Kim Bellend joins Boro???

1
BIG FAT LAD

Är det här ett jävla skämt??? Som att släppa in Mr Bean på Studio 54 - vad fan händer??? Jag skäms ihjäl, ska vi lägga in plastgräs på Riverside också? Kan den här pissluffaren ens engelska? Hans pappa är väl även en dömd pedofil? Kan han baby sitta Steve Gibson barnbarn under matcherna?

1
BIG FAT LAD

För mindre än två år sedan så tränade han alltså Värnamo och nu ska han träna PL-satsande Boro - har folk tappat det helt eller??? Vilken jävla mardröm om detta sker.

1
grahnen

Det är ju ett jävla steg, att gå från Värmamo till Hammarby och nu eventuellt Championship på bara några år. Ryktats om flera klubbar för honom. Sist läste jag om Swansea och nu kom Boro-ryktet idag.

Jag gillar ju faktiskt Kim Hellberg som tränare, va lite sne att det var så nära med Blåvitt häromåret och det sket sig. Bra tränare här i Sverige iaf men att ta steget till England kan ju bli jävligt stort. Vore ju kul med en svensk i klubben, men fan om man inte hellre skulle vilja se en mer beprövad tränare? Jag är kluven!

0
UpTheBoro

Så länge Viveash stannar blir vadsomhelst bra

1
BIG FAT LAD

Vi undrar varje år varför vi inte tar klivet upp till PL. Varför misslyckas allt som oftast våra stora dyra prestigevärvningar och varför sköts allting så otroligt oproffesionellt. Fram tills förförra veckan så hade vi en helt fantastiskt tränare, men han bara drog när han fattade inkompetensen i ledningen. Och nu står vi här och samma personer hämtar alltså in en manager från den 19:e högst rankade ligan i Europa, några platser efter Cypriotiska ligan, men strax före den israeliska. Kim Hellberg hade säkert gjort det bra i ett lag från kanske Rumänien eller Polen - men han kan väl för fan inte kliva in hos anrika stolta Middlesbrough Football Club som jagar Premier League!!! Det här är så sinnessjukt på så många nivåer att man blir helt galen. Vad har han gjort som är så jävla bra, jag fattar inte? Tagit Sveriges näst rikaste klubb till en andraplats två gånger på ett plastunderlag som ingen normal fotbollsklubb med självrespekt skulle spela på? Vi kommer vara ur play off-platserna innan jul - märk mina ord!

Och till alla er svanska Boro-fans som hyllar detta på diverse engelska forum - DET HÄR DEBACLET KOMMER NI FÅ BRÖSTA ERA FUCKING JÄVLA HORUNGAR!!!!!!!!

1
BIG FAT LAD

Tydligen får han med sig sig sin assisterande Daniel Selini också, han gjorde det tydligen svinbra i IF Sylvia som assisterande för bara fyra år sedan då de kom på en fin tiondeplats i Norrettan.

Det här är en sån jävla mardröm så det finns inte.

Det man får hoppas på nu är att Hellbergs fru plötsligt fattar att sjukvården i det fattiga nordöstra England inte är i närheten av hur vården fungerar i Sverige. Ingen vettig föräldrer flyttar dit med en nyfödd liten son då det är långt till ett bra barnsjukhus om något skulle hända.

1
BIG FAT LAD

Nej, nej neeeeeej!!!! Hellberg ska tydligen plocka med sig Anes Mravac också. Enligt Expressan så var han huvudtränare i ett lag som heter IF Olympic fram till nu i september. Klubbens bästa placering någonsin är en fjärdeplats i Sveriges tredje högsta serie:
www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/anes-mravac-kan-lamna-malmo-ff-aktuell-for-kim-hellbergs-ledarstab-i-middlesbrough/

Eh....vad i hela helvetet är det som händer???? Vi skämmer ut oss fullständigt! Har fått så mycket skit i veckan att jag nästan fått stänga av luren, folk skrattar åt oss.

2
boozeboy

Har tippat 1 - 2Hull City - Middlesbrough

Ehm, de behöver ha in en tränare. De väljer nog att ta en övergångstränare skulle jag tro. Medans de letar vidare eller om där är någon som förväntas bli ledig framöver?
Tror inte ni skall dra för stora slutsatser, än..

Det är ju Edwards som satt oss i skiten, det är där kritiken skall ligga. Att dra mitt under säsongen är så illa.

1
grahnen

Jag är jävligt kluven. I läget vi är nu hade jag helst sett en beprövad och meriterande tränare som kan fortsätta arbetet vi påbörjat denna säsongen. Krävs mycket för att vi ska hålla oss kvar i toppen.

Samtidigt har jag gillat Hellberg sen tiden i Värnamo och kul med en svensk i klubben. MEN fan, steget är extremt stort och det är en jävla chansning som kan gå helt åt helvete. Osäker på tränarna han vill få med sig, klart han känner sig trygg att få med tränare han jobbat med men dom är ju inte nå större meriter. Anes som varit i Värnamo och nu Olympic (och tog över Malmö som interim när Rydström sparkades va?). Inte speciellt imponerande.

Han kommer ju bli tufft bedömd, ta över en ligatvåa. Hade varit skillnad att ta över ett lag i botten eller nedre halvan. Kunna jobba mer över tid men nu ska det förväntas att hålla oss kvar i toppen och de kommer bli jävligt tufft.

Jag lever på hoppet och försöker se det positivt. Vore otroligt om en svensk tränare skulle göra det bra hos oss. Å andra sidan deppigt om han kör oss ner i skiten.

Samtidigt vettefan om de andra namnen som cirkulerat tidigare varit så sexiga heller? Får lita på att Gibson gjort rätt val.

1
Andrealdo

Svårt att sätta ord på alla tankar man haft senaste veckorna. Först otroligt besviken på att Rob Edwards stack. Helt obegripligt att han lämnar oss för ett lag som kommer åka ur PL. Men sen fattar man att det är hans barndomsklubb som han alltid drömt om att få träna och att han ändå tycker det är värt att lämna oss för att coacha Wolves även om det blir i Championship nästa säsong. Men oavsett det, så är det ett enormt svek mot Boro och spelarna som han var på väg att föra upp till PL.

Och sen när man smält Edwards sorti kommer beskedet om Kim Hellberg. Det är verkligen ont om bra tränare som är tillgängliga just nu, för bland de namn som det ryktades om kändes inget klockrent. Jag tycker Hellberg gjorde det otroligt bra med Värnamo, och han har också gjort det bra i Hammarby. Men steget från allsvenskan till att bli tränare i Premier League. vilket är Boros mål den här säsongen, är enormt. Att Hellberg nästan var klar för Swansea när Boro hörde av sig säger det mesta. Swansea hade varit en mer rimlig flytt.

Men sen när man landat i att det kommer bli Hellberg, då är det en massa andra skräpnamn som ska in i tränarstaben. Jag är rädd för att detta kommer skaka om dynamiken i klubben. Adi Viveash måste få en fortsatt viktig roll som ledare, men ska Hellberg in med en egenvald stab så är risken att hans roll blir mer begränsad. Vi sätter otroligt mycket på spel nu.

1
BIG FAT LAD

BBC Tees Sport läser upp en massa fina siffror från Hellbergs tid i bajen, men glömmer säga att de är näst rikast och spelar på plastgräs. Heeelt sjukt detta. Dom griper efter halmstrå kring den här värvningen som inte finns.

Och håller med. Tror det kommer bli slitningar direkt mellan Viveash- och Hellberg-falangen. Och då står Hellberg där med nyutväxt hårtransplantation och stakar sig på Norrköpings-engelska.

Skjut mig.

1
BIG FAT LAD

Herrgud, som jag misstänkte, de är tvungna att ha textning på hans första intervju för att folk ska fatta vad han säger.

1
BIG FAT LAD

När Hellberg tror att "Teesside" kallas "Tennesee" i intervjun...

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva