Middlesbrough - Southampton 2 - 1

1
Gibbo_UK

Såg matchen i Sheffield. Är i London nu men åker upp till Middlesbrough imorgon. Var lugna. Ska ordna upp det här 💪

5
BIG FAT LAD

Bra Gibbo, vi behöver någon från Vikings som tar tag i detta på plats! Vad säger dina vänner där uppe? Finns det nåt rykte om att spelarna slutat spela för Carrick, exempelvis?

1
Gibbo_UK

Jag ska nog mjölka fram lite matnyttigt. NB hämtar mig på stationen i Eaglescliffe 😉

5
BIG FAT LAD

Vafan trodde SG hämtade dig med privatjetet på London City Airport?

1
Gibbo_UK

Haha. Jag brukar morsa på SG de gånger jag är här men han vågar inte prata med mig för han vet att jag säger vad jag tycker 😉 Brukar ta det via NB istället. Vi vandrade ju ihop från Hartlepool till Marske och York till Leeds så vi har haft lite kontakt men han kanske inte är mottaglig nu 😂

På väg norrut med Grand Central från Kings Cross nu. Ser fram emot en parmo.

3
Vicke2003

Fan vad kul att du ska vara på plats, Gibbo!

2
YakuBoro

Känns tryggt med en göbbe på plats. Ändrar mitt tips till seger!

1
Andrealdo

Härligt Gibbo att du är på plats! Du måste berätta allt. Vill framförallt att herr Bausor förklarar varför man betalade miljoner för en anfallare som gjort 13 mål på 93 serie C-matcher.

1
Andrealdo

Och Engel har spelat så dåligt på vänsterbacken att man nu spelar med O’Brien som vänsterback i dagens match. Han har väl aldrig spelat vänsterback tidigare?? Eller byter vi spelsystem och kör 3-5-2?

5
BIG FAT LAD

Silvera petad - tack tack tack!!!

3
Vicke2003

Krossa dem nu grabbar!!!!!!!!

3
Vicke2003

Gibbo, ta gärna någon bild innan eller efter match eller nåt sånt om du kan. Jag hade behövt några nya bilder till mina artiklar. Bildbyrån publicerar inte Middlesbrough-bilder längre.

/Tack!!

3
nucleus

Fint uppsnack. Måste ju vara starten på något positivt. Då kör vi!

1
Andrealdo

O’Brien spelar visst vänsterback.

1
Andrealdo

Vi håller på att bjuda på 0-1 där…

1
Andrealdo

0 - 1

Handlar om att säkra nytt kontrakt denna säsong.

1
Andrealdo

Rotherham och Sheffield W är givna att åka ur. Sen är det vidöppet om tredje platsen.

5
BIG FAT LAD

Shit vad vi läcker, och den här jävla Dingdong imål gör ju inga extraräddningar.

5
BIG FAT LAD

Lata, långsamma, hjärndöda O´Brien. A poor mans Adam Forshaw, helt meningslös. Bara joggar omkring och gör varken från eller till.

1
Andrealdo

Så otroligt långsamt spel

5
BIG FAT LAD

McGree missar helt öppet mål, visar hur mycket han bryr sig. Är övertygad om att han ville iväg i somras, men nekades.

1
boozeboy

Plågsamt men lider med dom

5
BIG FAT LAD

Bra skott av McGree, missade mål med 30 meter bara.

1
Andrealdo

1 - 1

Såjaaaa!!!

1
Andrealdo

Otroligt viktigt mål precis före paus. För en gång skull satte vi in lite press på motståndarna

1
Andrealdo

Hoppas inte Gibbo hade gått ut för att köpa fish and chips.

5
BIG FAT LAD

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅJA MCGREEE HAHA

5
BIG FAT LAD

Man ser hur mycket målet betyder för honom efteråt - kul att se att han brinner för klubben! Alltid gillat killen!

1
Andrealdo

Hahaha, har en kappa du kan få låna om du vill ;)

5
BIG FAT LAD

werre going up were going up

5
BIG FAT LAD

Bra där, "Himmelsblå". *phew* hehe

1
Andrealdo

Haha. Degerfors spelar sämre än Boro, så de känns redan borta.

1
Andrealdo

Isaiah Jones skjuter bredsida i famnen på målvakten vid kanonläge. Varför?? Kruta allt du kan eller passa i stället.

5
BIG FAT LAD

Och så sjukt onödigt av Hackney att ta en frispark där nere.

5
BIG FAT LAD

Titta på Hackney, alltid steget efter mot mittfältare man aldrig hört talas om.

5
BIG FAT LAD

Dags att sätta in Latte Lath istället för den här jättebebisen Coburn som inte skapat ett skit på två matcher nu. Latte Lath skapar i alla fall lägen.

3
Vicke2003

Det ösregnade i 90 minuter i Degerfors och jag glömde ta med mig en jacka, kom igen nu Boro och värm mig upp

1
Andrealdo

2 - 1

Älska billiga straffar!!!!!

5
BIG FAT LAD

JOHNNY BOY YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

5
BIG FAT LAD

fan va skönt

5
BIG FAT LAD

Vicke2003, hur gick det med skorna, höll dom ihop i regnet?

1
Andrealdo

Bra byte med Greenwood. Han kan nog springa mycket och pressa Southampton som lär ha mycket boll nu.

3
Vicke2003

Knappt, det är ett par gympadojor, men vad gör det när allting kommer kring och Boro Ledeeer!!

5
BIG FAT LAD

Såg du Greenwood förra matchen, han är klappusel.

5
BIG FAT LAD

Vicke2003 ok, skönt. :)

1
Andrealdo

I anställningsannonsen när vi söker målvakter: ”Det är en fördel om du kan vara ute och flaxa utanför straffområdet”

1
Andrealdo

Nä, såg inte förra matchen. Men okej, vi får ge Greenwood chans till revansch nu då.

5
BIG FAT LAD

Andrealdo, haha den har vart med några år den där annonsen.

3
Vicke2003

Har fått upp matchen på radion nu, kom igen 💪

1
Andrealdo

Vi kommer alltså 4 mot 1 och får med oss en hörna…

5
BIG FAT LAD

Coburn bränner friläget självfallet....

1
Andrealdo

Nära rött på Jones. Borde bli byte där nu.

5
BIG FAT LAD

Snart kommer den....kallduschen...

1
Andrealdo

Nu ändå magisk passning av Coburn.

1
Andrealdo

Stolpe och missade frilägen. Vi har haft så många chanser att säkra segern.

5
BIG FAT LAD

Greenwood spelar Jones istället för Coburn och skjuter sedan högt över i ett pissläge...

5
BIG FAT LAD

Greenwood skickar en alldeles för lång boll som går till deras målis...

5
BIG FAT LAD

....Sammy Silvera in...gaaaah!!!!!!!!!!!

1
Andrealdo

Coburn ändå hjälte vid hörnflaggan

5
BIG FAT LAD

Springer fjolligt gör han också Silvera...

1
Andrealdo

UNDERBAAAAAAAART!!!!!!

5
BIG FAT LAD

JAAAAAAAAAA

1
Andrealdo

Nu är man avis på Gibbo som är på plats

3
Vicke2003

Gött gubbar. Om vi tar två vinster till är vi uppe på 11 poäng, vilket just nu är en poäng ifrån top 6

5
BIG FAT LAD

Glöm aldrig det gamla ordspråket - en drake lyfter alltid i motvind!!! Nu kör vi!!!

5
BIG FAT LAD

Och fan va kul för GibboUK, vår man på plats! Fast är lite orolig att det kan bli en bira för mycket där ikväll. Får hoppas att en vettig vuxen person får hem honom till hotellet innan det spårar.

1
Andrealdo

Ja, men en rapport här framåt midnatt med hög alkoholhalt i kroppen ser man ju också fram emot :)

2
bud2me

Puh!

1
Gibbo_UK

Job done ✅
Full gubbe och mobil så det blir inte mycket skriva av ikväll 😊


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva