Resetråden Boro - Hull (play off final Wembley)

1
BIG FAT LAD

Vi kör allt som har med resan här.

Vem ska åka till 100%?

Vilka funderar på att åka?

4
Andrealdo

Jag funderar på att åka. Men får se när biljetterna släpps och hur dyrt det blir.

0
UpTheBoro

Jag jobbar troligen oberoende av datum men blir det uppskjutet får jag mer marginal att krångla mig ur det!

Om man kan få biljett vill jag nog åka oavsett fan

1
Vicke2003

Middlesbrough skrev precis i sina officiella kanaler att finalen ska spelas nu på lördag, 15:30 engelsk tid.

1
Vicke2003

Ingen information om biljetterna ännu.

x.com/boro/status/2057031156336332809?s=46

1
Vicke2003
1
Vicke2003

Enligt The Athletic kommer juryns dom angående Southamptons överklagan komma ikväll.

1
BIG FAT LAD

Ok. Då vet vi att man måste ha poäng för att kunna köpa biljetter innan de släpps till allmänheten på torsdag kväll. Så då är frågan, vem känner någon som kan köpa? Jag har inte kontakt med någon från Middlesbrough längre, tyvärr.

4
Andrealdo

Jag har samlat på mig 20 poäng. Så jag gör ett försök kl 14 i morgon, 15 svensk tid, att köpa biljetter. Men får man bara köpa en biljett per konto? Men står också Max sex biljetter. Jag fattar inte riktigt. Är det såna som har familjekonto? Det har inte jag.

4
Andrealdo

Kolla om det går att bli medlem idag så samlar ni poäng till i morgon.

1
BIG FAT LAD

Har nu letat I en halvtimme efter var man blir medlem, men hittar det inte. Det ska inte vara lätt att bli medlem i Boro FC!

1
BIG FAT LAD

Fuck det här strulet som det alltid är, jag ringer till biljettkontoret och kollar om de kan hjälpa mig att bli medlem så jag får de där 10 poängen som kan vara helt avgörande vid köpet av biljetter. Återkommer!

1
BIG FAT LAD

Kom fram till biljettkontoret där en telefonröst meddelade att de har öppet alla dagar i veckan...förutom onsdagar.

Ja vad säger man? hahaha

1
BIG FAT LAD

Har nu ställt mig i kön för de med 140 poäng, de har säkert fuckat upp detta med så jag kommer köpa tre biljetter om jag får läge. Försäljningen öppnar nu kl.14.

1
BIG FAT LAD

Jag kämpar på, tack! haha

4
Andrealdo

Otroligt om du lyckas hacka systemet. Men rädd för att man måste skriva in nåt medlemsnummer för att komma in och välja plats?

1
BIG FAT LAD

Är 5.500 pers före mig i kön, beräknas vara framma om 37 min. :)

4
Andrealdo

Är mr Snake sig lik från tidigare? :)

1
BIG FAT LAD

Japp, samma elände.

1
BIG FAT LAD

Man kunde endast köpa en biljett till deras bussresa från Riverside så jag struntade i det. Kände att jag inte ville ta nåns resa lixom. Vi löser det här på annat sätt. Ytterligare biljetter släpps 16.30 idag så vi får se där vad som händer.

1
BIG FAT LAD

Samtliga biljetter till bussarna är nu slutsålda förövrigt.

1
Vicke2003

Om ni inte får tag på biljetter, går det inte att kanske köpa något VIP-paket på Wembley? Borde vara dyrt men är nog alltid ett alternativ.

1
BIG FAT LAD

Vi får kika på det i värsta fall. Eller Viagogo.com. Men känner inte du någon i Middlesbrough, Vicke?

1
BIG FAT LAD

Skriv gärna här om ni vet att ni är helt klara på att åka så vi vet hur många biljetter som behövs.

1
Vicke2003

Känner ingen som kan hjälpa till med biljetter

1
BIG FAT LAD

Detta är Boro Vikings största svaghet nuförtiden. Ingen känner någon på plats längre.

1
Vicke2003
1
Vicke2003

Jag är faktiskt riktigt nervös/orolig för att de kommer ändra på beslutet och låta Southampton spela finalen ändå. Det är andra personer som utreder överklagan just nu. Så de kommer inte nödvändigtvis hålla med den första juryn.

0
UpTheBoro

Är på att åka lite beroende vad biljettkostnaden blir.

Kollat flyg och bara det rätt saftigt från kph men får det va värt!

7
boozeboy

Jag har några priority points men räcker bara tills sista släppet innan general sales. Tyvärr ser det mörkt ut för mig att åka denna gången, senast var ju helt jävla magiskt så skall se om det går att lösa. Men räkna inte med mig, jag fixar själv i så fall.

1
BIG FAT LAD

Spelarna på träningen idag och det var väl ungefär såhär som jag tänkte mig att Whitaker klär sig privat: www.facebook.com/photo?fbid=1504518167709480&set=pcb.1504533617707935

1
BIG FAT LAD

Ok, vi är fyra pers som eventuellt kommer åka eller är det fler?

Det kommer förmodligen bli snabba ryck imorgon när "Andrealdo" försöker köpa. Kommer inte finnas någon tid till att ringa runt till alla och stämma av för jag såg själv idag hur platserrna bara flög iväg. Så vilken är maxgränsen för vad en biljett får kosta för att ni ska åka?

Fyll på:

BIG FAT LAD: Jag köper även om det är de dyraste biljetterna i "Catergory 1". De kostar 106 pund (1.213 SEK). Löser vi inga biljetter från officiellt håll så kommer jag lägga max 3.000 kr på någon biljett-site annars så struntar jag i att åka. Har redan lagt 35 kakor på VM-resan så nu börjar det bli småsvettigt på fotbolls-kontot. :)

boozeboy: Köper själv.

Andrealdo: Vad är din maxgräns?

UpTheBoro: Vad är din maxgräns?

4
Andrealdo

Jag kan tänka mig att gå upp till 1200 kr. Men blir det 3000 lax via Viagogo så blir det nog för dyrt för mig också. Men jag tänker att det borde finnas ordinarie biljetter i morgon eftersom beskedet kommit så tätt inpå och folk kanske inte hinner fixa resan.

1
BIG FAT LAD

Ja, tror också det blir lite mindre tryck än sist, känns som att vi kommer att få tag på till slut.

1
Vicke2003

Beslutet från disciplinnämnden angående Southamptons överklagan ska komma runt 23:00 svensk tid idag. Nu håller vi tummarna.

1
Vicke2003

Southampton har advokaten Lord Pannick på sin sida i överklagan idag. Han var bland annat med i rättegången mot Manchester City 2020 där de blev bannlysta från spel i Europeiska turneringar i två år. Tack vare Pannick lyckades Manchester City dock upphäva domen.

1
Vicke2003

Nu skriver en lokaltidning från Southampton att beslutet kan komma ännu senare än 23:00…

1
BIG FAT LAD
1
Vicke2003

Yes! Southamptons överklagan gick inte vägen! Middlesbrough ska till Wembley trots allt!

x.com/efl_comms/status/2057197756641603756?s=46

4
Andrealdo

Då försöker jag hugga så många biljetter som möjligt i morgon vid 14 när jag vet hur många som vill ha.

1
BIG FAT LAD

Jag ringer biljettkontoret imorn förmiddag och kollar om jag kan bli medlem och få lite poäng. Messar dig, Andrealdo, om vad de svarar.

1
BIG FAT LAD

Förövrigt sjukt att vi en gång hade Morgan Rogers och Latte-Lath på topp.

1
Vicke2003

Vi sålde Rogers för billigt.

1
BIG FAT LAD

Vi blev grundlurade, 8 miljoner pund. Han går väl för 80 millar idag.

1
BIG FAT LAD

Nä, nu fäller jag in hovarna för idag. Viktig dag imorn - håll utkik här alla som ska resa!

0
UpTheBoro

Alltså jag kan tänka mig att gå upp till 1.200kr också. En sån här chans får man inte så ofta. Jobbet får lösa sig!!

Vi kanske borde starta nån sorts chatt eller dyl imorgon?

0
UpTheBoro

Kom på att jag känner (överdrift) en kille från Middlesbrough!!

Tyler, träffade honom och hans skotska kollega (båda jobbar på oljerigg nånstans längs brittiska kusten) på Sir Tobys i Malmö under sista omgången förra säsongen (mot Millwall eller slogs vi bara mot Millwall om kval?). Dom var på nån sorts märklig skandinavisk semester. Skotten var helt spritt språngande galen, på det bra sättet.

Sen hängde vi tre runt några timmar och hade a good time så att säga! Finns roliga anekdoter att berätta vid tillfälle.

Iallafall - skrev till honom nu om det är nåt han kan göra för oss eller om han har tips på hur.

Vi har bara hängt briefly några timmar men är värt ett försök

1
BIG FAT LAD

Grymt, UpTheBoro, bra med en reservplan ifall allt skiter sig i eftermiddag!

Finns nu även en "Ticket-tråd" på oneBoro-forumet: www.oneboro.co.uk/forum/topic/14134-tickets/page/4/#comments

7
boozeboy

Please note this on sale is ONLY for eligible fans with 70+ Points.
Max number of tickets per transaction is 6.

Further on sale periods are as follows, subject to availability:

- 2026/27 Season Card Holders: 9am, Thursday 21 May
- 33+ points: 12noon, Thursday 21 May
- 20+ points: 2pm, Thursday 21 May
- 10+ points: 4pm, Thursday 21 May
- 3+ points: 6pm, Thursday 21 May

4
Andrealdo

Jag som har 20 p kommer försöka köpa vid 2 pm, alltså kl 15 svensk tid. Hur många biljetter ska jag köpa? 3-4?Jag tänker att jag beger mig in i kategori 3 först, mellannivån, för att hitta biljetter där.

0
mndl82

Jag köpte via gogo travel... lite dyrare men nu är det klart.
Fick lever 2 Premium block 245.
Flyger från Landvetter 09.40 imorgon.

UTB

4
Andrealdo

Snyggt jobbat!

1
BIG FAT LAD

Fan va kul, mndl82!

4
Andrealdo

Men jag siktar på att köpa tre biljetter då.
Mig själv
BFL
UpTheBoro

Och Boozeboy fixar på egen hand om han kommer loss

4
Andrealdo

Ska försöka logga in på tre olika devices utifall det är slump och inte först in i kön som avgör när man kommer in.

1
BIG FAT LAD

Snyggt, Andrealdo!

Hellberg kör presskonferensen kl.14.30 idag, får gåshud bara jag tänker på det. Så sjukt glad han kommer vara haha

0
UpTheBoro

Så det är alltså 15:00 svensk tid man ska bajsa på sig när Andrealdo försöker hugga biljetter?

Behöver du något medlemsnummer eller dylikt från oss?

0
UpTheBoro

Fick svar av Tyler nu! I min fantasi hoppades man ju att han bara skulle ”I sort you and your mates - jag har tre biljetter som skräpar här hemma”.. men är ju inte riktigt så det funkar haha. Så här skrev han:

Hey my man my man! I can do my very best to help, I myself struggled to get tickets so I had to bite beg and borrow to get mine, I’d say the best way is to probably post on the Facebook supporters page letting them know your wanting to and maybe offer abit of extra cash and your circumstances maybe? If not I can imagine there will be a lot of people who are re-sales just to try make some extra cash

0
UpTheBoro

Och tipsar om en FB-grupp som heter ”Middlesbrough Fc The Real fans”. 10 000 medlemmar bara, om nån här är medlem där vore det ju bra för de kanske inte släpper in oss just den här veckan haha

4
Andrealdo

Jag hoppas man kan köpa fler än en biljett. Förstår inte hur detta ska tolkas?

Fans can purchase one ticket per account, up to a maximum of six tickets per booking.

4
Andrealdo

Jag tror inte jag behöver era medlemsnummer.

0
UpTheBoro

Ta dem ifall du behöver:

Kanske är det som menas med den luddiga texten.

0
UpTheBoro

Det finns en vy där du kan lägga till oss som ”friends & family”. Det borde du göra

postimg.cc/gallery/QK8dF22

4
Andrealdo

Ok, tack. Fixar.

0
UpTheBoro

Du hittar den knappen i biljettvyn - när man är inloggad och du vet det står hur många priority points man har. När du trycker på ditt namn ska du hitta den

4
Andrealdo

Hittar. Utöver medlemsnummer du gett mig behöver jag ditt efternamn eller postnummer du reggat dig med.

0
UpTheBoro

Använder du mailen du har i din profil?

4
Andrealdo

Japp, skicka där.

4
Andrealdo

Har skrivit upp ditt medlemsnummer på papper här, så du kan ta bort det här.

0
UpTheBoro

Fixat

4
Andrealdo

Har du mejlat till andrealdo@hotmail.com ? Ser inget ännu.

0
UpTheBoro

Haha mailade fel adress i stressen! Samma gmail. Den Andrealdo lär inte fatta ett skit

0
UpTheBoro

Nu väl?

4
Andrealdo

Japp, tackar!

0
UpTheBoro

Nice nu ser jag dig där i vänvyn! :)

0
UpTheBoro

BFL har checkat ut helt.. fan vad jag är nervös nu

4
Andrealdo

Det är lugnt. Jag har fått hans info på sms :)

4
Andrealdo

45 min kvar. Sen smäller det!

1
BIG FAT LAD

Haha jag är inte långt borta. Fan måste jobba undan lite gejer innan det brakar loss här. :)

0
UpTheBoro

Längesen jag mådde såhär! Mår typ illa och ler på samma gång haha

1
BIG FAT LAD
4
Andrealdo

Sätt inte mer press på mig nu…

4
Andrealdo

Kommer haffa tre biljetter rätt snabbt. Kommer inte välja kortsidan, utan på långsidan på våra sektioner. Sen får det bli vad det blir :)

1
BIG FAT LAD

Haha kör bara kör Andrealdo, det blir svinbra vilket som!

0
UpTheBoro

Hur går det??? 🫣🫣🫣

4
Andrealdo

Kanske ni måste gå in på ert konto och godkänna något.

4
Andrealdo

Jag har hittat tre biljetter, men kan inte klicka vidare

1
BIG FAT LAD

Går in o kollar direkt.

0
UpTheBoro

Jag verkar inte kunna göra nånting

0
UpTheBoro

Om det fortsätter krånglar för mycket - köp till dig själv i första hand! Du har förtjänat din plats och ska inte missa pga oss

0
UpTheBoro

Och så testar vi igen när du säkrat din

0
UpTheBoro

Fan står ju att man ska kunna köpa 6biljetter per transaction. Är säkert för att vi saknar de rätta poängen då :((

4
Andrealdo

Uppdatering: Störigt det här. Jag har lyckats köpa en biljett. Försökte föra över två biljetter till er samtidigt, men gick ej. Kommer ut felmeddelande att ni redan har biljett eller inte får köpa biljetter till matchen. Kan det bero på att inte ni har 20 p? Men den infon finns ingen stans. Har ringt biljettkontoret flera gånger, men man kommer inte ens fram pga att de är upptagna.

Jag gör nya försök innan min period tar slut snart. Sen får ni försöka via ganerale sale. Det finns platser kvar. Jag har min plats på sektion 529, rad 32 plats 79. Väldigt högt upp, men det var för att det fanns tre platser bredvid varandra där. Finns nog bättre platser kvar att välja om ni köper varsin biljett,. Viktigast att vi kommer in så får vi leta upp varandra på arenan.

1
BIG FAT LAD

Bra kämpat, vi får lösa detta på general salen senare.

4
Andrealdo

Felmeddelandet som kommer upp är följande: "The quantity of tickets owned by UpTheBoro exceeds our 1 ticket per person limitation. To resolve, make sure you have the necessary people in your 'My Friends & Family' within your profile and assign the tickets to individual owners by clicking on the ticket owner name. Sorry, you cannot buy any more tickets to event Hull City v Middlesbrough 2026 23/05/2026 15:30. Sales to this event are limited to 0 tickets per event per history per item owner"

4
Andrealdo

Allt var så bra preppat. UpTheBoro var helt rätt ute med att det var bra att vi hade skapat relation till varandra inne på kontot. Men det gick ändå inte. Fattar inte.

0
UpTheBoro

Så jävla bra försökt, Andrealdo! Tur att du fick biljetten åtminstone

4
Andrealdo

Det positiva är att det inte gick åt så många biljetter i detta fönster. Men orolig för nästa fönster med minst 6 poäng, för enkelt medlemsskap ger 10 p. Så risk att det är många som är med i nästa fönster som är sista innan general sale.

4
Andrealdo

Tydligen två fönster kvar. 10 p och 3 p.

0
UpTheBoro

När öppnar general salen??

1
BIG FAT LAD

Såg att någon skrev att vi bara sålt 16.000 biljetter. Verkar som det är lägre än förväntat vilket är bra för oss. Jobbigt att det inte går att bli medlem och få de där poängen och de svarar inte på samtal. När general sale öppnar så försöker vi få plåtar så nära Andrealdo som möjligt. Sen ställer vi oss tillsammans ändå. Vad ska folk göra, lixom. Alla kommer vara fulla o glada.

0
UpTheBoro

Och är inte poängen baserade på antal matcher man varit på plats senaste två åren? Eller kan man boosta dem på nåt sätt?

Jag tolkade iaf det som att det är så poängsystemet funkar

0
UpTheBoro

Men Andrealdo du måste koppla biljetter du köper till mfc digital-konton eller? Du kan inte bara köpa två och ange våra namn osv manuellt?

1
BIG FAT LAD
4
Andrealdo

Jag fick 10 p när jag blev medlem och boostade med att betala lite till för att få 20 p.

Ja, jag måste koppla biljetter till såna som har relation till mig. Men när jag kopplar till era namn så står att ni redan har biljett och sen den andra informationen.

4
Andrealdo

Allt tyder på att det kommer vara biljetter kvar vid general sale. Jag gick upp på 22 poäng nu när jag köpte en biljett. Så lär knappast vara många som har 4-19 poäng som får förtur nu vid klockan 17.

4
Andrealdo

Jag testar att ta bort er från från relationer och lägga till igen för att se om det är nån bugg. Har loggat ut och loggat in igen för att rensa cashe, men det har inte heller hjälpt.

4
Andrealdo

Det hjälpte inte heller. Så det är nog ingen bugg utan måste vara så att ni också behöver ha 20 poäng för att få köpa biljett nu. Men låter ju som att det kommer finnas biljetter över.

1
BIG FAT LAD

Helvete sajten har kraschat nu!

7
boozeboy

Jag kom in, valde plats och sedan stod där 503 fel. Fick börja om i ny kö

1
BIG FAT LAD

Nu är jag i kön igen.

1
BIG FAT LAD

Har 2.500 pers framför mig står det.

1
BIG FAT LAD

Sektionskarta över Wembley: www.tothe92.co.uk/groundguide/wembley.html

0
mndl82

Vi som ska se matchen vi ska inte starta en whatspp tråd eller liknande om någon vill ta en öl i morgon kväll eller liknande? Vi är två st som åker....

4
Andrealdo

Kämpa vänner!

1
BIG FAT LAD

Kom fram men gick inte att få platsen i varukorgen...nu har det kraschat igen.

0
UpTheBoro

Jag blir utkastad från min köplats gång på gång

1
BIG FAT LAD

Bler error igen när jag skulle köpa.

0
UpTheBoro

Får fan sinne

0
UpTheBoro

Låg asbra till innan

0
UpTheBoro

Nu känns det hopplöst

1
BIG FAT LAD

mndl82, du får jättegärna lägga en länk till vart du fick tag på dina biljetter.

1
BIG FAT LAD

Helt sjukt det här. Får inte ner platserna i varukorgen.

Ser heller inga biljetter på Ticketmaster eller Viagogo.

1
BIG FAT LAD

Orkar inte mer.

7
boozeboy

JAg har fått tag i en biljett, Boozeboy drar till London.

Andrealdo du har nog min mejl sen tidigare, du kan bara skicka där så får du mitt nummer till whatsapp eller vad ni nu kör!

4
Andrealdo

Snyggt boozeboy! Nu hoppas vi på BFL och UpTheBoro, verkar finnas biljetter kvar även om det är slut på sektionen där jag har lin biljett.

4
Andrealdo

mndl82: Mejla ditt nummer till andrealdo@hotmail.com

Jag kommer till London först lördag förmiddag

7
boozeboy

Fick du mitt mejl Andrealdo?
Annars är det marcusnilsson83@gmail.com

0
UpTheBoro

Jag har fått error när jag kommit fram eller blivit utkastad ur kön säkert tio gånger nu! Vill döda nån

4
Andrealdo

Fick mejl från dig Boozeboy!

7
boozeboy

Testa kör incognito browser.
Hade också massvis med problem

7
boozeboy

JAg tror det sparas en del info i sessionen, så försök köra en annan webbläsare eller högerklicka i chrome och kör incognito

1
BIG FAT LAD

Jag försöker på telefonen istället för datorn nu, Har hamnat i kö igen. Är framme om en kvart står det och jag är jävligt incognito....

7
boozeboy

Kämpa kämpa! Jag sitter typ i sektion 529, högt upp som fan men relativt centrerat.

1
BIG FAT LAD

Det känns lite som att ni två som haft priority points har lyckats, medans jag och UpTheBoro som inte haft poäng misslyckas. Undrar om de inte har gjort någon inställning kring det. Känns fan så.

1
BIG FAT LAD

Samtidigt, där här är värre än för 10 år sen. Tekniken har gått bakåt hos MFC. Vilket haveri.

0
mndl82

Köpte paketresa på gosport travel.
+46660211090

Flyg hotell och biljett för 10k

Inte det billigaste men ville inte riskera att hamna i eran sits

1
BIG FAT LAD

Jag börjar verkligen tro att man måste ha minst 3 poäng för att kunna köpa. Blir att vänta tills imorn och göra ett sista försök då.

0
mndl82

Mailade dig mitt nummer

1
BIG FAT LAD

Okok hm, intressant upplägg där med det paketet. Det sticker ju iväg där med 2.600 spänn när man måste ha två nätters enkelrumstillägg, tyvärr. Ser också att de har biljetter för 4.000 kr/st på vår del av Wembley och de är 1.000 dyrare än biljetterna de har till Hulls läktare.

1
BIG FAT LAD
1
BIG FAT LAD
7
boozeboy

Hur går der för er?

1
BIG FAT LAD

Funderar på att storma. Vem ska stoppa mig, lixom?

1
BIG FAT LAD

Eller har vi någon som är stark?
m.youtube.com/shorts/g_S_EAgzOjw

1
BIG FAT LAD

Då var biljett fixat, tack Andrealdo!

KROSSA HULL!!!

4
Andrealdo

Snabba ryck nu på morgonen. BFL såg info om att alla med poäng fick köpa en biljett till nu. Jag lyckades få en av de sista biljetterna till BFL. Försökte se om jag kunde köpa ytterligare en till dig UpTheBoro, men då sa systemet nej. Även kollat om Boozeboy kan logga in, men nu är det bara handikapps-platser kvar att välja, tyvärr. Hoppas du kommer över en biljett UpTheBoro, även om den blir dyr.

0
UpTheBoro

Well om nån med 3p lyckas köpa en till mig är jag evigt tacksam - för jag verkar inte lyckas alls

0
UpTheBoro

FAN ALLTSÅ

4
Andrealdo

Kanske ändå Boozeboy lyckats

7
boozeboy

Jag har nu köpt en biljett till och fått den levererad på mejl.

7
boozeboy

Uptheboro, jag har två nu.
Be andrealdo lägga in dig i gruppen så löser vi det där:)

0
UpTheBoro

Till mig?

0
UpTheBoro

Jag ska kyssa dig i London!!

7
boozeboy

Japp till dig, kyssen ser jag fram emot!

4
Andrealdo

Haha, härligt! Boro Vikings blir alltså 5 pers på plats. Lika många som senast det begav sig. Om vi inte ska räkna in mndl82:s polare också så är vi sex pers :)

0
UpTheBoro

Andrealdo: lägg in mig i gruppen

7
boozeboy

Hoppas vi är mer än 1 skåning denna gången! Ni fattar ju inte ett ord vad man säger:)

2
YakuBoro

Sjukt kul för er!
Hoppas ni får en grym resa 🙌🍻

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva