Coventry City - Middlesbrough 3 - 1

1
grahnen

Jag är redan jävligt taggad på denna match! En vinst kan ge oss 5 poängs ledning ner till andraplatsen!

Viaplay väljer att köra Studio på matchen från klockan 20:00. KUL!

Sjukt vad Coventry har tappat, när man såg dom i början av säsongen såg dom helt överjävliga ut. Så oerhört farliga och effektiva. Bra tillfälle att möta dom nu. 3 matcher utan vinst nu. Bara 3 segrar på de 11 senaste och 11 gjorda mål på dessa 11 matcher. Första halvan av säsongen snitta de väl typ 3 mål per match.

1
Vicke2003

Till Boozeboy: matchen mot Bristol har flyttats fram till 12:30 engelsk tid. Men den ska fortfarande spelas på lördagen.

www.mfc.co.uk/news/2026/february/13/bristol-city-game-moved-for-tv/

1
BIG FAT LAD

Hellberg har alltid varit helt öppen med att han är Chelsea-supporter och att Lampard var hans favoritspelare. Jag tycker det hedrar honom då många oftast mörkar vilka de håller på helt i onödan.

www.expressen.se/sport/fotboll/kim-hellbergs-nya-liv-i-england-det-blir-stortlojligt/

6
boozeboy

Har tippat 1 - 3Queens Park Rangers - Middlesbrough

@Vicke, tack. Jag såg det. Perfekt för oss! Åker först till Edinburgh o sen tåg. Vilka platser bör man satsa på när biljetterna släpps?

1
BIG FAT LAD

Jonas Olsson snackar upp dagens toppmatch i "Fotbollsmorgon", börjar vid 39:00. Tydligen ska Niva vara på plats i Viaplays studio ikväll också: www.youtube.com/watch?v=8QdKnh2wjcs

Känns som de kommer prata mycket om Hackney och helt missa att Hellberg hade den enorma turen att få en frisk McGree och sedan Malanda framdukat på bordet framför sig. Vi får se om de har koll på detta, dock tveksam.

Förövrigt så är vi väl i ett moment i klubbens historia där vi faktiskt kan få nya svenska supportrar.

1
BIG FAT LAD

Man börjar bli småtaggad, sjukt att typ halva fotbolls-Sverige faktiskt kommer kolla matchen. Trodde man inte för tre månader sen....:)

9
Wilf Mannion

Det är faktiskt smått overkligt allt som hänt sedan Edwards drog. Vinner vi ikväll går vi
loss i en 5 poängsledning....
Hoppas hoppas att våra nyckelspelare får vara skadefria resten av säsongen. En långtidsskada på
exempelvis Hackney Malanda eller Brynn skulle vara förödande

1
Vicke2003

@boozeboy Jag brukar sitta i the West stand. Men jag tror alla är helt okej. De på övre etage brukar vara lite dyrare. The ”posh” seats alltså. De är inte värda priset tycker jag. Typ 38 pund för en plats. Det är nästan 500 svenska kronor.

1
Vicke2003

Missar tyvärr (förmodligen) själv matchen ikväll. Men det är kanske bäst så för jag vet inte om mina nerver hade klarat av det oavsett.

1
BIG FAT LAD

Försnacket började på BBC Tees Sport för 20 min sen: www.bbc.co.uk/sounds/play/live/bbc_tees

1
BIG FAT LAD

Har ett fåtal bajare i bekantskapskretsen och samtliga har hört av sig och säger att de ska kolla matchen. De blir lite tysta och konstiga när man pratar med dem om Hellberg, han är så jävla saknad hos vraken haha

3
Andrealdo

McGree i startelvan. Skönt, för man vet ju aldrig med den gubben.

1
BIG FAT LAD

6 pers online timmen innan avspark!

1
BIG FAT LAD

Då ska vi se vad Niva och gänget har att säga.

1
grahnen

Kul att se och höra!

Längesen man va så här taggad!

6
boozeboy

Nån som har Kellbergs kontakt? Jag tänker man kan ta ett snack med honom när man är där och framföra vikingarnas åsikter.

6
boozeboy

Coventry ser väldigt taggade ut, kommer vara hård press första 15

1
BIG FAT LAD

Ser exakt ut som början av Blades-matchen, bara en tidsfråga innan vi tar över nu.

1
grahnen

1 - 0

Fan, ja dom har börjat starkt.. jävla skit

6
boozeboy

Vi har så sinnessjukt dålig record mot coventry:

www.transfermarkt.com/vergleich/bilanzdetail/verein/990/gegner_id/641

6
boozeboy

Inte vunnit en av de senaste 9, varav 8 förluster. Ett nytt hatlag har tagit form

1
BIG FAT LAD

Den starka vinden påverkar oss oerhört negativ. Går inte att spela som vanligt.

6
boozeboy

Lampard är verkligen desperat och tar till fulspel. Karma kommer straffa dom denna säsongen.

1
grahnen

Några bra minuter nu. Vore fint få något inna halvlek o sen bara kötta på i andra.

Började få en tagg mot Coventry efter playoffet för 3 år sen. Riktigt jobbigt lag att möta.

3
Andrealdo

Nu får Hellberg visa vad han går för. Browne har det tufft. Typ byta ut honom och ta in Strelec och byta spelsystem

5
Gazza

2 - 0

Faaaan va dåligt

1
grahnen

Uselt! Från ingenstans.

Både ayling och brynn hade kunnat göra de bättre där. Han backar ju in mot mållinjen, ut och täck av. Blir ju lätt för honom lägga in den där.

5
Gazza

2 - 1

Kom igen nu!!!!

1
grahnen

Såja!! Nu är det match. Stolpe innan med, fan nu har vi vind i seglen!

1
BIG FAT LAD

Vår bäste spelare. Får Hellberg att skina. FIck inte ett ord i för-studion mer än att Niva uttalade hans efternamn "McGee"....

5
Gazza

Jävla skitstraff. Kom igen nu Brynn

1
grahnen

Detta behövde inte inte… straffräddning nu och vi vänder detta!

5
Gazza

3 - 1

Så jäkla pissigt

1
BIG FAT LAD

Dom har sånt flyt. Fy fan.

1
BIG FAT LAD

Den här nya Sarmiento går på skott från typ hörnflaggan...bra...

1
BIG FAT LAD

Vilket jävla magplask. Vi skämmer ut oss inför hela fotbolls-Sverige och kick-startar Coventrys säsong igen.

Katt-a-strof.

1
BIG FAT LAD

Kommer nog dröja till när vi får Studio-snack nästa gång.

Fast Viaplay-sänder vår match på lördag.

Gonatt.

3
Andrealdo

Sånt antiklimax. Vi bjuder på två mål. Men har inte rätt inställning från start. Coventry-spelarna visste att man inte vinner såna här matcher på skönspel utan på kamp. Så besviken.

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva