January transfers 2024 - "window of silence"

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Det är nåt som inte stämmer med hela den här McGree-skadan. Han var alltså petad i början av säsongen (helt ofattbart) och sedan kom han tillbaka igen lite snabbt, och var bäst som vanligt, innan han direkt fick någon mystiskt skada igen. Sedan har han precis kommit tillbaka som inhoppare i två matcher och nu har alltså han och Silvera anslutit till Australiens trupp. Det är precis som att han vill vaska säsongen. Han har ett och ett halvt år kvar på kontraktet och jag får känslan att han vill bort, typ att han fått ett bud på sig men Boro vägrar släppa. Eller att han vill ha högre lön, men Boro vägrar.

Sedan det här med Paddy McNair som ju också är "mystiskt" skadad. Han kontrakt går alltså ut i juni och han lär väl ha hög lön. Vägrar vi att förlänga och då väljer han att vara "skadad" eller vad händer? Spelaren har även en sjukdomshistoria som inkluderar "psykisk ohälsa" så det kan ju även vara det. Märkligt tyst är det i alla fall.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Australiens första match är alltså 13 januari, fyra dagar EFTER vår första match mot Chelsea. Men McGree ska minsann vara där varje jävla sekund.

Som sagt, något stinker död känguru här.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Första man in blev alltså Finn Azaz från Plymouth. Såg att han gjorde ett snyggt mål mot oss i höstas. Han spelar som offensiv mittfältare....och det kan man ju dra sina egna slutsatser av (se mina två inlägg ovan).

Jag tror vi sett McGree för sista gången i vår tröja.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

En gammal trött ytterback från Leeds som tappade sin speed förförra året: :onefootball.com/en/news/middlesbrough-make-move-for-leeds-united-defender-luke-ayling-38814239

Yay or nay?

Nay.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Luke Ayling - nay. Men tyvärr så är vår trupp så dålig nu så om han dyker upp så kommer han att höja standarden.

1
Andrealdo

Alltså Finn Azaz!!! Förstår ni vilken bra värvning det är? Har varit en av seriens bästa offensiva mittfältare. Kommer passa perfekt in i Chuba-rollen. Inte lika kraftfull som Chuba, men oerhört kreativ och bra skott. Den värvningen såg jag inte komma. Nu börjar jag tro på att det finns ambitioner i klubben.

Ayling gillar jag inte, känns som han kommer göra bort sig. Hur motiverad är han? Känns som han behöver vara påslagen för att hans brister inte ska lysa igenom.

1
Andrealdo

Angående McGree. Håller med om att det låter lite skumt. Han är ju tveklöst vår bäste kreative spelare, så varför han matchas så sparsamt är en gåta. Men tror inte han vill lämna, var vill han gå? Platsar inte i mittenlag i PL, så vill han gå till bottenlag där? Han kan ju knappast längta hem och spela i Australien? Sen måste väl alla spelare lämna nu för mästerskapet även om de inte har träningsmatcher innan. Antar att Dieng inte heller är kvar.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Jaha, den icke önskvärde Ayling är klar på lån. Jag är öppet negativ.

Känslan är väl att gårdagens match gör det lite lättare att få in några riktiga kvalitetslån. För vem vill inte gå till ett lag som är 90 min från en cupfinal på Wembley? Ayling antyder själv i intervjun på mfc.co.uk att det var det som fick honom över linjen.

0
UpTheBoro

Ja, men vi har ju inga backar. Smith borta säsongen ut.

Jag tycker det är en ganska rimlig värvning. Truppen behöver ledare.

1
Andrealdo

Även om jag ogillat Ayling så har vi ingen riktig högerback, så han behövs. Jones för risky att spela högerback i fyrbackslinje och Dijksteel verkar inte riktigt ha Carricks förtroende. Så det blir trots allt en förstärkning. Hoppas jag. Men allt hänger på hur motiverad Ayling är på planen, kan vara riktigt usel om han inte är påkopplad.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Såg nu att Luke Aylings avskedsfilmer har typ 160.000 visningar på Leeds Youtube-kanal och 1.000 kommentarer. Ser att ett gäng spelare verkar småknäckta över att han lämnar också. Hans smeknamn är tydligen "Bill", så nu vet vi det.

Samtidigt menar en del supportrar att han blockar mer folk i sociala än skott nuförtiden.
youtube.com/shorts/WLpgIu2_4lI?si=c2OHEECp_SZ3HmGq

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Aston Villa har alltså lagt ett bud på Rogers?

Den såg man inte komma. Han har börjat komma igång nu på slutet men ändå.

1
Andrealdo

Det här januarifönstret kommer minska våra chanser att nå playoff. Visserligen har jag hyllat Azaz, även om han ännu inte levererat. Men kikar på vad Hull gör. De har lånat in Carvalho från Liverpool och verkar nu köpa vår stjärnback från ifjol, Giles, för reapriset 4 milj pund. Med såna spelare ser jag det som en omöjlighet för oss att komma före Hull. Så då är det West Brom och Coventry kvar som vi ska försöka snuva på sista playoff-platsen.

1
Andrealdo

Vänsterbacken Luke Thomas klar på lån. Fin förstärkning. 22 år och lirat 15 U21-landslagsmatcher för England och fått en hel del speltid i Premier League senaste åren. Nu när Bangura är skadad och Engel kanske får vikariera mer som vänsterback känns Thomas klockren att få in.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Edit.

1
Andrealdo

Villa är alltså beredd på att pynta 15 miljoner pund för Rogers. Känns ungefär som när vi lurade Spurs att värva Spence för samma summa

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ja Rogers är ju en mycket lovande spelare med stor potential. Men 200 miljoner? Sälj!

2
bud2me

Rogers ska vara överens med Aston Villa. 10+5 mille och city tar 20%.

Måste vara en av de bästa transfers någon gång.

Köper en kille för en miljon och säljer för 15 gånger mer efter ett halvår.

Men försvann våra chanser till playoff nu?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Köp tillbaka honom för Rogers-pengarna sen säljer vi honom till Lille, Luton eller Everton till sommaren igen om vi inte går upp. :)

www.goodisonnews.com/2024/01/31/everton-consider-last-gasp-chuba-akpom-bid-as-sources-share-transfer-news/

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Helt tyst.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Stendött

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Akpom till Forest strandade tydligen för en halvtimme sen. Så det finns en chans...:)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Sådär, då fäller jag in hovarna och säger gonatt.

Blir en transportsträcka i mellanmjölksland i väntan på nästa säsong. Kul.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Inte en enda förstärkning.
Vilken besvikelse.

1
Andrealdo

Ja, det blev ju en riktig besvikelse. Samtidigt öppnar Hull plånboken rejält och plockar in den ena stjärnan efter varandra. Det är klart man önskat att vi hade gått upp den här säsongen. Men vi har varit här nere länge nu och får ha tålamod en säsong till. Det är ju verkligen stentufft i år. Leicester, Leeds och Southampton. Aldrig har väl Championship haft så starka lag på pappret. Det mesta talar för att dom går upp direkt. Sen är ju Ipswich given playoffkandidat och Hull med sin galna satsning borde ju också ta en plats. Så det kanske är rätt av Gibbo att hålla inne på pengarna och göra en stor satsning mot nästa säsong när Burnley, Sheffield U och ett ekonomiskt krisande Everton eller Nottingham halkat ur. Jag tror att nästa säsong verkligen kommer bli nåt riktigt bra. Det är långt dit. Nu får vi se till att vi spelar ihop oss under våren, utvecklar våra spelare, gör 3-4 kanonvärvningar i sommar och sen går på knock i augusti.

1
Andrealdo

Gjorde en sammanställning kring hur samtliga lag värvat i januari. 2 p för bra värvning, 1 p för okej värvning. -2 p för bra spelare som lämnar, -1 p för okej spelare som lämnar. I vårt fall landar vi på +2. Tänker att Azaz och Rogers kvittar varandra, så vi får 1 p var för våra nya ytterbackar. Har dock stora förhoppningar på Thomas. Noterbart är att Hull gör en storsatsning mot PL och att Ipswich insett att deras trupp är för tunn och att de måste förstärka offensiven för att kunna hålla Leeds och Southampton bakom sig.

Birmingham 2
Blackburn 0
Bristol C 1
Cardiff 3
Coventry 1
Huddersfield 3
Hull 9
Ipswich 5
Leeds 2
Leicester 0
Middlesbrough 2
Millwall 3
Norwich 2
Plymouth 0
Preston 0
QPR 3
Rotherham 2
Sheffield W 2
Southampton 2
Stoke 3
Sunderland 2
Swansea 1
Watford 3
West Brom 3

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ny intervju med en lite "småsnuvig" Kieron Scott. Obligatorisk lyssning, tycker jag. Storyn om när vår 19-årige Rav ringer runt til Juves och Milans chefer och säger att han valt Middlesbrough... www.youtube.com/watch?v=fRfm64aoOXI

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Tycker fortfarande det är helt sjukt att Kieron Scott inte lyckas att få upp sin bild i det där helt vanliga Zoom-mötet. Och att inte ha något från vår mediaavdelning redo som kan hjälp honom ifall det strular är riktigt oprofessionellt. Lite osäker på om den kompetensen finns inhouse iofs.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Hoppsan, Matty Crooks på väg till Staterna. Den såg man inte komma och det skulle vara riktigt trist. Undrar vilken klubb som vill köpa en 30-åring som skadar sig och får utgå var fjärde match?

3
Vicke2003

Kommer sakna honom :(

0
Molinas

Real Salt Lake verkar det som


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva