Hull idag
Strelec skadad igen alltså. Vilken katastrofvärvning. Läge för Sène att ta chansen nu då.
Fan, Ipswich tog ledningen mot Coventry nu. Vi måste vinna idag.
Vi har haft sånt flyt med de andra resultaten i veckor.
Nu plockar Ipswich in Chuba.
Förbannat, 2-0 Ipswich. Dom är på gång.
Vinner vi idag så minskar i alla fall inte gapet.
Tredje matchen i rad som vi skjuter i stolpen i början av matchen, dåligt omen.
Pisseskit
Minst sagt
Som sagt.
Usel start… får ju ändå rätt bra frisparkslägen att slå inlägg på men dom kan ju fan inte få till ett hyfsat tillslag. Plus ett gäng hörnor.
Byggt upp lite tryck nu iaf o publiken gör sitt för att mana på!
Sakta men säkert så börjar jag störa mig på Gilbert....som jag alltid gjort.
Conway går på skott i fint läge....som täcks.
Status på McGree, nån som hört nåt?
Halvleken avslutas med att Conway styr en boll med knapp styrfart mitt på målvakten. Blev bara ett filmningsförsök av honom denna halvleken så det var ju bra i alla fall.
Sène? Totalt osynlig. Helt lost.
Vi måste ju få in en riktig striker i januari. Jag börjar faktiskt få riktigt svårt för Conway
In med Morris i andra!
Otroligt att vi ligger i topp ändå med den produktionen från våra anfallare. Måste få in nåt där, kan inte förlita oss på conway, sene och strelec. Den senare hade man lite hopp om att han skulle komma igång där men sen varit sjuk o skadad… conway har jag tappat allt hopp om, han sliter och gör mycket bra men att göra mål (och lyckas stå på benen så fort han får en klapp på axeln i straffområdet), det kan han fan inte.
Det blir lixom inget. Målområdet är som ett slags magnetfält som får bort bollen hela tiden.
Sex raka halvlekar med Hell Ball nu och 0 mål.
Helt otroligt. Så. Jävla. Uddlöst.
Vi fick i alla fall två hemmamatcher under julledigheten.
Hoppas Hellberg har i nyårslöfte att vinna matcher igen.
Mmm håller med er alla om anfallarna. Man känner med Brittain som dunkar in runt 10 låga inspel med kraft och tanke bakom men det är aldrig någon där.. helt hopplöst
Och Burgzorg måste nog vara bland de svagaste avslutare man sett i tröjan genom åren? Bland spelare som befinner sig så nära mål i alla fall. Men så är han riktigt bra på andra relaterade moment - som att vända i boxen, hålla ifrån motståndare och komma till bra avslutslägen. förstår inte hans syfte -obegriplig och fruktansvärt frustrerande spelare.
Gilbert är jag också så trött på. Orkar inte se honom mer. Blir nog bättre med Morris tillbaka nu - man såg efter två bolltouch att det är ett otroligt stort kvalitetslyft.
Strelec är den ända renodlade anfallaren för spel i boxen. Det är honom om någon vi bör ha hopp om.
Men omställningen kommer ta tid och han kommer antagligen inte vara mogen detta året pga det fysiska spelet. Men han har öga för mål det märks, gym och julskinka gör honom gott.
Vi spelar ju ut alla lag, det är inte bara fel på avslutarna utan var vi gör avsluten. Vi kommer inte i tillräckligt bra läge och är inte på rätt plats. Ibland måste man chansa och springa inte bara vara tillgänglig för en pass. De måste göra fler "onödiga" löpningar.
Vi betalade enorma pengar för Strelec och vi har faktiskt inte fått ut något alls från honom trots alla chanser. KIllen skulle ju göra horhus med the Championship efter att han lyckats finta bort Rudiger i en landskamp. Någon i ett annat Boro-forum kollade upp Strelec och vilka han gjort mål mot. Visade sig vara ett luftslott som bara gjort mål mot pisslag.:
"But Strelec wasn't doing great in the Champions League, which is maybe supporting my point. He's scored two goals in the Champions League. He's scored 6 goals in 17 Champions League qualifiers, and not one of those goals was against anyone decent, in fact they are all against the same two teams Mostar of Bosnia and Celje of Slovenia. He played in the Conference League group stage a couple of seasons back and didn't score a goal albeit he was a bit younger so fair enough. There's three goals from ten games in Europa League qualifying games, and they were at least against a couple of ok teams in Aris Limassol and Young Boys, it's not exactly a lot though. Even the having Rudiger on toast bit is making it a bigger deal than it was. He played well and scored a good goal absolutely but at international level that's just about all he's done. There's two goals against Sweden as well, and the rest are against Malta, Slovenia, San Marino, Azerbaijan and Estonia. That goal against Germany was the only one he scored in that group, and they played Luxembourg and Northern Ireland twice. Seems to be a lot of store being put in one good moment in one game rather than looking at his overall record, which is really just one good season in Slovakian football. Has he actually played well for us in even one game? I know he's scored a few goals but has he actually played well? I haven't seen as much as others but what I have seen he hasn't."