Pulis framtid

1
Andrealdo

Kommer nu rapporter att Boro har möjlighet att avsluta kontraktet med Pulis redan nu i sommar. Det optionsår som Pulis har i sitt kontrakt kan Gibson säga upp om han vill. Parterna ska träffas nu i veckan, och enligt rapporter så kommer Gibson inte vilja förlänga med Pulis utan leta efter ny tränare.

Enligt BBC-journalisten Steve Crossman kommer Gibson leta efter en holländsk tränare som har en positivare spelidé.

Blir spännande att följa vad som händer denna vecka.

5
BIG FAT LAD

...och där är dinosaurien borta. www.mfc.co.uk/news/club-statement-tony-pulis

Intressant också att Allegri lämnade Juve idag, kan väl inte vara en tillfällighet???

1
Andrealdo

Härligt! Gibson öser beröm över Pulis så att det framstår som ett genidrag av Gibson att anställa Pulis. Men mellan raderna handlar berömmet mest om att Pulis accepterat Gibsons sinande plånbok utan att klaga.

Den enda spelaren som Pulis fick att lyfta var väl Traoré. Och kanske Wing och Fry, även om de kunde fått samma utvecklingskurva med en annan tränare. Men de flesta spelarna har blivit sämre under Pulis ledning. Svårt att utvecklas med dödgrävarfotboll.

1
Andrealdo

Sex namnen som det ryktas mest om som ny tränare.

Jonathan Woodgate: Är den enda coachen som är kvar i klubben eftersom övriga nu fått lämna ihop med Pulis. Så Woodgate kommer bli tränare nästa säsong. Frågan är om det blir som förstetränare eller fortsatt assisterande. Har bra koll på juniorerna i klubben och som gammal back är hans styrka nog i den defensiva taktiken.

Nigel Pearson: Har stort Boro-hjärta och var nära att bli huvudtränare när valet i stället föll på Monk för några år sen. Har dock bara lyckats riktigt bra med Leicester, som sen blev ännu bättre efter att han lämnade.

Chris Hughton: Tog upp Brighton till Premier League och hållit kvar laget i högsta serien två år i rad, trots ganska små resurser. Men laget har spelat ganska tråkigt och klubben valde att inte förlänga kontraktet.

Danny Cowley: Gjort succé i Lincoln. Passionerad tränare som spås bli lika framgångsrik som Eddie Howe i Bournemouth. Samma rykte hade iofs Monk...Cowley har dock bara tränat i League 2 som högst.

Michael Reiziger: Den tidigare holländske landslagsbacken har gått klart sin tränarutbildning. Då Boro vill spela mer offensiv fotboll framöver så är enligt rykten blickarna riktade till Holland både vad gäller spelare och tränare.

Gabriel Batistuta: Oj, vilken bomb det skulle kunna bli. Har gått klart sin tränarutbildning och nu sugen på att börja träna ett lag. Kan ju gå precis hur som helst, men att ha Batigol som tränare skulle ju säkert locka en hel del spelare. Men har vi råd med dom då?

Här är min prioordning om jag vore Gibson:
1. Batistuta
2. Cowley
3. Reiziger
4. Pearson
5. Hughton
6. Woodgate Gärna kvar som ass

0
UpTheBoro

Av de där namnen skulle jag ta Hughton utan att blinka. Han var absolut inte tråkig när han gick upp med Newcastle och är den enda av de där namnen jag skulle känna mig säker på att komma på övre halvan med.

Alla andra är jävligt lösa kanoner.

5
BIG FAT LAD

Nu ryktas det om John Terry.

Tycker han verkar vara en sjukt oskön person, men han kan säkert sina grejer. Säkert hyffsat kontaktnät också.

5
BIG FAT LAD
1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Jag hoppas på Arca med Gary O´Neil som ass.

0
Saintan

*fniss*


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva