulham och sen 3 nya poäng mot WBA!

5
BIG FAT LAD

Vafan trodde bilden var manipulerad, men nu ber Stuani om ursäkt?....: twitter.com/cristhianstuani

Det där är lite väl galet, tycker jag faktiskt från Clayton isf. Spelar vi i Premier League-finrummet eller sätter vi upp en Stefan & Krister-föreställning? Vad är det för nivå på skämten, asså haha, vilken dåre/förebild!

Clayton höll ju även innan matchen på att attackera nån person med nån sån där ammoniak-luktpryl innan de sprang ut på plan. Det är väl bara att konstatera att Adam visar tecken på att inte vara i balans, han märker att han inte riktigt hänger med på planen och så reagerar han med de här clown-påhitten.

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Claytons kulor är väl inget att hänga upp sig på. Jag tar med mig Dimis min. Den säger mer än tusen ord som kineserna brukar säga, tror jag, kan inte kantonesiska.

1
Andrealdo

Ja, Dimis min. Stackarn. Här har han varit hjälte säsong efter säsong och så blir invärvade Valdes skadad. Då väljer Karanka att skicka in Guzan som misslyckats i 10 år med att visa att han är en PL-målvakt. Gjorde visserligen en jätteräddning igår, men släppte flera billiga returer.

Det roligaste igår var nog att doldisarna Barragan och Forshaw var bäst på plan. Barragan verkar vara ett kap och verkar vara minst lika bra i mitten som till höger. Forshaw verkar vara den av våra mittfältare som bäst klarar tempot i PL.

0
UpTheBoro

Ja, alltså Forshaw... När jag kollade på honom mot Sunderland påminde det mig om ett citat från Henrik Larson som jag läste för många år sedan, som uppenbarligen har fastnat hos mig sen dess.
När han fick frågor angående sin tid i Barcelona. Han ombads beskriva Xavi och Iniesta, vad som gör dem så enastående helt enkelt och han svarade att "det är som att de inte har några höfter.".

Exakt så kändes det med Forshaw i söndags. Som att han bara kunde rotera och springa bakåt eller vilket håll han ville.
Om ett par veckor sitter en väl här och hatar den jäveln såklart...


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva