Boro - Norwich (ons kl.20.45)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Admin, hela forumet äventyras om du inte lägger upp och rättar matcherna.

Gibbo_UK, såg att du skrev ett inlägg förra veckan som du sedan tog bort. Verkade som du hört något om Carrick och hela den här situationen som vi hamnat i?

1
Andrealdo

Skrämmande att vi bara är sex poäng ovanför nedflyttningsstrecket. Sen chansen till playoff försvann har luften gått ur spelarna helt. Nu måste vi verkligen samla oss och ta tre poäng mot Norwich. Dags för Carrick nu att visa att han har omklädningsrummet med sig.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

BFL, jag raderade faktiskt inte med flit utan råkade på nåt sätt få bort det när jag skulle redigera lite.
Men som jag skrev, det jobbas i kulisserna. SG och NB tycker väl som jag. MC är inte någon som kommer att ta oss upp i systemet, det har han väl bevisat på slutet. Ny yngre manager visserligen men egentligen så är det väl inte så stor skillnad mot Warnock, Wilder och Pulis?
Summa summarum så sitter nog MC ganska säkert men ryktena säger att har klart med en annan klubb i sommar.

Tror inte KS står så högt i kurs nu heller.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Jag tippar 1-2 i kvällens match.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Jag tippar 1-1

1
Andrealdo

Jag tippar seger 2-1.

Ja, Carrick har ju inte varit en succé. Gick ju riktigt bra förra våren. Och stundtals har det sett bra ut även denna säsong. Jag har ingen aning om vilket förtroende han har bland spelarna. Men ett beslut måste fattas snart för kommande sommar blir väldigt avgörande för vår framtid.

Sett till spelarmaterial borde vi ligga sexa ungefär. Och dit kommer vi ju inte nå. Men vi har haft tunga skador, utan Lenihan en hel säsong och utan McGree en halv säsong så är vi inte bättre än ett mittenlag. Så jag kan inte säga att Carrick underpresterat med oss. Men om han inte får formkurvan att vända snart måste vi börja kika nedåt och då är det kris på riktigt.

Nästa säsong kommer bli otroligt viktig. Därför som rätt beslut om manager behöver tas i sommar. Om Leicester, Leeds och Southampton går upp samtidigt som Burnley, Sheffield U och Luton åker ur kommer vi med några bra värvningar vara en av de stora favoriterna nästa säsong. Ett drömläge som inte uppstått på många år. Den chansen måste vi ta. Så Carrick kan få resten av säsongen på sig nu att visa att han ska leda det här laget även nästa säsong.

1
Sebboro

Jag tippar förlust 1-2

3
Vicke2003

Jag tror Carrick är kvar även nästa säsong. Och jag ser inget fel med det

3
Vicke2003

Förutom om han börjar förlora massa matcher så att säga. Jag tippar på 2-2 i dagens match

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

tippar 1-3

1
Andrealdo

Ganska defensiv startelva

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

*CHAMPIONS LEAGUE-REGLER GÄLLER*

Fan nu måste man ju kolla på skiten för att kolla att vi inte åker ur.

2
YakuBoro

Vaknat!

Nu ligger lite matcher inne.. Sorry för försening.
Tror inte någon tippat korrekt i forumet? (Om det inte sker i denna matchen)

3
Vicke2003

Nej ingen har tippat rätt

3
Vicke2003

Vi är i lika dålig form som spelarna

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Fritt fall......

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Pfff vilket skämt.

3
Vicke2003

HAHAHAHAH

3
Vicke2003

Bästa/sämsta jag någonsin sett

3
Vicke2003

Ojoj, rött kort

3
Vicke2003

Game on

3
Vicke2003

1-1!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Otroligt! Nu vänder det....eller inte.

3
Vicke2003

2-1!!!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Såjaa vilken jälva sniper han är Latte Latt haha

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Men vi ska nog hitta ett sätt att tappa detta också...var så säkra.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Boro spelar gladfotboll....3 pers online haha

1
Andrealdo

Var det korrekt utvisning på Norwich-killen? Skönt att Kaffe Latten börjat göra mål igen.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Felaktig utvisning. Men den tar vi!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Smiter ner på Donken och köper en stor jävla jordgubbsshake....gäller att passa på att fira!

1
Andrealdo

Hahaha, helt rätt. Förstår att Jordgubbe ligger dig varmt om hjärtat nuförtiden ;)

3
Vicke2003

Än heter der Friends Arena!

1
Andrealdo

George Friends Arena

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

"George Friends Arena"

Väldens vackraste arena-namn haha

3
Vicke2003

Såg ni att han gick i pension förra veckan?

3
Vicke2003

Han ska jobba inom Port Vales ledning nu

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Okok, såg inte. Tror på större klubbar för honom i framtiden.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

*slurp*slurp*

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

DANISH DYNAMITE!!!!!!!!!!!!!!!!!

3
Vicke2003

3-1!

3
Vicke2003

Vi er röde, vi er hvide

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

haha sant

3
Vicke2003

Ja vi spelar ju faktiskt i dem färgerna hehe

1
Andrealdo

Ass av Ayling, spelar han bra?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Han blev precis utbytt mot Dijksteel, go figure...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

6 pers online ändå - kul!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Och som vanligt har ingen tippat rätt...:)

3
Vicke2003

Vem trodde vi skulle vinna med 3-1 idag

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Vinner vi vår hängmatch har vi 7 poäng till play off-platsen med 30 pinnar kvar att spela om.....mmm...LOL

3
Vicke2003

Kan hända. Om vi får spela mot 10 man under restan av matcherna

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ja det är där skon klämmer haha

1
Andrealdo

Ja, svårt att dra några större växlar när vi spelade en timme med en spelare mer.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Finns en ny intervju med legenden Crooksy the Tree för den som vill, förevigt saknad: www.youtube.com/watch?v=U3vSUMuWe9I

3
Vicke2003

Det där är min favoritpodd!

Vill också tipsa om min senaste krönika, där jag kartlägger alla Middlesbrough svenska vänskapsmatcher genom tiderna! Första någonsin var mot AIK, faktiskt.

www.svenskafans.com/england/middlesbrough/kronika-nar-middlesbrough-besokte-sverige-alla-boros-svenska-matcher-genom-tiderna--666955

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Vilken fantastiskt trevlig krönika, Vicke, har alltid gillat dina infallsvinklar....;)

3
Vicke2003

Tack så mycket! Denna tog flera månader att skriva, och jag behövde ta mig igenom oerhört mycket slit för att få den gjord! Men det var kul att läsa igenom gamla tidningar från 50-talet

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Verkligen intressant och bra. Ser att du snackat med bla Stefan Mellerborg och han ju kung när det gäller att ta fram enorma mängder info om spelare och matcher. Han får till rena avhandlingar ibland om spelare trots att de bara spelat en halv säsong typ.

Hur blev du bemött av andra profiler som ex Vickers och Dana?

Sedan...i all välmening. Det går inte att se Skagerack från Munkedal som det står i texten. Är i exakt det området av Bohuslän varje sommar. Jag vet det bara, tro mig haha.

3
Vicke2003

Hahaha, ja Stefan var jättetrevlig men han visste inte så mycket om just matchen mot AIK förutom publiksiffran.

Anthony Vickers var också till stor hjälp och hittade några gamla engelska tidningsartiklar åt mig, och det var därifrån jag fick reda på vad David Jack hade att säga om matcherna i Sverige.

Warwick hjälpte mig på så vis att han påpekade att vi hade spelat en svensk turnering på 80-talet också. Jag trodde bara att vi hade spelat den på 50-talet.

Dana kontaktade jag eftersom jag redan hade hennes kontaktuppgifter och visste att han gör en podcast tillsammans med BBC Radio tees, och jag hoppades att hon skulle ha några kontakter inom klubben som hon kunde hjälpa mig att nå.

Hon hjälpte mig att hitta Shaun Wilson, som samlar på gamla matchprogram. Han skannade alla programmen han hade från matcherna i Sverige, men tyvärr hade han inget från MFF-matchen och endast omslaget från AIK-matchen.

Sedan emailade jag varenda klubbs kansli som vi spelade mot på 80-talet. Endast en klubb svarade, och det var Särö. Lennart Claesson heter en snubbe som gav ut en lokaltidning om just Särö, och han skickade mig numret om Middlesbrough på posten (som hänger oå väggen hemma hos mig nu) och han tog även bilder från gamla artiklar om matchen på 80-talet och skickade.

Jag hittade massvis av bilder på Hardwick och dem andra som dansade på sportpalatset och promenerade genom skansen, men tyvärr kunde jag inte ha med dem i artikeln eftersom de skyddades av upphovsrättslagen.

Och ja, geografin kanske jag får finslipa :) ska fixa det

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Imponerande. Betyg 10/10 från min sida. Lite kul kuriosa på flera ställen, bla om bajen-legenden "Nacka" i den svartgula tröjan och om den fantastiske Putte Kock som lirade piano för Boro-spelarna säkert puffandes på sin cigarr. Noterade även att landslagets reservmålvakt i EM-2000, VM-2002 och EM 2004 mötte Boro redan som 16-åring, dock från bänken.

Hm. Ja upphovsrättsskyddet kan vara lite bökigt. Har själv jobbat som redaktör för en mängd tidningar och tvingats att hantera detta. Frågade du om tillstånd att få använda bilderna? Eller ville upphovsmannen ha betalt för att du skulle få publicera dessa?

3
Vicke2003

Tack. Men nej, jag frågade aldrig någon, för jag visste inte riktigt vem jag skulle rikta mig till. Jag hittade tidningar och bilderna i ett arkiv på biblioteket, och det stod liksom en stor varningstext på alla som ljöd typ ”varning, skyddas av upphovsrätten, använd eller sprid inte” eller nåt sånt. Jag hade jobbat med artikeln så länge och var så ivrig att släppa den att jag inte orkade hålla på med det tjafset alls. Nästa gång jag gör något liknande ska jag nog fråga om lov. Jag gjorde en översatt version på engelska åt några av mina vänner från Middlesbrough, och där hade jag med alla bilderna eftersom jag bara spred den privat, och versionen med bilderna blev verkligen ännu mer nice att läsa. Så ja, läxa tills nästa gång.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ok, jag förstår. Ja, det hade varit kul att se de bilderna. Sänker därför betyget till 9/10...:)

3
Vicke2003

imgur.com/a/ZbREI5m

Här, jag la upp bilderna i ett privat album på Imgur, borde gå att se

3
Vicke2003

Jag förstod inte skämtet med laboranten först så fick fråga min svensklärare som förklarade det för mig haha

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Underbart - tack för det!

3
Vicke2003

Inga problem! Ses nästa match

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Nja, det gör vi faktiskt inte hehe. Den frontalkrockar med cup-kvarten på lördag.

3
Vicke2003

Ja, det stämmer ju. Näst-nästa gång då!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ja, så får det bli! :)


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva