Middlesbrough - Queens Park Rangers 3 - 1

1
BIG FAT LAD

Hoppas vi vinner.

1
BIG FAT LAD

Må det fortsätta.

0
UpTheBoro

Har på känn att det kan bli ett litet hack i kurvan. 1-1.

Rumarn Burrell går riktigt bra i QPR nu efter en omväg i lägre divisioner. Hand upp ni som minns honom

0
Vicke2003

Rätt höga odds på QPR-vinst idag. Ligger på 3.90 just nu. Oavgjort 3.70. Vi borde vinna den här om vi vill behålla andraplatsen

1
BIG FAT LAD

Strelec startar igen - kul!

3
boozeboy

Har tippat 1 - 1Bristol City - Middlesbrough

Ja han behöver tuffa till sig lite bara. Varit klen i duellerna men han har ju den där känslan i boxen.

3
boozeboy

Är detta en klassisk match där vi skall vinna men allt fallerar eller är det annorlunda detta året?

1
BIG FAT LAD

Spring då Conway!!!!!!!!!!!

1
BIG FAT LAD

Ännu en strumprullare av Hackney....han kan verkligen inte skjuta.

1
BIG FAT LAD

Conways ständiga filmningar har gjort att vi aldrig får straffar.

1
BIG FAT LAD

Conway....helt jävla galet.

1
BIG FAT LAD

Strelec....

1
YakuBoro

Slog ihop de 2 trådarna.
Bra start, snart sitter den.

1
BIG FAT LAD

Conway självfallet off-side....helt hjärndöd individ.

1
grahnen

Fan att han inte kan hålla sig kylig på rätt sida där conway… han har ju ingen markering och ser hela linjen framför sig.

1
BIG FAT LAD

Ja den måste ju sitta snart.

1
BIG FAT LAD

JAAAAAAAAAAAAAAAAA

1
BIG FAT LAD

Då är Strelec igång, fan va skönt!

1
YakuBoro

1 - 0

Där kom de!
Passningen av Hackney 🔥
Gött med mål igen av Strelec

0
Vicke2003

Kan inte se matchen, men vi verkar spela bra, enligt statistiken.

1
YakuBoro

Yes, pressar högt. Många lägen.
Conway inblandad i mycket utan att riktigt lyckas...

1
BIG FAT LAD

Hackeney försöker hellre en lobb från 39 meter en att passa in till en fristående Conway. Det är där vi står nu.

1
grahnen

2 - 0

Ja vi ser stabila ut, pressen ser bra ut.

Sååå ja Whitaker! Så jävla bra. Man vet ju att han viker och kommer försöka dra in den i bortre!

1
YakuBoro

Whittaker, viker in och sätter den.
Serverad av Brynn.

0
Vicke2003

Ipswich ligger under också, så nu är vi 7 poäng före tredjeplatsen!

1
BIG FAT LAD

WHITTAKER MIN KILLE HAHAHA

1
grahnen

Mål 6 matcher i rad?

1
BIG FAT LAD

Och riktgit fint av Brynn, vilken halvlek - Boro leker!

1
YakuBoro

Fint av Whittaker.
Men härligt att se spelarna springa till Brynn och fira

0
Vicke2003

Haha fick Brynn en assist asså?

1
BIG FAT LAD

Vi är så sjukt bra.

1
BIG FAT LAD

Conway missar öppet mål igen hahahaha

1
grahnen

Vill du inte skriva i ”officiella” matchtråden?

Conway är snart uppe i 1300 spelade minuter utan mål, det är fan helt otroligt.

8
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Bristol City - Middlesbrough

Det är roligt att hålla på Boro igen!

8
Wilf Mannion

Ut med Conway och in med Sene i andra tack

3
boozeboy

Stabilt som fan alltså.

3
boozeboy

Är fawa nere?

1
grahnen

3 - 0

Han KAN! Conway! Kändes ju fan som om att han skulle missa den också med allt i bagaget de sista månaderna.

8
Wilf Mannion

Hahaha Conway

1
YakuBoro

Nytt försök att slå ihop de 2 trådarna =)
Får se om de funkar

1
BIG FAT LAD

Får inte upp fulstreamen. Fan.

1
YakuBoro

Nu förtiden är de 10 punden värda att köpa matcherna =)

1
BIG FAT LAD

Nu funkar skiten igen!

Vem gjorde trean och hur?

1
YakuBoro

Conway på straff

1
BIG FAT LAD

grahnen, jag lade tid på att strarta en tråd i förmiddags,men då valde "UptheBoro" att öppna ytterligare en matchtråd. Så jag startade en tredje matchtråd då jag trodde att han ville att vi skulle ha varsin matchtråd och vi brukar ju vara 3-4 pers online. Inte för att vi någonsin haft det, men "UpTheBoro" tyckte det var en bra idé verkar det som.

Men nu kör vi alla i denna tråd tydligen, det som alltid funkat bra. Synd att ändra på något som funkar iofs.

1
BIG FAT LAD

Jag har fått köpa Boro LIve ungefär varannan match då det strulat. Nu rullar det på fint.

1
BIG FAT LAD

Okok tänk om han bränt straffen hahah

Blev han glad? :)

1
BIG FAT LAD

6 pers online

Sakta men säkert kommer medgångarna smygandes tillbaks till Vikings...

1
BIG FAT LAD

3 - 1

Alla får straff mot oss.

1
YakuBoro

Stabil insats hittills av Brynn.
Noterade att han är 1.84m lång. Känns längre?

1
YakuBoro

Burgzorg borde gjort det bättre...
Positivt med mål av många anfallare, hade vart gött med ett till.

1
BIG FAT LAD

Så uselt av burgarn, men synd att klaga.

1
BIG FAT LAD

Ja, det låter i kortaste laget. Kan bero på att vi har dvärgar som mittbackar.

1
YakuBoro

Stabil seger.
Grym första halvlek, lite blekare andra.

1
BIG FAT LAD

Fin tid att vara Boro-supporter. Och Hell Ball love fest fortsätter ytterligare en vecka i poddar och på forum. Gärna för mig...;)

1
Andrealdo

Verkligen en fin tid som Boro-supporter. Bara sett en av de fyra matcherna med Hellberg. Jag var något skeptisk när vi anställde honom. Sverige har bara haft en PL-tränare, det var Svennis. Svenska tränare har aldrig lyckats internationellt till skillnad från danska och norska tränare. Men Hellberg kan nog bli näste svenske PL-tränare. Han är utan tvekan den bästa svenske tränaren av det han visat upp med Värnamo och Hammarby. Och med den här starten känns det verkligen som han har kapacitet att ta det här laget tillbaka till finrummet.

Har som sagt bara sett en match, men känns ändå som man kan se tre framgångsfaktorer med Hellberg.

1) Han är taktiskt flexibel. Han kan köra 4-2-3-1, 4-4-2, 3-5-2. Tyckte han var mer statistik i Bajen, men här har han så bred trupp och spelare som kan spela på flera positioner att han kan få utrymme för sina flexibla drag under matcherna.

2) Hans mjuka värden verkar få spelarna att må bra. Han ser alla spelarna. En som Riley McGree verkar stormtrivas och kommer nog inte fejka skada nån mer gång för att slippa spela.

3) Hans nördighet. Hörde att Hellberg sett Strelecs alla 40 mål från senaste tre säsongerna. Och utifrån det vet hur han ska spela. Tror ingen annan manager hade lagt ner den tiden. Men Hellberg är nördig och vill visa hur duktig han är. Och Strelec har verkligen levererat.

0
Vicke2003

Jag gillar verkligen att vi har en ung tränare. Därför gillade jag Carrick också, men han började kännas mer som en gubbe ju längre tiden gick.

1
grahnen

Instämmer, riktigt spännande nu!

Min första reaktion med Hellberg var positiv, lite färgad som svensk och att jag gillar han som fan. Sedan när det började landa kände jag mig oerhört kluven, om steget skulle va för stort. Tror på han som tränare men att vi i Boro skulle bli hans första klubb utomlands, kanske skulle bli svårt för honom. Kände mig ändå positiv och han har fan överträffat allt än så länge.

Han är ju extremt nördig i det tekniska, ner på detaljnivå. Men väldigt bra med det personliga också. Det hör man ju bara tidigare spelare han tränat. Tror de kan göra gott borta i England,

Ja, vad man förstått på honom så har han kunnat fokusera 200% på fotbollen nu i början, när familjen fortfarande är kvar i Sverige. Ägnar nog all fritid till att sätta sig in i ligan och som du skrev, sätta sig in i sina egna spelare genom att kolla alla Strelec mål osv.

Det känns som en lovande framtid för denna säsong!

Extra gött att precis se Wolves kvittera sent på Arsenal, för att sedan släppa in 2-1 i 90+4! Skål på det!

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva