West Ham - Middlesbrough - Premier League - 2016-10-01 16:00

0
grahnen

Lika bra att dra igång tråden nu. Två jävligt viktiga matcher framför oss nu. West Ham i ännu sämre form än oss, fyra raka ligaförluster och 16 insläppta mål på dem om jag minns rätt. Borde ha chans om dem nu inte går och vänder på sin misär nu. Sedan Watford hemma. Måste få med oss poäng, minst 4 vore skönt! För efter dem väntar en svintuff period. På de fem kommande matcherna där har vi: Arsenal, Chelsea, Man City, Leicester (och Bournemouth).

Men en match i taget. Måste kunna utnyttja West Hams katastrofala defensiv!

0
Mendieta Fan

Visst måste vi utnyttja West Hams tunga form. Pessimisten i en säger ju dock att det typiskt nog vänder för dem mot just oss.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Problemet med att kunna utnyttja West Hams formsvaga backlinje är att vi kör med endast en anfallare på topp som dessutom står med ryggen mot målet i 80 minuter. När han väl får in en kille bredvid sig så ligger vi under.

Vi har vunnit en match på de senaste elva med det här systemet och de här "fantastiskt smarta sommarvärvningarna". När ska folk fatta? Vi kommer stå på två vinster den 1 december och då mina herrar kommer det blåsa upp till en storm som vi inte sett på några år nu.

0
Mendieta Fan

"Det här systemet" har vi lirat ett bra tag nu och det har ändå skördat framgångar i form av kval till PL och PL avancemang. Så att avskriva det som en katastrof känns lite konstigt.

Men visst måste vi få igång offensiven men även sluta läcka enkla mål bakåt. Skulle inte ha något emot att starta med Rhodes och kanske även Traore som rörde om en del senast.

Angående sommarvärvningarna så har väl de flesta motsvarat iaf mina förväntningar. Har inte haft några skyhöga förhoppningar då det inte varit några superdyra prestigeköp. Negredo har producerat en del poäng men deltar för lite i spelet och känns väl svagast där. Valdes finns det också mer att önska av. De Roon ungefär som förväntat ( ja han kostade mest men är ändå mest en kämpe ) , Barragan en riktigt stabil spelare ( mest positiva överraskningen ), Fischer har inte kommit in i det än men kan behöva lite tid. Övriga är väl skadade eller på väg tillbaka. Den största besvikelsen hittills har dock varit Ramirez som frånsett de två första matcherna kört fast rejält. Han är glänsande när det flyter på men man förstår också varför han haft problem i PL, kör han fast brukar matchen oftast vara körd för hans del. För mycket självförtroendespelare.

Sen är det väl en helt annan diskussion i sig om vad vi borde ha värvat. Kan sakna någon mer spelare av klass med PL rutin men annars fick vi väl in ungefär in vad man kunde förvänta sig, vi är ändå nykomlingar. _Och av dem är vi väl dem som "satsat" mest. Burnley verkar ju tyvärr dock redan få ut mer av sina "dyrare" köp i form av främst Defour och Hendricks.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Då var man installerad på hotell nära London Stadium inför West Ham på lördag. Vilodag idag. Får kolla EL på tv istället för att hålla ner abstinensen.
Boro-Spurs, Boro-Villa U23, Hartlepool-Luton, Coventry-AFC Wimbledon är avklarade.

Imorrn blir det resa till Motspur Park och ny U23 match mot Fulham.

Satt ihop med (förutom Gordon Cox på pressläktaren) även Dave Parnaby och nya talangscouten Thiago Cruz. Träffar dom imorrn igen så från och med nu är det undertecknad som sköter scoutingen.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Underbar resa där, Gibbo UK!

Kollar in Thiago Cruz insta. Mycket bira, vin, mat, pooler och möten med grymma spelare över hela världen. Ännu en av Boros superscoutar med superkontakter förmodligen och han kommer säkert, i likhet med redan befintliga Victor Orta och Gaby Ruiz, att mata oss med kvalitetslirare i parti och minut. Men som sagt, för att få in superspelare som De Roon, De Pena och De Sart så måste man ha folk som har känningar hos dem BIGGA klubbarna: www.instagram.com/thiagocruz81/

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Bra BFL! Ska ta upp det med honom i em ;-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Perfekt, inte en dag för sent att Vikings får lite inflytande över den här klubben!

0
mndl82

Två formsvaga lag, förlust idag och en mindre kris startar nog tyvärr, vi har än så länge endast mött ett bra lag (Tottenham) så i mina ögon är fem poäng i nuläget en missberäkning i den högre skolan! Vi har mött Sunderland och Stoke och det borde varit sex poäng. Vi skulle haft minst 2-3 pinnar mot Palace, Everton och WBA. Så 8-9 poäng i nuläget hade varit en ok start. Sen väntar matcherna mot City, Chelsea, Arsenal och Liverpool och där har vi tyvärr inte mycket å hämta!

United kräver jag tre pinnar mot annars eldar jag upp hela min Borosamling av tröjor halsdukar träningsoveraller mm mm!

Så piska svinen idag så slipper trojkan starta!@

2
Gazza

Rhodes från start och Negredo på bänken. Den va lite oväntad.

0
Erik

Jordan FUCKING Rhodes! Riktigt oväntad elva. Gastón petad också. Fischer in. Spännande.

2
Gazza

Någon stream?

0
UpTheBoro

RHODES!!

0
grahnen

Trodde med all säkerhet att vi skulle åka på en i röva där, räddade av ribban och lite till efter... fyfan va pissigt om vi fått med oss 0-1 in i halvtid där. Nya tag i andra. Vill se Traore igen, ta för sig som han gjorde i hans senaste inhopp. Trodde han skulle få starta efter det... KOM IGEN!

0
UpTheBoro

Fischer känns på samma sätt som Gaston psykiskt... klen. Jobbigt att ha två sådana spelare som alternativ på den positionen. Jag skulle vilja se Downing som Off.mitt/innermitt i fortsättning för att få in en proper bollspelare centralt + att det öppnar för någon som gör några fler knop på kanten. T.ex. Adama eller Fischer för den delen.

För säga vad en vill om Forshaw/De Roon men några passningsfötter att tala om besitter de inte.

2
Gazza

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Stuaniiiiiiiiii

1
boozeboy

Götte!

2
Gazza

Faaaan, varför!!!!!!

1
boozeboy

Så uppsnurrat försvaret blev... Ajaj

2
Gazza

Minst sagt. Rundningsmärken allihop.

0
Saintan

Snyggt mål av Payet, skitdåligt av försvaret.
Ser lite lamt ut emellanåt, nervöst.
Kom igen nu, ett mål till och kriga! I år är varenda poäng livsviktig.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Hoppas att pinne kan stoppa rötan iaf.

Tillbaka säkert på hotellet. Ganska kaosartat utanför arenan. Polisen släppte ut oss Borofans först. Har jag aldrig sett förut. Alla stannade ju givetvis kvar och väntade på Hammersfansen som hade brutit igenom poliskedjan. Sen var vi helt plötsligt tillbaka till Engelsk sena 70- och tidig 80-tals kravaller igen.

West Ham hemma ska du åka på BFL ;-)

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Matchen: Bra och kul att Rhodes fick starta, tycker jag. Ajaxbänkvärmaren Fischer fick även han chansen, men tog den inte, not oväntat. De Roon stampade omkring som vanligt i sina enorma clownskor…fan skämskudde när han blir helt bortvänd i första halvlek som slutar med målchans för West Ham och deras jävla mål är ju helt sinnessjukt, De Roon-mongot även där som inte hinner med, ständigt steget efter. Verkar även som Ramirez har gått in i en¨enorm formsvacka tyvärr, får i alla fall inte ut mycket vettigt. Noterade att Ayala bänkas igen och det känns nästan som om managern tagit in Chambers-medelmåttan bara för att kunna sätt Daniel på bänken.

Nu det jobbiga: Asså, vi behöver poäng! Vi har nu mött jumbolagen och andra som ligger där nere och sex pinnar är för lite. Karankadåren måste gå för det hårdare på slutet när vi möter ett så svagt lag som idag, vafan sätter han inte in Traore för, han hade skapat ett helvete på slutet mot det försvaret.

Vi vinner som sagt inte längre, vi har alltså en vinst på våra 12 senaste och när vi nu efter landskampsupphållet möter Watford hemma så har vi alltså vunnit en match på exakt sex månader! Jag fattar inte varför det bara är jag som verkar ha fullständig panik kring detta faktum. Det är nu 31 matcher kvar att spela. Vi har en seger och behöver, som tidigare sluttabeller visat, ha 10 vinster för att hänga kvar. Detta innebär alltså att vi från och med nu måste vinna ungefär var tredje match - och då har vi inte mött någon av de stora lagen ännu!

Sanningen är att vi trodde våra duktiga Championshipspelare skulle hålla i högsta ligan – med det var fel! Vi trodde även att våra nyförvärv skulle var duktiga - men det var fel det med! Något måste ändras annars kommer det här gå käpprätt och det väldigt snart. Vi fick till och med århundradets skönaste fixture list av FA så vi skulle kunna komma in i det här lugnt och skönt och få våra poäng innan giganterna kommer på rad från slutet av oktober.

Eftespelet: Gibbo_UK, hur lyckas du alltid hamna mitt upp i allt kaos haha? Efter dagens händelser så börjar jag även undra om det inte är lättare att få till en fight utanför en Premier League-arena än åka långt åt helvete in i en urskog mitt i Sverige för att boxas!

Efterspelet 2: Jag har en liten uppdatering i huligantråden också för den som är intresserad, fattar om en del tycker jag är helt dum i huvudet som håller den tråden levande, men det är okej haha.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Ja skogarna i Värmland är inget för mig ;-)

Jag passerade precis vid bussarna när knivskärningen hände. Uppfattade inte då att han blev knivskuren. Han klarade sig dock bra. Knockade ju ett par efter att ha blivit knivskuren. Han heter förresten Jordan, är boxare och satt på bänken framför mig ;-) Har som sagt förmågan att hamna mitt i alla händelser. Såg ju tidigt att jag satt mitt ibland några värstingar och att de snabbt som ögat samlade ihop sig utanför innan slutsignalen ljöd.

Bor ju på ett hotell i Stratford så efter matchen fick man lugnt och sansat gå ihop med Hammersfansen.

Nu kommer ett välbehövligt landskampsuppehåll. Hur många gånger har vi inte sagt det förut?


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva