Nu börjar det fan dra ihop sig på allvar.
Landslagsuppehållet kommer rätt passande för oss den här gången känns det som. Hackney kan komma tillbaka - och alla kan ladda om och hitta rätt fokus igen efter en frustrerande period där bollen inte vill in.
Spelschema:
Boro:
Millwall (h)
Swansea (b)
Portsmouth (h)
Ipswich (b)
Sheffield W (h)
Watford (h)
Wrexham (b)
Ipswich:
Birmingham (h)
Norwich (b)
Portsmouth (b)
Middlesbrough (h)
Charlton (b)
West Brom (b)
Southampton (b)
QPR (h)
Millwall:
Middlesbrough (b)
Norwich (h)
West Brom (b)
QPR (h)
Stoke (b)
Leicester (b)
Oxford (h)
Snabb reflektion:
Jag räknar bort Hull nu. Tror helt enkelt inte de är bra nog. Fyra kommande omgångar blir kolossalt viktiga.
Ipswichs hängmatch är inte förrän efter vårt möte - vilket man kan tolka både till deras fördel och nackdel men skönt att reda vad som gäller.
Vi möter Pompy (nedflyttningsstrid) och Wrexham (playoff-strid) som spelar med kniven på strupen. Wrexham kan ju dock vara klara/missat när vi möts i sista omgången. Watford tror jag är ute ur playoff-bilden i slutet på april.
Ipswich möter Birmingham och Norwich som vill ta sista chansen på playoff i nästkommande omgångar samt Southampton, Pompy och West brom borta. Många bortamatcher men behöver uppenbarligen inte betyda ett skvatt.
Millwall har också Norwich med lite häng på playoff och sedan tuffa möten med West Brom och Leicester som med största sannolikhet fortfarande fightas för att hänga kvar vid tidpunkten.
Ja, vad tror ni? En match i taget osv men också så nära slutet nu att en sån här sammanställning kändes nödvändig.
Det jag tar med mig mest är att även om Ipswich har seriens bredaste och bästa trupp knappt har en enkel match kvar, Tractor derby mot Norwich, tightast schema och mycket resande.
Ställde in min resa till fotbolls-vm i USA idag så nu blir det 100% att jag åker på avgörande matchen för Boro. Kommer förhoppningsvis att bli Watford hemma, men kan ju även bli Wrexham away i sista. Vilket krig det kommer bli om biljetterna i så fall då deras arena bara tar 10.700 pers. Ni med kontakter i Middlesbrough kan ju redan nu påminna dem om att vi på Vikings kan behöva hjälp. Ser att Wrexham ligger nära Manchester och att SAS har en morgonkärra dit från Stockholm kl.07.00 på matchdagen. Blir perfekt att rulla in i Wales vid 11-snåret och börja läppja på den första kalla strax innan lunch. Ett mycket intressant alternativ är att åka dit redan kvällen innan förstås.
Och här kommer hela play off-schemat:
"Friday 8 May - 8pm, Championship A 1st Leg (6th v 3rd)
Saturday 9 May - 12.30pm, Championship B 1st Leg (5th v 4th)
Monday 11 May - 8pm, Championship A 2nd Leg (3rd v 6th)
Tuesday 12 May - 8pm, Championship B 2nd Leg (4th v 5th)
The Sky Bet EFL play-off finals will take place over the Spring Bank Holiday weekend, with the Championship final on Saturday 23 May - 3pm."
Har lite svårt att släppa att finalen är på en lördag kl.15 - vilket jävla drag det komnmer bli - BÖRJAR BLI TAGGAD!!!
Får man biljett är jag jättepå!!
Ett scenario jag fick upp i huvet nu: vi spelar för topp 2 i sista omgången, Wrexham för sjätteplatsen, vi torskar, slutar 3:a, Wrexham slutar 6:a..
Det innebär 3 raka matcher mot de jävlarna. Jag o BFL kommer få vara massa på tv!! 🧌👹📺 vi har inte alltid varit best buddies på forumet men fan vad jag ändå tror att vi kunnat ha en vansinnig bender i Wales
Lite krydda till slutspurten... Nästa vecka är International fans week. Fick mail från Boro om att promota Boro Vikings. De undrade om vi har några bilder på fans 😅
Jag saknar bilder från "sammankomster". Finns det någon som har?
Kan mailas till webmaster@borovikings.se i så fall.
Haha underbart, UpTheBoro! Det här kommer bli svinkul och vi ska in på plan och fira promotiion! Och all skit jag slängt ur mig genom åren har varit med glimten i ögat, de fattar alla vid det här laget. :)
YakuBoro> Såg också det där. Var väl nästan tio år sedan vi hade senaste sammankomsten så det blir inga purfärska bilder isf. Vill även tillägga att jag inte vill vara med på en eventuell bild så då måste du blurra mitt ansikte.
Skrämmande stats, ja ibland har man ju fått känslan av att klubben inte vill gå upp: ttps://www.youtube.com/shorts/lrrTGCukqIM
Skulle nog kunna gräva fram lite bilder från playoff-finalen för många många år sen där BFL inte syns. Men antar att fans-veckan är över nu.
Och varför drar du inte till VM BFL nu när Sverige gick dit?
Det hade varit grymt om du har lite bilder, får gärna skicka dom till mig oavsett andrealdo.
Sjukt att Viaplay klantade bort första minuten
FRYYYYYY!!!!