*Vikings uppesittarkväll - tävling + BFL pitchar (video)*

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ho ho ho, det här vill ni INTE missa! Håll er uppdaterade, hålltiderna för Boro Vikings traditionella julmingel kommer lagom till dan före dan. Ryktas bla om att Andrealdo har ett litet julrim på gång...:)

1
Andrealdo

Spännande! Har vi nånsin haft Boro-match samtidigt som uppesittar-kvällen? Känns som det kan bli en historisk dag och kväll på Vikings :)

1
Andrealdo

Hmm, Silvera på topp. Coburn på bänken och Kaffe Latte skadad. Blir tufft att göra mål på West Broms starka försvar.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Kvällens hålltider:

Kl.18. Andrealdo lägger ut sitt julriim.

Kl.19. Tävlingen presenteras. Den som svarar rätt först vinner, förutom prestigen, ett fint pris som delas ut nästa gång vi ses. Man får självfallet googla för att få fram rätt svar.

Kl.21.Filmen ingen trodde fanns läggs nu upp. Se BIG FAT LAD, iförd Geoerge Friends härligt svettiga matchtröja, på Riverside Stadiums gräsmatta i samband med promotionmatchen 2016.

Se nu till att vara inloggade kväll. Är det inte 3 pers online så blir det ingen film.

1
Andrealdo

Den där filmen vill man ju inte missa :)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Och God Jul alla vänner!

Glögg, knäck eller kola, jag vet vad jag föredrar - wiiiiiiiiiiiiiiiiii hahah

1
Andrealdo

Okej. God Jul på er! Dags för ett julrim nu då för att hålla schemat. Den här gången är det mer som en dikt, som jag kallar Kära tomten!

Kära tomten, när du i morrn vaknar
och tittar ut över spelartruppen
är det många spelare vi saknar
för att lyckas vinna den där cupen

Hackney ligger på rehab och gråter
Så ge läkning, plåster och Alvedon
Och se nu till att dom snart är åter
Annars behövs fina januari-lån

Kära tomten, du som klär dig i rött
Nu denna jul, ge oss den bästa klapp
En vass striker motståndarn aldrig mött
Någon som är både stark, lång o rapp

Visst finns Coburn, den ännu så unge
Och ja, jag vet. Även Kaffe Latten
Och sen Crooksy, den långe och tunge
Men en stjärna saknas i julenatten

Kära tomten, med ditt vita skägg
Låt oss Vikings få glädje runt granen
Låt vår målvakt växa ut till en vägg
Låt vår Engel bli ängel på planen

Låt nästa år ge segrar, klass och stil
Ge oss Vikings match på Wembley i vår
Låt BFL glömma Gary O’Neil
Och se sen till att Premier League vi når

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Riktigt bra, Andrealdo! Det sjuka är att du är bra på riktigt haha!

2
Gazza

Mycket imponerande Andrealdo

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Du gjorde nyss min jul Andrealdo

3
Vicke2003

Den satt fint på bussen till Willys 🎄

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

8 pers online - kul!

4
Morfar

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Boro Vikings nobla pris (äran) är ditt

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

10 pers online nu, vad händer???

1
Andrealdo

Haha, BFL är inom nåt år programledare för Bingolotto, de kommer slå tittarrekord! :)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

haha

35 minuter kvar till tävlingen!

2
Gazza

Den ser jag fram emot BFL. Då köper jag till och med en dubbellott

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Dagens motståndare var anrika West Bromwich Albion FC. Därför kommer kvällens frågetävling att ha frågor kring just den klubben. Regler: Den som svarar rätt först på de tre frågorna vinner. Ni får självfallet googla.

1) Vilken spelare har varit lagkapten både för Boro och West Brom?

2) När Tipsextra-nestorn Lars-Gunnar Björklund fick frågan om vilken som var den bästa match som någonsin visats i programmet så svarade han Manchester United vs West Brom som sändes i december 1978. Vid tiden så leddes bortalaget av legendariske tränaren Ron Atkinson. Vilken spelare i "The Baggies" fick priset "Man of the Match" av denne tränare? Här är matchen: www.youtube.com/watch?v=XTAMsgAdsII

3) För några år sedan flyttade en tidigare West Bromwich-spelare till Stockholm. Han var då ihop med en känd och framgångsrik fotomodell, vad heter hon?

Lycka till!

1
Andrealdo

Haha, det var inga lätta frågor där man har svaren i bakhuvudet

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Livet ska inte var lätt.

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Ok skjuter från höften.

1. Bryan Robson
2. Cyrille Regis
3. Caroline Winberg

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

VI HAR EN VINNNARE!!!!

Grymt jobbat och grattis, nucleus!

3
Vicke2003

Hann bara leta rätt på en av dem 😹 grattis

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Otroligt. Jag vill tacka BFL för en fin tradition och efterskänker såklart priset till kvällens riktiga vinnare Andrealdo. Om det inte är ost.

1
Andrealdo

Haha, du är värdig vinnare nucleus!!! Jag satt och googlade men hade gissat på Bryan Robson även på fråga 2 eftersom han var med i just den matchen. Och fotomodellen fick jag inga träffar på. Bara nån Jamie Redknapp är ihop med…

1
Andrealdo

Jaha, det är Jonas Olsson hon är ihop med. Trodde hon hade lockat nån engelsman hit :)

1
Andrealdo

Han var så usel i Blåränderna att jag förträngt honom….

1
Andrealdo

Jag borde i alla fall få en etta på min tröja efter rätt tippning idag. Så det är jag nöjd med. Men tack alla för beröm för dikten. Nu får vi gå och fylla på glögg och smaka julskinkan innan klockan slår 21.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Jag googlade "drömkvinna" och då kom just den här Caroline Winberg upp: www.facebook.com/aik/photos/a.10153148849476748/10153148879001748/?type=3

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Hur mycket spelar AIK-emblemet in?

2
YakuBoro

Underbart! Rimmet, tävlingen och vinnaren! Blir rekord i inloggade kring kl 21 tippar jag. God jul!

1
Andrealdo

Aaah, varför skulle jag klicka på länken…

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Nuclieus, för mig hade hon fått hålla på vilken klubb som helst ..:)

Minns när hon kom in på puben "Caffreys" (numera "East") runt 2010. Det stället låg precis bredvid gamla Råsunda och det var där som alla stökiga supportrar samlades både före och efter match. Var det inte nåt galet internbox så försökte snuten komma in och gripa folk...innan de fick backa ut. Caroline kom in och ställde sig i baren med en tjejkompis och eftersom det var väldigt ovanligt med brudar på den puben så kollade alla på dem (förutom att hon var skitsnygg). Minns att jag sa till min polare att det förmodligen var den snyggaste brud som någonsin satt sin fot på det stället. Kommer också ihåg att hon hade på sig en topp till en svart Adidas-overall som hade någon form av jamaicanska inslag, typ färgerna rött, grönt, gult. Kan även ha varit så att själva loggan kan ha haft någon form av "Cannabis-form" när jag tänker efter. Ja ni hör....vilken kvinna.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Andrealdo hahah

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

35 minuter till - FILMTAAAJM!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Filmen alla väntat på! Någon sa att BFL säkert ljög om att han var på innerplan och fick tröjan av George Friend. Well, här kommer filmbeviset!

Vid 1:39 ser man mig mitt i bild (har svart keps) när jag precis har tagit på mig "Gorgous-George" röda, fina, väldoftande matchtröja. Det var kallt denna dag så jag hade fått ta på mig två tjockare tröjor under jackan. Man ser när jag går iväg på filmen att Friends ganska tighta tröja sitter som klistrad över mina tröjor så det är knappt jag får på mig jackan...:)

www.youtube.com/watch?v=MzO5zZF-Cro

1
Andrealdo

Haha, underbart att få se det omtalade ögonblicket. Tur att han svängde ner kameran mot planen precis där. Antar att du kollat igenom många filmklipp på Youtube för att hitta denna. Du ser riktigt stolt ut. ”Uppdrag utfört, nu ska jag ut och ta några bärs” :)

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Instämmer. Ett av dom finaste ögonblicken i Vikings historia.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva