Okej, då är det dags att se vart det här bär. Ska tydligen vara stort tifo inför matchen som Red Faction jobbat med i månader. Ska bli spännande att se. Svagt av Viaplay att inte visa matchen.
Welcome to Hell(berg)!
Ska bli jävligt spännande. Känns som det kan bli bra stämning och bra med energi på arenan idag. Hoppas vi kan rida på det och att vi får en ordentligt skjuts med nya staben idag. Ändå lite oroligt att de bara mynnar ut i pyspunka…
Kul att se startelvan strax.
Stoke förlorade hemma mot Hull.idag vilket betyder att vid seger ligger vi tvåa i tabellen igen. Noterar även att fiaskoköpet Hamilton är på bänken
Hansen gjorde ett piggt ihop senast. Hoppas han kan bygga vidare på det.
Conway behöver göra mål...
Tunt med backar. Något anfallstung bänk.
Ouff. Väldigt snyggt tifo med engelska mått mätt.
Vilken djävla inledning........
SNÄLLA FÖRSVINN DIN SMUTSIGA SMUTSIGA BAJEN-HORA!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommer Hamilton in efter paus loggar jag ut för gott
Hur ser det ut? För en som bara kan följa via livescore. Ser jämnt ut statistiskt men enormt bollövertag. Mycket skott men knappt nåt på mål.
Strelec in nu, hoppas vi kan få fart på honom. Fick nog orimligt höga förväntningar på honom efter matchen mot Tyskland…
Conway gör ingen glad idag heller? 10 bollberörningar på 60 min… hade väl lika lite förra matchen.
Äntligen!
FAN VA GÖÖÖTT!
Vi är Boro från Teessideeee. Vi är rödvita bröder.
Håll ut nu. Har dom haft nånting det sista? Deras xg har inte rört sig knappt nånting i andra. Vårt har nästan dubblats. Har vi ägt matchen eller hur har det sett ut? Dom kontrat till sig ett gäng chanser?
Den segern smakade!
Stort bollinnehav mot ett rejält tillbakadraget Derby. Lite för mycket misstag i uppspel och bolltouch. Men det räckte till slut ändå!
*GLÄDJETÅRAR PÅ GÄRDET*
Nu kör vi.
Alle' alle' socialgrupp tre.
Otroligt skön seger. Länge sedan vi vände ett
underläge till en vinst
Snygtt med sjuan på tröjan, Wilf
Jag har fortfarande inte prickat en enda
Tack Vicke. Jag går för tvåsiffrigt den här säsongen:)
Underbart! Seger med nya tränaren, nu fck kör vi! Hata Coventry
En summering av Hellbergs första vecka:
- Kallar "Teesside" för "Tennesee" under första presskonferensen.
- Går ut på planen i halvtid i tisdags och får höra en ramsa inför halvtomma läktare. Han säger "wow" för att låtsas vara imponerad av sången och alla idioter i Boro går på det om man läser kommentarsfälten. Hammarby sjunger typ dubbel så högt som Boros fans så där kör han en "Rob Edwards-fuling" för att ställa sig in hos publiken. Riktigt vidrigt och falskt beteende.
- Dagens match börjar med att han försöker prata med Conway som inte vill lyssna och springer därifrån. En märkbart irriterad Hellberg går tillbaka till bänken och skakar på huvudet.
- Efter matchen går Hellberg fram och försöker glatt krama om flera spelare, men ingen vill veta av honom utan de försöker undvika han helt. Hellberg irrar runt på planen och får till slut tag på Bangura som tittar på sin manager efter en stund på ett frågande sätt.
- Sedan kommer veckan absoluta skämskudde deluxe. Spelarna firar segern med fansen bakom målet genom att de mest framstående från matchen springer fram och fistpumpar tre gånger med knuten näve. Hellberg vill inte göra detta utan går ner mot spelartunneln. Då hämtar Adi Viveash honom och ber honom att gå ner och fira med fansen. Hellberg springer då fram och fistpumper EN gång varvid alla buar ut honom....asså hahahahaha...sedan när han fattar att han gjort bort sig så försöker han sjunga med i en ramsa men fattar inte att du sjunger "Boro"....och sedan knyter han båda nävarna över huvudet på något konstigt sätt hahahahah. Till Hellbergs försvar så skulle vår lagkapten, tror det var Hackney som är långt ifrån lagkaptensmaterial, hämtat sin tränare och sagt att man fistpumpar tre gånger framför klacken. Det blev istället den snart 60-årige Viveash som varit här i typ några veckor och inte har en jävla aning om någonting som hämtade Hellberg och självklart gick det helt åt helvete.
Tur de vann annars hade jag skrivit något kritiskt om den här luffaren som ska ta oss till Premier League.
Skön attityd!! Svinbra. Mer mer mer
Yes MER MER MER tårar i Malmö hahahah
Det är bara en här som bölar och det e inte jag 😘