Jag har inte slutat tro.
Jag har inte avbokat varken flygresan eller hotellet.
Jag har följt denna tråd slaviskt i två dagar nu: www.oneboro.co.uk/forum/topic/14123-spygate-what-will-the-efl-do/page/123/#comments
Gibson har tagit in planetens bästa jurister när det gäller denna typ av frågor.
Och så nu för en stund sedan så kommer den indikation som vi alla väntat på. Ligan, EFL, meddelar att matchen kan flyttas och att alla supportrar (underförstått framförallt Southamptons) som köper resor och biljetter ska vara noga med att läsa "terms and conditions" så de kan avboka och få pengar tillbaka.:
www.efl.com/news/2026/may/14/efl-statement--sky-bet-championship-play-off-final/
Det kommer att hållas en hearing där övertygande bevisning läggs fram senast nu på tisdag den 19:e och då ryker DOM FUSKANDE JÄVLA SOUTHAMPTON-HORUNGARNA all världens väg!!!!
Gubbar.....VI SKA TILL WEMBERLEY!!!!!!!!!
Mer i ärendet: www.bbc.com/sport/football/articles/cyv2nl9vl72o
*Har precis vart nere på ICA och handlat mer popcorn*
Ja rent rättvist och som avskräckande exempel så bör de kickas ut ur finalen samt få böter och ledarna stängas av.
Skulle kännas rätt bra iaf eftersom jag tycker de verkligen visade i finalen att klubben vill vinna till varje pris. Filmningar, tom målvakten, bollkallen och tränaren. Inget gott föredöme så skulle kännas fint om det blir så.
Lägg därtill att de bombade vår spelarbuss med stenar och flaskor utanför St Mary's: www.facebook.com/watch/?v=909050885502832&vanity=TheSunFootball
Conway missar VM...
x.com/skysports_keith/status/2055906212151967865?s=46
Kul med "King Castledine" från start på Wembley då.....*suck*
Ryktas om ett statement nu kl.13.30 om framflyttad match!
*S*P*Ä*N*N*A*N*D*E*
*JUDGEMENT DAY*
Hoppas hoppas!
YEEEEEEEES HAHAHAHA
SOUTHAMPTON DISKADE! MIDDLESBROUGH SKA TILL WEMBLEY!
Men… får Southampton överklaga beslutet?
Okej så de får överklaga, senast 20 maj. Och om de överklagar kommer de förmodligen behöva skjuta upp finalen. Vilken röra! Men just nu är jag glad.
Yes rättvist ser fram emot finalen
Hoppas Hackney kan spela nu. Conway missa ju finalen
Vad säger dom om datum o så? Blir det på lördag eller risk för en veckas uppskjutning? Inte läst mer än beslutet o kasta mig in här o skrev till lite polare.
Helt uppe i varv!
Enligt beslutet ska matchen spelas på lördag som planerat. Men Southampton har tills imorgon på sig att överklaga. Och om de överklagar så kommer de förmodligen behöva skjuta upp finalen.
Vilken otroligt glädjande nyhet! Jag trodde det skulle stanna på poängavdrag. Trodde inte dom skulle våga gå hela vägen. Men viktigt statement.
Blir tajt att hinna planera resa till på lördag. Så nästan att man hoppas på ett överklagande så att man hinner planera och så att Hackney får några dagar till på sig att bli redo :)
Game on MTFs!!
Så djävla underbart. Och så djävla rättvist.
Skål på er!
Vad tror ni om startelva för
Lördag ?
Skulle gissa på något som nedan:
Brynn
Brittain Ayling - Fry- Malanga - Targett
Hackney - morris - Browne
Whittaker - Strelec
Conway är ju borta så inte så många alt..
RÄTTVIST. Fusk ska aldrig löna sig!!!
Någon som köpt biljett?
Jag kollar lite flyg o sådant, men tight med tid.
Jag startar en resetråd, vi gjorde det sist. Vore kul att stå ihop. Eller vad tycker ni andra?
Vaddå köpt biljett, boozeboy? De har väl inte släppts ännu?
Gubbar, vi måste kommunicera rätt snabbt. Kolla nya resetråden, detta blir en matchtråd.
Southampton menar att de kommer kunna överklaga domen, enligt the Guardian.
🚨 Southampton consider today's Spygate sanctions to be 'wholly disproportionate' & are 'confident' that the decisions will be overturned following tomorrow's appeal
Men som sagt, disciplinnämnden ska utreda överklagandet imorgon. Jag hoppas de tar rätt beslut och diskar Southampton en gång för alla.
Svårt att tro att deras överklagande kommer spela nån roll, förutom att i så fall skjuta upp matchen.
Vilken jävla energi man har på jobbet idag asså!!! yeeeeeeeees haha
Köra en ny matchtråd eller??
Haft fullt upp med att riva vägg o möblera så inte hunnit vara så nervös idag, svårt somna igår däremot!
Nu när röjer är färdigt smyger sig nervositeten på.
Trist dom inte kör nån studio eller nåt på viaplay, sändningsstart 5 min innan match. Kunde dom fan kostat på sig tycker jag!
Ja det är rent ut sagt bedrövligt. Och som vanligt kommer väl sändningen igång 4 minuter.innan match. Man vill ju uppleva lite stämning även från tv-soffan
Dom körde ändå en studio mitt i säsongen pga svenskintresset med Kim. När det nu är final, varför ingen sändning då? Sjukt konstigt. Som sagt, vill ta in stämningen därifrån hit också som du säger. Får scrolla sociala medier helt enkelt!
UTB!
Jävligt taggad!
Enligt BBC kommer Hull vidta rättsliga åtgärder om de förlorar idag och försöka blu uppflyttade ändå!! Den här röran tar aldrig slut.
Det börjar dra ihop sig till drabbning, och nu börjar nervositeten komma på allvar. Om några timmar är vi kanske i Premier League. Känns fan nästan surrealistiskt
31 - BRYNN
2 - BRITTAIN
3 - TARGETT
6 - FRY (C)
8 - MCGREE
11 - WHITTAKER
12 - AYLING
13 - STRELEC
16 - BROWNE
18 - MORRIS
29 - MALANDA
Bänken:
WILDSMITH, HACKNEY, GILBERT, SILVERA, CASTLEDINE, EDMUNDSON, HANSEN, IBEH, SARMIENTO
Hackney på bänken iaf!
Fan sjukt att det är så nära nu.
Fan vad mäktigt!
Bara jag eller är ljudet väldigt tyst på Viaplay?
Hoppas Hackney får spela lite. Undrar om han är på bänken bara för att skrämma Hull lite
Hörde precis att vi aldrig vunnit på wembley, sånt är till för att brytas!! Nu kör vi!!
Ja vi har ju bara gjort ett enda mål på Wembley någonsin. Tror det var Ravanelli 1997
Viktigt att Whitaker visar mer än sist idag. Strelec med.
Känns väldigt försiktigt. Mycket boll men ingen skapar nåt.
Helt okej halvlek.
Jag tycker det är oroande när hela backlinjen följer med upp. McBurnie hugger ju som en haj när han får chansen
Ja det är ju McBurnie man är rädd för. Om nån ska göra det för Hull så är det ju han.
Hackney kanske ska in!
Hackney in! Fan va skönt se han på planen, trodde inte man skulle få se honom spela i vår fina röda tröja igen. Hade varit så jävla fint om han fick avgöra idag.
Kom igen!!!!!
Hansen ser bra ut också 💪
Fan också. Kämpa sista fyra nu.
FY! FAN!
Fan att vi ska tappa så jväla mycket i slutet.
Såklart det är Mcburnie.
Brynn… han får ta på sig det
Jahopp. Championship igen.
Är helt tom. Hade det på känn att vi inte skulle lyckas spräcka nollan och torska i slutet.
Fan. Att ett Hull som inte imponerar alls kan gå upp. Helt jävla otroligt.
HELVETE! Hur kan vi bomma en sån här chans? Fattar inte. Vi är så jävla dåliga framåt
Nu måste vi ge Kim Hellberg rätt förutsättningar för nästa säsong. Jag tror vi kan vinna hela serien om vi bara får in en kompetent anfallare.
Bra kämpat ni som var på plats, upplever att ni hördes ända hem!
Tyvärr har vi samma problem som vi haft hela våren, saknar förmåga att skapa och sätta dit dom riktiga chanserna. Spelar bra och har full kontroll, men skapar för lite...
Det är så jäkla störigt. Antingen vinner vi i en match 5-0, eller så förlorar vi med 1-0. Finns inget mellanting. Så klart gör vi också bara mål när det inte räknas som mest.
Från början på augusti förra året har man haft hoppet om en PL plats. Drygt nio månader av hopp och förtvivlan slutar naturligtvis med en eländig djävla uddamålsförlust. Tur att det snart är dags för WM. Om inte hade jag gått in i en djup depression
Man intala sig innan att detta va en bonuschans, att man inte skulle bli så nedbruten vid förlust eftersom detta bara dök upp. Men helvete vad fel man hade. Svårt släppa vi inte tar en chans mot ett så här dåligt lag som Hull.
Kommer ta tid släppa detta. Gör ont.
Hatmöten mot främst Southampton nästa säsong, men även Rob Edwards Wolves. Samt ett troligen jävligt starkt London-lag i form av Spurs eller West Ham.
Blir ett otroligt tufft år. Gäller att vi börjar pricka rätt i värvningar och ersätter Hackney på rätt sätt.
Vi får hoppas att Spurs/West Ham inte bara kör över hela ligan.