2022/23

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Som sagt. Nu får man försöka glömma eländet från igår, se fram emot en skön sommar och nästa säsong. Första omgången redan i slutet på juli:

www.efl.com/news/2021/november/efl-fixture-schedule-202223/


”Chris Wilder says that decisions will be made tomorrow (Monday) regarding who stay and who leaves Middlesbrough this summer.”

1
Andrealdo

Våra anfallare har verkligen blomstrat sen nyår. Varje anfallare behöver lira sju matcher för att göra ett mål. Lär väl bara vara Watmore och Coburn som är kvar nästa säsong och de lär båda bli bra inhoppare från bänken.

Sporar 2 mål på 18 matcher
Balogum 3 mål på 21 matcher
Coburn 2 mål på 14 matcher
Watmore 3 mål på 23 matcher
Connolly 2 mål på 21 matcher

1
Andrealdo

Random topic: Gibbo, jag var i Kumla häromdagen och åt lunch på Goda Rum, var trevligt ställe även om jag trodde det låg vid en sjö och sen insåg att det typ var en damm.

1
Andrealdo

Utgående kontrakt: Bamba, Peltier, Taylor, Siliki, Howson, Sporar, Balogun, Connolly.

Här vill man ju verkligen att vi förlänger med Howson som väl gjort sin bästa säsong i Boro-tröjan. Övriga är bara att låta gå. Rutinerade backar som reserver kan ju vara bra att ha, men ska vi bygga för framtiden är det bättre att ha unga spelare som reserver.

Det primärt som behövs värvas: Två nya anfallare, en vänster wingback, och en bra mittbacksreserv. Målvaktskrisen kan lösas av Zach Hemming som gjort succé i skotska andraligan på lån denna säsong. Gick ju bra med Isaiah Jones efter en säsong som gav självförtroende i den ligan :)

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Andrealdo/ Då hade du tur ändå. Goda Rum är nog det enda positiva i skithålan Kumla.

Erkänn att du tog en sväng och kollade fängelset? 😏

1
Andrealdo

Haha, var sugen på att åka förbi fängelset, men tjejen var inte lika intresserad :)

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Vi får alltid glädja oss åt det lilla. Bäst som vanligt och då ska man även tänka på miles/supporter med tanke på geografin:

twitter.com/theawayfans/status/1525194483259871233?s=20&t=2kU1qNfpAbhVRU7WLGlg8g

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

David McGoldrick, Lys Mousset och Luke Freeman släppta på fri av Sheffield Utd. Vore ju en smärre skräll om ingen av dom dök upp hos oss 😏

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Den här "Steel & Iron"-föreställningen som de ska köra på Riverside i sommar verkar inte vara någon munter tillställning. Får vibbar till när satanistpolitikerna invigde Gotthard-tunneln 2016.
www.youtube.com/watch?v=b-TKQaqml6k

1
Andrealdo

Inga nyförvärv än så länge men många rykten. Här tänkte jag betygsätta alla tänkbara nyförvärv det snackas om 1-5.

Det vi behöver är väl följande: Målvakt, mittback, vänsterback, central mittfältare och två anfallare

Karl Darlow, målvakt, Newcastle 4/5
Har visat PL-kvalitet under säsongen. Skulle hålla hög klass i Championship och är rutinerad med sina 31 år men har fortfarande ett par år kvar på toppnivå. Är enligt mig inte heller så starkt förknippad med Newcastle.

Toby Savin, målvakt, Accrington 3/5
Talangfull målvakt som haft en något ojämn säsong i League 1. Men spelar i ett lag som inte brukar prioritera defensiven. Nästan två meter lång.

Daniel Iversen, målvakt, Leicester 4/5
Den danske målvakten har gjort en bra säsong på lån hos Preston. Kan vi plocka in honom på lån för nästa säsong så blir det både en billig och bra lösning.

Cameron Carter Vickers, mittback, Tottenham 4/5
Gjorde en imponerande säsong i Celtic på lån, frågan är nu vad som blir nästa steg för 24-åringen. Är han redo för Premier League eller väljer han en toppklubb i Championship? Kan gå in i vår trebackslinje till höger.

Ross Sykes, mittback, Accrington 5/5
Har varit Accringtons bästa spelare tre säsonger i rad. 1,96 lång och hade varit en perfekt ersättare utifall Fry lämnar i sommar. Men Sykes hade varit fin att få in i klubben ändå.

Jamal Lewis, vänsterback, Newcastle 4/5
Har inte blivit nån succé i Newcastle efter att ha slagit igenom stort i Luton i League 1. Snabb wingback med bra inlägg som känns bättre än Bola.

Harry Toffolo, vänsterback, Huddersfield 5/5
Har varit topp 3 bland bästa vänsterbackar i Championship två säsonger i rad. Riktigt bra offensiv med bra inlägg och en riktigt kämpe på planen. Men lär jagas av PL-klubbar.

Kristian Pedersen, vänsterback, Birmingham 3/5
Rutinerad Championship-back som med sina 27 år borde närma sig sen peak nu. Valde att lämna Birmingham nu när kontraktet gick ut. Dock bättre defensivt än offensivt, så inte riktigt det Boro söker efter.

Ian Maatsen, vänsterback, Chelsea, 4/5
Stor talang som inte levde upp till hajpen på lån till Coventry denna säsong. Men i en bättre omgivning kan Maatsen på lån få samma fina utveckling som Isaiah Jones fick på right hand side.

Elliott Anderson, vänsterytter, Newcastle, 3/5
Haft en kanonsäsong som utlånad till Bristol R i League 2. Att kliva upp två divisioner kan bli tufft. Men 19-åringen är väldigt kreativ, frågan är dock hur en ytter passar in i Wilders lagbygge. Känns också fel att låna spelare från Newcastle.

Jean-Paul Boetius, vänsterytter, Mainz, 3/5
Har spelat ordinarie i Bundesliga flera säsonger i rad och gjort många poäng, men har börjat tappa sin startplats senaste två säsongerna och lämnar nu klubben. Är 28 år och borde fortfarande ha mycket kvar att ge men lär också ha hög lön. Lite kluven till detta rykte. Magkänslan säger nej.

Sean Longstaff, mittfältare, Newcastle, 2/5
Känns alldeles för mycket Newcastle för att kunna få spela hos oss.

Josh Stones, anfallare, Guiseley, 2/5
18-åring anfallstalang som jagas av mängder av klubbar, även i PL. Har dock bara spelat några a-lagsmatcher i sjättedivisionen men gjort bra ifrån sig i engelska ungdomslandslag. Om vi värvat honom är det ingen startspelare för nästa säsong, därmed inte så hett enligt mig.

Kabongo Tshimanga, anfallare, Chesterfield, 3/5
Har snittat ett mål per match i femtedivisionen och jagas av flera klubbar i League 2, League 1 och Championship. Steget till Boro skulle vara enormt stort, men 24-åringen har näsa för mål och ett skönt namn som klingar mål så jag är för den här värvningen om den går i lås.

Scott Twine, anfallare, MK Dons, 5/5
Har varit överlägset bästa spelaren i League 1. Släpande anfallare/offensiv mittfältare som ser ut som om han är 14 år, men spelar väldigt smart och har en grym frisparksfot. Kommer bli huggsexa bland Championship-klubbarna om hans signatur.

Rhys Healey, anfallare, Toulouse 4/5
Öst in mål i franska andraligan som tog klubben upp till högsta ligan. Var även stor målgörare i League 1 innan han stack utomlands så känns givet att han gör minst tio mål i Championship. 27 år gammal och borde peaka nu.

Lee Gregory, anfallare, Sheffield W 1/5
Haft svårt att leverera mål i Championship tidigare säsonger och bara för att han nu gjort 17 mål i League 1 förändrar inte det. Är dessutom 33 år gammal. Ofattbart rykte.

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Snyggt som alltid Andrealdo. Man ser fram emot dina sammanställningar. Håller helt med angående de med utgående kontrakt. Ryktena ska jag sätta mig mer in i. Btw är det nån som har en bra bild av Sol Brynn. Känns talangfull men det är mest en känsla.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Riktigt intressant, Andrealdo. Spontanapplåd från ett hotellrum i Mellansverige till dig.

1
Andrealdo

Tackar!

Nucleus: Att bedöma av statistik så har Sol Brynn fått okej med speltid i skotska andraligan medan ett år äldre Zach Hemming varit skotska andraligans bästa målvakt. Så Hemming är nog i vårt a-lag nästa säsong medan Brynn nog blir utlånad nästa säsong.

1
Andrealdo

Apropå unga spelare i laget så lär 20-årige Joe Gibson bli backup till Jones som höger wingback.

18-årige Calum Kavanagh som öst in mål i våra juniorlag fick chansen i League 2 på lån i våras men gjorde bara 1 mål på 12 matcher. Så där får vi vänta något år innan han kan bli aktuell för a-laget är känslan.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Tycker det var synd att vi skickade iväg Wood. Han tror jag på. De vi säljer brukar ju lyckas.

Dagens Typical Boro blir väl annars att vi får runt 200 millar för Spence, köper loss Connolly/Balogun/Sporar för hälften av den summan, hittar några Youtube-värvningar och det som blir kvar ”försvinner” nånstans.

1
Andrealdo

Tycker ändå Wood stått och stampat i många år nu. Håller inte riktigt när han får chansen. Men trodde han var äldre än 20, så kanske vi skulle gett honom ett år till.

200 miljoner för en spelare som inte är startspelare måste ju vara tidernas försäljning i vår klubbs historia. Fatta vad viktig den där kontraktsförlängning med Spence blev.

Oroande dock med anfallarna vi jagar. Dwight Gayle är både gammal och ur form och har extremt hög lön. Ryktas om att eventuellt kunna låna in Adam Armstrong från Southampton. Det känns ju mer kittlande. Han har öst in mål två senaste säsongerna i Championship. Men, men. Innan dess, 12 mål på exakt 100 matcher i Championship. Det är statistik i Connolly-nivå.

0
UpTheBoro

Liten genomgång av truppen i dagsläget efter utrensningen hittills:

Målvakter:
(J. Lumley) utlånad till Reading
Luke Daniels
Sol Brynn

Helt rätt att skeppa Lumley.
Kan vi för en gångs skull få in en jävla class act här så duger Daniels nog som backup. Rätt ålder och lär inte lipa över att sitta bänk.

Mittbackar:
Dael Fry
Paddy McNair
Grant Hall
Anfernee Dijksteel

Jag blev jävla ledsen över försäljningen av Wood faktiskt, tror det var en tabbe. Men Wilder verkar ju inte fancy honom så.. Hall kan också säljas, verkar inte heller rate:ad. Annars ser det ju fint ut men behöver fylla på numerären och få in konkurrens.

Lenihan från Blackburn ska ju vara nära på free transfer. Perfekt och så in med 1-2 till.

Vänster wingback:
Marc Bola
(Neil Taylor) kontrakt löpt ut, kan väl vara en krislösning
(Hayden Coulson) lär lämna

Behöver köpa en gubbe som ger Boka konkurrens och så vi slipper pilla ut Tavv eller McGree till vänster.

Höger wingback:
Isaiah Jones
(Djed Spence) kommer säljas
(Anfernee Dijksteel) kan ju användas här om vi köper 2-3 mittbackar
Darnell Fisher

Spence kommer garanterat att säljas. oundvikligt, så bara att använda pengarna klokt. Fisher lär väl också skeppas.
Så här behöver vi också nån som kan avlasta Jones, eller om man tar in en mittback extra så att Dijksteel kan göra det.

Innermittfältare:
Martín Payero
Riley McGree
Matt Crooks
(Jonathan Howson) lär förlänga
Marcus Tavernier

Den lagdel som ser mest "färdig" ut, om bara Howson förlänger. I så fall behöver vi nån som kan ge honom konkurrens i den defensiva rollen så är det nog färdigt. Förhoppningsvis en jävligt taggad och revanschsugen Payero i år och bra med McGree som vill in i elvan.
Ser bra ut.

Anfallare:
Josh Coburn
Duncan Watmore
China Akpom
Sammy Ameobi
(Uche Ikpeazu) lär säljas/lånas ut

Akpom tillbaka. Oklart vad Wilder tycker om honom. Ameobi visste jag inte var jag skulle lägga, men troligt att han säljs?

Behöver ju minst 2 anfallare, helst 3 och skicka Akpom.
Ryktas om rätt trötta namn, Dwight Gayle, André Gray och sånt. Känns lite mätta.
Adam Armstrong är väl det jag sett som låter som en bra fit hittills, ändå bevisat sig i Championship så kan man få loss honom från Southampton kan det nog bli succé. Men vi har ju ett horribelt record på anfallsvärvningar 🥵

0
UpTheBoro

Här går vi!!

Idag händer lite grejer.

Först Howson förlängt med 1 år.
Jävla viktigt, vi vet att han funkar och håller - hög lägstanivå i den rollen. Även om man emellanåt blir trött på honom, men han är ju ett pure pro dessutom som sätter standarden för resten. Och slippa ångesten att få in två nya spelare i den defensiva mittfältsrollen.

Men nu viktigt att han får konkurrens, allra helst nån som kan peta honom.

Sedan rullade första nyförvärvet in.
Liam Roberts, 27-årig målvakt från Northampton som vunnit årets spelare och massa annat för dem gångna säsongen. Dom kom fyra i League two. Men däri ligger ju frågetecknet. LEAGUE TWO, han ska väl inte in och starta liksom? Framtiden får utvisa, kanske har vi gjort ett fynd - bara att hoppas på det

1
Andrealdo

Ja, vilken härlig dag. Först Howsons förlängning. Perfekt med ett år, för man vet inte hur många år till han håller. Men behövs i laget.

Och som UpTheBoro skriver kommer Liam Roberts efter en kanonsäsong. Dessutom gratis. Inte otänkbart att han är en startspelare, men klubben jagar ju rutinerade Darlow och duktige Iversen. Kommer nån av dem så har vi ju ett grymt målvaktspar helt plötsligt :-) Det enda som oroar med Liam Roberts är längden, 1,83 bara.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

"1.83"

Gonatt.

1
Andrealdo

Ryan Giles klar på lån från Wolves. 22-åring som varit utlånad till Blackburn, Cardiff och Rotherham senaste säsongerna och gjort det ofta bra men varit ojämn. Främst beror det nog på att han fått spela på alla möjliga positioner. Nu vill både Boro och Wolves att han spelar vänster wingback. Precis där vi behöver förstärka. Jag tror det kan bli riktigt bra. Giles är snabb och har bra inlägg, gjorde 9 assist på 21 matcher i Cardiff, visserligen offensiv mittfältare då, men visade att han har en bra vänsterfot.

0
UpTheBoro

En uppdatering på truppsammanställning ovan och lite rykten:

Målvakter:
(J. Lumley) utlånad till Reading
Luke Daniels
Liam Roberts (ny)

Roberts tänkt som backup. Snackats om att Zach Steffen ska vara nära från City, men det har dött lite. Kan också va lugnet innan det blir klart. Daniels, blir han kvar - vem bryr sig tbh? Brynn utlånad till swindon. Brad James finns

Mittbackar:
Dael Fry
Paddy McNair
Grant Hall (lär lämna)
Anfernee Dijksteel
Darragh Lenihan (ny)

Lenihan klar. Skitbra värvning förhoppningsvis.
Wilder har sagt offentligt att han vill bli av med Hall.
Samt sagt att han vill ha en vänsterfot. Vad det innebär för Dijksteel/McNair överlåter jag åt er.

Vänster wingback:
Marc Bola
Ryan Giles (ny - lån)
(Hayden Coulson) lär lämna

Giles klar på lån. Börjat ryktas lite om att Bola vill dra. Tråkigt isf tycker jag personligen, kändes aldrig som han kom upp i den nivå vi sett tidigare efter skadan förra säsongen.

Höger wingback:
Isaiah Jones
(Djed Spence) kommer säljas
(Anfernee Dijksteel) kan ju användas här om vi köper 2-3 mittbackar
Darnell Fisher (fortsatt skadad hela hösten, har inte ens en bild på hemsidan)
Tommie Smith (provspel)

Ryan Sessegnon kommenterade Spence IG-video ikväll.
Kan betyda att det är nära eller inte betyda nåt alls. I övrigt spelar Wilder fortsatt spelet i media. Han återvände för medicinska tester osv idag och joinar träning i veckan men snackas om att Conte o Spurs vill ha med honom till Sydkorea på fredag. Tommie Smith på provspel

Innermittfältare:
Martín Payero
Riley McGree
Matt Crooks
Jonny Howson
Marcus Tavernier

Förlängningen med Howson kom, som förväntat.
Inte mycket rykten här, mest kring ifall Dijksteel eller McNair ska upp och konkurrera med honom i den rollen efter Lenihan-värvningen. Carola Boyd-Munce finns också men räknar inte med honom.

Anfallare:
Josh Coburn
Duncan Watmore
(China Akpom) nu har Wilder sagt i media att han är till salu
(Uche Ikpeazu) lär säljas/lånas ut

Adam Armstrong ryktas fortfarande, men det ska i så fall hänga på om Saints får låna in Broja från Chelsea igen eller lyckas köpa loss honom. Luton förhandlar med Carlton Morris från Barnsley och ev är vi intresserade även där. Ryktas lite om Wilder-favoriten McGoldrick också. Men det går trögt, kan bli ett waiting game - att saker måste sättas i rullning högre upp i näringskedjan

Ynglingar som fick speltid första träningsmatchen:
Bilongo, Finch, Kavangh, Gibson, Hackney

Kavanagh är ju omtalad, men knappast redo. Gibson kanske kanske för en roll i A-laget, verkar ju uppskattad. Men svårt att se någon av dessa ses som en del av truppen när det blir allvar

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Nån mer än jag som tycker det ser jävligt tunt ut? Fler nyförvärv, ja säkert men vi har ju klantat oss i fönstren förr.

Middlesbrough's Portugal squad:

Goalkeepers : Liam Roberts, Luke Daniels, Oli Swan

Defenders : Anfernee Dijksteel, Paddy McNair, Darragh Lenihan, Dael Fry, Tommy Smith, Hayden Coulson, Jack Robinson, Bryant Bilongo, Daniel Dodds

Midfielders : Jonny Howson, Hayden Hackney, Matt Crooks, Marcus Tavernier, Caolan Boyd-Munce, Joe Gibson, Riley McGree, Isaiah Jones, Ryan Giles

Forwards: Duncan Watmore, Josh Coburn, Cal Kavanagh, Sonny Finch

0
UpTheBoro

Ja, alltså det känns lite oroväckande om vi är så beroende av Spence-försäljningen och att cutta lönerna från Hall och Akpom för att värva?

Men samtidigt är det ju nya tider med FFP och man kan inte göra hursomhelst - men ändåååå. 1 anfallare och 3 juniorer..

Payero o Bola fattas iofs i den truppen? nån som vet nåt där? är det bara skador eller?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Har aldrig känt mig så här otaggad inför en säsongsstart.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Två och en halv vecka kvar. Starta med Coburn och Watmore haha


Vikings kan inte räkna med mig i år, har tappat fokus.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

BFL

Nonsens. 30/7 18.30 samlas vi här igen :-)

Obligatorisk närvaro.

Nu har vi fått pengar för Spence och kan köpa loss Connolly/Balogun.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Noterar att Braga gav oss en så kallad "fotbollslektion" igår.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Känslan när man ser nya målisen Zack Steffen....bitch tits.

1
boozeboy

Då blir det championship ännu ett år, dom kunde väl hållt han ett år till och satsat för en gångs skull! E
Zack är faktiskt bra, en målvakts polare hade haft ögonen på honom innan med. Det är en bra värvning.

0
mndl82

Imponerande resultat ikväll, Marseille ser ut att mönstrat ett väldigt bra lag.

0
mndl82

Vår nye målis imponerade verkligen! youtu.be/dkwM4CWImAk

1
Andrealdo

Zack Steffen tror jag blir kanon. Har alltid haft höga stats på Football Manager, vilket ändå säger en del.

Får vi in två vassa forwards på lån så ser det riktigt bra ut i alla lagdelarna. Bland forwards pratas det ju om Adam Armstrong, Cameron Archer, Rodrigo Muniz och Troy Parrott. Alla skulle jag säga håller klart högre klass än Connolly och Balogun. Så får vi loss två av dem och har Watmore och Coburn och Kavanagh som backups ser det riktigt bra ut.

1
Andrealdo

Nu blir alltså första anfallaren in i truppen Marcus Forss som gjorde ett mål på 11 matcher i Hull i våras. Varför?Känns som att Watmore och Coburn går före. Var är våra två nya strikers för startelvan?

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Gräver i botten på silltunnan som vanligt när det gäller värvningar...

…och cashar in på försäljningar!

Enligt nuvarande tabell (alfabetsordning) så ligger vi 11:a. Taget!

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Om man gräver tillräckligt djupt i tunnan kanske man finner de skarpaste sillarna.......

Skämt åsido blir det nog en tung säsong. Strikers som ryktas in är finnen Forss och
amerikanen Hoppe. Två lirare som säkert kommer att harva i U23 hela säsongen.

Dessutom låter det som Tavernier är så gott som klar för Bournemouth. Alltid bra att få in
friskt kapital men det ska finnas spelare att spendera det på också

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Wilf Mannion/

Denna säsong ska jag spöa dig i tipstävlingen, bara så du vet ;-)
Efter att du har spenderat denna vecka i ett öltält på Storsjöyran, så räknar jag med en svag inledning från dig :-)

Själv är jag nyss hemkommen från Östersund. Bodde två nätter på Scandic Syd. Jobbade 10 dagar uppe i fjällen. Bodde då i Vilhelmina och Storuman.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Gibbo_UK/

Jag hoppas du är nöjd med vädret Östersund bjöd på..........

Angående tipstävlingen får du nog vara nöjd med en mittenplacering i år också.

Öltält? I vår ålder sitter man inte och spenderar en massa pengar på öl till överpris......

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Skitväder minst sagt. Tog mig en promenad bort till XXL när himlen öppnade sig. Helt rätt. Inga öltält.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Hörde jag tipstävling? Hade vart kul att få lägga in sitt första tips, men admin sitter väl i ett öltält nånstans...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Och var *** är de nya anfallarna???? Forss, va, vem, vad???

2
YakuBoro

Öltält här! 🍻🍻🍻
Tyvärr inte tillgång att fixa ny tipssäsong förens matchdagens morgon, men de kommer!

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Bra webmaster! Som sagt, denna säsong är jag på g.
Är du på Rammstein? 😏

2
YakuBoro

Jajemen 🤘🤘🤘🤣

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Haha snyggt, Yaku. Till och med jag var på konsert i Götet förra veckan. Inget öltält utan körde logeplats med tillgång till bar och buffé. Är ju så jag jobbar som bekant. Trummisen i bandet var 71 år så man fattar att de bara orkade i 1,5 timme lite drygt, men var rätt kul ändå.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Härligt boys! Skoj med koncerter 👌
Själv så är jag på Tantrafestivalen i Molkom 😏

Och därmed avslutar vi denna långa tråd och koncentrerar oss på matchen mot WBA.

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Känslan med Steffen är att han kan läsa spelet. Får hoppas den håller i sig. Det räcker lång väg med eller utan bitchtits.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Gibbo dra upp kallingarna nu ffs hahaha

1
Andrealdo

Har inte hunnit sätta mig in i Championship, så kan inte leverera ett tabelltips som jag brukar. Varför måste säsongen börja mitt under sommaren?

Men, alla tre lag som åkte ur PL lär ju slåss i toppen. West Brom lär vara mycket vassare i år med sina förstärkningar. Sen är det väl vi, Stoke, Sheffield U och kanske Luton, QPR, Swansea som också ska slåss däruppe. Med anfallarna vi har nu i truppen har jag svårt se oss klara playoff. Men med två vassa strikers så kan vi till och med utmana om direktplats.

Det som gör mig så förbannad är att vi sen förra säsongen tagit slut jagat anfallare och inte hittat nån bra ännu. Och det sjuka är att i 6 av de 7 första matcherna innan transferfönstret stänger möter vi toppkonkurrenter. Vi kommer alltså ge bort poäng till andra topplag som kan bli avgörande i slutet av säsongen bara för att vi ännu inte kunnat värva anfallare.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Skandal.

1
Andrealdo

Det har gått mig helt förbi att vi värvade Marcus Forss för 3,2 miljoner pund. Då känns värvningen ännu märkligare. Det är mycket pengar för en anfallare som inte kommer få mycket speltid när vi väl fått in våra två strikers på lån.

Och nu säljer vi Tavernier för 10 miljoner pund. Tycker priset är bra, och vårt lag blir inte så mycket svagare utan honom. Men ändå trist att en av våra egna lämnar och han tog kliv förra säsongen och hade kanske kunnat få sitt riktigt stora genombrott denna säsong.

1
Andrealdo

Varför jagar vi en till mittback? Verkar som Gibson är beredd att pumpa in sjuka pengar för Greaves i Hull. Bara för att Wilder vill ha en vänsterfotad mittback? Inte värt det! Lägg allt krut på en forward nu. Senaste ryktet är en norrman jag aldrig hört talats om, Jörgen Strand Larsen i Groningen. Men han har bra stats, hade varit en fin förstärkning. Men vi har budat 8 miljoner pund (!) och Groningen begär 12 miljoner (!!!) Eftersom alla vet att vi jagar en forward så trissar alla klubbarna upp priset när Gibson ringer. Och med den starten vi fått förstår en säljande klubb hur desperata vi är efter en forward. Det här kan kosta oss dyrt…

Drömmen vore att låna in Liam Delap från City. Då hade jag varit otroligt nöjd.

1
Andrealdo

Har läst på en hel del om vårt senaste nyförvärv Matthew Hoppe och vet inte vad jag ska tycka. Mycket som är bra, mycket som är dåligt. Lika bra att lista allt. Vi börjar med det positiva:

+ Han är 21 år och har stor utvecklingspotential
+ Är lång (191 cm) vilket ingen av våra andra forwards är
+ Är vältränad, springer mycket och kämpar hårt. Sån typ man gillar ha på planen
+ Gjort hattrick i Bundesliga och hamnade som omslagsbild i magasinet Kicker
- Han är ingen målskytt. 1 mål på 16 matcher i tyska fjärdeligan. 5 mål på 20 matcher i Schalkes U19-lag. 0 mål på 6 matcher i Mallorca
- Han hade två lyckoveckor i Schalke med fem mål på tre matcher. Utöver det 1 mål på 20 matcher
- Han har inte spelat i något av USA:s ungdomslandslag
- Vår toppkonkurrent Norwich har Josh Sargent som inhoppare. Han är ett år äldre än Hoppe och har gjort fem mål i USA:s s-landslag, öst in mål i USA:s ungdomslandslag och gjort fler mål i Bundesliga. Så Hoppe är en bit efter Sargent.

Summa summarum. Det här är inte anfallaren vi väntat på. Men han kan nog betyda en hel del som inhoppare. Och glädjande nog håller Wilder med. Hoppe ville ha tröjnummer 9, men Wilder sa att nr 9 och 10 ska sparas till dom tunga nyförvärven. Känns som att Wilder delar vår syn på truppen, vilket ändå känns bra.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Såg nu intervjun med Hoppy. Fick först intrycket att han var dålig på engelska trots att han är amerikan. Själva hälsningsfrasen där när han stakar sig i början, asså va?

Var även fler nummer inom 11-1 som Wilder vill spara. Många spekulerar nu om det är ett sätt för honom att sätta press på Gibson att börja köpa. Det är även en fin reträttväg att kunna säga att han inte fick sina startspelare och därmed vill lämna. För känslan sedan han ville lämna för Burnley, men blev nekad, i våras är ju att han tappat all energi för Boro. Wilder har även överskattat sin dragningskraft på spelare något enormt. Sanningen börjar ju bli ganska uppenbar och den är att inte en enda spelare vill komma hit för att "jobba med" honom. Vi får dra hit spelare, där några verkar ha varit placerade i smutsen under frysdisken.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Som jag skrev tidigare blir det nog u23 laget
för Hoppe den närmaste framtiden.

För övrigt är väl Coburn i det närmaste lika lång som Hoppe?

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Rodrigo Muniz klar på lån från Fulham resten
av säsongen. Har vi äntligen en striker som kan
göra 15-20 mål på en säsong? Jag tvivlar.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Matt Clarke klar. Tydligen "Player of the Season" i ett medelmåttigt West Brom ifjol. Det börjar fyllas på med startspelare i alla fall, alltid något.

1
Andrealdo

Dags att ingjuta lite hopp nu:
-När Norwich senast gick upp till PL inledde de med en seger på sex första matcherna.
-Som BFL skriver så blev Matt Clarke utsedd till årets spelare i West Brom. Han är 25 år och vänsterfotad vilket är den typ av back Wilder jagar. Dessutom ganska billig.
-Rodrigo Muniz gjorde mål var 98:e minut förra säsongen i Fulham. Känslan är att han kan komma upp i 15 mål denna säsong.
-Vi jagar ännu en till vass anfallare och Ethan Ampadu på lån från Chelsea som skulle förstärka vårt mittfält.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva