På de 17 senaste matcherna har vi alltså 2(!) segrar - inklusive 3 träningsmatcher! Helt sjukt. Jag ger Hellberg 5 matcher till, har vi inte vunnit då så måste han bort.
Nu ligger ny säsong inne på Boro Vikings.
Tröjorna i forumet nollställda och de första matcherna går att tippa på!
Grymt jobbat, YakuBoro!
Noterade även att vår match sänds på Viaplay på fredag.
Hallå?.....GAME DAY!
Äntligen igång igen!!
Fan, ska på spelning ikväll. Hoppas den startar tidigt så hinner jag kanske dra till närmsta sportbar och kolla andra!
Wrexham ganska intakt från förra året, men kanske inte konstigt då dom värvat otroligt mycket varje säsong. Det kanske är liten fördel för dom, medan vi har en hel del förändringar i truppen. Men denna ska vi la ta och vinna ändå. UTB!
Så så sjukt att McNair, Giles och Crooks spelar i Premier League.
Grym touch av Castledine....
Ingen Strelec i truppen så hoppas han är på väg bort.
Maken till piss-match var det länge sen jag såg.
Henrik Strömblad fattar inte att hans mikrofon är på i halvtid hahaha
Härligt
Mm, Lanksheare börjar avbetalningen direkt!
Skönt med seger även om det inte var någon toppenmatch. Härligt att Lankshear fick göra mål direkt.
Då konstaterar vi att vi fått en ny super-stjärna i laget i vad som faktiskt verkar vara en riktig striker.
I övrigt gläds jag åt Beerhalter, ser bra ut.
Hellberg är som vanligt fruktansvärd i fist bump-hyllningarna med klacken efter matchen. Totalt noll känsla haha
Konstigt nog såg vi stabila ut bakåt med både borges och ayling. Ayling gör alltid nått skit varje match. Borges gjorde faktiskt bra ifrån sig. Arfsten var inte lika vass som berhalter i denna match. Såg lite bortkommen ut stundtals.
Sarmiento gjorde några rusher och visade att han har potential men misstänker att den kommer synas var 10e rush han gör.
Castledine tror jag inte alls på, vet egentligen inte vad han gör.
Brittain är ju så jäkla bra, alltid hög nivå.
Däremot fick jag bra känsla av Joseph, han rörde sig bra i anfallet och kan nog vara nyttig för att luckra upp försvar, villet vi behöver extremt mycket. Väldigt smart värvning som antagligen kommer bidra i det dolda.
Överlag mycket positiv start.
Är vi inte topp6 innan nyår så är det kattastrof.
We going up!
Var kan man köpa ny matchtröja?
Första tävlingsmatchen för säsongen, vi ser rätt ok ut bakåt & vinner med 1-0. Bara jobba på härifrån.
Gäller väl att se det positiva.
Riktigt fint att Lankshear börjar med att näta.
Tycker Joseph såg bra ut också. Bra teknik & passningsspel. Lär vara en startspelare för oss tror jag.
Berhalter ser ut som en möjlig klasspelare.
Sarmiento ser man har hög potential, men det känns som beslut & passningsspel måste utvecklas där.
Castledine förstår jag mig inte på, enbart sett blek ut i alla matcher jag sett.
UTB
Välkommen till forumet, Kakke!
Du får gärna berätta lite om dig själv, som exempelvis när du började hålla på Boro, när du upptäckte Boro Vikings och vilket svenskt lag som du håller på. Riktigt kul med en ny medlem, vi behöver alla som vi kan få!
Kul Kakke, välkommen!
Jag tyckte det fanns mycket bra i matchen mot Wrexham. Malanda visar att han kan kliva upp som defensiv mittfältare vid behov. Berhalter visade sin klass flera gånger om, inte minst vid målet då han läser situationer och nickpassar fram bollen. Lankshear gör ett riktigt klass-avslut som vi aldrig skulle kunna få se från Conway eller Strelec. Sen finns fortsatt en del frågetecken. Men känns som det är bra go i laget och att vi kan få en bra start på säsongen.
Tjena! Är dessvärre inte så ny som man kan tro, varit medlem här sen 2011/2012. Dock inte deltagit i forumet utan bara följt trådarna.
Har hållt på Boro sedan vi förnedrade Mourinhos Chelsea med 3-0 i början av 2006. Då 10 år gammal, vilket gör detta året till de 20e.
Står just nu på Olympia & ser mitt HIF ligga under mot Värnamo. Kunde varit bättre.
Hellberg blev intervjuad inför liga-premiären på "Fotbollsmorgon" imorse: m.youtube.com/watch?v=SfjE_UcswTU
För en tränare som vunnit 3 av sina 18 senaste matcher så är han oroväckande mycket kvar i svensk fotboll. Han lägger alltså en betydande del av sin dyrbara tid till att kolla matcher i Allsvenskan, Superettan och bajens europaspel. Samma sak med assisterande David Selini som jag, av en ren slump, såg bli intervjuad på en bajen-podd häromveckan. Han satt och praratade detaljer kring spel o spelare i fucking HTFF i nästan en timme. De ska inte ha tid med detta och det känns jävligt provocerande att de inte lägger all vaken tid enbart på Boro.
Kakke> Ok, ja då hoppas vi på några fler inlägg från dig här under hösten.
Och du blev alltså Boro-supporter precis när vi peakade som klubb och sedan har det bara gått utför haha
Bortaresan till Helsingborg är saknad på kalendern. Minns att ni hade många genuina, och tuffa, supportrar förr om åren och förhoppningsvis är ni snart uppe i finrummet igen.
Ska göra mitt bästa!
Haha ja, till mitt försvar var jag 10 år gammal.
Uppslutning på läktare & runt klubben är fortfarande bra. Den sportsliga delen är dessvärre ingen höjdare. Så du får nog dessvärre vänta ett bra tag innan du kan boka in Olympia i Kalendern igen. Vad håller du själv på i Sverige?
"Vad håller du själv på i Sverige?"
Stora, stolta, mäktiga. Kom precis hem från dagens derby så det blev en helt okej fotbollshelg för min del haha