Framtiden?

6
Morfar

Har tippat 1 - 0Coventry City - Middlesbrough

Tipset är avgjort.
Lämpligt att kombinera förstaplatsen med mitt 75-årsjubileum med Middlesbrough. Min första engelska lagbild i Rekord-Magasinet nr 30 1950 (augusti) blev startpunkten. Kan det behövas en så lång tids intuition för att tippa den oförutsägbara klubbens matcher? Troligen inte. Klubbens genuina och unika engelska fotbollshistoria är nog det som till dags dato påverkar och präglar de ovissa upp-och nedgångar vi tvingas leva med. Men, vad vet jag, det kanske är dags för ett generationsskifte i ledningen? De som räddade klubben med engagemang och stora insatser kröner sitt jobb med ett i tiden anpassat framtida upplägg? Med en hos fansen bibehållen och idag sällsynt historisk engelsk fotbollskultur. Värd att rädda (citat Niva).
En spåning utan att ha någon kännedom om hur dagens förutsättningar ser ut.
Jag tänker fortsätta följa och försöka förstå.
Jag ser fram mot hösten. Tills dess. Ha en bra sommar.

2
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 2Coventry City - Middlesbrough

"Morfar"> Kaxigt att utropa sig till segrare med potentiellt fyra matcher kvar, men visst - grattis till en bra tippsäsong hehe!

Ja vi följer en klubb som onekligen är helt oförutsägbar och vi ser ju i olika poddar hur de som jobbar med tipps på heltid alltid utser oss som svårast att tippa. Åren går med Gibson bakom rodret och vi får väl se vad nästa steg blir och i vilken riktning när den dagen kommer. Ska vi vara med på riktigt så behövs det ju en multi-miljardär och inte en simpel miljardär som vi har nu. Kanske blir det på bekostnad av någon "äkthet", fast vad är det uttycket värt 2025 när shejker turas om att vinna titlar och rika amerikanska skådespelare på kort tid tar sig hela vägen upp i seriesystemet ivrigt påhejade av samtliga i den klubb de tagit över.

Tills vi ses igen - ha en trevlig Valborg och en fin sommar i Uppsala!

0
Andrealdo

Har tippat 1 - 2Coventry City - Middlesbrough

Morfar: Imponerande att du ligger på 6 rätt, känns som du förtjänar segern.

Känns så sjukt att vi fortfarande på ett sätt har sjätteplatsen i egna händer. Jag har väldigt svårt att se Millwall och Blackburn ta mer än en poäng. De möter visserligen lag som inte har nåt att spela för, men är ändå stor skillnad i kvalitet på lagen. Jag har dock svårt att se hur vi ska vinna mot Coventry, men jag vill inte börja blicka framåt förrän tidigast lördag eftermiddag.

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva