Den numera 36-årige Boro-legenden Kike startar för spanjorerna. Lite gåshud ändå...:)
Hörde även en klart upplyftande intervju med Seb Beerhalter nu innan matchen. Eftersom han är bästa polare med Morris så såg han varje match förra säsongen och vet vad alla heter och hur vi spelar. Jag har gått från försiktigt negativ till klädsamt positiv och lite nyfiken. Killen kommer direkt från VM som målskytt också så han är redan up n running så 2 spik.
Nu kör vi!!!
Smutsigt att de inte sänder matchen dock.
Blir radion.
King Castledine 1-0 eftet 7 min, jo man tackar haha!
Nu kom det upp att man kan se matchen för 40 spänn. Jävla idioter att släppa det nu så tätt inpå match när man lämnat datorn hemma. Totalt hjärndöda på mediaavdelningen och dom har väl i ärlighetens namn alltid varit smått efterblivna.
Går självfallet inte att logga in så man kan köpa matchen. Får avvakta fulstreamen, den är på gång där.
1-1.
Såååja Whittaker 2-1, min gubbe.
Nu rullar matchen på fulstreamen med spanska kommentatorer -VAMOS hxxxxxxxxr!
2-2, paus.
3-2 Espanyol.
Men kung Castledine replikerar snabbt - utjämnat på Riverside!
Slut: 3-3.
Jag såg också delar av matchen. Tar med mig följande tre spaningar:
Leo Castledine behövde det här. Lite självförtroende att ta med sig in i säsongen. Han kanske inte ska starta för oss men ett av problemen förra året var bredden. Om t ex han kan bidra från bänken så är det guld värt över säsongen, om vi ska kunna vara med i toppen igen.
Fin Cartwright. Fan han såg riktigt bra ut i vissa moment. Har ju varit uppsnackad som en talang länge, ryktades till Chelsea som typ 16-17-åring men man har inte fått se honom alls knappt. Jag har varit orolig över bredden på centralt mittfält och någon mer förstärkning (liknande Browne förra året) lär ju komma där. Men kanske att också Cartwright är redo för att få speltid på riktigt. McCabe börjar man ju räkna ut.
Luke Ayling. Litar inte riktigt på honom som startspelare. Jones ska väl spela när han är tillbaka i och för sig men hade varit skönt att få in en ”håll käften”-mittback innan fönstret stänger. Signalerar ju också för de vi slåss med att vi går för det på riktigt. Lite liknande med Brynn och målvakter det ryktas om men där vill jag samtidigt spela honom när vi inte har någon annan lokal förankring kvar i startelvan.
Bjuder på en fjärde spaning:
Whittaker eller Strelec lär ju säljas. För vi har jävligt många spelare på de offensiva positionerna. Sarmiento är vi ju tyvärr fast med och Burgarn, Hansen och Sene får vi inte många spänn för. Ingen sjuk betraktelse i och med att det skrivs mycket om det men svårt att dra någon annan slutsats.
Gillar dina spaningar, UptheBoro. Och instämmer i alla. Castledine har hög potential, med lite självförtroende kan han till och med bli en startspelare. Cartwright blir spännande att följa, men kanske mest lämpligt med en utlåning så att han får känna på a-lagsspel mer. Ayling är grymt bra mot mittenlag och bottenlag i Championship. Men han hänger inte med mot topplagen, minns insatsen mot Coventry i februari som förstörde säsongen. Och här verkar han inte heller varit bra. Han är 34 år och borde nu kanske ses som första reserv som mittback och högerback. Vill egentligen behålla både Whittaker och Strelec, men fattar att man vill casha in och frigöra utrymme. Jag gör ett inlägg i Silly-tråden om mina senaste tankar kring truppen.