Det börjar mullra i Teesside

5
BIG FAT LAD

Mm, intressanta händelser efter matchen igår. Kom alltså fram att Karanka fick kännu ett damp-anfall i torsdags och lämnade laget. Anledningen ska ha varit bråk kring att även Ramirez fått nog och nu vill lämna.

Sjukt också med den smått famösa presskonferensen. Trots 30.000 på läktaren och fantastisk stämning i denna hatmatch mot West Ham (efter bråken där i höstas) så går han ut ut och snackar skit om våra fans. Problemet är att det inte var första gången utan vi har att göra med en klassisk återfallsförbrytare inom det största ”no-no”-område som finns inom fotbollen – att kritisera sina egna fans. Hela psykbrytet går att se här, ja han ser ju inte helt friskt ut här heller.: www.youtube.com/watch?v=Ev_ouXan794

När man läser på diverse forum så är känslan att det snart börjar bli dags. Det är helt enkelt för mycket bråk med spelare och fans hela jävla tiden och det är aldrig – aldrig någonsin – han eget fel. Det där han sa om att det var publikens fel att vi körde långbollar på slutet och att vi aldrig kommer ha det spelet – när stora delar av vårt spel handlar om att skicka upp den på Negredo plus att han själv bytte in två långa killar igår för att skicka in bollen på i slutet – helt sinnessjukt! Och hur många är sugna att gå på nästa hemmamatch exempelvis när man precis fått en massa skit av managern? Blir det 10.000 på vår FA-Cupmatch på lördag?

Vet självfallet inte hur Gibson tänker, men att han får ständiga rapporter om vad spelarna tycker av systersonen tar jag för givet. Karanka kanske känner vart vindarna blåser och vill bråka sig ut? Känns ju som han är ovän med halva laget och det är naturligtvis ohållbart i längden.

Rykten om nya tränare har redan tagit fart. Det senaste jag läste på COB var bröderna Neville pga att en av dem kan spanska.

Jag vill som bekant ha Pearson som jag tror kan krama ur laget de 17 poäng som behövs på återstående 16 matcher (tror som tur är inte det behövs 40 pinnar i år då de tre sista lagen är uslare än någonsin).

5
BIG FAT LAD

"Last night, insiders at the Riverside Stadium revealed that Middlesbrough boss Aitor Karanka was in danger of being sacked by the club. The reports come on the back of last week's news that Aitor Karanka has lost the dressing room. 'Last week, he and Antonio Barragan got into a huge row over the team's negative tactics', revealed one source. 'Yesterday, the board had to intervene and prevent him from placing Barragan on the transfer list.' 'Things are crazy at the moment, as it looks as though the club is getting ready to end its relationship with Aitor Karanka".

5
BIG FAT LAD

Kaoset fortsätter. Ramirez vill ju bort eftersom han hatar Karanka. Nu sägs det att Gaston fabricerat ihop en otrohetsaffär i sociala med sin flickvän så han kan skylla på "personliga skäl" när han drar. Ranieris Leicester sägs rycka i honom.

5
BIG FAT LAD

WÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅOH!!!!!!!!

Nu börjar tom fotbollsankaret Richard Keys twittra om att något är på gång.....twitter.com/richardajkeys

5
BIG FAT LAD

Pff...MFC hittar på att han bett om ursäkt och spiller det till pressen för att lugna alla - när alla vet att den vidriga ****** aldrig skulle be om ursäkt: www.telegraph.co.uk/football/2017/01/23/middlesbrough-manager-aitor-karanka-sorry-criticising-supporters/?WT.mc_id=tmg_share_tw#

0
johan7

Från Lurker på Oneboro, som brukar ha koll;

"But nothing happened, the only speculation came from fans and Richard Keys."

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Ingen rök utan eld!

Det kan gå snabbt......

www.thesackrace.com/next-premier-league-manager-to-leave

0
UpTheBoro

Jag trodde inte riktigt att det här skulle hända, men jag tänker fan dra en lans för Karanka, Aitor här och nu alltså.
Blir imponerad att han efter alla omständigheter är rakryggad genom Accrington-presskonferensen. Det hade varit en jävligt lätt utväg för honom att be om ursäkt för det han sa om fansen och han hade kunnat mena på att det sades i stridens hetta och blablabla, men istället förstärker han sin ståndpunkt och motiverar samt redogör för vad han syftade på. Det finns något humant i att han som individ är besviken på Gastón, som klubben kämpade som fan för att lösa. Och det finns något tryggt i hans sätt att säga att han som professional måste göra allt han kan för att få ut max av honom, truppen i fortsättningen och att ingen är större än den här klubben.
Det får mig att tro på att han har är mer insiktsfull än vad man stundtals luras att tänka om sin egen roll och sitt eget värde i den här situationen. Att han har perspektiv.

Visst, det går att bilda sig uppfattningen som en del här har gjort, att saker och ting aldrig är hans fel och han har någon sorts napoleon-komplex, en megalomanisk släng. Jag håller dessutom med honom bara till vissa delar i det han säger om fansen, att det inte är de som åkte till Yeovil-borta säsongen 14-15 som skanderar "attack, attack, attack" mot West Ham och när han gör skillnad på supportrar och supportrar. Det är en subjektiv åsikt, och i min mening rätt jävla dumt att avfärda de som 6 000 extra som går på matcherna i år som, i brist på bättre uttryck, "medgångssupportrar".

Men en annan sida av mig känner ungefär som när Z rider ut och försvarar Rooney; att Karanka ändå förtjänar respekt för det fotbollstränarmässiga hantverk han har gjort för den här klubben och att han förtjänar stöttning i det här. Han är värd att föra den här säsongen i mål och sedan är det nog oavsett om vi klarar oss kvar eller ej dags för ett skifte (som kanske borde skett i somras).

Hellre en fucking tränare som man har en relation till, som har en vilja, en tydlig filosofi han tror på, som väcker känslor hos en och som bryr sig om och förstår klubben än att få in någon populistisk brittisk "Attack, attack, attack"-tomte vid tränarrodret i det här skedet

Plus att hans rakryggade presskonferens-agerande som sagt imponerar på mig, även om jag för den sakens skull inte tycker att det är opoblematiskt.

5
BIG FAT LAD

Hade helt missat att horbarnet var ute igår igen och kritiserade våra fans. Trodde det var helgens grej. Aldrig sett nåt liknanden, någonsin. En manager som ständigt kritiserar sina fans. Supportar som nästan fyller hemmaarenan varje match och skapar en atmosfär som 95% av lagen i det engelska ligasystemet bara kan drömma om. Nu hånar han vanligt folk och barnfamiljer som kanske sparat något år för att har råd att köpa säsongskort till alla när vi väl kom upp i Premier League. Heeeelt sinnessjukt. www.mirror.co.uk/sport/football/news/boro-boss-aitor-karanka-slams-9698820

Får man jubla om vi gör mål imorn? Eller ses det som sarkasm av Dåren eftersom vi gör så lite mål i vanliga fall? Ja det går ju inte att sporra spelarna till att "attackera" på slutet längre i alla fall, den ramsan är nog körd nu. Tror knappt det jag skriver är sant, men det är det.

0
Azgore

Dax att ta in en ny tränare! Han tog upp oss men håller inte längre. Kör stenhårt på sitt defensiva spel fast vi ligger under och byta in pigga spelare finns inte i hans värld. Jo i 80 minuten om ingen blivit skadad innan... Nej ', trodde verkligen och höll på Karanka men nu behövs det nytt. Kritisera fansen är att skriva sin avskedsansökan enligt mig.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva