Vi kör allt som har med resan här.
Vem ska åka till 100%?
Vilka funderar på att åka?
Jag funderar på att åka. Men får se när biljetterna släpps och hur dyrt det blir.
Jag jobbar troligen oberoende av datum men blir det uppskjutet får jag mer marginal att krångla mig ur det!
Om man kan få biljett vill jag nog åka oavsett fan
Middlesbrough skrev precis i sina officiella kanaler att finalen ska spelas nu på lördag, 15:30 engelsk tid.
Ingen information om biljetterna ännu.
x.com/boro/status/2057031156336332809?s=46
Nu har biljettinfo kommit ut:
www.mfc.co.uk/news/2026/may/20/ticket-details-for-sky-bet-championship-play-off-final/
Enligt The Athletic kommer juryns dom angående Southamptons överklagan komma ikväll.
Ok. Då vet vi att man måste ha poäng för att kunna köpa biljetter innan de släpps till allmänheten på torsdag kväll. Så då är frågan, vem känner någon som kan köpa? Jag har inte kontakt med någon från Middlesbrough längre, tyvärr.
Jag har samlat på mig 20 poäng. Så jag gör ett försök kl 14 i morgon, 15 svensk tid, att köpa biljetter. Men får man bara köpa en biljett per konto? Men står också Max sex biljetter. Jag fattar inte riktigt. Är det såna som har familjekonto? Det har inte jag.
Kolla om det går att bli medlem idag så samlar ni poäng till i morgon.
Har nu letat I en halvtimme efter var man blir medlem, men hittar det inte. Det ska inte vara lätt att bli medlem i Boro FC!
Fuck det här strulet som det alltid är, jag ringer till biljettkontoret och kollar om de kan hjälpa mig att bli medlem så jag får de där 10 poängen som kan vara helt avgörande vid köpet av biljetter. Återkommer!
Kom fram till biljettkontoret där en telefonröst meddelade att de har öppet alla dagar i veckan...förutom onsdagar.
Ja vad säger man? hahaha
Har nu ställt mig i kön för de med 140 poäng, de har säkert fuckat upp detta med så jag kommer köpa tre biljetter om jag får läge. Försäljningen öppnar nu kl.14.
Jag kämpar på, tack! haha
Otroligt om du lyckas hacka systemet. Men rädd för att man måste skriva in nåt medlemsnummer för att komma in och välja plats?
Är 5.500 pers före mig i kön, beräknas vara framma om 37 min. :)
Är mr Snake sig lik från tidigare? :)
Japp, samma elände.
Man kunde endast köpa en biljett till deras bussresa från Riverside så jag struntade i det. Kände att jag inte ville ta nåns resa lixom. Vi löser det här på annat sätt. Ytterligare biljetter släpps 16.30 idag så vi får se där vad som händer.
Samtliga biljetter till bussarna är nu slutsålda förövrigt.
Om ni inte får tag på biljetter, går det inte att kanske köpa något VIP-paket på Wembley? Borde vara dyrt men är nog alltid ett alternativ.
Vi får kika på det i värsta fall. Eller Viagogo.com. Men känner inte du någon i Middlesbrough, Vicke?
Skriv gärna här om ni vet att ni är helt klara på att åka så vi vet hur många biljetter som behövs.
Känner ingen som kan hjälpa till med biljetter
Detta är Boro Vikings största svaghet nuförtiden. Ingen känner någon på plats längre.
Statement från Southamptons VD:
www.southamptonfc.com/en/news/article/club-statement-20th-may-2026
Jag är faktiskt riktigt nervös/orolig för att de kommer ändra på beslutet och låta Southampton spela finalen ändå. Det är andra personer som utreder överklagan just nu. Så de kommer inte nödvändigtvis hålla med den första juryn.
Är på att åka lite beroende vad biljettkostnaden blir.
Kollat flyg och bara det rätt saftigt från kph men får det va värt!
Jag har några priority points men räcker bara tills sista släppet innan general sales. Tyvärr ser det mörkt ut för mig att åka denna gången, senast var ju helt jävla magiskt så skall se om det går att lösa. Men räkna inte med mig, jag fixar själv i så fall.
Spelarna på träningen idag och det var väl ungefär såhär som jag tänkte mig att Whitaker klär sig privat: www.facebook.com/photo?fbid=1504518167709480&set=pcb.1504533617707935
Ok, vi är fyra pers som eventuellt kommer åka eller är det fler?
Det kommer förmodligen bli snabba ryck imorgon när "Andrealdo" försöker köpa. Kommer inte finnas någon tid till att ringa runt till alla och stämma av för jag såg själv idag hur platserrna bara flög iväg. Så vilken är maxgränsen för vad en biljett får kosta för att ni ska åka?
Fyll på:
BIG FAT LAD: Jag köper även om det är de dyraste biljetterna i "Catergory 1". De kostar 106 pund (1.213 SEK). Löser vi inga biljetter från officiellt håll så kommer jag lägga max 3.000 kr på någon biljett-site annars så struntar jag i att åka. Har redan lagt 35 kakor på VM-resan så nu börjar det bli småsvettigt på fotbolls-kontot. :)
boozeboy: Köper själv.
Andrealdo: Vad är din maxgräns?
UpTheBoro: Vad är din maxgräns?
Jag kan tänka mig att gå upp till 1200 kr. Men blir det 3000 lax via Viagogo så blir det nog för dyrt för mig också. Men jag tänker att det borde finnas ordinarie biljetter i morgon eftersom beskedet kommit så tätt inpå och folk kanske inte hinner fixa resan.
Ja, tror också det blir lite mindre tryck än sist, känns som att vi kommer att få tag på till slut.
Beslutet från disciplinnämnden angående Southamptons överklagan ska komma runt 23:00 svensk tid idag. Nu håller vi tummarna.
Southampton har advokaten Lord Pannick på sin sida i överklagan idag. Han var bland annat med i rättegången mot Manchester City 2020 där de blev bannlysta från spel i Europeiska turneringar i två år. Tack vare Pannick lyckades Manchester City dock upphäva domen.
Nu skriver en lokaltidning från Southampton att beslutet kan komma ännu senare än 23:00…
Blir shorts på Wembley på lördag: www.smhi.se/vader/prognoser-och-varningar/vaderprognos/q/London/2643743
Yes! Southamptons överklagan gick inte vägen! Middlesbrough ska till Wembley trots allt!
x.com/efl_comms/status/2057197756641603756?s=46
Då försöker jag hugga så många biljetter som möjligt i morgon vid 14 när jag vet hur många som vill ha.
Jag ringer biljettkontoret imorn förmiddag och kollar om jag kan bli medlem och få lite poäng. Messar dig, Andrealdo, om vad de svarar.
Förövrigt sjukt att vi en gång hade Morgan Rogers och Latte-Lath på topp.
Vi sålde Rogers för billigt.
Vi blev grundlurade, 8 miljoner pund. Han går väl för 80 millar idag.
Nä, nu fäller jag in hovarna för idag. Viktig dag imorn - håll utkik här alla som ska resa!
Alltså jag kan tänka mig att gå upp till 1.200kr också. En sån här chans får man inte så ofta. Jobbet får lösa sig!!
Vi kanske borde starta nån sorts chatt eller dyl imorgon?
Kom på att jag känner (överdrift) en kille från Middlesbrough!!
Tyler, träffade honom och hans skotska kollega (båda jobbar på oljerigg nånstans längs brittiska kusten) på Sir Tobys i Malmö under sista omgången förra säsongen (mot Millwall eller slogs vi bara mot Millwall om kval?). Dom var på nån sorts märklig skandinavisk semester. Skotten var helt spritt språngande galen, på det bra sättet.
Sen hängde vi tre runt några timmar och hade a good time så att säga! Finns roliga anekdoter att berätta vid tillfälle.
Iallafall - skrev till honom nu om det är nåt han kan göra för oss eller om han har tips på hur.
Vi har bara hängt briefly några timmar men är värt ett försök
Grymt, UpTheBoro, bra med en reservplan ifall allt skiter sig i eftermiddag!
Finns nu även en "Ticket-tråd" på oneBoro-forumet: www.oneboro.co.uk/forum/topic/14134-tickets/page/4/#comments
Please note this on sale is ONLY for eligible fans with 70+ Points.
Max number of tickets per transaction is 6.
Further on sale periods are as follows, subject to availability:
- 2026/27 Season Card Holders: 9am, Thursday 21 May
- 33+ points: 12noon, Thursday 21 May
- 20+ points: 2pm, Thursday 21 May
- 10+ points: 4pm, Thursday 21 May
- 3+ points: 6pm, Thursday 21 May
Jag som har 20 p kommer försöka köpa vid 2 pm, alltså kl 15 svensk tid. Hur många biljetter ska jag köpa? 3-4?Jag tänker att jag beger mig in i kategori 3 först, mellannivån, för att hitta biljetter där.
Jag köpte via gogo travel... lite dyrare men nu är det klart.
Fick lever 2 Premium block 245.
Flyger från Landvetter 09.40 imorgon.
UTB
Snyggt jobbat!
Fan va kul, mndl82!
Men jag siktar på att köpa tre biljetter då.
Mig själv
BFL
UpTheBoro
Och Boozeboy fixar på egen hand om han kommer loss
Ska försöka logga in på tre olika devices utifall det är slump och inte först in i kön som avgör när man kommer in.
Snyggt, Andrealdo!
Hellberg kör presskonferensen kl.14.30 idag, får gåshud bara jag tänker på det. Så sjukt glad han kommer vara haha
Så det är alltså 15:00 svensk tid man ska bajsa på sig när Andrealdo försöker hugga biljetter?
Behöver du något medlemsnummer eller dylikt från oss?
Fick svar av Tyler nu! I min fantasi hoppades man ju att han bara skulle ”I sort you and your mates - jag har tre biljetter som skräpar här hemma”.. men är ju inte riktigt så det funkar haha. Så här skrev han:
Hey my man my man! I can do my very best to help, I myself struggled to get tickets so I had to bite beg and borrow to get mine, I’d say the best way is to probably post on the Facebook supporters page letting them know your wanting to and maybe offer abit of extra cash and your circumstances maybe? If not I can imagine there will be a lot of people who are re-sales just to try make some extra cash
Och tipsar om en FB-grupp som heter ”Middlesbrough Fc The Real fans”. 10 000 medlemmar bara, om nån här är medlem där vore det ju bra för de kanske inte släpper in oss just den här veckan haha
Jag hoppas man kan köpa fler än en biljett. Förstår inte hur detta ska tolkas?
Fans can purchase one ticket per account, up to a maximum of six tickets per booking.
Jag tror inte jag behöver era medlemsnummer.
Ta dem ifall du behöver:
Kanske är det som menas med den luddiga texten.
Det finns en vy där du kan lägga till oss som ”friends & family”. Det borde du göra
postimg.cc/gallery/QK8dF22
Ok, tack. Fixar.
Du hittar den knappen i biljettvyn - när man är inloggad och du vet det står hur många priority points man har. När du trycker på ditt namn ska du hitta den
Hittar. Utöver medlemsnummer du gett mig behöver jag ditt efternamn eller postnummer du reggat dig med.
Använder du mailen du har i din profil?
Japp, skicka där.
Har skrivit upp ditt medlemsnummer på papper här, så du kan ta bort det här.
Fixat
Har du mejlat till andrealdo@hotmail.com ? Ser inget ännu.
Haha mailade fel adress i stressen! Samma gmail. Den Andrealdo lär inte fatta ett skit
Nu väl?
Japp, tackar!
Nice nu ser jag dig där i vänvyn! :)
BFL har checkat ut helt.. fan vad jag är nervös nu
Det är lugnt. Jag har fått hans info på sms :)
45 min kvar. Sen smäller det!
Haha jag är inte långt borta. Fan måste jobba undan lite gejer innan det brakar loss här. :)
Längesen jag mådde såhär! Mår typ illa och ler på samma gång haha
Den här var lite kul så man kan se om man fått bra platser:
www.wembleystadium.com/plan-your-visit/stadium-guide/view-from-your-seat?fbclid=IwY2xjawR68xJleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFjb3VhR09FakhMMWRnR1pLc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHjycs8jjgePuzqpcgxatDlIVW05RqmX98V4iBNLi2x2haSU91_u8z4qIUhJ4_aem_B5tT9X5vkoCPczUO09Kv3g
Sätt inte mer press på mig nu…
Kommer haffa tre biljetter rätt snabbt. Kommer inte välja kortsidan, utan på långsidan på våra sektioner. Sen får det bli vad det blir :)
Haha kör bara kör Andrealdo, det blir svinbra vilket som!
Hur går det??? 🫣🫣🫣
Kanske ni måste gå in på ert konto och godkänna något.
Jag har hittat tre biljetter, men kan inte klicka vidare
Går in o kollar direkt.
Jag verkar inte kunna göra nånting
Om det fortsätter krånglar för mycket - köp till dig själv i första hand! Du har förtjänat din plats och ska inte missa pga oss
Och så testar vi igen när du säkrat din
Fan står ju att man ska kunna köpa 6biljetter per transaction. Är säkert för att vi saknar de rätta poängen då :((
Uppdatering: Störigt det här. Jag har lyckats köpa en biljett. Försökte föra över två biljetter till er samtidigt, men gick ej. Kommer ut felmeddelande att ni redan har biljett eller inte får köpa biljetter till matchen. Kan det bero på att inte ni har 20 p? Men den infon finns ingen stans. Har ringt biljettkontoret flera gånger, men man kommer inte ens fram pga att de är upptagna.
Jag gör nya försök innan min period tar slut snart. Sen får ni försöka via ganerale sale. Det finns platser kvar. Jag har min plats på sektion 529, rad 32 plats 79. Väldigt högt upp, men det var för att det fanns tre platser bredvid varandra där. Finns nog bättre platser kvar att välja om ni köper varsin biljett,. Viktigast att vi kommer in så får vi leta upp varandra på arenan.
Bra kämpat, vi får lösa detta på general salen senare.
Felmeddelandet som kommer upp är följande: "The quantity of tickets owned by UpTheBoro exceeds our 1 ticket per person limitation. To resolve, make sure you have the necessary people in your 'My Friends & Family' within your profile and assign the tickets to individual owners by clicking on the ticket owner name. Sorry, you cannot buy any more tickets to event Hull City v Middlesbrough 2026 23/05/2026 15:30. Sales to this event are limited to 0 tickets per event per history per item owner"
Allt var så bra preppat. UpTheBoro var helt rätt ute med att det var bra att vi hade skapat relation till varandra inne på kontot. Men det gick ändå inte. Fattar inte.
Så jävla bra försökt, Andrealdo! Tur att du fick biljetten åtminstone
Det positiva är att det inte gick åt så många biljetter i detta fönster. Men orolig för nästa fönster med minst 6 poäng, för enkelt medlemsskap ger 10 p. Så risk att det är många som är med i nästa fönster som är sista innan general sale.
Tydligen två fönster kvar. 10 p och 3 p.
När öppnar general salen??
Såg att någon skrev att vi bara sålt 16.000 biljetter. Verkar som det är lägre än förväntat vilket är bra för oss. Jobbigt att det inte går att bli medlem och få de där poängen och de svarar inte på samtal. När general sale öppnar så försöker vi få plåtar så nära Andrealdo som möjligt. Sen ställer vi oss tillsammans ändå. Vad ska folk göra, lixom. Alla kommer vara fulla o glada.
Och är inte poängen baserade på antal matcher man varit på plats senaste två åren? Eller kan man boosta dem på nåt sätt?
Jag tolkade iaf det som att det är så poängsystemet funkar
Men Andrealdo du måste koppla biljetter du köper till mfc digital-konton eller? Du kan inte bara köpa två och ange våra namn osv manuellt?
Jag fick 10 p när jag blev medlem och boostade med att betala lite till för att få 20 p.
Ja, jag måste koppla biljetter till såna som har relation till mig. Men när jag kopplar till era namn så står att ni redan har biljett och sen den andra informationen.
Allt tyder på att det kommer vara biljetter kvar vid general sale. Jag gick upp på 22 poäng nu när jag köpte en biljett. Så lär knappast vara många som har 4-19 poäng som får förtur nu vid klockan 17.
Jag testar att ta bort er från från relationer och lägga till igen för att se om det är nån bugg. Har loggat ut och loggat in igen för att rensa cashe, men det har inte heller hjälpt.
Det hjälpte inte heller. Så det är nog ingen bugg utan måste vara så att ni också behöver ha 20 poäng för att få köpa biljett nu. Men låter ju som att det kommer finnas biljetter över.
Helvete sajten har kraschat nu!
Jag kom in, valde plats och sedan stod där 503 fel. Fick börja om i ny kö
Nu är jag i kön igen.
Har 2.500 pers framför mig står det.
Sektionskarta över Wembley: www.tothe92.co.uk/groundguide/wembley.html
Vi som ska se matchen vi ska inte starta en whatspp tråd eller liknande om någon vill ta en öl i morgon kväll eller liknande? Vi är två st som åker....
Kämpa vänner!
Kom fram men gick inte att få platsen i varukorgen...nu har det kraschat igen.
Jag blir utkastad från min köplats gång på gång
Bler error igen när jag skulle köpa.
Får fan sinne
Låg asbra till innan
Nu känns det hopplöst
mndl82, du får jättegärna lägga en länk till vart du fick tag på dina biljetter.
Helt sjukt det här. Får inte ner platserna i varukorgen.
Ser heller inga biljetter på Ticketmaster eller Viagogo.
Orkar inte mer.
JAg har fått tag i en biljett, Boozeboy drar till London.
Andrealdo du har nog min mejl sen tidigare, du kan bara skicka där så får du mitt nummer till whatsapp eller vad ni nu kör!
Snyggt boozeboy! Nu hoppas vi på BFL och UpTheBoro, verkar finnas biljetter kvar även om det är slut på sektionen där jag har lin biljett.
mndl82: Mejla ditt nummer till andrealdo@hotmail.com
Jag kommer till London först lördag förmiddag
Fick du mitt mejl Andrealdo?
Annars är det marcusnilsson83@gmail.com
Jag har fått error när jag kommit fram eller blivit utkastad ur kön säkert tio gånger nu! Vill döda nån
Fick mejl från dig Boozeboy!
Testa kör incognito browser.
Hade också massvis med problem
JAg tror det sparas en del info i sessionen, så försök köra en annan webbläsare eller högerklicka i chrome och kör incognito
Jag försöker på telefonen istället för datorn nu, Har hamnat i kö igen. Är framme om en kvart står det och jag är jävligt incognito....
Kämpa kämpa! Jag sitter typ i sektion 529, högt upp som fan men relativt centrerat.
Det känns lite som att ni två som haft priority points har lyckats, medans jag och UpTheBoro som inte haft poäng misslyckas. Undrar om de inte har gjort någon inställning kring det. Känns fan så.
Samtidigt, där här är värre än för 10 år sen. Tekniken har gått bakåt hos MFC. Vilket haveri.
Köpte paketresa på gosport travel.
+46660211090
Flyg hotell och biljett för 10k
Inte det billigaste men ville inte riskera att hamna i eran sits
Jag börjar verkligen tro att man måste ha minst 3 poäng för att kunna köpa. Blir att vänta tills imorn och göra ett sista försök då.
Mailade dig mitt nummer
Okok hm, intressant upplägg där med det paketet. Det sticker ju iväg där med 2.600 spänn när man måste ha två nätters enkelrumstillägg, tyvärr. Ser också att de har biljetter för 4.000 kr/st på vår del av Wembley och de är 1.000 dyrare än biljetterna de har till Hulls läktare.
Då får vi börja kika på andrahandsmarknaden, billigaste för 3.800 SEK:
www.footballticketnet.com/efl-championship/championship-play-off-final-2026?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=22710176817&utm_content=196883513739&utm_term=middlesbrough%20tickets&device=c&gad_source=1&gad_campaignid=22710176817&gbraid=0AAAAADfPS6QpKJQEIygv2MPVnPfvHuPsI&gclid=CjwKCAjw2rrQBhBuEiwAarLWHfh5CINpRoSSqKbrfxUKOPxQZnAZOrAiUPg3jCAlM3Nyji0uSakpORoCp7cQAvD_BwE
Hur går der för er?
Funderar på att storma. Vem ska stoppa mig, lixom?
Eller har vi någon som är stark?
m.youtube.com/shorts/g_S_EAgzOjw
Då var biljett fixat, tack Andrealdo!
KROSSA HULL!!!
Snabba ryck nu på morgonen. BFL såg info om att alla med poäng fick köpa en biljett till nu. Jag lyckades få en av de sista biljetterna till BFL. Försökte se om jag kunde köpa ytterligare en till dig UpTheBoro, men då sa systemet nej. Även kollat om Boozeboy kan logga in, men nu är det bara handikapps-platser kvar att välja, tyvärr. Hoppas du kommer över en biljett UpTheBoro, även om den blir dyr.
Well om nån med 3p lyckas köpa en till mig är jag evigt tacksam - för jag verkar inte lyckas alls
FAN ALLTSÅ
Kanske ändå Boozeboy lyckats
Jag har nu köpt en biljett till och fått den levererad på mejl.
Uptheboro, jag har två nu.
Be andrealdo lägga in dig i gruppen så löser vi det där:)
Till mig?
Jag ska kyssa dig i London!!
Japp till dig, kyssen ser jag fram emot!
Haha, härligt! Boro Vikings blir alltså 5 pers på plats. Lika många som senast det begav sig. Om vi inte ska räkna in mndl82:s polare också så är vi sex pers :)
Andrealdo: lägg in mig i gruppen
Hoppas vi är mer än 1 skåning denna gången! Ni fattar ju inte ett ord vad man säger:)
Sjukt kul för er!
Hoppas ni får en grym resa 🙌🍻