Boro - Southampton (lör 9 maj kl.13.30)

1
BIG FAT LAD

Nu börjar allvaret.

0
UpTheBoro

Vi måste ha en stark startelva att få ut i spel för våra breddspelare är ett skämt.

Tänker framförallt på Sene och Sarmiento. Delvis Castledine.

Senes inhopp mot Wrexham är så uselt, kan inte släppa det.

Måtte Hackney kunna spela en roll i dubbelmötet

0
UpTheBoro

När släpps biljetterna till hemmamatchen?

1
BIG FAT LAD
0
UpTheBoro
0
UpTheBoro

Hittat flyg till edinburgh för 1200 t o r. Om jag får biljett till matchen drar jag nog över!

1
BIG FAT LAD

Låter grymt, kör bara kör!

4
Andrealdo

Ja, Middlesbrough vinner tabellen om man kollar XP. Så Hellberg ska ha credd för att han fått oss att spela riktigt bra, spelarna har trivts, det är mest oflyt som gjort att vi inte slutar topp 2. Kollar man på faktiska poängen som vi spelat in under Hellberg är vi bara sexa.

Poäng för varje lag som Hellberg gjorde sin första match:

Ipswich 57
Southampton 56
Coventry 55
Millwall 55
Norwich 55
Middlesbrough 50
Hull 48
Swansea 47
Wrexham 46
Sheffield U 44
Derby 43
Birmingham 39

4
Andrealdo

Det jag är mest besviken på med Hellberg är att han så gärna ville värva Sarmiento. Han fick övertala klubben att detta var en spelare som skulle lyckas bra i Boro. Men alla vi som sett Sarmiento tidigare år i Championship vet att det knappast är en startspelare för ett topplag. Vi är även tvungna att signa Sarmiento för nästa säsong. Här har Hellberg gjort bort sig. Vi borde plockat in någon annan spelare i januari som kunde gjort skillnad. Ingen av de vi värvade i januari har bidragit. Det hade varit bättre att behålla Nypan och Burgzorg. Där tappade vi avgörande poäng. Hellberg får hålla sig till tränarskapet!

1
BIG FAT LAD

Klubbens toksatsning för att nå Premier Leauge i januarifönstret bestod alltså i att värva Castledine, förlänga med Ayling och ge Sarmiento ett två-årskontrakt....

Ja går vi upp så försvinner samtliga dessa spelare på något sätt som tur är.

1
BIG FAT LAD

Tänkte bara smita in och meddela att jag har börjat kolla på resa till play off-finalen. Blir inte tvådagars isf utan fullt fokus blir på matchdagen coh firandet på kvällen. Precis som sist vi var på Wembley så missar jag ett derby.

UpTheBoro> Kommer du iväg till helgen?

1
BIG FAT LAD

Vidriga Southampton-svin.
www.youtube.com/watch?v=Cj_D6qLGHM8

0
UpTheBoro

Nej, jag var lite överoptimistisk på möjligheterna att få biljett tyvärr! Hade inte poängen som behövdes, vilket ju i grunden är bra och rättvist! Kände inte att jag kunde sondera andrahandsmarknaden heller

Så blir att se matchen tillsammans fem öl bakom soffan istället 🫣

4
Andrealdo

Är bortrest så kommer missa första semifinalen. Men kan tänka mig att se returen på sportbar i Sthlm.

1
grahnen

Fan, jag trodde bara Sarmiento var ett lån och inget mer, att vi inte skulle se röken av honom efter denna våren. Han har ingen slutprodukt och ser absolut ingen framtid för honom i klubben.

"With Boro’s loan agreement with Brighton including a clause that made it an obligation to sign Sarmiento permanently if certain parameters were met, it’s understood to be a formality that he joins Boro long-term this summer."

Undra vad klausulerna är för att han ska bli kvar? Bara deltagit i 17 matcher och 671 minuter.

7
boozeboy

Har också börjat snegla på finalen, men att vi ens går så långt, då krävs lite tur med tror jag

1
BIG FAT LAD

Kollar Hull-Millwall, Maken till pissgäng i en usel match, hur vi kan vara ens i närheten av dem poängmässigt är fan helt otroligt.

1
Vicke2003

Så här skriver The Telegraph om mannen från Southampton som spionerade på Rockliffe:

The “spy” had professional surveillance equipment, complete with a microphone to record voices and technology to livestream the footage back to someone watching remotely.
🔺 A brief physical confrontation ensued when a member of Middlesbrough’s media team challenged the man, who refused to identify himself and then ran off.
🔺 The man ran into the clubhouse next to the training ground and changed into new clothes from a hidden holdall.

1
Vicke2003

Leeds spionerade ju på Derby inför play off 2019, och då fick de betala böter på uppemot 2 miljoner kronor. Jag undrar vad det blir för påföljder för Saints den här gången.

1
Vicke2003

Enligt The Guardian:

”Spying cases are dealt with by an independent disciplinary panel, which has the power to impose punishments ranging from reprimands to fines, points deductions and, in extreme cases, expulsion from the competition.”

1
Vicke2003
0
UpTheBoro

Tror dessvärre inte att vi kan räkna med nån mer dramatisk påföljd än dryga böter. Gillar i grund och botten sånt här tjuv och rackartyg, och man hade ju verkligen uppskattat det om det var ombytta roller. Patetiskt uselt att bli påkommen bara

1
Vicke2003

Jag tror de kollade om Hackney tränade eller inte. Honom är de nog mest rädda för.

1
Vicke2003

Southampton förnekar inte anklagelserna:

www.southamptonfc.com/en/news/article/club-statement-8th-may-2026

2
YakuBoro

Premier League eller Championship efter sommaren!?!

Kom igen nu förihelvete! 💪🏼💥⚽

1
Vicke2003
1
BIG FAT LAD

Fan, ingen Hackney, inte ens på bänken. Riktigt obra.

1
BIG FAT LAD

Asså vilken otrolig jävla otur att få seriens bästa spelare, tillika lagkapten, långtidsskadad med 15 matcher kvar, det händer bara inte.

Jag kan inte släppa det.

1
Vicke2003

Viktigaste just nu är i alla fall att McGree är frisk

1
grahnen

Ja det är så jävla typiskt. Troligtvis det sista vi sett av Hackney i Boro? För denna vändan iaf. Kan ju hoppas att han kan va med i en eventuell final.

Inte varit så nervös sista dagarna, mycket för att jag tror vi inte har en chans mot seriens kanske formstarkaste (?) lag. Men… fan nu kryper det på! Har vi en bra dag så varför inte. Våra anfallare har ändå gjort några mål sista, Whitaker också varit i bra slag.

0
UpTheBoro

Well man får försöka se glaset som halvtomt - om han inte åkt på något bakslag kommer han förhoppningsvis till spel i returen!

Frågan är om Kim känner som jag med Sene sist - att han inte är värd en plats på bänken helt enkelt och att man satsar på Ibeh istället om nödvändigt.

Annars är det ju modigt att spela McGree centralt och sätta Browne på bänken. Troligt att Malanda spelar i den här oklara rollen på mittfältet igen för känns lite väl offensivt med bara McGree bredvid Morris

1
Vicke2003

Vi slog Southampton med 4-0 på hemmaplan för bara några månader sedan.

1
Vicke2003

Konstigt att Viaplay inte kör svenska kommentatorer idag

1
Vicke2003

Men Liverpool spelar en rätt oviktig match samtidigt så det är ju säkert prioriterat först…

1
Vicke2003

Intressant med Harley Hunt på bänken. Han har bara spelat en enda match för Boro tidigare.

1
grahnen

Hänt mycket sen den 4-0 vinster, dom var ganska dåliga då. Förlorade matchen efter det och sen inte förlorat i ligan sen dess. Bara en förlust till efter det och det var mot man city.

1
BIG FAT LAD

"You cheating bastards, we know who you are"?

Hörde jag rätt? :)

1
BIG FAT LAD

SOLKLAR JÄVLA HANDS!!!!!!

1
Vicke2003

Du hörde rätt. Dessutom vägrade Hellberg att se Southamptons tränare i ögonen när de skakade hand.

0
UpTheBoro

Vem sa det?

1
Vicke2003

Vem sa vad?

1
BIG FAT LAD

En ramsa från Boro-klacken.

1
grahnen

Ganska pigg start ändå, utan nån riktigt stor chans. Måste kunna få något ut av det snart.

1
BIG FAT LAD

Ser bra ut som vanligt, men sen har vi "Drutten" och "Gena" på topp...

*medelsvår lite äldre referens"

1
BIG FAT LAD

Måste ändå säga att Conway ser ut att ha druckit flygbränsle idag...

0
UpTheBoro

En matchbild man känner igen lite för väl, ja 🫣

1
BIG FAT LAD

Morris....med sin patenterade amerikanska målspark....helt jävla otroligt hahahha

0
UpTheBoro

Morris skottfötter käkat flygbränsle som vanligt

1
grahnen

Många som känns påkopplade idag.

Känner sån agg mot Azaz, vore gött slå ut Southampton bara med anledning att han får se oss gå vidare.

0
UpTheBoro

Känns lite fel att Wood spelar för dom och inte oss

0
UpTheBoro

Heeeeerregud…

1
grahnen

Helvete. Där skulle vi haft 1-0! Jävla block

1
BIG FAT LAD

Är alltid någon som hinner täcka hans skott.

1
Vicke2003

Southampton ser rätt skakiga ut

1
BIG FAT LAD

Eller så hittar han stolpen....

0
UpTheBoro

Behöver målet innan paus nu!! Förtjänar det!!

0
UpTheBoro

Innan dom kan regroupa och korrigera

0
UpTheBoro

Dael Fry är en uppvisning i försvarsspel idag!

1
grahnen

Precis. Måste få in en boll nu innan paus.

De e fan inte sant. IN MED BOLLEN NU!

1
BIG FAT LAD

Det här luktar kalldusch i 93:e.

1
grahnen

xG 1,3 mot 0,0.

Klart conway får en halvträff, eller knappt det på chansen vid hörnan.

1
BIG FAT LAD

Klart han får....fast han gjorde mål i de två oviktiga matcherna nu senast....

1
BIG FAT LAD

Vad är Finn Azaz morsa, sjunger dom?

1
Vicke2003

Kim Hellberg vinner som vanligt tränarkampen. Men hans spelare… not so much

1
grahnen

Lär bli en helt annat matchbild i andra nu, svårt se Southampton komma ut och göra en lika osynlig halvlek igen. Fan att vi inte fick hål på dom i första.

1
BIG FAT LAD

63 miinuter tog det innan Southampton vågade sig över på vår planhalva. Får vi en kontring nu gör vi mål.

1
BIG FAT LAD

Strelec vinner inga dueller som vanligt. Viket haveri till spelare.

1
BIG FAT LAD

Vilket jävla skämt till spelare Strelec är asså....visste han skulle tappa bollen där.

1
grahnen

Instämmer. Han har varit usel idag. Så jävla svag i dueller, ramlar ihop bara. In med någon annan som kan löpa där framme o kanske vinne någon duell.

1
BIG FAT LAD

...och förlorar duell igen....

1
BIG FAT LAD

Avplockad....och in kommer Castledine haha

1
grahnen

Att han får vara kvar på planen i nästan 80 min hittills tyder ju på sån brist på spets framåt.

1
Vicke2003

Det här påminner lite om den förra semifinalen mot Coventry

1
BIG FAT LAD

Castledine visar fin teknik....tar ner bollen med smalbenet.

1
grahnen

Alltså Sarmiento…. Så oooonödigt gå in o va trycka han i ryggen så och skapa frispark som dom är ytterst nära att göra mål på.

1
Vicke2003

Åh herregud vad nära

1
grahnen

Tänk om ett av de två förvärven i vinter hade kunnat bidra med någonting framåt. Nånting!

1
grahnen

Nu hänger 0-1:an i luften.

1
grahnen

Offensiv frispark för Southampton. Känns bekant med en fast situation i slutskedet mot oss…tack för den usla frisparken.

Två 0-0 matcher i första matcherna.

Blir tufft det här. Än riktig pärs på tisdag.

1
BIG FAT LAD

Vi gör det inte lätt för oss själva. Skillnaden hade varit Hackney.

Vikings East Chapter> Vi siktar på en sportbar på tisdag.

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva