Middlesbrough FC - Watford, söndag 16/10 kl. 14.30

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Här har vi en rubrik att stirra på under landskampsuppehållet.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

...och det går även bra för admin att rätta till så att Boro står som hemmalag i spelschemat...

2
YakuBoro

Sicken miss...
Det är fixat och alla som har tippat behöver rätta till sina tips om de inte redan tänkte att boro var hemma...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Saknar förövrigt Vikings East Sides mytomspunna fredagssamlingar på Wirströms. Det enda positiva med Championship.

0
mndl82

Jävlar va viktig denna matchen är, förlust och vi ät rejölt insyltade i botten, vi har många tuffa matcher efter detta, måste ha 9 poäng efter dagens drabbning!

1
boozeboy

Äntligen match igen, känns som det varit säsongsuppehåll...
Watford är Kluriga, hoppas vi kan kriga till oss en eller flera p.!

0
grahnen

Måstematch som sagt, det är en oerhört jobbig 1,5 månad framför oss efter denna match. Ingen bra känsla jag går in med idag... Ge mig en bra start på matchen så jag blir lugnare, tack! Hade hoppats få se Traore från start snart. Vill se mer av honom. Hoppas han får lite speltid senare.

Valdes: Friend, Chambers, Gibson, Barragan: de Roon, Forshaw, Downing, Ramirez, Stuani: Negredo

1
boozeboy

Domarn håller på att blåsa i sönder matchen. Vi spelar inte bra, tur watford spelar ännu sämre

0
grahnen

Det gör fan ont att se den här skiten. Tar vi inte en poäng eller mirakulöst tre poäng idag så kommer vi ligga på sist eller näst sist i slutet av November. Redan nu är vi bara målskillnad ifrån nedflyttning.

0
grahnen

Alltså domaren idag.... han gör inte sitt livs match. Lägger inte en eventuell förlust på honom men har ha ta mig fan varit genomusel idag, precis som oss. Åt båda håll....

2
YakuBoro

Det såg inte så bra ut idag...

2
Gazza

Nu börjar jag bli riktigt orolig.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Handlingsförlamat! Ni som gillar De Roon får försöka att övertyga mig. Så fort vi släpper in 0-1 så måste vi gå över på två forwards direkt. Barragan hängde inte med alls och var en fara hela tiden. Det bytet borde ha kommit tidigare.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Så, då har även jag sett skiten. Nu har vi alltså mött pisslagen och det är dags för dem stora kanonerna. Nu kommer det börja gå undan på riktigt. Vill ändå tacka FA för att vi fick möjligheten till en mjukstart.

I övrigt har jag sagt det jag vill ha sagt i de sex senaste matchtrådarna. Orkar inte upprepa mig mer.

Kan sammanfatta ändå, det behövs två saker nu:
1. En riktig PL-tränare, ja en ny röst.
2. Gibson måste vara beredd på att öppna plånboken rejält, vi behöver rensa ut det mesta, faktiskt.

Asså allt känns 2009 all over again. Så jävla uselt. Mittfältet med skämtspelaren De Roon och den där lille Forshaw-krabbaten som springer omkring utan att få ett skit gjort....

Lediga?:
Mancini
Hiddink
Schuster
Villas-Boas
Hodgson
Pearson

1
Andrealdo

Och nu har även jag sett skiten. Vi skapar alltså inte en målchans på 97 minuter mot ett av PL:s sämsta försvar.

Det är mycket som oroar. Dimi hade aldrig släppt in det där målet. Valdes måste ha gjort sitt nu. Alldeles för kort och för osäker i straffområdet. Barragan hade problem med farten. Låter oroande inför de tuffa matcherna som väntar. Kanske Chambers till höger?

Mer som oroar. Hela mittfältet. De Roon var osynlig och hängde inte med i tempot och spelade bara i sidled. Forshaw försöker och är bra med bollen. Men det är ändå Forshaw. Ingen PL-stjärna. Downing söker sig inåt i plan hela tiden och Stuani är ingen renodlad ytter. Så vi var ju helt utan fart i anfallen fram till att Traoré kom in. Han bara måste starta i nästa match.

Oroar gör även Negredo. Tung och långsam och bara ett mål (som borde dömts bort) på hela säsongen. Lika bra att starta med Rhodes i nästa match.

Få ljusglimtar med matchen: Friend gjorde det helt okej. Han visar nu ändå att han håller i PL. Traorés inhopp. Gaston Ramirez var hetare idag, även om han gnällde lite väl mycket på allt och alla.

Men det som kanske oroar mest är stämningen i laget. Var är glädjen? Spelarna verkade fyllda av ångest, känns inte bra inför fortsättningen.

Det enda som lugnar en aning är att det i år verkar finnas tre andra lag som är lika dåliga, Sunderland, Burnley och Hull...

0
Mendieta Fan

Fy fasen vad dåligt det var igår... Sorgligt att titta på. Vi är helt håglösa och skapar ingenting mot ett Watford som även de såg riktigt usla ut.

Förstår inte hur Karanka tänker med att vänta till 90:e innan han byter in Rhodes istället för De Roon. De Roon och Forshaw sprang i princip på varandra och transporterade bollen ett par meter i sidled. Defensivt fanns det ingen större fara att tänka på där så han borde offrat en innermittfältare mycket tidigare. Negredo, Stuani och Ramirez får inte mycket uträttat, Gaston i så fall som försökte men jag stör mig något fruktansvärt på att alla tre kastar sig i straffområdet när de får någon som håller i dem lite. Hade de fortsatt spela hade det varit ett bra läge för skott eller en passning in framför mål som kunde resulterat. Istället ger de upp bollen för att kasta sig och skrika på domaren.
Rhodes hann inte göra ett skit, Traore var inte rätt gubbe för denna matchen enligt mig. Watford för kompakta när de låg så lågt och man förstår varför han ogärna slår en passning, oftast tveksam kvalité på leveransen från honom. Känns som han passar bättre när det finns ytor bakom backlinjen.

Karanka får tänka om lite med vilka som startar och hur vi ska göra för att hota mer framåt. Watford fick oss dit de ville, boll ut på kant och inlägg ( ofta av taskig kvalité ) som de kunde rensa.

Och inställningen / stämningen verkar som någon säger inte bra. Det är för lite hjärta och go , någon som verkligen visar att vi måste sätta fart och springa för att något ska ske. Det är bara Friend som tar den rollen och driver på.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Av de managers som BFL räknar upp så är det nog bara Pearson som hamnar i kategorin med de "hänga kvar i PL" kvaliteterna som behövs. Enlig mig alltså. Karanka verkar vara för stolt, handlingsförlamad och tjurskallig. "Dessa 11 har jag tagit ut till match och de kör jag med så länge som möjligt".
För övrigt så kan jag ju informera om att det stående skämtet i Middlesbrough (inom klubben också) är att så fort det dyker upp nåt nytt namn, produkt eller vad som helst så blir första frågan: Spanish? Lite av det har England att jobba med. Alldeles för många mediokra spelare köps in från ett annat land och helst därifrån nye ägaren/managern kommer. Tänk på alla U spelare som inte får matchtid. Vill man ha världens bästa liga så blir det på bekostnad av landslaget som inte räcker ända fram. Engelska målvakter och managers är väl typexempel på detta.

Gino Pozzo köpte Watford. Mazzari blev manager och nog fasen var medicalteamet som sprang i igår Italienare med italiensk logga på "ajaj-väskan".

Vi har först Karanka och ett gäng spansktalande spelare. Sen har vi Carlos Cachada. Han är minsann Fitness Assistant. Plötsligt så dök också Juanjo Vila upp. Senior Analyst and Assistant Coach fattades visst. Som grädde på moset har vi Guillermo Alonso Salinas för vi behövde ju också en Assistant Analyst. Ja-sägare allihop enligt mig. Steve Agnew finns ju kvar. Han är ju ve och fasa engelsman men är om några dagar i Aston Villa, var så säkra på det ;-)


Gibson har nu ett dilemma. Hur länge ska Karanka få hålla på? Jag är inte för att managerbyte redan nu men jag tror att det blir svårt att ändra på Karankas inställning. Han må ha tagit oss till PL men att bli kvar där är svårare ändå. Känns nästan som om truppen är sämre denna säsong än förra.

Egentligen är jag inte orolig för de kommande svåra matcherna. Vi har nu kämpat i 7 år för att komma tillbaka och då är det ju sådan matcher man vill ha. Inget att förlora där.


....

Sam Allardyce
Harry Redknapp
Stuart Pearce

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Lars Lagerbäck
Egil Olsen, aka "Drillo"
Diego Armando Maradona

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Lagerbäck vore mumma....

0
Mendieta Fan

Tycker kanske Karanka borde få mer tid men visst börjar man ana och tröttna på tendensen. Jag har försvarat honom många gånger och tycker han gjort ett bra jobb men han känns envis plus att han verkar ha problem med att styra upp offensiven. Det hänger inte bara på formationen utan hur man bygger uppspel, rörelsen osv. Hela läktaren skrek förmodligen efter Rhodes tidigare igår men då ska han göra en poäng av att visa vem som bestämmer och väntar för länge. Han är bra på att sätta en defensiv men gör man inga mål torskar man.

Att det blir mycket spanskt har jag viss förståelse i form av kommunikation och lagsammanhållning men visst har det gått lite väl långt här med. Tråkigt om vi tappar Agnew med.

Som sagt tycker jag inte att det är dags för managerbyte och många av namnen ovan är inget som tilltalar mig. Sam Allardyce, Harry Redknapp, Nigel Pearson osv känns inte spännande alls. Då kan vi lika gärna ta tillbaka Tony Mowbray, han är ju ledig nu. ;)

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Mogga skulle jag inte ha nåt emot men han kan inte ordna upp detta tror jag. Jag träffade honom efter matchen Coventry-AFC Wimbledon (2-2) och jag var antagligen den förste som visste att han skulle sluta dagen efter :-) Avdelning värdelöst vetande.

Jag väntar fortfarande på att få se Nugent/Rhodes på topp en hel match. Negredo har jag svårt för. För slö, är här för pengar bara.

1
Andrealdo

Värvningen av Negredo kändes fel från början. Han sa i en intervju i somras att han hellre ville bo i Sevilla för att vara nära sina barn än att sticka till England eller Kina. www.hitc.com/en-gb/2016/07/09/report-alvaro-negredo-rejects-chance-to-reunite-with-valdes-at-m/

Men sen lyckades väl Karanka övertala honom. Och Gibsons erbjudande på 5 miljoner kr i månaden lockade väl också.

Nu sitter han i nordöstra England och längtar efter värmen i Sevilla och han vet om att gör han en dålig säsong i Boro sjunker värdet så mycket att Sevilla har råd att värva honom från Valencia nästa sommar. Så håller helt med Gibbo, in med Rhodes och Nugent. Och kanske båda samtidigt i 4-4-2 och våga kör Ramirez centralt på mittfältet så det händer något konstruktivt där istället för att ha två sidledare där.

Man saknar Leadbitter just nu. Hans kämparglöd skulle behövas. Surt att han är borta till jul.

1
boozeboy

Vi kommer skrälla när ni minst anar det. Dock behövs nog clayton innan dess:)
Förutspår därför en skräll de kommande 3-4matcherna
Jag känner mig hur lugn som helst, vi är fortfarande inget lag som kan föra matcher..
Utfb!

0
UpTheBoro

Alltså, en sak som jag ändå tycker känns betryggande när jag djupstuderar tabellen är att vi är 1) relativt svåra att göra mål på (11 insläppta, vilket placerar oss på en passande 11:e plats i den tabellen) och framförallt 2) har en rätt bra målskillnad, tredje bäst på undre halvan.

Det är sådant som i förlängning brukar ge utdelning i poäng i förlängning. Men det återstår väl att se de närmaste veckorna hur mycket det beror på det hittills froma motståndet och därmed hur mycket sanning det ligger i de siffrorna.

Men tanke på vilken baggis det var för Barragán att hålla ordning på sin kant i söndags tänker jag att Sanchez, Iwobi, Özil, Walcott etc. inte lär vålla några större bekymmer. Han hade great success (förlåt. men; går aldrig ur tiden) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

{Att vi efter Burnley och Sunderland gjort minst antal mål tillsammans med Stoke tycker jag vi kan förbise i ett sådant här försök att gripa efter halmstrån långt åt helvete från ljuset i tunneln (ska tränarspanjoren någonsin ens testa att överge sitt passningstriangel-anpassade spelsystem, för stunden helt utan en jävla spelare (möjligtvis stewie undantagen) som kan passa på den här nivån?). }


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva